{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.940 visninger | Oprettet:

Lavt madbudget?! {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg skal bruge jeres hjælp, i hvert fald jer der lever på et lavt madbudget. smiley

Vi er 2 personer, og planen er at vi vil leve for 2000 kr om måneden, det er MEGET lavt for mig eftersom vi plejer at bruge 4000 kr - det er så inkl. alt smiley

Så hvad gør vi? hvordan køber vi SÅ billigt ind, kom med ALLE jeres råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lavt madbudget?!
  • #1   21. jul 2013 Laver madplaner og handler ind så få gange som muligt, UDEN impulskøb. Det er rimelig simpelt. De sidste 2 gange jeg har boet sammen med en kæreste, har vi typisk klaret den for 2000-2500 for 2 personer pr. måned.
    Nu er jeg så single og pænt ligeglad, så nu handler jeg bare som det passer mig smiley

• #2   21. jul 2013 Vi er 2 mennesker, og min kæreste kan godt spise en del. vores madbudget er incl toiletpapir osv. og det lægger på 2500 kr om månenden ca.

Vi køber stort ind af kød, og fryser det så ned i små potioner. f.eks. hvis der er en af de helt store kasser kyllingefilet (vi spiser meget kylling) på tilbud, der plejer at være ca. 4,2 kg i. så køber jeg sådan en og deler så kyllingefileterne op i små potioner. hvis vi så en dag får gæster, tager jeg bare en ekstra pose op. sådan gør vi med alt kød, så der spare vi en del penge.

hav f.eks. en rugbrøds aften om ugen. det har vi ikke, men når pengene er små tager vi gerne rugbrød, eller laver en pasta salat smiley

Sørg for at få brugt alt hvad i køber, og hvis pengene er små, så få brugt de ting i har i fryseren. smiley

og selvfølgelig gå efter de gode tilbud.

• #3   21. jul 2013 Jeg kigger lige med:)
    Vores budget, og hvad vi har tilbage hedder også ca. 2000 til 2 personer om måneden. Også inklusiv sæbe, toiletpapir, tandbørster osv.
    Og det er vi eddermame skod til at holde!! Hahaha:)

• #5   21. jul 2013 Drikker vand..
    Laver madplan efter årstidens grønt og ugen tilbud. Sørg for at det i laver enten passer i portionen eller at der er nok til to dage. Sørger for de ingredienser i køber kan bruges til flere retter i ugens løb.
    Køber evt. Stor kødpakke som opbevares på frost.
    Bager selv brød og fryser ned.
    Få indkøb så i ikke fristes, og hav f.eks. Gulerødder til snack, i ikke fristes til at øre over og hente et eller andet.

• #6   21. jul 2013 brød et par gange om ugen, pastasalat (kun fantasien sætter grænsen), hakket kød er tit på tilbud, lasagne den ene dag, måske til to dage, hvis der spises salat til? og er du god, er der kødsovs tilovers som selvfølgelig puttes i køleskabet til en gang spaghetti m/kødsovs, kartoffelpandekager/røsti er en mættende gudespise, og ret billigt både som selvstændig ret eller tilbehør.
    Der er mange muligheder..
    Jeg har selv måtte være opfindsom for at få det til at hænge sammen for 5 mennesker.

• #7   21. jul 2013 Husholdningsbudget til 1 person : 1400kr
    Handler i Lidl 1 gang om ugen. Køber ind efter årstiden og tilbud. Inden jeg handler, kigger jeg i køl og fryser derhjemme, hvad jeg har, der skal bruges.
    Til hverdag drikker jeg kun vand.
    Laver hjemmelavet mad fra bunden.
    Smider aldrig noget mad ud - alt bruges, rester fryses.
    Store udskæringer af kød osv kan virke "dyrt" når man står ved køledisken, og sammenligner med en medister - men maden mætter bedre, og der er mad til mange dage (fryser).
    Spiser masser af grove grøntsager som hvidkål, knoldselleri, gulerod osv. Det er sundt og billigt.
    Køber ofte æg og kød "ved stalddøren"
    Spiser ved mor - og får rester med hjem smiley

• #9   21. jul 2013 Spidskål er snart billigt, og er en formidabel grøntsag synes jeg, smager godt, både i salat og i alt muligt andet. den er meget mildere end feks. hvidkål, og grovere end salat.
    Jeg bruger det rigtigt meget, som ekstra fyld fintsnittet i sammenkogte retter, salater, og pastaretter.

• #10   21. jul 2013 Vi handler ind i lidl 1 gang om ugen.

Vi laver madplan forinden, og vores beløb er tit under 500 kr for en hel uge. Dette indebærer både aftensmad, frokost og morgenmad.

Det sker jo så at vi måske er nødsaget til at gå til den lokale købmand efter mælk eller lign. Men det er jo hvad der sker.

• #11   22. jul 2013 Vi har 3000 kr til 2 voksne og et barn. Før barnet brugte vi 2000 kr.

Dette klares ved at:
    - lave madplan med mad til flere dage (så sparer man også på el-regningen)
    - købe stort ind når der er tilbud, fx på kødpakker ved slagteren
    - kun købe hvad der står på listen
    - slukke tørsten i vand fra hanen
    - have madpakke med på arbejde

• #12   22. jul 2013 tilbudsjagt!

Nærlæs de lokale reklamer hver uge og noter hvem der har billigt hvad - altså anvendelige ting. Jeg bruger en app til at notere i, så jeg ved lige præcis hvad lidl har, hvad aldi har osv. Og så har jeg styr på om der er billigt toiletpapir, hakkekød osv.
    Samtlige reklamer ligger online, hvis man har fravalgt papirreklamer.

• #13   23. jul 2013 1000 tak smiley

kom endelig med mere, hvis i har flere gode råd smiley Nu er vi tvunget til at leve småt de næste par måneder, da jeg er igang med kørekort, har lige købt hvalp og Molly har lige været til dyrlæge også smiley

• #14   23. jul 2013 Når du laver noget med fars, så strækker den længere hvis man spæder op med havregryn og revne gulerødder.
    Ting som frikadeller og boller i karry strækker til et par dage (medmindre man bor her i huset, for vi ææælsker allesammen boller i karry, så der kommer vi til at spise os til en mavepine, hehe)
    Bag brød/boller selv - det smager godt, og koster mindre. Her er revne gulerødder og havregryn osse fabelagtigt.

• #15   24. jul 2013 Man kan downloade en app der hedder etilbudsavisen, der er alle reklamer samlet smiley

Kommentér på:
Lavt madbudget?!

Annonce