9.363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Møde i jobcenter - kontoudtog? Møde i jobcenter - kontoudtog?

Ja, nu spørger jeg bare lidt ind..

Skal til mit første møde i Jobcentret i morgen, og skal medbringe udskrift af mine kontoudtog..
Og øhhh, det er for mig MEGET privat..

Jeg har jo intet at skjule, og går ud fra at de blot vil skimme det igennem, og ikke gennemgå alle mine køb transaktion for transaktion?..

For jeg vil nødig føle mig som en eller anden lille skolepige..
I starten af denne måned har jeg f.eks ikke rigtig haft lyst til at handle ind, så har da lidt købemad på min kontooversigt.. Vil de f.eks kommentere det?..

Jeg vil jo ikke mene det vedrører dem, men ja?.. Tænker bare lidt over det?..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møde i jobcenter - kontoudtog?
  • #1   15. feb 2011 Tror udelukkende de skal ahve det med for at se du ikke har en opsparing på 50000 *G*

Du må gerne have 10.000 det kan de ikke sige noget til.
    men over det så tror jeg de beder dig bruge dem først. så vidt jeg ved ? ??

• #2   15. feb 2011 Skal de ikke bare se om du har penge stående ?, altså en kontooversigt

Det kan da ikke komme dem ved hvad du bruger dine penge på

• #3   15. feb 2011 Får du kontanthjælp da?

• #5   15. feb 2011 Det ville jeg ikke gøre, hvad kommer det dem ved, er det ikke job du søger, aldrig om jeg gjorde det !

• #6   15. feb 2011 uanset hvad de skal se, kommer det ikke dem ved.

• #7   15. feb 2011 Freja,
    hahaha! Har ikke 10.000! har -300 ca.. Og skal have hævet nogle penge til mine forældre smiley

Maj-Britt,
    må jeg gerne sidde og strege over? Altså, der ER kun ligegyldige ting på mine kontoudtog.. der er gået løn ind en gang om måneden, sidste gang den 27, og derudover er der ikke noget der vedrører dem.
    Lidt Bilka, McDonalds, Købte et par sko og sådan.. men ikke rigtig andre ting end den slags..
    Og en bisidder har jeg desværre ikke tænkt over.. Det er bare et indledende møde, det er mit første møde efter jeg er blevet meldt ledig.. Skal til sådan et informationsmøde i morgen tidlig, hvorefter jeg (efter noget ventetid) vil komme til et møde med en sagsbehandler.

Men, jeg synes bare nemlig slet ikke det vedrører dem HVAD jeg bruger mine penge på.. Altså, ville sådan set aldrig lade mine forældre eller veninder kigge mine kontoudtog igennem..

• #8   15. feb 2011 De kan rent faktisk stoppe udbetalingen af kontanthjælp hvis man har mere end 10.000 kr på kontoen. Du har ikke ret til at få penge hvis du har det der betragtes som "formue" stående på kontoen.

• #9   15. feb 2011 de skal vel se dine udgifter og indtægter, så de kan beregne om du er berettiget til hjælp, hvis der er noget der ikke vedrøre dem, så som private indkøb, så streg dem over, som andre skriver

• #10   15. feb 2011 Tror du kan strege ligeså tosset du vil, det de vil se er nok indestående smiley

• #11   15. feb 2011 du kan nøjes med at have et arrangement oversigt med, hvis det er til kontanthjælp i hvert fald,

den finder du ved at gå ind på din netbank også printer du bare din forside ud, der kan de ikke se hvad du har brugt penge på men kun hvad der står på div. kontoer ..

har været møllen igennem 3 gange :S

• #12   15. feb 2011 haha i know Anja *G*
    Også bare info smiley Men jeg "kender " jo godt til din økonomi, den er stort set ligesom min - Bortset fra Mac D maden *G* smiley

Og ja.. som Maj-Britt siger - BISIDDER ! og det må være alle, Din mor, Din søster, Din ven, Din far, Din et eller andet langt ude whatever... du bestemmer smiley
    Ellers optag samtalen på mobilen - det må du også godt smiley

• #14   15. feb 2011 Men hvor meget er et kontoudtog egentlig værd ?

Der står jo ikke aktier f-eks på sådan et

• #16   15. feb 2011 Nu har jeg jo næsten selv lige skulle søge om KH..

Hvis du går ned i din bank og ber om en total oversigt så er den go fin.. Selve kontoudtog ville de slet ikke se hos mig..

De skal bare se at du ikke har over 10000 på kontoen, da du så har en formue, og den skal under 10000 inden du er berettiget til KH smiley

• #17   15. feb 2011 Rene..

Netop pga der ikke står aktier osv på alm konto udtog at de hos mig ville ha en total oversigt i stedet for..

For der står alt hvad man har af aktiver, obligationer, de forskellige konti osv smiley

• #18   15. feb 2011 Så jeg kan bare udskrive "forsiden"?

Altså hvor der står kontonr. XXXXXXX -300
    og kontonr. XXXXXXXXX 18,00 (ja, det er ca hvad jeg ejer) jeg behøver kke gå ind og lave en decideret kontoudskrift af ALLE mine transaktioner?

De skal f.eks se dokumentation for min udgifter som internet/fjernsyn, og der står at jeg kan bruge kontoudskrift. Kan jeg så bare gå til den uge jeg har betalt, udskrive den side, og så strege alle de transaktioner der IKKE var til Yousee?

• #19   15. feb 2011 Henriette, ja det lyder så rigtigt, i forhold til kun en kontoudskrift

• #20   15. feb 2011 Anja..
    Jep det er det du gør!
    De har ikke ret til at se hvad du bruger dine penge på.. Grunden til at du skal dokumentere internet/tv er fordi det kan gøre at du får en højere boligstøtte, hvis det altså er noget du er berettiget til smiley

Om du køber pizza hver dag er de totalt ligeglade med smiley

• #21   15. feb 2011 jeg afleveret bare en udprint af min forside på min netbank .. så var det i orden ´.. også får du en stak sedler du skal udfylde om du har værdi, altså hus,båd, ol.

og hvis du har en kæreste/mand skal han os skrive under på sedlerne og hvad de sidst har fået i løn og hvornår

• #22   15. feb 2011 Det ville jeg ikke gøre. Det synes jeg er lidt frækt at bede om... Giv dem en kontooversigt, så de kan se at du ikke har penge gemt af vejen. Og giv dem evt en BS oversigt, så de kan se dine faste udgifter.

Helt ærligt, det andet synes jeg ikke de skal have indsigt i...

• #23   15. feb 2011 Kiki,
    ja, har set at de skal have en kopi af min vandrejournal..

Henritte,
    okay, så gør jeg det.. For jeg synes jo netop ikke det vedrører dem om jeg har spist pizza hver dag i en uge, eller været meget på Q8 eller whatever..

• #24   15. feb 2011 Det er en konto oversigt på samtlige af dine kontoer de skal have.. Det er for at se hvad du har stående, (dette må ikke overstige 10.000 kr)

• #25   15. feb 2011 Take me,
    det handler slet ikke om at jeg vil skjule noget som helst! Og de må hjertens gerne se saldoen på min konto.
    Det er mere at jeg ikke mener mine enkelte transaktioner vedører dem. F.eks hvor meget jeg har brugt i bilka, eller om jeg var maccen.. Det synes jeg ikke rigtig jeg bryder mig om at andre skal se.

Ja, jeg har fået en hel liste over ting jeg skal medbringe :S puuuha, det er en anelse uoverskueligt syns jeg.. Skal hjem til mine forældre i aften, og have udskrevet mine gamle lønsedler..

• #26   15. feb 2011 da jeg var gravid ville de også gerne have en kopi af vandrejournal, det var så hvis du bliver sygemeldt pga graviditet har de dokumentation på at du er gravid og hvornår ca fødsel og sårn noget ..
    nåede bare at abortere inden det kom i orden smiley

• #27   15. feb 2011 Jeg har i øvrigt knap 4000 stående på en børnopsparing i en jysk bank et sted, men det tror jeg ikke jeg har nogen oversigt over, og jeg har ikke netbank dertil, da det ikke er penge jeg rykker rundt på.

Skal jeg forsøge at finde ud af at dokumentere det på en eller anden måde, eller blot nævne det. Eller helt gemme det?

• #28   15. feb 2011 De har ikke krav på at se transaktioner på din konto, kun det indestående beløb på de forskellige kontoer du nu måtte have..

• #29   15. feb 2011 AnjaCS !

det kommer helt an på hvad du skal modtage fra statskassen. skal du bare have alm kontant hjælp kan du nøjes med forsiden som de andre beskriver, men skal du have forhøjet ydelser til hjælp af tlf, husleje andet så skal du have hele svineriet med til jobcenteret

• #30   15. feb 2011 Sheila,
    det er bare alm KH jeg skal have ja..

Elise,
    Da jeg var nede og melde mig ledig, fik jeg besked på at medbringe en kopi af min vandrejournal..

• #31   15. feb 2011 Du skal bare tage en kontooversigt med. Dine posteringer rager ikke dem. De skal bare vide hvad du ejer.

Så en kontooversigt hvor de kan se hvad du ejer og hvad du skylder er fint :o)

• #32   15. feb 2011 Anja: Transaktionerne skal de ikke se. I realiteten kunne du jo hæve din indtægt d. 1 i hver mdr. og så bruge pengene kontant og ingen posteringer ville figurere. Så det kan de ikke bruge til noget alligevel :o)

Hvordan du bruger dine penge er op til dig og som du siger PRIVAT

• #33   15. feb 2011 Så kigger jeg mine papirer igennem, og der står "kontoudskrift for de sidste 3 måneder fra d.d og tilbage, på alle konti, samt på din ægtefælle såfremt du er gift"..

betyder det så ikke at de VIL se alle mine transaktioner??

• #34   15. feb 2011 Anja..
    Var det samme der stod på mine papirer.. Og havde det også med.. Men de gad godt nok ikke se på det...

Hende fra ydelser som jeg snakkede med sagde direkte at det var en fejl for de var kun int. i totaloversigten

• #35   15. feb 2011 Jo, det lyder sådan:-(

Jeg synes desværre at det er at mistænkeliggøre på forhånd. Jeg synes ikke de skal blande sig i om du køber ind i Irma eller Netto eller har været på macd eller købt noget tøj.

Men det kan godt ske at de har ret til at kræve det for at give dig penge...

• #36   15. feb 2011 AnjaCS Jeg synes du skal ringe og høre dem hvorfor du skal medbringe de papirer. Jeg har i sidste uger været ved Jobcenter i Hjørring og var der også i november og har ikke en eneste gang fået brev at jeg skulle have papirer med. Vi snakkede bare fremtid og hvor jeg havde søgt job.
    Synes det lyder meget meget underligt.

• #37   15. feb 2011 Åhh havde ikke læst det var fordi hun var på kontanthjælp. Jeg er i en a-kasse.

• #38   15. feb 2011 Jeg forstår ikke hvad jobcenteret skal med kontoudtog..

Jeg har søgt kontanthjælp flere gange..

Først på jobcenteret og melde sig ledig, så får man en seddel med derfra og kommer op på borgerservice, hvor man så får en seddel der skal udfyldes, og så skal der vedlægges kontoudtog for de sidste 3 måneder for alle ens kontoer, netop så de kan se man ikke har over 10.000 i værdier.. Jeg mener også lejekontrakten skal vedlægges..

På sedlen skal man desuden også skrive om man har bil, eget hus, båd, sommer hus og lign. værdier..

Hvis man har det kan de godt finde på at sige det skal sælges før man kan få kontanthjælp

• #39   15. feb 2011 Jeg er også i a-kasse. Det er nu heller ingen svir...

Jeg er under 30 år og skal dermed aktiveres indenfor 3 måneders ledighed. Det er så nu... Så jeg skal på jobsøgningskursus og anden sammenhængende aktivering i 26 uger. Men de har ikke noget lokalt tilbud, da jeg har tilladt mig at få en uddannelse, så jeg skal pendle 3 timer hver dag til Østerbro for det kursus!

Jeg kan så vist nok få noget af transportudgifterne dækket, når aktiveringen er afsluttet. Heldigvis da for en ekstra udgift på 1700 kr. pr. måned kan godt mærkes på dagpenge.

Jeg fatter ikke at de ikke kan tilbyde mig et kursus tættere på Holbæk, så jeg ikke skal pendle så langt... Jeg fatter ikke at der ikke er noget i Roskilde eller Høje Tåstrup eller noget. Øv bøv altså....

• #40   15. feb 2011 Nu har jeg skrevet mine kontoposteringer ud.. Printeren skriver med store bogstaver, så det er 20 sider.. Har ikke tænkt mig at give dem, medmindre de specifikt skal bruge dem, for jeg mener stadig ikke det vedrører dem..

Har udskrevet, lønsedler, posteringer for de gange jeg har tanket taletid, fundet regninger frem på forsikring og Dong osv og håber jeg har fået styr på al mit lort..
    Og udskrevet en oversigt over forsiden på min netbank, så man kan se sladoen der UDEN at skulle rode rundt i alle mine transaktioner..

Så mangler jeg bare at finde min opsigelse et eller andet sted når jeg kommer hjem.. Ellers kan jeg da vist se frem til en hel aften i dyb panik.

• #41   15. feb 2011 Suzy: Man kan jo gøre alle disse ting uden om banken så en oversigt over posteringer kan de jo reelt ikke regne med .. Synes godt nok det er frækt.

• #42   15. feb 2011 Suzy,
    og jeg synes jo netop overhovedet ikke at småbeløb som at man har solgt noget for 300 kr, vedrører dem.
    Altså, det er vel trodsalt tilladt?..

Det er jo nok derfor jeg synes det er grænseoverskridende at de skal have mine posteringer. For i og for sig, vedrører det slet ikke dem, så længe jeg ikke er under direkte mistanke.

Og gik jeg og lavede sorte penge, var jeg nok ikke så dum at smække dem ind på kontoen.. Det ville eddermamene være dumt..

• #43   15. feb 2011 Sådan er det altså når man skal have kontanthjælp så det med hvad der ikke rager dem kan man altså ikke bruge til en dyt når man vil have penge fra staten.
    Det er klart de skal se kontoudtog for de sidste 3 måneder, du kan have flyttet eller hævet din "formue" for 14 dage siden og det vil de jo ikke kunne se på en saldo udskrift, de skal se hvad du har fået af løn feriepenge og lignende så de kan se hvor længe du burde kunne klare dig for det inden du har ret til kontanthjælp. Så kom over det med at du synes det er pinligt at du har været på mac d osv, er du klar over hvor mange kontoudtog de går igennem, de er da pænt ligeglade med den slags.
    Hvis du bor alene så er det jo også en god ide at de får dem så de kan se om du kan få ekstra hjælp til huslejen.

• #44   15. feb 2011 La vær,
    men i princippet vedrører det jo overhovedet ikke dem?

Altså, om jeg har brugt 5000 om måneden på tøj det sidste år, vedrører vel ikke dem? For hvordan jeg har forvaltet mine penge mens jeg havde dem, har vel ingen relevans.

Nu har jeg kun yderst sjældent fået mere udbetalt end 10.000 om måneden, da jeg er lavtlønnet, men mine kontoudtog hører til mit privatliv.

---------

Nu har jeg fået min mor til at tage med som bisidder, selvom det nok til tage flere timer i morgen, med møde og efterfølgende ventetid.. Men det er rart, for jeg er allerede total stresset, og nok også en smule hormonel :S

Så bliver rart at have en med, som ikke har hovedet helt under armen..

• #45   15. feb 2011 De kan se en kontoudskrift for de sidste 3 mdr. uden at se posteringer.

Jeg får i hvert fald hver mdr. en kontooversigt over hver konto udelukkende med saldo tilsendt min netbank ...

Så vil de kunne se hvad der har stået på kontoen de mdr.

At de skal ind og rode og rage i hvad man bruger sine penge til ville jeg aldrig acceptere.

Dem der nasser og snyder ville ikke lade transaktionerne gå gennem banken alligevel da de ville vide bedre.

Jeg er ked af at I bliver oversat for sådanne ting for at få jeres kontanthjælp ...

• #46   16. feb 2011 Suzy & Plette smiley .- Dyr tæller ikke med under værdier smiley

• #47   16. feb 2011 Foder til dyrene må man vel gerne købe?

2 af mine fastre er desværre misbrugere og de har i en periode haft hund udelukkende for at hæve penge hos kommunen til mad til hunden som de kunne bruge på narko til hundene blev taget fra dem ..

Aner ikke hvordan kommunen har kunnet forsvare en sådan udgift men det må være fordi dyr på en måde er en undtagelse?

Kommentér på:
Møde i jobcenter - kontoudtog?

Annonce