1.341 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
45 Svar
Har i nogen forbier ? Har i nogen forbier ?
Så lige en edderkop på gulvet, og dem har jeg virkelig et forbie med..
så tænkte har i også nogen ?
0 synes godt om
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 20
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
basket case er jeg *GG*
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
At have socialangst er vel noget som man bliver diagnosticeret - og det er jeg ikke, men jeg føler at jeg kan have tendens til at have det. Jeg har det ikke SUPER godt i selsskab med nye mennesker eller i store forsamlinger (heller ikke selvom det er mennesker jeg kender) ...
Jeg har også en angst over at blive "efterladt" og ikke kunne få hjælp (jeg er i en situation hvor jeg behøver fysisk hjælp - har muskelsvind) ... Eksempel kan være når jeg er i bad og hjælperen går fra badeværelset ud i det andet rum imens jeg er i bad ... Jeg vil gerne være i samme rum!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
men dejligt det ikke kun er mig der er "bange" for edderkopper
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 89
jeg går ALDRIG i våd græs , og andre steder hvor jeg med sikkerhed vil støde på sådanne klammerter... men alle krybdyr er vamle og ulækre
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
jun 2010
Har ikke edderkopper men har scorpioner, tusindeben, slanger i størrelsen fra 100 cm - 170 cm, diverse gekkoer og selvfølgelig foder til dem
Har set hvad danske jagt edderkopper kan gøre når de bider og vil hellere hakkes af en furetandet slange end en af dem
Men er ikke sjovt med forbier, min far kommer f.eks ikke her fordi han er rædselsslagen for slanger. Men hvis nogen vil prøve at bryde deres skræk for slanger kan det godt arrangeres at i kan få lov til at se og rører min boa og evt holde hende. Skal nok have fat i den "farlige" ende.
Håber ikke noget af ovenstående bliver opfattet som hån for er det bestemt ikke.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
jun 2010
Er respektløshed og opskrift på katastrofe. Netop pga højt musik og dine pludselige bevægelser kunne den føle sig truet og der med hugge. Er fjolser som ham du beskriver der giver os der holder krybdyr forsvarligt et dårligt ry.
Desuden holder jeg fest ryger samtlige slanger og gekkoer over i en separat bygning, ikke for menneskers skyld men for dyrenes. Har haft slanger siden jeg var 12 år gammel så har lært at læse dem og kender samtlige tegn der er før der kommer bid. Slanger bider kun når de bliver stresset eller føler sig truet dog med undtagelse af enkelte arter der er direkte hulle maskiner.
Er ked af at høre om dine dårlige erfaringer. Men er sjovt at vi bliver hjernevasket fra vi er små af til at frygte slanger. Bare tag romanen de kalder biblen
jun 2010
Store edderkopper er i det mindste ikke så giftige at de gør skade medmindre man er allergiker.
Og vi har faktisk en god grund til at være "bange" for danske edderkopper
http://www.nhf.dk/phpBB/download/file.php?id=3855&t=1
Er et bid fra en dansk jagt edderkop.
Er blevet bidt af en dansk edderkop før og sveg som en i helvede flere dage efter. Majeren også populært og fejlagtig kaldet stankelben (guldkornet med ben) har faktisk en af de stærkeste gifte i verden og er kun glad for den ikke kan bide igennem hud.
jun 2010
he he heldigvis består den kæber som resten af kroppen af blød dele og dens gift kroger er så små de næsten ikke kan ses med det blotte øje
jun 2010
Og er sjovt når man tænker på jeg intet problem har i at holde min skorpion i hånden he he
min skorp:
(link fjernet)
min boa:
(link fjernet)
Hun er en tung dame men har aldrig oplevet en slange med blidere temperament
jun 2010
Der er intet farligt i mine billeder men kan da linke til en fodervideo af alle mine slanger jeg havde på et tidspunkt, har skåret ned og har kun tre nu
Men advarer er levende mus og rotter der bliver fodret med og melodien gør det ikke bedre he he
http://www.youtube.com/watch?v=RzFu3OpPdVI
jun 2010
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
men edderkopper, slanger og andet kryb narh
dog må jeg indrømme en slange min onkel passede gjorde mig lidt bange...
han viste mig en video hvor slangen blev fodret med en kanin der var på str med min milo...
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
Men det værste er fugle og fjer!
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Er typen, der ikke engang kan tåle at se billeder af edderkopper!!
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Er osse bange for edderkopper, højder, små rum, åbne pladser, vand ( bange for at drukne), så jo, jeg slås med rigeligt af fobier, synes jeg.
Og det var bare lige de, jeg sådna kan huske....Andre dukker op, når jeg er i situationen med dem....
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 43
en lille video til alle jer som er bange for slanger, så ved i hvilket dyr i skal have til at passe på jer ^_^
jeg ved ikke om det er en dissideret fobi, men jeg har det rigtig rigtig rigtig dårligt med spædbørn og små børn, bare jeg høre barnegråd i feks. en video løber det mig koldt ned af ryggen og jeg vil helst bare væk.
jeg kan slet ikke klare hvis nogen kommer med deres lille barn og skal være lige i nærheden af mig, jeg går væk med det samme. og får de overrasket mig ved pludselig at være ved siden af mig, (prøvede det med en måned gammel baby som lå på sin fars arm og jeg havde hørt faren komme) kaster jeg mig væk med noget der minder om et højt hvin, begynder at trække vejret helt vildt hurtigt og er tæt på at begynde at græde. virkelig ubehageligt!
er der nogen af jer der er blevet behandlet for jeres fobi??
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.367
Jeg kan sempelhen ikke ha' det. Så jeg spiller ALDRIG bold med nogen jeg ikke kender / stoler på
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 906
Jeg har højdeskræk. Noget jeg har arbejdet med, så i dag kan jeg mærke det i maven, men jeg kan sagtens "takle" situationen. Ikke noget der på nogen måde er invaliderende for mig.
Men jeg må indrømme, at første gang jeg var off-shore og skulle gå på disse der små gangbroer mellem platformene, ja der svedte jeg. Hold da k**** hvor jeg svedte angstens kolde sved. Elefantriste 40 meter over havoverfladen, en meter bred og 30 meter lang!! Følte som om jeg skulle gå lige ud i den blå luft.
Problemet kommer også når jeg er på refresher hvert 4 år med firmaet. Vi har en masse sø-redning, og skal bl.a hoppe ud fra et platau i ca. 5 meter højde..... jeg er altid den sidste, og jeg skriger hele vejen ned! Men hopper jeg ikke, kommer jeg ikke længere off-shore. Og hvad gør man ikke for et job...?
Hellere 100 helikopter vendinger under vand, end et hop fra 5 meter......
okt 2010
Da jeg læste det med gangbroen, følte jeg mig faktisk ret svimmel. Kender ganske udmærket den følelse. Det er bare ikke sjovt at have det sådan. Jeg plejer ikke at kunne bevæge mig, når jeg kommer i den situation.
Men det med at springe fra 5 meter. Det er svært første gang, men har gjort det mange gange i svømmehal, så det er ikke noget problem. Heller ikke selvom jeg er bange for at drukne. ( Det lyder underligt, jeg ved det)
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 505
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
og så er jeg panisk ræd for gobler - mærkeligt men sandt
og så ved jeg ikke hvad det er med mange små huller.. f.eks. sten med mange mange små huller i kan gøre mig helt dårlige
*rødme*
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 906
Heino - svimmel, så skulle du prøve at stå der.
Og ja, man kan vænne sig til at hoppe fra 5 meter. Jeg gør det, men jeg nyder det på ingen måde. Og kommer aldrig til det. Det er kun fordi jeg mit job afhænger af det, at jeg hopper. Fik jeg valget gjorde jeg det ikke....
Wolfcub - Se positivt på det, du får ingen høj telefon regning som os andre....
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Vi har haft 2 af de store motherfuckers inden for de sidste par dage, men nu har jeg heldigvis 2 af mine bulldogger, der afliver dem, så jeg skal bare vi dem, hvor den er så er der ikke mere edderkop tilbage at bekymre sig om.
nov 2009
Følger: 33 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 405
Tror ikke man kan kalde det for en fobi, nok nærmere angst, men min angst er for katte, heste og vand! Min far druknede i 2006 på en ferie, og siden da har jeg ikke været ude at bade, ved nogen strand eller svømmehallen. Jeg er SÅ bange for hvad der er under mig.
Edderkopper, slanger og andet kryb facinerer mig faktisk, og har jeg en slange i nærheden af mig, tager jeg den gerne om halsen.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 172
jeg lider af svær angst, panik angst, helbreds angst og en masse mere.
jeg er pt sygemeldt pga det, er blevet medicineret i omkring 12 år.
har deltaget i div behandlingsforløb, iform af kognitiv terapi, gået til psykolog osv.
det begyndte desværre allerede i 10års alderen, og jeg havde en læge der mente det bare var pjat, så der gik en hel del år inden jeg begyndte i behandling, så det rigtig havde tid til at bide sig fast... så nu må jeg indse at jeg aldrig slipper af med det.
dog håber jeg at det blir lettere at leve med.
nov 2009
Følger: 33 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 405
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
For mig afhænger det lidt af mit psykiske overskud. Jo mindre af det, jo mere sandsynlighed for, at jeg ikke kan styre min uro over det ene og det andet...
Det kan være:
Edderkopper
Panikangst især i butikker eller lokaler med mange mennesker i - små lukkede rum, generelt.
højder - nok den værste af dem
Og sikkert en masse andet....
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.034
Og så er jeg skrækslagen for at få tæger på mig og tudser kan jeg heller ikke klare
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
Jeg har været skrækslagen for hunde, men det er jeg kommet over.
Men jeg er stadig højdeskræk, bange for lyn og torden vejr. Også selvom jeg er indenfor i det.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Men har engang faktisk fået en pige, som havde en kongepyton, til at hjælpe mig. Det endte med, at denne kongepyton og jeg sad og nussede i flere timer!
Men jeg er nu stadig ved at skide en gris, når der dukker en op i tv.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.014
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
okt 2010
Gør I et forsøg på at overskride jeres grænse/ provokere jeres angst, så I overvinder den på nogen måde???
Jeg gør personligt det, at jeg tager i svævefly, prøver at provokere min højdeskræk ved det. Skal osse have gjort noget ved alle mine andre fobier, men gør I noget for at overvinde dem eller accepterer i dem bare???
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.014
Har forøvrig os højdeskræk, men er faktisk mere bange for fuglene! *GG*
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.393
Martin og jeg var i Silkeborg sidste sommer, og Martin ville give en hotdog i en pølsevogn på gågaden.. Det endte med at jeg løb rundt i gågaden med min hotdog fordi der var så mange duer.. Jeg græd som pisket indtil jeg blev reddet af Martin, men hold kæft folk grinede..
Er også engang kommet hjem til min far hvor alle hans høns var sluppet ud, og jeg var der alene.. 25 høns der skulle fanges ..
Jeg er heller ikke pjattet med at røre ved fisk...
Hov og hængebroer, ala dem de har ved Egeskov slot.. Puha..
Men alle former for kryb er jeg vild med
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 43
Mange simple enkeltfobier kan fjernes med kognitiv terapi, hvor man lærer mere om den genstand, man er bange for og langsomt konfronterer sig mere og mere med den. Også hypnose kan i varierende omfang anvendes til behandling af enkeltfobier.
2-6% af befolkningen menes at lide af den ene eller den anden form for fobi. Flest kvinder lider af fobier. Der er findes ca. 500 navngivne fobier.
500 fobier... det er mange, men nogle af dem er altså ret sjove ^_^ hvis man altså ikke lider af dem. vidste i feks. at der er en fobi for lange ord??
Har i nogen forbier ?