2.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hjælp mig i mit minikøkken Hjælp mig i mit minikøkken

Hey kloge mennesker.

Nu er det sådan, at vi bor i en studielejlighed med thekøkken (to kogeplader), og det har vi gjort i to år nu. Det var meningen, at vi skulle flytte til sommer, men pga forskellige omstændigheder er vi blevet enige om at blive boende, til jeg er færdig med studiet om 2 år. Men jeg kan simpelthen ikke holde køkkenet ud længere. Så har et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan svare på.

1: Der er plads til et komfur langs en af væggene i køkkenet- men hvordan tilslutter man sådan et? Skal der være specielle installationer til det?

2: hvis vi bare skal bruge de to kogeplader, så vil vi gerne have en bordovn ting. Lige nu har vi en kombi-ovn som hverken kan det ene eller det andet. Hvad skal man se efter, hvis man skal have en ovn, hvor man fx kan lave flæskesteg i?

Håber der lidt hjælp at hente hos jer kloge husmødre(og fædre) smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mig i mit minikøkken
  • #1   15. feb 2011 Der er kraft stik til et komfur ( ja de der enten aflange med en masse "pinde" i eller et rundt et ligesom et stik på en trailer )

Kan godt forstå du gere vil have mere køkken

• #2   15. feb 2011 Hmmm det er der ikke, tror jeg ikke... Så det må blive en ordentlig miniovn ting.

Hvad skal man se efter der? Jeg tænker størrelse (har kigget lidt, men 23 liter siger bare ikke ret meget om, hvor mange pommes frites man kan lave) kraft og funktioner. Jeg tænker, at man skal gå efter varmluft.

• #4   15. feb 2011 Malou: der er som sådan plads til at sætte et komfur/rigtig ovn op- men det er mest det med installationen. Og vi gør det heller aldrig igen, det er helt sikkert. Men i Århus er udvalget af studieboliger med hundetilladelse og rigtig køkken bare forsvindende småt.

• #6   15. feb 2011 Malou: Vi må ikke installere komfur- eller jo det må vi gerne, men det er på egen regning og alt skal laves om, når vi flytter igen. Så det er næsten ikke til at bøvle med. Vi har have, så det hjælper lidt på det. Men ja, to kogeplader er fine- man lærer hurtigt at pakke bøfferne ind mens man laver sauce eller kartoflerne bliver stillet i sengen- men nøj, hvor jeg savner at kunne lave mad i ovn

• #7   15. feb 2011 Det tager f.eks. halvanden time at lave en frysepizza i vore kombiovn- og så er den stadig ikke helt sprød

• #9   15. feb 2011 Det er der nemlig ikke, tror jeg ikke. Men må hjem og rykke køleskabet ud og se, hvordan det hænger sammen.

• #10   15. feb 2011 Det kræver som regel at man har 380volt elektricitet for at ha et "rigtigt komfur og så fylder det af H til..
    Jeg havde i mine unge dage en mini ovn som kunne sættes i det alm.220volts net, og den var Super god til flæske og andesteg ;o) ALTID sprød svær og skind og det tog kun få min .at lave toast, pizza, o.l. :o)

• #11   15. feb 2011 Anita: du kan ikke tilfædligvis huske, hvor mange watt den var på? Og evt hvor stor? Min kæreste ville blive den lykkeligste mand i verden, hvis vi kunne lave en flæskesteg.

• #13   15. feb 2011 kervel ovne kan anbefales

de er dyre men faktisk ret store mener de er på 32L

jeg savner min rigtig meget

har lavet alt fra steg, flødekartofler og kage i min

• #14   15. feb 2011 Janne: uh jeg ahr faktisk kigget på en Kervel med to ekstra kogeplader oven på til 500 kr brugt. Det kunne være lækkert med de ekstra plader også...

Maria: det må du meget gerne.

Jeg tror bare hovedkravet er, at der kan komme almindelige fade/plader i den. Den vi har nu skal alting stå på sådan et rundt stativ og drejer rundt

• #15   15. feb 2011 Suzy: Hvad hedder den?

• #16   15. feb 2011 kan kun anbefales

de er faktisk ok store

ej nu savner jeg helt min

frysepizza på 20 min smiley

• #17   15. feb 2011 Åh Janne. Du må ikke sige frysepizza! Men ligegyldigt om vi får en ovn, der kan lave dem, så er vores fryser for lille til at indeholde en frysepizza... Åh hvor vil jeg gerne have en større lejlighed med et ordentligt køkken!!

• #18   15. feb 2011 julie kan ikke klare at sidde i en alm lejlighed ???

• #19   15. feb 2011 Susanne: både og. Vi har en sindssygt lav husleje nu, som gør, at min kæreste kan betale sin studiegæld af, når han er færdig til sommer og jeg behøver ikke optage gæld, når jeg vender tilbage til skolen. Ydermere er der sindsygt lang ventetid til en lejlighed i boligforening, hvor man må have hund og det ikke er en ghetto. Flere steder skal man have boligbrev fra man bliver født. Vi kunne leje privat, men det er simpelthen så dyrt i Århus.

• #20   15. feb 2011 julie et fif er at skyd dig at skrive jer op nu ,,,for der er sindsygt mange der har mistet deres anccanintet på ventelisterne da de har betalt for sent her i jannuar og derfor er de røget bagud det er ikke længer efter hvor gammelt et boligbrev man har men hvor længe man har stået på venteliste ..
    jeg bor i det du kalder gettho men nu har jeg været her et år så kan jeg få alle de fede lejligheder men er nu glad for at være her

• #22   15. feb 2011 Susanne + Malou: Stadigvæk, så tvivler jeg på, at der går ca. 6 mdr de steder, hvor der er 25 års ventetid (som der er i resten af vores afdeling) Men vi skal have skrevet os op- det koster jo kun 100 kr. Og mht ghetto, så gider jeg bare ikke bo et sted, hvor jeg føler mig utryug ved at gå alene om aftenen.

• #23   15. feb 2011 Dkk tavlesnob: tak smiley Så er jeg ikke i tvivl længere. smiley

• #24   15. feb 2011 julie nej det kan jeg godt forstå men vil dog sige at herude hvor jeg bor er der nu sikkert nok selv om det betegnes som værende getto..men jeg havde kun det her valg da jeg skulle flytte herop fra svendborg men er nu blevet glad for at være her smiley

Kommentér på:
Hjælp mig i mit minikøkken

Annonce