{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

madbudget {{forumTopicSubject}}

Kort og godt - hvordan skærer man i madbudgettet?

-Når man vel og mærke stadig vil købe økologisk

Mit madbudget er svimlende højt - og normalt gør det mig ikke noget, da jeg ikke bruger penge på alt muligt andet (-end regninger) - Men min hushandel er lige gået i orden, og fik i den forbindelse et tab på 35000, som jeg har lånt af mine kære forældre. -Vil gerne have afdraget det så hurtigt som muligt...

Anyone?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  madbudget
  • #1   7. feb 2011 Vil du evt. priotere dine økologiske varer og købe nogle ikke-øko varer istedet?

• #2   7. feb 2011 Man siger at 3 personer kan leve for 4500 mener jeg. Så en enkelperson kan godt bruge 3000 tror jeg. Men det kommer jo an på hvad man spiser, og hvor meget man har brug for.

• #4   7. feb 2011 ALDRIG handl ind når du er sulten!!!!!

Og planlæg en hel uge og handl ind til det. HVER gang man "bare lige " skal ind efter 2 liter mælk ryger der et eller andet i kurven.....hos mig ihvertfald;O)

• #5   7. feb 2011 Rie - Jamen hvad ligger dit madbudget da på lige pt?

• #6   7. feb 2011 Hvor handler du? Rema1000 og Netto har også gode økologivarer - specielt i Netto har de altid interessante tilbud, hvor de i Rema1000 altid har faste varer der er økologiske smiley

• #7   7. feb 2011 du laver en madplan, og handler en gang om ugen.køb ind i aldi, kødvarer i store butikker.væn dig til at fryse rester ned, også selvom du ikke ahr nok til en middag til jer, efter et par gange med den samme rest fryst ned, er der nok til en middag.hele tiden: TÆNK FREMAD, med hensyn til madplanen, brug nettet til opskrifter, så du ikke hele tiden ender med boler i karry og kødsauce.i denne uge ser vores menu feks sådan ud:
    mandag kartoffelbåde med flødesauce og krydrede okseruller
    tirsdag frikadeller og kartofler
    onsdag brændende kærlighed
    torsdag minestronesupper(i ds fra aldi, uhhhm)m flutes
    fredag kartoffelfad med ostesauce.med vores madplan køber vi ind for ca 600 kr om ugen, og det er til 2 voksne og 3 børn.med i de 600 kr er også madpakke og frugt.ingen fredagsslik inkl!!!det handler vi ved siden af budgettet
    håber du kan bruge mine ideer

• #8   7. feb 2011 Også kig reklamer, reklamer, reklamer - der er ugentlig rigtig gode tilbud smiley

• #10   7. feb 2011 Tenna - wow, der er godt nok flot gået smiley

• #11   7. feb 2011 jeg syntes faktisk der helt kan gå sport i det med at handle billigt.Vi mangler ikke penge men jeg er nok bare det man kalder en gnier, for jeg kan jo se at hvis jeg handler uhæmmet/tankeløst ind, ja så er der ikke mange penge til alt det sjove som livet jo også drejer sig om..desuden har jeg en sparegris i stuen som hver dag får de mønter under en 5ér som jkeg har i min pung- det blev sidste år til 43oo kr, som gik til hegn på terassen....

• #12   7. feb 2011 Du kan ikke skære i madbudgettet, og stadig købe økologisk......Du må vælge. Og den dag budgettet tillader det, kan du jo begynde igen.

• #13   7. feb 2011 Tenna - Flot du kan holde det, det ville jeg ikke selv kunne, medmindre jeg vidste at økonomien bare ikke gav mig lov til at handle anderledes.. Tømte selv min sparegris i sidste uge - det blev til en skøn tur til frisøren smiley

• #15   7. feb 2011 Hov den der med Kiwi har jeg ik hørt før......kan man læse mere om det på deres hjemmeside?

• #17   7. feb 2011 Jeg kan da sagtens stadig købe øko, men skære i budgettet. - Jeg er et luksusdyr hvad angår mad, og er vant til bare at smise i kurven, hvad der passer mig...

Spiser ikke meget kød, så den post er ikke så dyr...

Tror jeg bruger omkring 4000 på mad om måneden...

Tænkte mere i at bage sit eget brød (om der var penge at spare der)....- om der var nogle superbillige økologiske steder på nettet at handle etc...

-Madplaner er jeg helt med på....

• #18   7. feb 2011 Ja Rie.....det ka jeg måske forstå nu hvor jeg bla. hører det med Kiwi.
    Her feks i vores brugs er der masser af økovarer, koster kassen, og er ikke værd at købe.....

• #19   7. feb 2011 Og hvis du er vandt til bare at smide i kurven....ja så får du nok meget ud af det hvis du går efter en indkøbsliste.

• #21   7. feb 2011 Geser tak smiley
    Vi har kun lige fået Kiwi her i vores område, mener det var sidste år den kom......så der ska vi da helt sikkert kigge hen.

• #23   7. feb 2011 Jeg har handlet frosne grøntsager og kød ind for ca 500kr i denne måned og frosset ned. Så nu skal jeg kun købe mælk, hvis jeg skal købe noget ekstra. Så mit madbudget for denne måned ligger på 600kr. Jeg lavede også en tråd om det. Og jeg er bestemt ikke gået sulten i seng! smiley

Jeg handler så heller ikke økologisk.

• #24   7. feb 2011 Nina og bella - Men spiser du så nogenlunde det samme hver dag, eller hvordan?

• #25   7. feb 2011 Nikita - nej overhovedet ikke smiley max to dag ad gangen, hvis det er. Jeg køber bare kød ind når det er på tilbud og fryser ned i portioner, så der ca. er til to dage ad gangen i hver pakke. Undtagen fx. kalkunsnitzler. Dem fryser jeg ned enkelthvis, for så tager jeg kun dem ud jeg har brug for. Og så steger jeg måske mange frikadeller på en gang og fryser så ned i pakker, med ca. 3 i hver. Så kommer der jo tilbehør til og så mætter 3 frikadeller rigeligt smiley Hvis ikke man "frådser" med at spise, så er dte en ret god måde at overholde sit madbudget. Man skal bare sørge for at fryse ned i portionstørrelser.

• #26   7. feb 2011 Nina - ok, specielt en fornuftig måde når man er studerende.. Herhjemme har jeg en kæreste der spiser portionsstørelser og efter kostplan fordi han er bodybuilder, så det er sjældent at vi kan spise det samme, så jeg er god til at få købt et eller andet nemt, hvor jeg egentlig burde lave noget lidt sundere og mere økonomisk..

• #27   7. feb 2011 Vi er to voksne og vi har et budget på 2000 kr i alt, inkl. toiletpapir, tandpasta etc... Og vi er også økofreaks, men eftersom vi begge er på SU bliver vi nødt til at prioritere.. Frugt, grønt og mælk er altid økologisk, og kød er altid dansk... Vi laver madplan og har en eller to kødfrie dage om ugen.. Sidste måned brugte vi 1700,- så for de resterende penge på madkontoen gik vi ud og spise sushi... Det er dejligt med en lille belønning hvis man formår at spare lidt smiley

Kommentér på:
madbudget

Annonce