{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Kan jeg klage - skal jeg klage? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er nu igennem længere tid, stort set hver morgen blevet vækket af en hund der gøer. Når jeg kigger ud har jeg ikke kunne se hvor den er, men i dag fandt jeg så ud af at det er en hund der er bundet foran børnehaven. Bor over for en børnehave og det må jo så være en der er inde og aflevere øglen.
Vil tro det ca er et kvarter hunden står der og larmer. Og da jeg arbejder aften ligger jeg og sover på det tidspunkt, det er ved 7-8 tiden.
Hva gør jeg her? Finder mig i det eller giver det videre til en i børnehaven??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg klage - skal jeg klage?
  • #1   11. feb 2011 Hvis ikke står og gøer i halve timer, så synes jeg måske nok, det hører lidt til i den kasse, der handler om rummelighed overfor andre mennesker.

  • #2   11. feb 2011 jeg vil bestemt gribe fat i ejeren og sige det..

    synes ikke det hører sig hjemme at en hund står og galper ude foran en børnehave...


  • #3   11. feb 2011 Jeg ville gå hen, og høre om en af de ansatte i børnehaven, havde mulighed for at snakke med vedkommende..

    Jeg tror det vejer mere når en pædagog/ansat siger "vi er altså blevet gjort opmærksom på din hund" end når en fremmedperson kommer hen..

    Og jeg mener bestemt godt du kan nævne..

    Gøede den lige en gang eller to, er det jo ikke noget slemt, men gøer den konstant i 10-15 minutter, er du nok ikke den eneste der er træt af at vedkommende henter/bringer barn..


  • #5   11. feb 2011 Hvis man nu overvejer, at hundeejeren OGSÅ er en, der skal have sit liv til at fungere, som forsøger at gøre sit bedste, så kunne det være, at det ville efterlade en tanke om, at det at give plads til hinanden faktisk er et udtryk for medmenneskelighed og empati.

    Vi skal være her allesammen - og nogle gange er vi kortvarigt til gene for hinanden. Hvis vi skal klage over den slags, så ville vores liv blive så surt og med så kedeligt et fokus, at livet ikke er værd at leve.


  • #6   11. feb 2011 Maj-Britt - De ville jo ikke vække mig...

    Men så kan jeg vel også tillade mig at sidde med hornet i bund i 15 min når jeg kommer hjem fra job...


  • #7   11. feb 2011 Anni, mener du, det er en relevant sammenligning?

  • #9   11. feb 2011 CH - Jeg ville aldrig gøre det, men ja, støjmessigt tror jeg det er det samme

  • #10   11. feb 2011 Generer det dig så meget, at du synes du vil rokere om på et andet menneskes liv, der også om morgenen har en masse logistik at kæmpe med, så skal du da klage.

    Men helt ærligt - helt inde i min sjæl synes jeg det er lidt småligt... det er 15 minutter... Vel er det irriterende - men forestil dig det besvær det kan medføre at denne hundeejer bliver nødt til at lave om på hele sit morgenritual.


  • #12   11. feb 2011 Maj- Britt - Det er bare en meget mere gennemtrængende lyd. Vågner heller ikke ved at en bil kører forbi.
    Men hunden står faktisk længere væk end legepladsen.. Tror lidt det er fordi, hundens gøen giver genlyd mellem nogle blokke


  • #13   11. feb 2011 Jeg kommer til at tænke på som hundeejer.. hvem ville synes det var rart at ens hund stod og gøede så længe.. medmindre man var tvunget til det? det kan tænkes det var en af de mennesker som ikke bare smider hunden ud når der kommer børn til verden, og rent faktisk prøver at få det til at fungere... men måske er tvunget ud i denne model om morgenen.

    Men hvis du kan se lige derned, hvorfor går du så ikke ned og snakker med den mor og forklare dit problem?


  • #15   11. feb 2011 Så er det da kommunen du skal have fat i ... så skal de blokke da bygges om hvis det sådan giver genlyd så du vågner ? ...


    HVIS du skal sige noget til nogen, Så ville jeg gøre som Anja siger


  • #16   11. feb 2011 Maria - Jeg er jo ikke oppe, har ikke tøj på eller noget.. Kan måske godt leve med det, det kan jo blive løsningen. Jeg ved det ikke, ville bare høre jeres mening..

  • #17   11. feb 2011 Evt ørepropper ?
    Ellers kan man vist gøre meget for at ens vinduer er mere lydtætte...


  • #18   11. feb 2011 jeg ville nu stadig nævne det overfor personen og så tage den derfra..

  • #19   11. feb 2011 Ville også gøre som Anja siger.

    Og giver dig meget ret i at der altså er forskel på at høre en hund stå og gø efter sin ejer i 15 minutter og så på at høre børn lege.

    Jeg bor op af en skole og hører hver gang det ringer ind og ud og børnene der leger på legepladsen/i skolegården og ligger udover at registrere det ikke mærke til lyden.

    Men står der en hund og gøer ulykkeligt så ville dette også forhindre mig i at sove. Og har du en hund der ikke kan stå bundet mens du er inde og aflevere børn så lad den blive hjemme eller lær den at stå derude uden at gø.
    Det er ikke anderledes end hvis man slæber hunden med op at handle og ikke lærer den at stå udenfor og den så står og skriger ulykkeligt til ejerne kommer igen. IKKE fair for hverken hund eller dem der skal høre på den.


  • #20   11. feb 2011 Freja - Det er lidt svært at forklare hvordan lyden er, det er ikke som sådan genlyd. Men det lyder som om hunden står mellem nogle blokke, men det gør den ikke rigtigt. Det er bare som om dt forstærker lyden.
    Rent faktisk bor jeg klods op af godstogsbanen og der kan sagtens køre tog uden jeg vågner ved det. Selv om de også dinger fra overskæringen


  • #21   11. feb 2011 mmm.... Tjae...

    hvis jeg virkelig følte for det havde jeg nok snakket med børnehaven ja.. Tror det giver det bedste resultat, Uden at skulle støde personen direkte jo...


  • #22   11. feb 2011 Ville mest være bekymret for den ulykkelige hund ;o)

  • #23   11. feb 2011 Ja, det er også hva jeg hælder til.. Hvis der skal gøres noget.. Der er mange faktorer i det..

    Jeg får noget medicin der gør at jeg er meget træt og virkelig har behov for meget søvn.. Og ja, det er da egoistisk. Jeg ved jo ikke hva personen med hunden går igennem, de kan jo ha det meget værre. Kan bare næsten ikke forestille mig at jeg er den eneste der er generet af det


  • #24   11. feb 2011 For det første, synes jeg du går i små sko... Undskyld mig, men sølle 15min...

    Jeg bor under to idioter der har 4 hunde, som gør uafbrudt fra 6.30 -23.00- og er jeg heldig, så får de en løbetur med gøen kl.02.00 som vækker mine "øgler" og løber hen over gulvet som elevfanter, HVER SKIDE DAG, og manden truer mig hvis jeg siger det mindste, og ejerforeningen gør ikke en skid !!!

    Jeg synes nu nok, at du hellerer burde bruge ørepropper...
    Personen der aflevere øglen (iøvrigt grimt ordvalg for et barn) kan ikke gøre for, du arbejder om natten, og skal sove om dagen...

    Synes slet ikke der der, er noget at klage over, du skulle prøve at have min overbo.



  • #25   11. feb 2011 Anni: Lige her er det virkelig ikke dit problem hvad ejeren af hunden går igennem. Hvem siger vedkommende overhovedet går igennem noget?
    Man skal selvf. tage hensyn til hinanden meeen alting med måde. Den gælder jo begge veje.

    Du sørger for at din hund ikke generer andre og det er den ejers ansvar at sørge for at hans/hendes hund ikke generer andre.

    Selvf. kan du klage.


  • #26   11. feb 2011 Kristina: Så fordi du ikke kan finde ud af at klage det rette sted og få løst jeres problem skal Anni bare finde sig i hendes?



  • #27   11. feb 2011 Børn larmer, hunde larmer og biler larmer... Det eneste man reelt set kan gøre noget ved, er hunden -så hvorfor ikke bareforsøge?Man kan da bare - i en god tone- nævne det ovre i børnehaven, og ellers ja - så må man jo leve med det - men der sker da ikke noget ved at forsøge at sige det - uanset om andre mener det er småligt eller ej....

  • #28   11. feb 2011 Sanne - Hvor skulle jeg mere klage til...
    Jeg har faktisk haft fat i dem, som står som ejerer for disse boliger, vicevært og alt muligt, jeg kan ikke komme længerer op !!
    Politiet har været kontaktet også, fordi den ene hund, lufter sig selv, har bidt et bestyrrelses medlem herude og gjort udfald imod mine børn, og jeg selv... vi er MANGE som er pisset på de 4 hunde, men ingen tør tage affære, og dem som gør (jeg og bestyrrelses medlemmet) blir bidt eller truet...



  • #29   11. feb 2011 Kristina: Politiet. Din overbo bryder loven. Og kan politiet ikke selv finde loven så henviser du til den på paragraf og kræver at de skriver rapport. Så skal de nemlig handle .. Sværere er det virkelig ikke.

    Hundeloven
    Larm og gøen

    § 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket, eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne.


  • Helle R
    Helle R Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #30   11. feb 2011 Kristina.. er det lovligt at have 4 hunde i dim boligforening? hvis ikk kunne man jo starte der smiley Håber da du finder en løsning, alt andet er da uholdbart!!

  • #31   11. feb 2011 Jeg forstår jo så slet ikke hvorfor man tager sin hund med, når man afleverer børn, handler ind osv. hvis ens hund giver udtryk for at den ikke kan lide at efterlades der ?

    Jeg kunne aldrig drømme om at efterlade mine hunde ude foran butikker og når jeg henter/aflevere børn, så kommer de med ind på matriklen og sættes ved cyklerne og de kunne aldrig finde på at stå og gø, for så valgte jeg at gå med dem på andre tidspunkter af døgnet.


  • #32   11. feb 2011 Nej jeg har det på samme måde som TS... Jeg bor overfor En Føtex, og HVER evig eneste dag er der en eller anden klovn der tager sin hund med ud og handler og så står den der og galper i 10-15-20 min. Og det er sgu belastende at høre på og jeg kan ikke få ind i hovedet hvorfor folk tager deres hund med ud og handler når hunden tydeligvis ikke kan lide at efterlades... Hvorfor skal hundes straffes for folks dovenskab ved at slå to fluer med et smæk, og hvorfor er dette scenarie mere legitimt bare fordi hunden står ude foran en børnehave og en forælder skal ind og aflevere sit barn. Det kan jeg simpelthen ikke forstå, så TS jeg ville gøre nok gøre børnehaven opmærksom på det, da man måske kam virke en smule ophidset og måske angribende i øjeblikket...

Kommentér på:
Kan jeg klage - skal jeg klage?

Annonce