{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Hvorfor er du .... {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt en masse over HG de sidste par dage og tænkt:
Hvorfor er du på HG?

Jeg har været her siden 2005 og det internetforum jeg har været på i længest tid. Ikke engang så som facebook kunne holde mig så længe.
Jeg har elsket at være her, for min passion er hunde.
Jeg har lært så enormt meget, og jeg har fået de bedste venskaber her igennem også.

Jeg har udviklet mig, jeg er blevet ældre.
Vi kan være enige, og vi kan sandelig også være uenige..

Netop pga de sidste udskejelser der har været her på siden, hvor man går efter personer, som faktisk har varet i rigtig lang tid gør, at man lige genovervejer tingene.

Hvorfor vælger du at være på hg og har du også hængt i længe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er du ....
  • #2   3. mar 2023 Jeg har været her siden 2007 - det er godt nok også længe! Og jeg tror faktisk stort set, jeg har været aktiv igennem hele perioden?

    Jeg er her, fordi her langt henad vejen er ret hyggeligt.
    Jeg lærer tit noget af de forskellige indlæg.
    Jeg bliver gang på gang rørt over den omsorg, brugerne er i stand til at vise hinanden.
    Og så har jeg igen og igen erfaret, at HG kan ALT, når det gælder.
    Lige fra at finde titler på sange/film/bøger, anbefalinger på hundeting - og generelt bare svar på og holdninger til nærmest alting, uanset om det er hunde-relateret eller ej smiley


  • #3   3. mar 2023 Oprindeligt fordi jeg var enormt hundeskruk, idag er det mest tidsfordriv.. var jeg ny ville jeg nok ikke blive hængende, men nu har jeg været med længe, så er det nemmere st følge med:)

  • #4   3. mar 2023 jeg måtte lige ind og så hvornår jeg oprettede mig, februar 2011 .. Jeg aner ikke hvordan jeg fandt ud af der var et HG ..
    Kan regne ud at det må være på baggrund af at jeg mistede min soul-mate skotte Daphne, hun blev ikke vækket af en operation da man efter godt 1 års undersøgelser åbnede hende og fandt omfattende kræft.
    Jeg ved stadig ikke lige hvorfor jeg oprettede mig, dengang mente jeg nemlig ikke jeg skulle have hund igen (det gik jo så hurtigt over) ..

    jeg er jo VOKSEN smiley ... har ikke haft hjemmeboende børn i mange år og sidder ofte ved computer og hygger bare .. jeg orker ikke så meget socialt, så drøner ikke rundt, har få men gode venner vi går med, spiser med af og til osv, så HG bliver da helt sikkert et socialt sted for mig ..
    Jeg har ikke forstand på avl og træning udover normal viden, men jeg elsker hunde, og jeg er også en af dem der er meget vild med Off Topic herinde, debatterer gerne samfundsaktuelle ting ..
    Jeg har som sådan ikke venskaber herinde, men der er et par stykker jeg har talt med, og skrevet med i specielle sammenhænge og som på en eller anden måde føles som gode bekendte selvom jeg aldrig har mødt dem fysisk (på nær en jeg har mødt på en udstilling da jeg ledte efter skotte nr 4)

    jeg hygger mig herinde, og jeg synes bestemt også jeg bliver klogere, lærer at se ting fra vinkler jeg ikke selv havde tænkt, ikke man nødvendigvis ændrer eget standpunkt, men det er sundt nok at indse og lære " gud ja sådan kan det jo også ses, opleves af andre" ..


  • #5   3. mar 2023 Jeg oprettede mig i 2008, fordi var mega hunde skruk og søgte viden og ville SÅ gerne overtale min mor til hund dengang.

    Jeg har da også fået min del høvl gennem tiden. Mange mente heller ikke at jeg som ung, ville kunne varetage en hund og når jeg blev voksen, så ville jeg glemme alt om Aslan. Men niksen, han er MIN hund smiley
    12 år senere har jeg ham stadig og har aldrig overvejet at han skulle omplaceres smiley

    Nu er jeg herinde for at lære endnu mere og se om andre måske har samme problemstillinger, som jeg fx nogle gange oplever med Luna. For jeg kan ikke huske, hvordan det er at have hvalp smiley


  • #7   3. mar 2023 Jeg har været tilmeldt siden 2013. Dvs. jeg var faktisk også med en gang tidligere men tog en pause.
    Jeg er her for at kunne snakke hund - og alt muligt andet - med andre, der har hunde som passion. Jeg elsker at man kan stille spørgsmål om alt muligt mellem himmel og jord.
    Jeg har mødt et par enkelte herindefra IRL smiley


  • #8   3. mar 2023 Jeg har været her siden 2009.
    Oprettede mig, fordi jeg er glad for hunde, og altid har haft mindst en hund.

    Det er for det meste hyggeligt, men må indrømme, at det irriterer mig, når en person beder om råd, og så sletter tråden, fordi det ikke liiiige var de råd, personen ønskede sig.

    Nogle gange går bølgerne måske også lige højt nok, men der er jo ikke nogen, der tvinger os til at deltage i alt smiley

    Generelt kan man altid regne med at få hjælp på HG, uanset om det drejer sig om hunde, en opskrift eller noget helt tredje:-)

    Efterhånden "kender" man jo også mange af de andre HG' ere.

    Alt i alt er HG hyggeligt smiley


  • #9   3. mar 2023 Jeg oprettede mig, for 15 år siden, i ren trods fordi jeg var på et site for racen Cane Corso og andre "muskelhunde". Hvor indehaveren af siden forbød medlemmer at være på hundegalleri (skøre kælling*lol*), og så var jeg jo nød til at finde ud af hvad det der skrækkelige sted der blev kaldt "hundegalleri " var for noget.

    Jeg bliver hængende for hyggens skyld ,og så sker det jo man lære noget nyt. Hvis der opstår fnidder når jeg sjældent at opdage det.


  • #10   3. mar 2023 Jeg har været her og læst med i mange år uden at være medlem. I 2009 meldte jeg mig ind udelukkende for at støtte op om en anden bruger, som var ved at blive "slagtet", og puha, så fik jeg godt nok også røvfuld.
    Efter den tur jeg fik burde jeg faktisk være løbet skrigende herfra. Jeg var hellere ikke særlig aktiv efter at jeg havde meldt mig ind, men det kom stille og roligt efterhånden hvor jeg begyndte at være med i tråde som interesserede mig, og hvor der var god debat om blandt andet træning som jeg gik op i dengang.

    Jeg er ikke særlig social, og i dag er jeg her, fordi det er et godt tidsfordriv, hvor der er en rigtig god faglig viden bagved, og hvor der ikke forventes at jeg skal være social og nærmest venner med de andre brugere.
    Og selvfølgelig er der nogle brugere man holder mere af end andre, og jeg har da også fået et par brugere, som jeg har lidt "uforpligtende privat omgang" med, hvilket kan være hyggeligt nok.



  • #11   3. mar 2023 Jeg ved faktisk ikke præcis hvor længe jeg har været her, for jeg læste meget med inden jeg oprettede min profil, men vil tro jeg oprettede mig i 2011/2012 smiley

    Jeg startede med at være her, og er her nok i stor grad stadig, fordi jeg gerne vil lærer noget. Jeg har lært utrolig meget igennem hg, for der sidder nogle virkelig dygtige og erfarne hundeejere herinde der har en hel del at dele.

    Med årene er der jo så bare kommet en masse bonus ting, som at møde mennesker, følges med folk på udstilling, jeg fik hjælp til kørsel da Lucky skulle opereres. Og så mødte jeg Malene herinde, et bekendtskab der viste sig at skulle blive et fantastisk venskab og starten på min passion for hundetræning. smiley

    Og så er det jo stadig for det meste hyggeligt herinde. Jeg kan også godt lide at kunne hjælpe andre, når jeg engang imellem har noget erfaring at byde ind med.


  • #13   3. mar 2023 Jeg kom her ind fordi min søster havde fundet gnaver galleriet og så fandt jeg så ud af at der også var et hunde galleriet. smiley

  • #14   3. mar 2023 vi kom herind i 2009 det var en hundeven fra udstilling der anbefalede siden og har været her siden kan slet ikke undvære min daglige dosis af alt muligt mellem himmel og jord.
    Nu er jeg gammel og sluttet med opdræt så har masser af tid til h.g. OG k.g. for har jo også katte ....der er så hyggeligt på k.g ikke så megen skæld ud på "de nye" som her på h. g.


    profilbillede
  • #15   3. mar 2023 “uforpligtende privat omgang"

    Det lyder dirty smiley

    Jeg flygtede fra hunde-forum. Dels fordi det blev opkøbt af en eller anden tosse, der troede at han kunne snige en masse reklamebotter ind, uden at folk reagerede, dels fordi det til sidst nærmest kun handle om én bruger, og dennes bagværk og nye is smiley

    Jeg var på hunde-forum da “invasionen” her fra HG kom. Det var virkelig sært, at der pludselig kom 20-30 brugere, hvis eneste formål var at svine HG smiley

    Nu er jeg her, og synes såmænd at det er meget lig det “gamle” HF. Der er de samme tosser, hvis eneste formål er at kommentere spydigt, i håbet om at få andre til at føle sig ramt. Der er søde og omsorgsfulde folk, som altid ser det positive i enhver situation. Der er folk der hjælpe, når andres verden brænder smiley

    Så alt i alt er det jo som det skal være smiley


  • #16   3. mar 2023 Oprettede mig for 16 år siden og har været meget aktiv..
    De sidste par år knap så aktiv.
    Livet og mængden af fritid ændrer sig.
    Er af og til inde for at kigge lidt og må indrømme at her godtnok virker stille i forhold til for 10-15 år siden. Er du vimmer der var gang i den dengang.
    Nu er jeg her mest fordi jeg ikke nænner at slette mine hunde.


  • #17   3. mar 2023 Jeg meldte mig ind i 2008 efter at have læst med i en længere periode.

    På det tidspunkt havde jeg haft hunde og været aktiv i mange år, jeg havde mange hundevenner og -bekendte, men de fleste var ligesom jeg pyreneer folk, opdrættere, udstillere og alm. ejere i ind- og udland. Så det var lidt en ny verden at komme herind og læse om andre racer, andre måder at bruge hundene på, anden måde at holde hund på, og generelt bare andre holdninger. Kort og godt, det var spændende.

    Den gang var der jo meget mere gang i den, passionerede debatter osv. Ja, Kort og godt, det var spændende.

    Og hvorfor er jeg så blevet, for det har trods alt ændret sig meget ? Måske gammel vane, det er stadig overvejende hyggeligt, nogle dage er det forholdsvis fladt og hurtigt overstået, andre dage er der mere, der interesserer mig, men jeg har tiden for mig nu som pensionist, så hvorfor ikke. Der er nogle brugeres indlæg, jeg hopper lidt hurtigere hen over end andres, men det behøves jo ikke at være enten eller, man kan bruge så meget og så lidt tid på det, som man har lyst til.

    Det er trist, at der i øjeblikket er så mange, der er alvorligt syge eller har andre svære problemer tæt inde på livet. Og kan det på nogen måde hjælpe, så er det da bare at læsse af herinde. Jeg er ikke den, der er bedst til at komme med empatiske bemærkninger, men jeg føler for jeg alle sammen og håber på det bedste. Og jeg er jo nød til at blive og se, hvordan det går de forskellige.


  • #18   3. mar 2023 Fordi det er hyggeligt at være herinde smiley

    Jeg har været herinde i mange år, lige fra jeg selv havde hund og til nu hvor jeg kun stjæler en engang imellem smiley

    Jeg har nogle jeg gerne vil følge og som jeg ved vil følge mig..



  • #19   3. mar 2023 Tidsfordriv mens jeg venter på sporene får noget alder.

    Jeg synes der er langt imellem de gode tråde - det meste handler om "hvilken farve halsbånd passer til min brune hund" .. etc ...

    Hvorfor jeg ikke bare smutter så ... tja, det skrev jeg i første linie smiley

    Har været her siden 2006 - synes det var sjovere i "gamle dage", men det var alt jo, eller noget ..


  • #20   3. mar 2023 Jeg hygger mig med andre hundefolk her og andre steder online, i pb og IRL.

    Derfor er jeg her.

    Har jeg behov for hjælp har jeg også oplevet at det er et godt sted at spørge og få gode svar smiley

    Er her i perioder. Nogle gange læser jeg mest. Jeg synes det er ret hyggeligt herinde med andre hundefolk


  • #21   3. mar 2023 Jeg har været her siden 2008 , lige afbrudt af en kort pause. Jeg oprettede mig i sin tid fordi jeg var ny hundeejer og søgte viden fra andre hundeejere , så gik det over til tidsfordriv, og nu er jeg ikke så meget herinde , og oftest i perioder . Her er blevet så stille og mængden af nye tråde er ikke særlig stor , så det fanger ikke rigtig på samme måde mere .

  • #22   4. mar 2023 Hvor er det vildt at mange har været her i så mange år. Men jeg tror netop som der også er blevet skrevet, at var man ny så smuttede man hurtigt.

    Jeg har siddet og kigget gamle beskeder igennem og sjovt at se hvad de handlede om dengang smiley


  • #23   4. mar 2023 Fordi de fleste herinde deler den samme passion for hunde. Og som gider snakke om analkirtler, hundeshampoo osv i detaljer smiley
    Og også for at få sparring og gode råd.
    Jeg har delt mange ting og faktisk også mødt mange mennesker.


  • Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 1 Svar: 2
    #24   4. mar 2023 Jeg har været på on and off siden november 2004. Tror hg kun var en eller to mdr gammel. Jeg er her næsten aldrig synes ikke det er noget mere

  • #25   4. mar 2023 Jeg meldte ind for en del år siden og glemte derefter alt om HG. Det var på Hunde-Forum, at jeg havde min gang. HF var som jeg kan læse, at HG var. Der var gang i den. Debatterne var heftige. Men ligeså meget, der kunne være uenighed og folk næsten bed hovederne af hinanden, var der ingen nag og i næste tråd var det glemt. Der kunne være nætter, hvor der var så meget gang i den, at man nogle gange først kom i seng hen på de små timer, for man skulle nødig gå glip af noget. Intet emne var for stor eller for lille. Det var et rigtig godt sted. Der blev arrangeret træf, hvor vi mødes med vores hunde. Desværre blev HF solgt og det var enden på HF. Vi var mange der droppede HF og stedet lukkede.

    Tilfældig faldt jeg en dag over HG igen. Huskede, at jeg engang havde meldt mig ind. Ja og så er jeg her. Jeg er her for at fordrive tiden. Jeg er ikke den mest aktive. Men læser meget med. Det er sjovt, at se at andre fra HF også har fundet herind. Men i andre virker også ok smiley smiley


  • #26   4. mar 2023 Jeg kom herind for mange år siden (jeg tror ikke jeg var mere end 13-14 år) fordi jeg ville lære mere om hunde, racer, se gallerier og læse med i alle de spændende debatter der var herinde dengang smiley Så har jeg været on/off herinde igennem de sidste mange år.

  • #28   5. mar 2023 Det der HF tror jeg ikke at jeg har kigget nogensinde. Lyder voldsomt smiley

    Jeg blev anbefalet hg af en arbejdskollega.


  • #30   5. mar 2023 Okay smiley

    Synes nu også at HG var voldsomt engang. Specielt omkring avl smiley


  • #32   5. mar 2023 #30
    Uhh ja... Et sprængfarligt emne.
    Konkret husker jeg avlsemnet "hvid amerikask collie"
    Det blev nogle lange lange tråde med varierende antal af brugere i fryseren.
    Shit mand, man kunne jo knap nok sætte kaffe over uden at komme 30 svar bagud.


  • #33   5. mar 2023 #31
    Jo.... Men mon ikke det er sundt nok at se på sin tæve med andet end "en mors kærlige øjne" når det skal vurderes om man skal sætte sin tæve i avl eller bare nyde den dejlige hund man har.
    Jeg har haft 2 tæver. Begge dejlige på hver deres meget forskellige måde, men ingen af dem var avlsmateriale.


  • #36   5. mar 2023 Jeg kan godt huske avlstrådene.

    Du glemmer, at man skulle holde ferie fra den første dag tæven blødte og til den sidste hvalp blev hentet .. omtrent ..

    Jeg synes at det altid endte med, at hvis man skulle være en VIRKELIG god opdrætter, skulle man undlade at lave kuld.

    SÅ var man godt nok seriøs smiley


  • #37   5. mar 2023 Ej hvor sjovt, i husker dem også smiley

    Er du vimmer man kom op i det røde felt og hold nu op pb var rødglødende.

    Men det var faktisk ved at følge med i de tråde som gjorde, at jeg fik den rette hjælp til at finde Albert smiley OG fik en veninde jeg stadig har tæt på mig den dag i dag smiley


  • #38   5. mar 2023 Nu kan man jo gøre alt "rigtigt", og så alligevel bagefter konstaterede, at man ikke forbedrede racen, og at hvalpene måske ikke engang helt nåede op på siden af forældrene.

    Men hvis man kun må avle med absolut tophunde, som der jo af gode grunde ikke er så mange af, risikerer man jo i hvert fald i talmæssigt små racer at indsnævre genpuljen, hvilket i hvert fald ikke er til gavn for en race.

    En almindelig pæn hund med god sundhed og godt temperament bør bestemt kunne bruges i avl. Den vil måske ikke forbedre racen, men vil næppe heller ikke trække ned i racen. Og den vil kunne være med til at sprede avlsmaterialet, så der er mere at vælge imellem for den kommende generation.

    Og se nu bare her. Der skal startes et emne om avl, og så kan vi sikkert stadig får en debat igang smiley


  • #40   5. mar 2023 jeg avler jo ikke, og har kun den sunde fornuft at forholde mig til , MEN jeg elskede HG dengang man som JT og Ib siger nærmest hverken kunne gå i seng, gå på arbejde eller lave kaffe uden man kom helt bagud ..
    kan huske der kom nærmest sider af tråde hver dag ... der var fandme udfordringer til de små grå af og til , bare i det at følge med


  • #41   5. mar 2023 Hanne, det er rigtigt. Der var godt nok mange tråde, notifikationer og privat beskeder smiley

    Alt handlede om hunde også når jeg var sammen med familien. Øh hvad de har måtte ligge ører til smiley


  • #42   5. mar 2023 Isabelle. Startede en del af avlstrådene ikke pga. " Min chicapoo på 11 mdr er i løb NU så jeg søger en hanhund af samme race til parring"?

    Det er jo nogle år siden, så det er da muligt jeg husker forkert.

    Min holdning idag er at man skal have taget kritisk stilling til den række spørgsmål og vægtet for og imod og jeg forstår stadig ikke den planlagte blandingsavl....
    Men på den anden side, så er det så meget jeg ikke forstår


Kommentér på:
Hvorfor er du ....

Annonce