Hvorfor er jeg ikke bare glad :o( Hvorfor er jeg ikke bare glad :o(
Jeg er simpelthen ved at gå helt i spåner her hjemme, jeg kan ikke mere psykisk. Jeg tror jeg har været stærk alt for længe. Min mand og jeg har været igennem et langt cancer forløb, og er nu ved og skal finde vej til livet igen. Min mand går stadig hjemme og er stadig meget svækket, jeg er derimod startet uddannelse som ssh'er. Men kan mærke at jeg er fuldstændig ved siden af mig selv nu. Jeg har lige været væk fra skolen en hel uge, på grund af jeg har det så psykisk dårligt, når jeg endelig er i skole så er det som om jeg ikke kan høre hvad folk siger til mig, alt er uklart og sløret og jeg lukker mig selv inde i en skal. Når jeg kommer hjem har jeg det ikke lige sådan, men kan mærke jeg stadig er ked af det indeni, og der skal ikke meget til at vælte korthuset.
Vi havde gang i projekt baby på fertilitets klinikken og jeg havde et vægtab igang og jeg skulle stoppe med at ryge. Jeg er stoppet med at ryge for 6 måneder siden og det gik også fint med vægtab. men efter jeg er røget ned med narken har jeg sat det hele på standby. Jeg kan simpelthen ikke rumme mere og skal nu til lægen på mandag, og banke i bordet for 3 gang at de må hjælpe mig for jeg kan ikke længere selv styre det mere. Vi har ikke fået psykolog hjælp hverken min mand eller jeg for det er der simpelthen ikke råd til og nej man får ikke noget fra kræftens bekæmpelse. Jeg aner simpelthen ikke levende råd, hvis lægen fejer mig af igen på mandag. Jeg sidder og tænker om jeg skal droppe ud af uddannelsen igen, for føler simpelthen ikke jeg kan rumme noget af det vi lære, føler faktisk ikke jeg har lært noget når jeg tænker mig om. Jeg vil så gerne gøre den uddannelse færdig da jeg elsker og arbejde inden for det område, men kan jeg blive ved med at presse mig selv til at klare mig igennem ?? Nu er det en mån. siden jeg startede og alle er begyndt at snakke sammen i klassen, imens jeg bare sidder og er helt lukket. Er så fortvivlet, og jeg er så bange for at ddet kommer til at gå ud over vores ægteskab her hjemme, selvom han gør alt for at jeg bare skal have det godt.
Undsyld det blev SÅ langt, men har virkelig brug for at høre fra nogen som måske har prøvet og være så langt nede, og har brug for lidt gode ideer, for kan simpelthen ikke takle mig selv mere. Normalt plejer jeg og være en meget stærk og udadvendt pige med fut i røven, men nu kan jeg slet ikke kende mig selv længere :o(
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 657
Måske du også kunne prøve at tale med din studievejleder og høre, om du evt. kan tage en pause/orlov fra dit studie til at komme dig? Der er ingen, der siger, at du skal stoppe helt, fordi du er nødt til at tage et pusterum :o)
Rigtig god bedring og held og lykke! :o)
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 173
Når du siger selvhjælpsgrupper, hvad mener du så helt præcist, for det der med at bryde sammen foran 10 andre mennesker der også er berørt af kræft, det har jeg det ikke helt godt med. Jeg har brug for at snakke med en ansigt til ansigt.
Jeg gik op til min kontaktlære i dag og bad om en samtale her på torsdag, så jeg vil sætte det hele igang med hende. Er bare så bange for at de vil sige at jeg skal stoppe uddannelsen og komme tilbage når jeg er parat til det. Hvis min studievejleder skulle være så flink at gi mig overlov en tid, får man så stadig sin elevløn ?? Vi kan jo ikke kun leve på hans sygedagpenge :o/
Men jeg takker alligevel for dine råd.
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Du har været igennm en svær tid , og det vil altid uden tvivl belaste kroppen , og der kan og vil komme en reaktion .
Hos nogle er den lettere og forbigående og andre reagerer voldsomt
Jeg er enig med Therese at du formegentligt har en depression så du bør kontakte din læge , det er deres pligt at hjlæpe dig oven på sådan en oplevelse . Du kan evt blive henvist til en psykiatreter istedet , det er gratis men der er desværre også ofte ventetid . Men først og fremmest skal du have en snak med din læge og efterfølgende din skole .. der er et lys forude .
Knus og kram .
jan 2009
jan 2009
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 587
I skal søge pro hjælp, inden det går helt galt, så må i låne til det, hvis i ikke har råd.
feb 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 158
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
håber tingene løser sig snart..
jan 2009
Man kan ikke rigtig låne penge nogen som helst steder når man er i den økonomiske situation som vi er i. Vi bliver aldrig nogen sinde gældsfrie nogen af os!! Så den løsning er også yt..
Og ja er desvæære også bange for at jeg må bide i det sure æble og smutte. Hvis jeg så bare kunne arbejde de timer på mit arbejde som jeg gjorde inden jeg startede skole, så ville jeg meget gerne tilbage og arbejde, der havde jeg det rigtig godt og savner de ældre mennesker. Det ga smil på læben hver dag. Og var glad når jeg kom hjem til min mand.
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.815
Det er iøvrigt helt normalt at reagere som du gør nu. Din krop har kørt i højeste beredskab, og nu hvor i er ved at være ude på den anden side, kan du slappe af og ikke være den der skal være stærk.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Når jeres økonomi er så dårlig, har du mulighed for at søge psykologbehandlingen betalt af kommunen. Lægen skal give dig en henvisning, når du er pårørende til en alvorligt syg - også selv om han nu i princippet er rask.
For behandling skal du have! En anden mulighed er at få en henvsining til en psykiater, - det er helt gratis. Jeg vil dog anbefale en psykolog, så du kan få det hele bearbejdet.
Jeg føler virkelig med dig!
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Håber alt flasker sig for dig, pas på dig selv
Hvorfor er jeg ikke bare glad :o(