2.940 visninger
|
Oprettet:
Lavt madbudget?! {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg skal bruge jeres hjælp, i hvert fald jer der lever på et lavt madbudget.
Vi er 2 personer, og planen er at vi vil leve for 2000 kr om måneden, det er MEGET lavt for mig eftersom vi plejer at bruge 4000 kr - det er så inkl. alt
Så hvad gør vi? hvordan køber vi SÅ billigt ind, kom med ALLE jeres råd
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 305
Nu er jeg så single og pænt ligeglad, så nu handler jeg bare som det passer mig
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Vi køber stort ind af kød, og fryser det så ned i små potioner. f.eks. hvis der er en af de helt store kasser kyllingefilet (vi spiser meget kylling) på tilbud, der plejer at være ca. 4,2 kg i. så køber jeg sådan en og deler så kyllingefileterne op i små potioner. hvis vi så en dag får gæster, tager jeg bare en ekstra pose op. sådan gør vi med alt kød, så der spare vi en del penge.
hav f.eks. en rugbrøds aften om ugen. det har vi ikke, men når pengene er små tager vi gerne rugbrød, eller laver en pasta salat
Sørg for at få brugt alt hvad i køber, og hvis pengene er små, så få brugt de ting i har i fryseren.
og selvfølgelig gå efter de gode tilbud.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Vores budget, og hvad vi har tilbage hedder også ca. 2000 til 2 personer om måneden. Også inklusiv sæbe, toiletpapir, tandbørster osv.
Og det er vi eddermame skod til at holde!! Hahaha:)
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Laver madplan efter årstidens grønt og ugen tilbud. Sørg for at det i laver enten passer i portionen eller at der er nok til to dage. Sørger for de ingredienser i køber kan bruges til flere retter i ugens løb.
Køber evt. Stor kødpakke som opbevares på frost.
Bager selv brød og fryser ned.
Få indkøb så i ikke fristes, og hav f.eks. Gulerødder til snack, i ikke fristes til at øre over og hente et eller andet.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Der er mange muligheder..
Jeg har selv måtte være opfindsom for at få det til at hænge sammen for 5 mennesker.
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.033
Handler i Lidl 1 gang om ugen. Køber ind efter årstiden og tilbud. Inden jeg handler, kigger jeg i køl og fryser derhjemme, hvad jeg har, der skal bruges.
Til hverdag drikker jeg kun vand.
Laver hjemmelavet mad fra bunden.
Smider aldrig noget mad ud - alt bruges, rester fryses.
Store udskæringer af kød osv kan virke "dyrt" når man står ved køledisken, og sammenligner med en medister - men maden mætter bedre, og der er mad til mange dage (fryser).
Spiser masser af grove grøntsager som hvidkål, knoldselleri, gulerod osv. Det er sundt og billigt.
Køber ofte æg og kød "ved stalddøren"
Spiser ved mor - og får rester med hjem
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Jeg bruger det rigtigt meget, som ekstra fyld fintsnittet i sammenkogte retter, salater, og pastaretter.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
Vi laver madplan forinden, og vores beløb er tit under 500 kr for en hel uge. Dette indebærer både aftensmad, frokost og morgenmad.
Det sker jo så at vi måske er nødsaget til at gå til den lokale købmand efter mælk eller lign. Men det er jo hvad der sker.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
Dette klares ved at:
- lave madplan med mad til flere dage (så sparer man også på el-regningen)
- købe stort ind når der er tilbud, fx på kødpakker ved slagteren
- kun købe hvad der står på listen
- slukke tørsten i vand fra hanen
- have madpakke med på arbejde
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Nærlæs de lokale reklamer hver uge og noter hvem der har billigt hvad - altså anvendelige ting. Jeg bruger en app til at notere i, så jeg ved lige præcis hvad lidl har, hvad aldi har osv. Og så har jeg styr på om der er billigt toiletpapir, hakkekød osv.
Samtlige reklamer ligger online, hvis man har fravalgt papirreklamer.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
kom endelig med mere, hvis i har flere gode råd
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Ting som frikadeller og boller i karry strækker til et par dage (medmindre man bor her i huset, for vi ææælsker allesammen boller i karry, så der kommer vi til at spise os til en mavepine, hehe)
Bag brød/boller selv - det smager godt, og koster mindre. Her er revne gulerødder og havregryn osse fabelagtigt.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Lavt madbudget?!