{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

pitbull {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er så mange imod dem, hvad er jeres grund lag for at være imod.
Evt. grundlag for at syntes de burde have samme ret som alle andre racer hunde.

Det vil svare til at være racist, efter min mening.
Kom med jeres mening og et grundlag for hvorfor?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pitbull
  • #1   17. feb 2011 Jeg er som sådan ikke imod racen, men nu har den jo været ulovlig i DK siden 91.
    Det kan være en skøn hund i de rette hænder og et bæst i de forkerte...


  • #2   17. feb 2011 Lad os blande mennesker og hunde sammen og henføre til racisme loven i dk...
    Tror det er for sent til mig smiley


  • #3   17. feb 2011 nu er jeg PISSE bange for de fleste muskelhunde eller faktisk bare størrer hunde ( hehe ja nok lidt underligt når jeg har en rottweiler men han er unik )

    men jeg har intet i mod pitt eller andre racer (udover a den er ulovlig her i dk )jeg skal bare ikke tæt på dem ..

    og ja MIN frygt bygger på det man ser i tv .
    men dermed en sagt a jeg dømmer dem for det gør jeg ikke
    ved de fleste er dejlige familie hunde . men røre ikke en stor hun´d uden a ha hørt ejeren siger det er sød og at det er en ejer jeg kender, ..


    tror mange er i mod dem fordi de KAN være farlige hvis de ender i de forkerte hænder hvilket de TIT gør


  • #4   17. feb 2011 Annika dvs at du mener at man er racist hvis man ikke elsker alle racer??? For så er jeg i hvert fald racist, de fleste hunde er da søde men der er bestemt nogen racer jeg slet ikke kan lide.

  • #5   17. feb 2011 Hmm. Jeg har nu heller ikke noget imod racen som sådan..

    det er jo mest mennesker som gør at de forskellige racer får et dårligt ry..

    Dog syntes jeg ikke så meget om hunden sådan i sind og udseende, men ellers er der ikke noget.


  • #6   17. feb 2011 Nu var det ikke om hvad min holdning var i skulle snakke om, eller om at de er ulovlige og I ikke mener I gider snakke om det. Ønsker ikke de kommentare.

    -Men om hvad folks holdning er omkring det, tak.


  • #7   17. feb 2011 Neej man kan ikke sammenligne mennesker og hunde, det er jo ikke forbudt at have anden etnisk baggrund i DK, men det er forbudt at hedde Pitbull, og derfor er jeg imod den. Altså fordi den er ulovlig.

    Ellers er jeg enig med Nadja i, at i de rette hænder, kan hunden være en dejlig hund..


  • #8   17. feb 2011 Jeg har kun det imod racen, at det de sidste 20 år er tumper der har anskaffet sig dem, og desværre er der ingen af dem der har gjort noget godt for racen.

    Siden de blev ulovlige er det kun folk der synes det var sejt (udelukkende pga. forbuddet) at have dem som har haft og avlet på dem, hvilket på ingen måder kan overbevise mig om deres værd. Jeg synes der er rigtig mange skamavlede hunde i dag, som er ligeså utiltalende.

    Nej dem der var klar over hvilken hund de stod med, og magtede opgaven, dem har jeg respekt for, og deres hunde var i mine øjne ligeså dejlige som alle mulige andre. (Og dette er rent hypotetisk, da jeg var 3 år da de blev forbudt ;)). Desværre gentager historien sig igen i øjeblikket, og det er mig ufatteligt at folk ikke kan se hvordan de ødelægger hundenes omdømme. Alt håb er da ude, når imbecile tåber bliver ved med at anskaffe sig de forbudte racer og avler videre på alt hvad der kan bløde - der er jo penge i ulovlighederne.


  • #9   17. feb 2011 Jeg mener ikke man er racist ved ikke at kunne lide dem, men det vil svare til at polakere, ikke måtte komme ind i landet fordi der siges de fleste drikker men at tyskere og alle andre godte måtte smiley
    Min holdning.


  • #10   17. feb 2011 Annika du kan ikke samligne mennesker og hunde det er 2 forskellige ting og jeg kan slet ikke forstå du vil diskutere en race der har været ulovlig i DK i 20 år

  • #11   17. feb 2011 malene må jeg spørger dig hvor du ikke kontakter politiet og fortælller hvad a du ved de har en pitt så bliver den fjernet

    det er JO ikke et hundeliv a være i KAMP:::....:)


    sorry for ot


  • #12   17. feb 2011 Det er dog det dårligste eksempel jeg har hørt længe ;D

    jeg tror nok hvis polakere kom til danmark som flytning f.eks så ville de nok blive smidt ud hvis de dræbte folk eller ligne. men man kan ikke rigtig samligne fordi det ligesom er 2 vidt forskellige ting..

    Jeg vil dog sige grunden til så mange hader dem er nok at pga det er de spader som køber dem som slet ikke skulle have en hund.. ;D


  • #13   17. feb 2011 Syntes det er sjovt folk virkelig ikke forstår at svare på ét!, elskelt spørgsmål?.
    Jeg skal bruge jeres svar til en opgave omkring folks holdninger til pitbull, og alt det andet der kan jeg ikke bruge til en S**D?.
    Er så dybt skuffet over folk virkelig ikke kan svare på spørgsmålet men skal hakke ned på alle andre og kommentere de andres holdning.


  • #14   17. feb 2011 Annika så skriv da for pokker hvad det drejer sig om folk er jo ikke tankelæsere, og vi er faktisk flere der har svaret på dit spørgsmål. Det er dig selv der begynder med at sige det er racistisk hvis man er i mod dem og at de ikke må være i landet vi kommentere bare på det du skriver.

  • #15   17. feb 2011 Jeg har da svaret på hvorfor jeg er imod racen, og det er fordi den er ulovlig og det kun er tåber der har ejer en nu. Skåret ud i pap, og forkortet i forhold til mit sidste svar.
    Hvad vil du mere have?

    Skal vi svare for andre mennesker? skal vi begrunde hvorfor du sammenligner der med racisme?

    Med den tone på, skal du nok ikke regne med at folk gider at hjælpe dig med idn opgave.


  • #16   17. feb 2011 Jeg syntes faktisk det er en skøn hund.. har familie i USA og kender mange af disse hunde.. De er skønne familiehunde med masser af drive.. Hvis altså det er med den rette ejer..
    I de forkerte hænder er det bestemt ikke en morsom hund at løbe ind i.. Men det er jo ikke hundens skyld, det er menneskene..


  • #17   17. feb 2011 Imod pga dens genetik/instinkter samt de der overhovedet overvejer at misbruge en hund til noget som helst.

  • #18   17. feb 2011 Jeg forstår ikke spørgsmålet om ret. Ingen hunde har rettigheder. Havde de det måtte vi slet ikke holde dem som kæledyr (det ville jo være slaveri).

  • #19   17. feb 2011 Men til det første spørgsmål. Jeg har intet imod pitbulls. Fine og interessante hunde, men jeg har rigtigt RIGTIGT meget imod flertallet af de mennesker der ejer dem, da det er et fåtal der rent faktisk magter at eje sådan en hund, og at udvise så lidt respekt over for de her hunde at man bare køber en uden et reelt formål, og uden at have sat sig grundigt ind i tingene, gør mig gal.

    Pitbulls og andre højkaliber hunde kræver og fortjener højkaliber ejere, og dem er der bare ikke nok af. Derfor kan jeg personligt godt leve med et forbud - det er til hundenes fordel at de ikke ender hos DK's ulideligt mange Hr og Frk "en hund er hvad du elsker den til", for de fortjener altså mere end det.


  • #20   17. feb 2011 Jeg har ingen holdning til hunderacen da den jo har været ulovlig 20 år, og jeg er kun 28, så jeg har ingen hukommelse om nogensinde at have mødt en..



  • #21   17. feb 2011 Mange tak for de konkrete svar smiley

  • #22   17. feb 2011 Tak for det kanon dejlige svar Anne! smiley

  • #23   17. feb 2011 hsr intet imod pitter så længe de er i rette hænder. da jeg ser det sådan "det er ikke hunden der har problemet det er ejeren"

    har en veninde i USA der har 5 og de leger, sover og tigger godbider ved hendes børn og de kan med ALLE andre hunde.

    de bliver også opdraget som familiehunde og er helt fantastiske til dette.
    ved den ene er blevet angrebet flere gange af naboens CHI. uden at kæmpe igen, den gemmer sig bare.

    ved det er ledt , men flere små hunde er agersive og burde i mine øjne forbydes. f.eks chi og gravhund


  • #24   17. feb 2011 Well, nu var jeg vist kun 2 år da de blev forbudt i DK. Så det har aldrig været en race jeg har haft med at gøre.
    Blev den ikke forbudt fordi dens temperment genaralt var meget ustabilt uanset ejer og disses intentioner? - For så synes jeg egentlig det er fair nok den er forbudt i DK, jeg er sikker på det er en elskelig race, og i det rette miljø en god hund for sin familie. Men i bund og grund gør det utilregnlige temperment den farlig, uanset hvor sød den er.

    Og nu er det samme sket for flere hunde, dumme mennesker med penge i sinde har skamavlet på deres dårlige hunde så vi har fået en masse uheldige blandinger der har ødelagt alt for mange gode familie hunde med gode gener og godt temperment. Det er så trist og disse mennesker burde få en dom for at ødelagge dejlige hunderacer med dejlige sind.Øv!


  • #25   17. feb 2011 Jeg bryder mig ikke om pittbulls, fordi de mennesker, som er så idiotiske at anskaffe dem, ikke har hjernekapacitet eller evnerne til at have den slags hund. Det er kun Brianer med alt for små tissemænd og vand i musklerne og små møgtøser med foundation som hjerne, som tror de er seje, fordi de har et levende våben, der køber den slags hunde. Derfor kan jeg ikke lide pittbulls.

  • #26   17. feb 2011 Chihuahua? Okay hmmm

    Jeg kan kun spørge som Anne?


  • #27   17. feb 2011 Jeg har intet imod hunden, men jeg har en hel del imod folk, der ikke forstår at lov er lov.

  • #28   17. feb 2011 Jeg syntes pittbullen er en fantastisk smuk majstætisk hund:)
    dog er det som mange andre racer ikke en hund enhver kan magte. Og må sige jeg indtil videre kun har mødt en i denne race som har været yderst godt opdraget og sød. De er ulovlige af ganske enkelte fornuftige grunde!!! Hvis ike for at beskytte os mennesker så for hunde racen. Og jeg syntes det godt de er ulovlige. At visse mennesker anskaffer sig disse er dybt sørgeligt for hunden!!!!!!

    Når det så er sagt elsker jeg i øvrigt pittbullen daddy smiley cecærs hund!!!! Savle savle han er flot!:)


  • #29   17. feb 2011 Anne ? Ironisk eller?:) hehe

  • #30   17. feb 2011 Jeg har intet imod pitbullen og hvis den var lovlig ville jeg selv have et blandingsprodukt af racen "american bully". Men det jeg har noget imod er den ukontrollerede tilgang til racen og alle dem som ikke overholder hundeloven.
    Ligesom amstaffen og 80% af alle andre racer er der forskellige blodlinier med forskellige formål, derfor avles der stadig "gamedogs", altså rigtige kamphunde og sådan en hører ikke til i et land som dk og jeg mener det er noget modbydeligt noget at avle et dyr til smiley
    Pitbullen har været forbudt siden 91 og der burde derfor slet ikke være nogen i landet - længere er den ikke. Og ja jeg kender flere pits og endda en velfungerende pit/border collie balnding som er en rigtig dejlig hund, det skal også siges at han bliver brugt dagligt til hundesport flyball og agility (ps han bor i tyskland). Men i de forkerte hænder ville han være en misforstået og forvirret hund som ville løbe på væggene og finde på at aktivere sig selv med hvad end han kunne finde på.
    Jeg går ikke ind for at hundeloven bliver slettet men jeg går ind for at hundeloven bliver ændret så der er tavletvang og kun tavleavl på og os som har tavleløse er dem som skal overholde mundkurv og linepåbudet.


  • #31   17. feb 2011 Puha ja jeg kan slet ikke engang holde ud at tænke på det smiley

  • #32   17. feb 2011 Anne de hunde på Youtube syns jeg ikk lige umiddelbart blir udsat for noget??? Måske bare mig der ikk fandt de rigtige videoer:/??

    Ang tidl med så for hundes skyld ja jeg syns det grotesk vi i verden og dk ser sådan på mishandling a dyr!!!!! Og jeg er blevet en person der ikke lukker munden hvis jeg ser noget eller folk sidder og fetæller mig de lige slog hunden!

    Fx en mand kom med sin collie på fortovet udenfor vores lej , den slap fra ham løb over på sneen side til en anden hund! Intet sker den vil bare lege . Han vælger så (en voksen alm familiefar) at slå med læder snoren på denne collie!
    Det sku han aldrig ha gjort;)!!! Jeg åbner vinduet og teer mig fuldstændig tosset (folk har nok tænkt deres) hihi men truede ham med emmas lædersnor og fil råbt "buk dig og lad MIG hugge dig din nar!!!!!!


  • #33   17. feb 2011 Har absolut intet imod racen... Men faktum er at den er forbudt, og det må man så respektere...

    Det er så misforstået en race, som det overhovedet kan blive, og misbrugt af anøber komplet uden for pædagoisk rækkevidde...

    Og tankevækkende at disse hundekampe, i tidernes morgen var hos de adelige de opstod... ;o))


  • #34   17. feb 2011 Anne hihihi tror dælme os beboer i mørke by har moret sig:D hahahah bagefter da jeg vendte mig om stod manden bare og var ved a tisse i bukserne a grin hahha

  • #35   17. feb 2011 Det er rigtig at hunde og mennesker ikke har samme rettigheder -

    men man må formode at hundene som udgangspunkt har en ejer, og det er mindst ligeså meget dem der rammes af hadet mod bestemte racer som hundene, da hund og ejer er en bestemt enhed.

    Ejere af bestemte hunde udsættes dagligt for stigmatisering og diskrimination pga. deres valg af hund.

    Dette mener jeg godt kan sidestilles med racistiske tendenser -

    Det er ulovligt at forskelsbehandle andre pga. deres valg af religion, seksualitet -
    hvordan er det så så forskelligt fra valg af hund?

    både religion og seksualitet kan være skadelige for den enkelte og omkredsen i ekstremer - men størstedelen må forventes at styres af fornuft og induvidualisme -
    hunde kan være skadelige for den enkelte og omkredsen, men igen, dette er ikke størstedelen -

    så hvordan kan det være man vil støtte en lov der rammer og stigmatiserer nogle bestemte hundeejere og som prøver at skyde skylden på hunden fremfor mennesket?



  • #36   17. feb 2011 Line det ka jeg fortælle dig:) der medfølger noget kaldet at tænke sig om at bruge sin fornuft når man vælger sin hund!:)

  • #37   17. feb 2011 Bruger man ikk sin fornuft må man os indse visse mennesker komme med deres holdninger og ytre sig. I religion og selsuelitet behøves fornuften som sådan ikke være den bærende vægt! Men det bør det med valg a hund

  • #38   17. feb 2011 Hmmm, fornuft er da enormt vigtige og meget afgørende faktorer når man tænker religion, seksualitet m.f.

    og er bestemt den afgørende vægt for at mennesket kan fungere i et samfund, med sig selv og omkreds, ligeledes er det med valg af hund.

    Det er da et indgreb på det enkelte menneskes frihed til at vælge sit liv - og tage ansvar derom.

    Man kan ikke sige at alle hunde af bestemt race og alle der ejer en sådan hund skal slåes ihjel og komme i fængsel, fordi der har været nogle enkelte der har misbrugt deres position og midler.

    Ligeledes og derfor forbyder og fængsler man ikke alle muslimer eller homoseksuelle.

    Man forbyder og fængsler ej heller alle tjenestemænd fordi nogle har udnyttet deres embeder til egne mål uden omtanke for andres liv og sikkerhed.

    - Man skærper sikkerhed og strafferammer og lægger overvågning ud -

    men man opfordrer på ingen måde folket til at forfølge disse grupper, og man gør det bestemt slet ikke lovligt eller seriøst at melde og retsforfølge folk i disse grupper der på ingen måde har været til fare for dem selv eller andre.





  • #39   17. feb 2011 Det er det samme for alle mulige andre racer at ejerne skal lægge øre til mærkelige nedsættende udtalelser - så lige på det punkt er der ikke forskelsbehandling. Prøv at spørge hvor mange chi-ejere har hørt at deres hund er en rotte, eller hvor mange bullterrier-ejere har hørt "gris", GD "hest", og hvor mange myndeejere er træt af at forklare at deres slanke hunde ikke sultes..

  • #40   17. feb 2011 Jeg har ikke noget imod disse smukke hunde.
    Men hader de ejere der ikke sætter sig ind i hvad det er for en hund de har at gøre med og baresynes at det et ''sjovt'' hvis den viser aggressivitet..
    Men så lige en anden ting, hvad er en pit bull egentlig og hvordan så den oprindelige ud?:)


  • #41   17. feb 2011 Tak anne.
    Men det er jo næsten det samme med amstaffen de er blevet skamavlet. Har også set en ''amerikansk bulldog'' men hold da op den lignede en amstaff..
    For mig er ordett pitbull lidt det samme som kamphund... Bortset fra det er ''sejt'' at have en pit..


  • #42   17. feb 2011 *Rikke med Vinterbaderne* .
    Det handler ikke om skamavl, det handler om der er forskellige linier og typer. Det samme gør sig gældende inden for den renracede amstaff, dog er de ikke så forskellige som pitbullen. Ligesom arbejds schæferen og udstillings schæferen.


  • #43   17. feb 2011 Der er vel også en verden til forskel fra at høre tåbelige kommentare engang imellem, bygget på uvidenheder, til at risikere sin følgeven aflivet fordi den har en plet mere eller mindre end naboens.

    Man kan på ingen måde sammenstille forskelsbehandling på den måde, når det drejer sig om alvorlige tiltag som konfiskering og aflivning af folks hunde, samt at der er en verden til forskel på hvor ihærdige folks nedtalelser og diskrimination er, når de mener de har 'loven i ryggen'!

    Lidt en hån mod de mennesker der dagligt udsættes for alvorlige verbale og fysiske trusler fordi de har valgt en bestemt race hund -
    når man sidestiller det med om ens hund blev kaldt tæppetisser på gåturen.


  • #44   17. feb 2011 Det jeg mener med skamavl, er at det er bare mennesker der vil tjene penge på dem. Fordi de har været meget populære.. Og så er man ligeglad om de nu er lidt andre racer i den...

  • #45   17. feb 2011 Er der nogen der kan se om det her kunne vaere en Pitt? (evt mix)
    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=59041
    Det er side 2 billede 13.

    Kan lige naevnes at det er en taeve. Her taenker jeg str.

    Mht spoergsmaalet, saa har jeg intet imod racen Pittbull.


  • #46   17. feb 2011 Jeg mener ikk man bruger fornuft ang sin selsuelitet tvivler på bøsser tænker hmm det nok ikk smart jeg bøsse så blir jeg svinet til. De fleste er bare bøsser FOTO det er det de er.
    Religion vil jeg heller ikk mene fornuft er inde over har endnu ill mødt nogen der koncenteret a grunde som er fornuft betinget. De gjorde det fordi de troede på denne religion! Ikk fordi flere så ville ku lide dem


  • #47   17. feb 2011 IsadoraGem..


    puha, der er jo mange smiley


  • #48   17. feb 2011 Kan man linke til et bestemt billede?
    Men det var derfor jeg taenkte jeg hellere maatte skrive side 2 billede 13.


  • #49   17. feb 2011 IsadoraGem .
    Det kan være alt mellem himmel og jord som den hund er blanding af. Ren pitbull af nogen som helst type er den dog ikke.
    Jagthunderacer, labradorblandings ting, myndeblandings halløj og meget meget mere, tror dog ikke der er særlig meget muskelskumfidus i den stakkels afdankede tæve der!


  • #50   17. feb 2011 (link fjernet)

  • #51   17. feb 2011 Så nu er problemet ikke at man er stigmatiseret, men at man ikke længere kan købe muskelhundeblandinger? Det synes jeg altså ikke er et problem. Hvis hunden risikerer aflivning er det ejerens skyld at de ikke har valgt en lovlig race/blanding med enten tavle, eller aner der ikke ligner en af de ulovlige racer. Jeg altså også til gode at høre om hunde der er aflivet fordi de har en enkel plet der sidder forkert, så du må undskylde at det ikke rigtigt hidser mig op.

    Kender du mange der trues verbalt og fysisk, for ja, det er da noget værre noget? Men det er ikke hundelovens ansvar at der findes ubehagelige mennesker - til gengæld findes der en anden lov imod at man verbalt of fysisk truer folk, så måske var det den vej man skulle gå.

    Det er til gengæld ikke hån at sidestille at folk kan overfuses for at underernære deres hund fordi de tilfældigvis har en mynde. Det er fuldstændigt det samme, hvis ikke værre, for man stemples ikke bare som idiot, men som decideret dyrplager!


  • #52   17. feb 2011 IsadoraGem .
    Nellie, Nova, Tigris, Costas og Voula er i langt større risikogruppe for at have noget listehund i sig end den stakkels tæve med de klippede ører.


  • #53   17. feb 2011 Vivi : Taenkte jeg heller ikke.. Kan bare huske vi fik den ind som vaerende Pitbull, hvor jeg taenkte ahhh..

    Men da jeg intet kender til den race, har jeg jo ikke noget komme med af input.
    Ja hun var en stakkel smiley


  • #54   17. feb 2011 Nova, Tigris og Voula er jeg helt med paa.. De kan vidst ikke loebe fra noget. Men Nellie og Costas? Wauw.. Har jeg aldrig taenkt..

  • #55   17. feb 2011 Fluff

    Det kan jeg da lige love dig er hundelovens skyld.

    Du aner tydeligvis ikke hvilke konsekvenser det har for mange almindelige hundeejere, og hvad de må prøve at finde sig i, så det burde du måske slet ikke udtale dig om så.

    Og med det, så er der sket en helt enorm ændring af folks fordomme og måder at udtrykke dem, fra FØR loven til efter.

    Og jo, aflivningerne går faktisk også på, om pigmenten er mere til en race end en anden, så jo, en lille plet kan i princippet være afgørende.

    Ved godt du har noget imod disse racer, og ergo også lidt mig, det har du været før herinde også.

    Men synes ikke du bør gøre hån af de uskydlige hunde der nu lader livet, og de mennesker, almindelige hundeejere, der prøver at leve et almindeligt liv, skal finde sig i trusler mod dem selv og deres hunde på gaden...



  • #56   17. feb 2011 Jeg taler ikke om avl, udelukkende kun om stigmatiseringen og den måde folk omtaler og behandler mennesker der ejer nogle bestemte hunderacer, samt hvilke personlige konsekvenser det har for mennesker og deres hunde - hvad det betyder i deres liv.

    Og med det mener jeg man burde have lært af historien at ikke alle er ens, og langt de fleste love laves da også med undtagelser taget som vigtig betragtning.

    Men det er bare slet ikke sket da denne hundelov kom frem, ligeledes andre love i samme periode som jeg ikke vil dybere ind på -
    men man kan ikke lave nultolerance i love på noget der handler om mennesker og levende væsener.

    Og skal man lave en lov, så har man så sandelig pligten til at udforme den således at den rammer dem den skal, og ikke rammer løs på en masse der tilfældigvis var der på det forkerte sted og tidspunkt!

    Undrer mig over at man så let kan ytrer sig, og dømme alle i flæng.


  • #57   17. feb 2011 Jeg kan se at du åbenbart kender mig rigtigt godt. bedre end jeg selv endda, men jeg efterlyser eksempler på mennesker der er blevet truet, og hunde der er aflivet pga en plet, og du skriver om mig personligt i stedet. Det er ikke rigtigt relevant for noget som helst.

    Jeg kan godt ærge mig over at jeg pludseligt har noget imod "disse racer", taget i betragtning at jeg holdt ret meget af min AST, men hvis du siger det må det være rigtigt. Så var det godt at han døde inden hundeloven trådte i kraft, altså., den dag jeg åbenbart udviklede et had til ham og hans race... smiley

    Du skal ikke tage fejl - at jeg stiller spørgsmålstegn ved en persons argumentation er ikke lig med at jeg hader deres hund. Så skulle jeg dælme da hade mange racer efterhånden, og blandinger, og DKK folk... Så holder man altså ikke længe på HG.

    Jeg tror bare ikke et sekund på at folk der truer/gør nar af andre pga hunderace holder op med det bare fordi loven ophører, for det gjorde det altså også FØR loven trådte i kraft. Loven eksisterer på grund af folks frygt, så selvom jeg ikke er for loven, så virker det ikke troværdigt på mig at påstå at det stopper af den grund. Se på myndefolkene - deres hunde er lovlige og folk er stadig idioter over for dem.


  • #58   17. feb 2011 Så er du da godt nok naiv og uidende om havd der foregår omkring...
    hvis du ikke er klar over at hunde bliver sparket og stukket ned.
    Og at nogle hundeejere trues med at man kender deres adresse.
    Eller folk der får smadret deres vinduer, skrevet trusler i indkørsler m.m.


    Igen, hvad med selv at sætte dig ind i tingene inden du håner andre og gør nar af det der sker!

    At du har mistet din AST før loven, kan du så som du før har nævnt være glad for, men uanset hvilke problemer du havde med den, er ikkeensbetydende med at andre ast'ere og racer også kunne have problemer.

    Der er mange der ejer disse racer, som lever og ånder foe et aktivt liv med dem og som er fuldstændige normale mennesker og hundeejere.

    Og nu pga. de rygter og loven, bliver disse udsat for grimme ting i hverdagen -

    det er et fakt, men hvis du ikke vil ¨åbne dine øjne, kan jeg kun opfordrer dig til at lave bedre ressaerch og anskaffe dig en sådanne race igen!


  • #59   17. feb 2011 Det kan jeg da love dig for ikke passer.

    Du bliver skam behandlet som kriminel og din hund som sindsyg om den er 2-4-6-eller10 år gammel,

    loven er stykket sådan sammen at hvis man ikke holder sig væk fra visse områder og hvis ikke man låser sin hund inde i gitter m.m. så kan man få den aflivet.
    Dette mener jeg da er ganske alvorligt.

    Og jo, folk får trusler, fordi de har en 'kamphund' - hellere prøve at drive folk væk fra deres huse end at risikere at hunden skulle skambide naboens hund eller barn!
    Det bliverikke gjort på grundlag af at hunden er utilregnelig eller lign. men pga. de informationer der er strømmet ud og har sat og i nogle af de personer der i forvejen har været nemme at manipulere.


  • #60   17. feb 2011 Både hundene og deres ejere har da både brug for, og jeg mener også de har ret til at blive luftet på ligefod med andre hunde...

    Det har loven også forhindret nu!


  • #61   17. feb 2011 Line-Nej tak til forringet livskvalitet og frihed

    Synes nu ikke at folk med muskelhunde bliver behandlet som kriminelle..
    Min veninde og jeg mødte politiet mens vi var ude at gå med hendes amstaff.. De skulle bare lige tjekke hundetegnet og så fik den ellers klap og godbidder smiley
    Men hvornår er der blevet stukket en muskelhund ned?):


  • #62   17. feb 2011 Det er svært at sætte sig ind i tingene når du ikke kommer med nogen form for dokumentation. smiley

    Jeg kender da til den sag med hunden der blev stukket ned, fordi den havde en anden hund i munden. Jeg kender da også til hende der fik skrevet trusler i sin indkørsel, af folk der sympatiserede med den muskelhund der blev stukket ned. Men folk der umotiveret stikker hunde ned har jeg til gode at høre om.

    Det er i øvrigt ulovligt og bør meldes til politiet så de mennesker kan komme væk fra gaden. De er jo farlige.

    ... Men jeg mangler STADIG eksempler på alle de skrækkelige ting du siger foregår omkring mig (eller også bor jeg bare i en del af landet med knap så mange sindssyge som du gør?). Jeg kan ikke sætte mig ind i noget som du ikke vil give mig dokumentation på, og nej, at svine mig til er overhovedet ikke lige så godt som at smide et link til en hund der blev aflivet pga en plet.


  • #63   17. feb 2011 Nogle af de ting jeg omtaler er der skam også politi indenover, og ja, heldigvis er politiet også mennesker, og det er skam heller ikke dem jeg refererer til som værende de grove.

    Her taler jeg om nogle folk generelt, der måske har det med at dømme hurtigt uden at tænke, og ja, der vil altid være nogen der går over stregen.
    Siger bare at det klart er eskaleret efter nogle af hundelovens ændringer kom frem, og den måde medierne har fremlagt det på.

    Man har på ingen måde sørget for at sætte rammer i loven som beskytter dem med rent mel i posen.
    Jo, kun med omtanke på at politiet kan have lidt at skulle have sagt når en sag fremlægges, og heldigvis oftest fungere som gode dommere.

    Men jeg synes slet ikke det er rimeligt at folk sådan skal checkes på beskyldninger som kun kan ende med restriktioner, for der er politiet underlagt loven, så hvis de får kontakt med nogle af disse ejere af disse hunde, har de pligt til at sikre sig at loven holdes derved.

    Mht. alt det fornuftige såsom vaccination, registrering o.l. kan jeg kun råbe hurra, det bør gælde for ALLE hundeejere at tage sit ansvar derved.

    Men f.eks. den angst folk skal gå med, hvis de går tur med hunden uden snor eller mundkurv, og kan få alvorlige konsekvenser at føle pga. det - synes jeg ikke er ok,
    man bør have lov at lufte sin hund og gå tur på lige fod med alle andre hundeejere.




  • #64   17. feb 2011 De damer her har jeg en oplevelse eller flere faktisk!!
    Jeg er ejer af mh blandning . Inden loven trådte i kraft ville rigtig mange både med børn og uden gerne hilse på Os! De smilte osv osv fik ALDRIG negativitet!

    Efter loven oplevede jeg disse episoder i en lille provins by!
    Emma og jeg kom gående hen til kiosken som min ven ejer ! Emma blir sat udenfor hvor jeg kan holde øje med hende! Syns så jeg hører noget og går ud. Der står 5 unge Og en voksen mand. De sparker ud efter Emma, har spyttet på hende pg provokere min stakkels pige! Så jeg så rødt! Og tvivler på de gør dette igen!

    En anden gang gik jeg tur en dame hvis hund har leget fra hvalp med Emma råber a mig på gaden a Emma burde aflives hun er nøjagtig som alle dem i tv! Jeg svare tilbage at hun skal lade være a veøvle og passe sit! Hun får sin mand til at komme til min bo pæl og true !!!!!!!!!

    Så kom ikk og sig vi ikk er ude for grimme ting


  • #65   17. feb 2011 Og så er det i princippet kun en 'lille' ting med de fysiske rammer, og fysiske trusler...
    Det værste er det psykiske de hundeejere oplever.

    Det er både konsekvenserne af at blive omtalt og talt til som værende uansvarlig og kriminel.
    Så er der alle de steder man udelukkes fra, lige fra træningspladser til luftesteder, og ikke mindst er der det kæmpe boom af forbud i boligforeninger, som nu stort set gør det umuligt at få en ny lejebolig hvis man har en hund af en hvis race eller blanding.

    I disse tilfælde bliver der på ingen måde længere gjort plads til undtagelserne fordi loven er så sort/hvid som den er.

    Det mener jeg ikke er rimeligt - tror da også langt størstedelen er enige om at loven skal ramme de ansvarlige skyldige i lovens frembrud, men den rammer bare en langt større gruppe, der på ingen måde har nogen finger med i det spil.


  • #66   17. feb 2011 For jer der ikk ejer disse udskældte racer frabeder jeg inderligt jeres uvidenhed om hvad der virkelig foregår . For jeg (taler kun om mig selv) oplever ofte meget ubehagelige ting grundet loven . Jeg overholder den men indrømmer så gerne jeg ikk finder mig i alt! Og blir Emma angrebet a de folk som faltisk bevidst slipper deres hund for a ku melde folk med mh så står jeg op for Emma og forsvare hende til hver en tid med om nødvendigt beskidte kneb! H is de 2 rednoses her i byen sku slippe fri så ryger emmas kurv den er helt sikker!

  • #67   17. feb 2011 Jeg ved ikke om jeg hører med der, men jeg har ingen steder skrevet at der ikke forekommer negative oplevelser - tværtimod sker det også for ejere af andre racer - eller at det er i orden at folk ikke opfører sig ordenligt over for hinanden. Jeg skriver blot at jeg ikke ser det som argument for at man skal ophæve loven.


  • #68   17. feb 2011 Så du mener det fair Danmarks befolkning må slå på vores hunde?:0

  • #69   17. feb 2011 Nej. Det er jeg riiimeligt sikker på at jeg ikke har givet udtryk for at jeg synes. Men medmindre der står i hundeloven at man skal/må slå på hunde så er jeg ikke rigtigt med på hvordan de to ting kan kobles så direkte sammen.

    Men at noget er ulovligt giver absolut ikke nogen ret til at overtræde dyreværnsloven, eller i det hele taget til at opføre sig ubehageligt. Der er mange andre grunde til at hundeloven kunne ophæves, men at nogle mennesker er kæmpeidioter er i min bog ikke rigtigt én af dem.


  • #70   17. feb 2011 Mener nu heller ikk loven skal ophæves men det ville være rart den blev håndhævet:/ jeg stoler ikke på det danske politi og detjo sørgeligt

  • #71   17. feb 2011 Problemet er ikke at der er kommet lovændringer - mange af ændringerne er vældig kærkomne og ønskede, men nogle af ændringerne er altfor drastiske og rammer for hårdt og for bredt.

    Der er ikke på nogen måde taget hensyn til undtagelser, og den er blevet fremlagt så hårdt at den straffer folk der ingen finger i spillet har/havde.

    Desuden tror jeg også langt størstedelen ønsker at finde en løsning hvorpå der kan blive frigivet ressourcer til at håndhæve dyreholdene - f.eks. at give ansvaret videre så politiet ikke står med det også.

    Men de ændringer der er kommet som vedrører forbud, aflivning og restriktioner på hundenes bevægefrihed samt deres ejeres liv, det er ikke spor rimeligt at have udformet så hensynsløst og i flæng - man kan ikke bare skyde på alle der ligner, i håb om billigt og hurtigt at eliminere et problem!

    Det er menneskers liv man gambler med, og det er smafundsmorale og hundenes velbefindende der forstyrres gevaldigt!

    Det jo lige før vi har opnået middelalderlige tilstande hvad angår det sortsyn der er på hunderacer!


  • #72   18. feb 2011 Altså Jeg har haft det præcis på samme måde som "loui:)"
    Da Prince (min hund) var lille ville ALLE, og mener ALLE snakke og hilse på ham (Inden hundeloven) og efter hundeloven, er min stakkels hund stemplet dræber maskine!
    Har været udsat for adskillige "angreb" Verbalt og fysisk!

    Og med fysisk, så mener jeg at, jeg en sent aften tur med Prince (min hund) blev overfaldet af to rottweiler! ejeren slap dem løs med vilje, og bagefter stak han selv af! fandt aldrig ud af hvem han var. men nu er Prince HELDIGVIS kommet godt fra episoden, og har ikke taget nogen form for skade af det.

    Men ja, har været udsat for mange "sjove" ting efter loven. Griner bare af folks uvidenhed og dumhed! basta


  • #73   18. feb 2011 Pitbull er ulovlige i Danmark og har været det så længe at der ikke burde være nogen..

    Desværre har mange skjult dem som enten at være amstaff eller amstaff blanindinger, hvilket også er en af grundene til at amstaffen har fået et dårligt ry og landet på den forbudte liste også..


  • #74   18. feb 2011 Ramin: Jeg tror nu, der er mange hundeejere, der har haft mange oplevelser, der ligner din - også uden at have listehund. Min forrige hund var en grå schæferhund - alle faldt også i svime, da hun var en lille hvalp og alle ville snakke og hilse. Da hun blev voksen, skal jeg love for, at det ændrede sig. Folk skiftede fortov, når vi kom gående - og jeg har hørt mange udbrud: Gud, det er en ulv...

    Men hvor var jeg dog ligeglad.. Jeg kunne passere tæt forbi hunde, og hun ænsede dem ikke, fordi hun var godt trænet - hvilket jeg bestemt ikke kan sige, om de hunde, vi passerede, der sled og rev i snoren og skabte sig ;o)

    Men at pibe over, at min hund var upopulær og at folk var bange for hende - kunne jeg aldrig drømme om. JEG vidste, at hun var en god hund og dygtig - så kunne folks mening da ikke være mig mere ligegyldig. Jeg vidste, at jeg tog alle fornødne hensyn og viste folk respekt for deres angst - det er vist mere end man kan sige om mange listehundeejere - og derfor loven kom...

    Jeg ved ikke, om listehundeejere er et særligt følsomt folkefærd, men jeg får ofte det indtryk...

    Og nej, jeg hader IKKE listehunde - men jeg hader ved gud tåbelige ejere!!!!


  • #75   18. feb 2011 Bente* Er enig med dig, at folks mening er ret så ligegyldig, og kunne ikke være mere ligeglad.

    Men men hundeloven har jo tvunget rigtig rigtig mange hundeejere til at bruge mundkurv. Altså hvis jeg stod foran to hunde, én med mundkurv, og én uden. så ville jeg da med 100% garanti klappe den hund uden mundkurv!

    OBS: skal lige siges, at Prince var altså kun 4 måneder gammel da loven kom til. så han var stadig hvalp, da folk stemplede ham ved første øjekast.

    Trist at den lov ramme så mange uskyldige.


  • #76   18. feb 2011 Ramin: Jeg er helt enig med dig i, at den lov er tåbelig, og den bliver i øvrigt ikke håndhævet, så jeg ved ikke lige, hvad den skulle til for - udover at nogle politikere skulle vise deres handlekraft smiley

    Jeg giver dig også ret i, at man liiiiige kigger lidt ekstra, når der kommer en hund med mundkurv - jeg har så foreløbig kun set en golden retriever med mundkurv - jeg har endnu til gode at se en listehund med kurv ;o)

    Og jeg er møghamrende ked af, at loven rammer alle de ansvarlige ejere smiley


  • #77   18. feb 2011 Jeg synes til gengæld at det er imponerende hvor mange mennesker på gaden der åbenbart har været klar over loven, når der tilsyneladende er så mange hundeejere der lod sig overraske af den - og til stadighed ikke ved hvad der står i den.

  • #78   18. feb 2011 Bente jeg såmænd os ligeglad er ikk speciel følsom men det er jeg når folk fysisk angriber min hund smiley

    Og nu når ens hund har kurv på tror folk automatisk den er grisk men sådan er det med alle racer


  • #79   18. feb 2011 Anne mine to oplevelser er ikk overdrivelse:( og blir da lidt led af folk tror dette.
    Men piver bestemt ikke! Jeg kan bare godt blive gal over at blive behandlet dårligt som jeg også ville blive i alle andre situationer:)


  • #80   18. feb 2011 Det kun folk i min vennekreds der viser positivitet:) man skal os indse fakta er fakta

  • #81   18. feb 2011 Hihi Anne ved skisme ikk lige hvorfor jeg skrev det to gange;) måske bor i blot et sted med mennesker der opfører sig pænt?:) nu bor jeg i en bette provins by hvor flest er alkoholikkere eller misbrugere osv:/ og jo kun ældre . Ved ikk om det kan ha lidt a sige:/ det egentlig os lige meget jeg har blot oplevet nogle ting. Men min erfaring er at jeg som mh ejer er ensom hunde elsker . Dette er os en grund til jegikk vælger en udskældt race næste gang:) jeg vil ku tage på stranden med andre hunde og lege smiley

  • #82   19. feb 2011 Loui: Har Mørke virkelig udviklet sig til en by, der næsten kun består af alkoholikere og misbrugere? Det chokerer mig, må jeg sige..

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #83   19. feb 2011 frk-vestergaard så det fordi du ikke har mødt de rigtigt pitbulls eksempel har du været på christania der er super mange dejlige red noser smiley især harold smiley de kunne aldrig gøre nogen fortræd min bluenose leger altid med dem men i de forkerte hænder er de farlige kan du jo også se på personen der har hunden smiley

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #84   19. feb 2011 er det dit eller mit problem anne at min hund er ulovlig smiley og tror vist ikke det dit problem om jeg så haved 20 af dem så kunne du intet gøre desværre er træt af folk herinde har ondt i røven!

  • #85   19. feb 2011 Johnny: Jeg er nysgerrig ;o) Hvorfor valgte du at anskaffe en ulovlig hund? Hvad var dine bevæggrunde?

  • #86   19. feb 2011 Bente der bor os alm familier men det ikke just dem man ser i det offentlige:/

    Johnny har kun et ord til dig > tak!!!!
    (for a du ødelage min hunds fremtidige livskvalitet ku udfoldes)


  • #87   19. feb 2011 Det er hundens problem, for den risikerer aflivning hvis politiet får fat i den. Anne kan være ligeglad, for hun mister ikke sin bedste ven, og det er du vel også siden du overhovedet udsætter en hund for den risiko.

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #88   20. feb 2011 jeg valgt og få ham fordi hos forrige ejer blev han mishandlet og det kuld min er fra er 2 uger efter loven siger de må være fra

    og folk herinde har ondt i røven for i har aldrig gjort noget i ikke måtte vel!

    jeg mister ham ikke er blevet stoppet flere gange desværre for jer var smiley


  • #89   20. feb 2011 hmm, pitbull'en har været ulovlig siden 91.. Så er han da gammel?

  • #90   20. feb 2011 Johnny: Er det ikke en pitbull, du har? I så fald må det være en gammel dreng efterhånden, da de jo har været forbudte siden 1991.

  • #91   20. feb 2011 LOL Rikke - samme undren smiley

  • #92   20. feb 2011 Jonny så du fik din hund før du blev født (kan se du er 19), det er sgu ret godt gået og det er også super flot du har en hund der er 20 år. Dine venner må virklig synes du er for sej og dine forældre må være SÅ stolte af dig....

  • #93   20. feb 2011 Mandau: Det må jo være et arvestykke ;o)

  • #94   20. feb 2011 Bente smiler nååå ja den havde jeg ikke lige tønkt på. Vil forresten gerne læige have opskriften på det foder den hund har fået. Vil da gerne have Vuck bliver 20 år.

  • #95   20. feb 2011 Mandau: Ja, også jeg - vil også gerne beholde min hund i hulans mange år smiley

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #96   20. feb 2011 det ikke meget godt man høre fra jer i har da for ondt i røven få jer et liv evt smiley tror i at i kan ændre på racen er blevet ulovlig jeg er nok ikke den eneste der skider på hundeloven vel ?

  • #97   20. feb 2011 Bare irriterende at man mindsker chancen for at ændre hundeloven..
    Men det er jo ikke en undskyldning bare fordi andre gør det..


  • #98   20. feb 2011 Hold da op...denne er lang og jeg har ikke læst alt, så måske jeg gentager noget.

    Mht. religion/seksualitet og hundevalg, så kan du holde din religion/seksualitet for dig selv, men det er sværere med en hund, der måske også skaber en rationel frygt eller direkte er skadelig for sine omgivelser !!

    (min hund var fx. overfaldsoffer og har siden overfaldet af en hvid ambull tæve været bange for alle store hvide hunde)


  • #99   20. feb 2011 Jhonny fordi andre også bryder hundeloven bliver det da ikke mere lovligt eller rigtigt..??? Eller er det sådan at hvis bare der er mange der gør det så betyder loven ikke noget..???

    Hmm så hvis jeg brød ind hos dig og stjal dine ting ville det så være ok..?? Jeg kunne jo bare sige bagefter, at jeg er jo ikke den eneste der bryder loven omkring det at stjæle/ indbrud.

    Men udover det så var det dig selv der skrev at du havde fået din hund 2 uger før den blev ulovlig.. Pit blev ulovlig i 1991 det vil sige det må være der du har fået den..??


  • #100   20. feb 2011 Jeg skammer mig over at være listehundeejer når der åbenlyst findes så mange tåber der har disse racer!

  • #101   20. feb 2011 Synes også det er mæreligt, og hvordan får han den chippet og vaccineret? Har han så gemt den under lovlige racer? hmmm, og hvis ikke, hvad så hvis den bliver syg? ):

  • #102   20. feb 2011
    * Vivi - Now as Evil Housewife * - skrev :

    Jeg skammer mig over at være listehundeejer når der åbenlyst findes så mange tåber der har disse racer!

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Det er jo lige præcist det der hele tiden har været problemet - desværre !!


  • #103   20. feb 2011 Rikke *

    Den står vel som en amstaff på papirene? eller en blandings hund? det er desværre alt alt for nemt at lyve om racen, da man ikke kan dna teste for dens race.


  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #104   20. feb 2011 ja det kunne i lide og vide smiley jeg gider ikke den her diskution mere slut prut det jeres problem i kan ikke overbevise mig om noget andet end jeg har en hund og elsker den

  • #105   20. feb 2011 Fnis** sorry, men der gik vist lige lidt Johnny J - gul stue i den *lol*

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #106   20. feb 2011 ja i har jo alt for ond i røven få jer et liv !

  • #107   20. feb 2011 Vi elsker alle vores hunde, men du ødelægger det for så mange andre..
    Det er slet ikke iorden..
    Men ja, stå du bare først stolt frem med at du har en pit og derefter gemme dig bag din skærm...


  • #108   20. feb 2011 Hvad skal vi, der har et liv og STADIG har ondt i røven over ulovligheder, så gøre??

  • #109   20. feb 2011 Johnny: Jeg tror godt, vi alle kan se, det er håbløst smiley

    Jeg sidder og spekulerer over, om du virkelig tror, at pitten først kom på forbudslisten med den nye hundelov?


  • #110   20. feb 2011 Jeg har sådan ikke ondt nogen steder, men sandheden er vel ilde hørt...og troede ikke du gad at diskutere mere ??

  • #111   22. feb 2011 ??

    Hvor af fremgår det at Johnny har en PitBull ??


  • #112   22. feb 2011 M&R det fortæller han selv her..

    Skrevet: 19-02-2011 00:43:40

    frk-vestergaard så det fordi du ikke har mødt de rigtigt pitbulls eksempel har du været på christania der er super mange dejlige red noser smiley især harold smiley de kunne aldrig gøre nogen fortræd min bluenose leger altid med dem men i de forkerte hænder er de farlige kan du jo også se på personen der har hunden smiley


  • #113   22. feb 2011 Pitbull er en skøn race synes jeg smiley

  • #114   23. feb 2011 Mandau...
    Er Harold da hans hund ?

    For Blue Nose er altså ikke = Pitbull, den variant fåes også som AST...


  • #115   24. feb 2011 M&R:

    Johnny J

    Frosset


    Skrevet: 19-02-2011 01:02:32

    er det dit eller mit problem anne at min hund er ulovlig smiley og tror vist ikke det dit problem om jeg så haved 20 af dem så kunne du intet gøre desværre er træt af folk herinde har ondt i røven!



  • #116   5. mar 2011 Nu er der så også gevaldig forskel fra at træffe nogle valg hvor man ved at man nok ikke helt slipper for nogle fordomme -

    til at de fordomme løber sådan af sporet at man bliver retsligt og dagligt forfulgt og stillet til regnskab for andre menneskers fejl!


  • #117   5. mar 2011 Man lader jo heller ikke fordommene og avisoverskrifterne udløse forbud mod motorcykler fordi nogle af dem ejes af rockere vel!



Kommentér på:
pitbull

Annonce