4.291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

piskesmæld piskesmæld

jeg har for 15 mdr siden fået et piskesmæld i nakken af et styrt med hesten i høj fart.
jeg har nu oplevet nu en værre tilstand med meget voldsomme smerter i nakken, ondt i panden og i baghovedet, summen og susen i ørene, opkastning, afkræftet, svimmelhed og koncentrationsbesvær.
skaden er anmeldt til mit forsikringsselvskab og godtaget, men de har lukket sagen, da der er gået et år, selvom de skriver at hvis der tale om varigt mén, forekommer i de fleste tilfælde efter 1 år.
vil i mene at den kan genåbnes?
hvor stort et mén tab har i fået?
hvor lang tid har i ventet på svar i hensyn til méntab?
hvordan lever i med jeres piskesmæld og hvad gør i når det er værst?
har i prøvet behandling og har det hjulpet?
har i været til en person med speciale i piskesmæld og kan i anbefale en dygtig person, som kan diagnostisere piskesmæld.

ved godt det er mange spørgsmål, men jeg står lidt magtesløs lige nu, at jeg ikke hvordan jeg skal gribe tingene an med forsikringen, behandlinger, fremtid osv
min læge kan ikke fortælle mig om det bliver bedre igen og ej heller hvor lang tid der kan gå før der sker bedring
håber i vil dele jeres erfaring med mig og andre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  piskesmæld
  • #1   28. jan 2011 jeg faldt tilbage i 06.. har fået 5 % i mén... kan ikke huske hvor lang tid sagen tog.

Det "eneste" jeg døjer med er meget hovedpine.. jeg har prøvet alt inden for det offentlige.. hjalp intet. Går pt. på hovedpineklinik i Glostrup.. hjælper intet.
    Har prøvet kraniosakral, som hjalp lidt.
    Betaler selv fysio og akupunktur... denne sammensætning er det første i alle år, som har hjulpet mig... men det er dyrt.

Jeg mener godt sagen kan genåbnes.. men ring til forsikringsselskabet.. de kan hjælpe dig.

• #2   28. jan 2011 Jeg blev kørt ned i juni sidste år.
    Pådrog mig mange skader som, et brækket kraveben, en skulder gået så slemt af led at den skal opereres på plads, 2 brækkede ben ( det ene 2 steder det andet 4 - det med 4 har nu et indopereret marv søm, som måske skal ud igen), begge lunger klappede sammen, 1 blødning i hovedet og den ene side af kæben er slemt gået af led og et stykke er brækket af.

De er nu ved at finde ud af om jeg fik et piskesmæld, da jeg ligesom dig lider har koncentrations besvær, afkræftet, svimmelhed og konstant hovedpine.

Jeg har af mén fået:, venstre ben virker ikke ordenligt og kommer ikke til det, dobbelt syn på venstre øje, psykiske problemer,koncentrations besvær, afkræftet, svimmelhed og konstant hovedpine, huske ingenting, højre arm kan ikke bruges optimalt, jeg kan ikke gå en hel dag på mine ben uden hvil.

Jeg har selvfølgelig en masse undersøgelser endnu og har ligesom dig fået at vide, at der skal gå et år før mén graden kan vurderes.
    Jeg vil anbefale at du snakker med din læge og be'r om at blive henvistt til et hospital (må ikke være et der behandlede dig under skaden) for at få mén graden vurderet.
    Ligelides skal du ha' fat i forsikrings selvskabet, de skal nemlig osse vurderer dig og se om de kan accepterer det sygehuset har skrevet.

Mht dit piskesmæld, så få din læge til at henvise dig til Hammel Neurocenter, de er meget dygtige - og kan hjælpe dig igennem resten.

Pøj med det hele (:

• #3   28. jan 2011 Nanna Og *
    du lider meget under af dit piskesmæld, kan jeg udmærket sætte mig ind i
    i, puha smiley
    kan du arbejde fuldtid eller er du fleksjobbet?
    det er en kedelig situation du er i med hensyn til at modpartens forsikring, så du har advokat på, men jeg håber du snart få en afgørelse på det, det er lang tid du har ventet.

jeg får meget smertestillende lige nu for at kunne være til, jeg har nada livskvalitet som det er lige nu.
    jeg får mandolgin, klorzazon, panodil og ibuprofen som jeg skal tag 3-4 gange dagligt sammen, men det tager stadig ikke smerter i nakken og ej heller øresusen

jeg betaler gerne en dygtig fagperson som stiller dianosen til punkt og prikke, så forsikringselvskabet ikke behøver at stille tvivlspørgsmål.

• #4   28. jan 2011 Monica med de skønne hunde*
    sikke en slem ulykke du har været udsat for, puha siger jeg
    har hammel neurocenter hjulpet dig i dit tilfælde.

marlene S
    tak for linket, vil kigge på det

jeg er glad for at i vil dele jeres situation med mig og evt kan hjælpe andre i samme situation

• #5   28. jan 2011 jeg har piskesmæld, og fået tilkendt en mengrad på 10%, den er dog blevet anket...

en sag kan altid blive genåbnet, og især når du har de gener som du har, så ville helt klart kontakte forsikringen

• #6   28. jan 2011 patricia medkællinge jyde .
    hvornår kan du forvente en afgørelse på din sag?
    jeg skal have genoptaget sagen, men skal finde kræfterne til det, da jeg er stortset sengeliggende som det er nu, men en start at jeg har fundet papirene fra forsikringsselvskabet idag smiley

• #7   28. jan 2011 Sofia:
    Ja, de har hjulpet mig meget omkring mit hovede.
    Men for at komme der skal du ha' din læge til at skrive en henvisning.
    Men jeg er sikker på, at de osse kan hjælpe dig i dit tilfælde.

Og som Patricia siger, en sag kan altid genåbnes.
    Det lyder mærkeligt, at de har lukket den inden der er faldet en afgørelse.

Men du skal ikke regne med hjælpe fra forsikringen, de gør alt for at gøre dig så rask som muligt - det er jo dem der skal af med penge (;
    I dit tilfælde ville jeg nok bruge egen læge som kontakt person - h*n kan hjælpe dig!

• #9   28. jan 2011 Monica med de skønne hunde*
    jeg er klar over at forsikringsselvskaber i de fleste tilfælde modarbejder én istedet for medarbejde, så jeg forventer de værste når jeg skal have den genopåbnet.
    men ja det er underligt at de har lukket den så hurtig, især når de skriver i juni måned 2010 at skaden er godtaget ved varig mén, men allerede 5 mdr lukker sagen, når de skriver at hvis der tale om varigt mén, forekommer i de fleste tilfælde efter 1 år

• #10   28. jan 2011 pia K
    har du så ventet mange år med afgørelse af méngrad og førtidspension?
    hvordan kan du holde ud at være til med de smerter, uden at du rigtig kan smerte dæmpe det? jeg har godt nok ondt af dig

• #11   28. jan 2011 Den aller aller bedste advokat man kan få i DK , til erstatningssager er

Wenzel og Grove ( vist nok kun Grove der er tilbage i firmaet nu )

Ham havde jeg , da jeg fik piskesmæld for snart 10 år siden.

Jeg blev rådet til at få advokat på og så lade ham køre sagen.
    Sagen kørte perfekt , inden der var gået 6 mdr. begyndte de første penge at trille ind. Så gik det slag i slag derudaf og min sag endte med ;

- 10 % mengrad

og

50 % erhvervsevnetab

alt i alt har jeg fået udbetalt tæt på 2.000.000 kr.

Sagen tog fra start til slut 4 år

og nu har jeg et fleksjob med 2/3 dels løntilsud.

Penge er ikke alt , men de gør godt nok livet nemmere når man har det skidt.
    I dag næsten 10 år efter , har jeg fundet en balance imellem arbejde og privatliv uden det forværre min tilstand.

Jeg var også på et smertekursus , 13 uger af 3 dage , hor jeg lærte at håndtere det , at have smerter og tab af evner.
    Alt i alt , blev der taget godt hånd om mig , og det tror jeg ganske enkelt var fordi , jeg havde en stærk og anerkendt advokat med på sidelinjen hele vejen.
    Jeg håber det bedste for dig i fremtiden.

• #12   28. jan 2011 Ps. advokatens sælær var prograsivt ift. erstatningen.

Så vidt jeg husker har jeg alt i alt betalt ham små 40.000 kr for at køre sagen.

• #13   28. jan 2011 Bertil AKA Farmor
    nej penge er ikke alt, ville give alt for at have det normalt igen, men som du siger, så gør det livet lidt nemmere og jeg har brugt omkring 8-10 tusind sidste år på kiropraktor og fysioterapeut ud af egen lomme, men jeg kan ikke blive ved med at betale selv og derfor skal min sag også åbnes igen
    jeg vil prøve at finde din advokat og se om han kan hjælpe mig

• #14   28. jan 2011 Stakkels dig :o( Har selv et piskesmæld......
    Det seneste jeg har hørt er at forsikringsselskaberne ikke anderkende sensymptomer på piskesmæld.. Min advokat fortalte , da min sag kørte igennem systemet,at han havde en klient som kom 9 mdr efter ulykken og her sagde forsikringsselskabet no way. De anderkender heller ikke forværringer af piskesmæld efter udbetaling af erstatninger...

Så det helt afgørende er om du dengang skrev at du havde symptomer fra nakken .....

• #15   28. jan 2011 En sag kan genåbnes optil 5 år efter den er lukket

• #16   28. jan 2011 Sofia:
    Hvornår skete skade?

• #17   28. jan 2011 Det er fra den dag den bliver afgjort man regner fra, så jo længere den er åben jo bedere er det hvis man en dag skulle få brug for og åbne den igen

• #18   28. jan 2011 Jeg har en fra Ret og Råd til at køre min sag, de kan osse varmt anbefales.
    Og så advokatens sælær var prograsivt ift. erstatningen.

• #19   28. jan 2011 Læs hvad jeg skriver; Det drejer sig om piskesmæld og ikke om andre skader.. En sag kan sagtens åbnes igen, og betale 4000 kr for genoptagelse af en sag, men de anderkender ikke senskader på piskesmæld !

• #20   28. jan 2011 Nu skal der jo ligesom været nogle penge, man kan bruge som grundlag for udregningen af en erstatning.... Er der en arbejdsgiver, en modpart, eller har man selv en forsikring ? Ingen af delene ikke mange penge i erstatning..

• #21   28. jan 2011 Jer der får smertestillende der ikke synes det virker, har i prøvet gigtmedicin ?

Jeg har også et piskesmæld og INGEN smertestillende virker, hverken morfin eller noget ! Men min læge er specallæge i medicin og han gav mig gigt medicin og det hjælper virkelig smiley Bare et godt råd ! Mener de hedder Seraktiv smiley

• #22   28. jan 2011 Det er hvertfald det hver ! Det er de eneste piller der kan tage det værste af mine smerter ! Det andet kan jeg ligeså godt lade være med at tage smiley

• #23   28. jan 2011 vær smiley

• #24   28. jan 2011 ARGH VÆRD smiley

• #27   28. jan 2011 Susanne.. Skrev til alle, der skrev at man altid kan genåbne en sag

• #28   28. jan 2011 Sofia... Håber virkelig for dig at du kan få sagen igang igen. Det bliver nok bare ikke sådan lige til, men kæmp

• #29   28. jan 2011 Monica med de skønne hunde*

det jeg har gjort var at anmelde skaden til forsikringen, da lægen dengang sagde jeg havde fået piskesmæld
    ulykken sker november 2009 og først juni 2010 får jeg brev fra forsikringen at de godkendt skaden hvis jeg får varigt mén, men allerede 5 mdr lukker de sagen, selvom de skriver at hvis der tale om varigt mén, forekommer i de fleste tilfælde efter 1 år, dvs så har de allerede lukket min sag inden der er gået 1 år
    så jeg skal så nu have den genåbnet, da der er sket en forværring samt der er tale om varig mén efter så lang tid

• #30   28. jan 2011 Marianne, Albert og Asger .
    tak
    tro mig jeg vil kæmpe selvom mine kræfter er små, men jeg giver ikke op, det er ikke min natur smiley

• #31   28. jan 2011 Sofia:
    Ja, det lyder sørme sært, at de bare lukker sagen..
    Ville du har råd til en advokat? Jeg tror det vil hjælpe dig og gøre det hele nemmere

• #32   28. jan 2011 ja det er underligt, giver dig helt ret
    jeg skal have snakket med fagforeningen og se hvad de kan hjælpe mig med, mener jeg deri gennem kan få advokathjælp

• #33   28. jan 2011 Ellers er der advokat hjem inkluderet i din indboforsikring (:

• #34   28. jan 2011 okay det vidste jeg ikke

• #35   28. jan 2011 *advokat hjælp - skulle der selvfølgelig stå smiley

• #36   29. jan 2011 Jeg har kæmpet i mere end 4 år for at få erstatning fra mit trafikuheld i nov. 2006. Det ene selskab fik jeg hurtigt erstatning fra (min arbejdsgivers forsikring på mig), men min private fritids-/ulykkesforsikring bliver ved med at trække det i langdrag. Jeg er opereret for diskusprolaps i den nederste del af ryggen og som følge deraf har jeg fået nerveskader i ryg, hofte og ben. Derudover et dobbelt piskesmæld, dvs. både frontalt og fra højreside. Jeg har smerter 24/7 i hovedet inkl. kæbe og øreproblemer, nakke, skuldre og arme. Jeg burde ikke arbejde fuldtid, men da det ikke er let at få flexjob, så har jeg nærmest ikke andre muligheder. At jeg så har leddegigt i hænderne, hvor jeg gå med specialskinner, gør det absolut heller ikke bedre. Men jeg kan hvad jeg vil, og så må jeg vurdere om det jeg gør er det værd, når jeg skal betale prisen med smerter hele tiden.

Jeg har snart været til alle mulige og umulige undersøgelser, og nu venter jeg spændt på hvad de de så finder på. Det første selskab har fastsat mengraden til 25%. Erhvervsevnetab aner jeg ikke noget om, for jeg er ikke klar over om det kun kan tildeles ved en arbejdsrelateret skade. Mine behandlere er alle enige om at jeg er berettiget til flexjob, men jeg tror desværre tiderne ikke er til det. Så jeg hænger i endnu. Men det har sin pris, for jeg fungerer slet ikke derhjemme, men heldigvis har jeg min mand, og han er nærmest uundværlig for mig. Men "gud" hvor jeg hader at være så afhængig af et andet menneske, jeg vil jo gerne selv også. Hvordan har I det med ikke at kunne hvad man har kunnet før. Jeg har bl.a. opgivet at spille håndbold, som jeg ellers var rigtig glad for.

Jeg er ikke på før i morgen, da jeg lige skal hjem fra Østrig hvor jeg pt. har været siden 14. januar.

• #37   29. jan 2011 pia K
    hvor er din mand vidunderlig og støtter dig, det kan ødelægge et forhold ens helbred.

Monica med de skønne hunde*
    jeg kom til at tænke på at jeg nok ikke kan få advokat hjælp igennem indbo, da det er samme forsikring jeg har min heltidsulykke forsikring, så de vil nok ikke hjælpe med at køre sag med dem

Gitte - Søndag er vi hjemme ved hundene igen *
    jeg fik afvide af min kommune at hvis jeg kendte en arbejdsplads som ville ansætte mig i fleksjob, så letter det ens sagsgang med at få fleksjob.
    men det er hårdt psykisk at være i arbejdsprøvning og vente på en afgørelse til fleksjob, min egen erfaring med min kommune
    du burde når du har overskud, søge fleksjob, for du slider dig selv op nu, hurtigere end normalt, da du ikke fungere 100 %.
    det er godt at din mand støtter dig, for det er svært at stå med det alene

• #38   29. jan 2011 Sofia... Det er kommunens job at finde dig et fleksjob og kan de ikke det, skal du på ledighedsydelse... Desværre skal ALLE i aktivering, men rigtigt det er sådan en belastning for krop og sjæl

• #39   29. jan 2011 Sofia:
    De skal heller ikke hjælpe, men dække omkostningerne til en advokat (:

• #40   1. feb 2011 er der nogen der kan anbefale læger, neurologer, reumatologer hospitaler, osv som anderkender piskesmæld uden at se skævt på dig.
    jeg vil gerne have en mulighed for at kunne tag en snak med lægen om at få en henvisning til en som kan gå mere i dybden med piskesmæld, har i nogen som i har gode erfaringer med rundt i landet??

har læst mig frem til at det er en jungle, at mange læger osv ikke anderkender piskesmæld

• #41   1. feb 2011 Herlev smerteklinik har jeg fået anbefalet som værende førende inden for smertebehandling. Men der er 2 års ventetid, hvis man ikke har en sundhedsforsikring.

Kommentér på:
piskesmæld

Annonce