{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Hvor meget ville du hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Hvor meget ville du hjælpe en ven ?
Hvor går græsen ?

f.eks

betale en vens dyrlæge regning for at rede hendes hund eller kat.

Betale aflivning fordi vennen ikke selv gider betale de 600 - 800 kr.

tage ens vens hund/kat med til dyrlægen fordi de selv syntes det er flovt den ikke har fået den hjælp den skulle bruge.

Køre for at hente mad til dyrene.

Osv.

Kom med din mening smiley







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget ville du hjælpe?
  • #1   22. feb 2011 Til dine eksempler:
    Nej
    Nej
    Ja, hvis vennen selv betaler
    Ja


  • #2   22. feb 2011 Det der med pengene er jo svært, for hjælper man den her ene gang, så kommer de jo bare næste gang og næste igen og så er det skruen uden ende..
    På den anden side, det kommer an på hvem det er. Er det en jeg stoler meget på, ville jeg jo gøre det, så ville det jo kun ske én gang


  • #3   22. feb 2011 kommer fuldstændig an på hvem vennen er :
    nogen vil jeg gøre næsten alt for.


  • #4   22. feb 2011 betale en vens dyrlæge regning for at rede hendes hund eller kat. :
    Ja, er sket.. fik dog penge tilbage i rater (stort beløb, og enlig mor) fik hende derefter til at lave en hundekonto så det ikke kunne ske igen)

    Betale aflivning fordi vennen ikke selv gider betale de 600 - 800 kr. :
    Hvis dyret lider, så ja, og så var det venskab ovre.. !! Men ville nok aldrig være ven med sådan en person ..

    tage ens vens hund/kat med til dyrlægen fordi de selv syntes det er flovt den ikke har fået den hjælp den skulle bruge. :
    Ja, men de kom selv til at betale, og venskabet vil nedrates til bekendtskab..

    Køre for at hente mad til dyrene.:
    Ja, er sket..



  • #5   22. feb 2011 Jeg mener generalt folk skal klare deres ting selv.

    betale en vens dyrlæge regning for at rede hendes hund eller Kat.
    Ja, men mod tibagebetaling.

    Betale aflivning fordi vennen ikke selv gider betale de 600 - 800 kr.
    Ja, for dyrets skyld. Men så røg det venskab også.

    tage ens vens hund/kat med til dyrlægen fordi de selv syntes det er flovt den ikke har fået den hjælp den skulle bruge.

    Igen ja. Men venskabet forsvandt. For jeg vil ikke have uansvarlige venner.



    Køre for at hente mad til dyrene.
    Ja, hvis vedkommende ikke selv havde mulighed for det. Dog ikke betale det, og hvis det var flere gange , så penge til benzin.


  • #6   22. feb 2011 Tjaaae, det kommer sådan set an på..

    I og for sig er mine veninder og deres dyr RIGTIG vigtige for mig, så jeg ville til hver en tid hjælpe hvor jeg kunne hvis det var nødvendigt.

    Vil altid køre for dem, det tror jeg også de ved.

    Stod vi så hos dyrlægen med et sygt dyr som skulle aflives eller behandles og min veninde ikke havde pengene, dyrlægen ikke ville lave en ordning, og jeg havde pengene, ja, så ville jeg lægge ud.. Men det skulle være en helt ekstrem situation, og jeg har generelt de penge.

    Jeg ville i øvrigt ikke forære mine veninder en OP på deres dyr, men ville gerne lægge ud til de selv havde pengene..

    I vinters fik min kollegas mor nogle hittemisser som hun egentlig ikke ville have. De rendte rundt ude foran hendes hus, og hun ville ikke have dem ind. Der tilbød jeg med det samme at betale for en aflivning, eller for at få dem på internatet.. Jeg havde lidt penge, og kunne ikke tåle at de skulle behandles sådan..

    Men som udgangspunkt render jeg ikke og betaler for andres dyr..


  • #7   22. feb 2011 Der skal så stå "jeg har generelt IKKE de penge"..

  • #8   22. feb 2011 Det kommer an på hvilken slags ven vi snakker om, hvis det er en der også har gjort meget for mig, eller som jeg ved ikke vil forvente at det er noget jeg gør hele tiden vil jeg godt betale (mindre beløb)

    betale en vens dyrlæge regning for at rede hendes hund eller kat.
    Ja det tror jeg, jeg ved selv hvor knyttet man bliver til et dyr. Self. vil jeg ikke betale hvis vennen f.eks. ikke har råd til at give huden/katten mad osv. efter operationen.

    Betale aflivning fordi vennen ikke selv gider betale de 600 - 800 kr.
    Hvis min ven ikke vil betale for at aflive dyret hvis det er sygt vil jeg først holde et "foredrag om hvor forkert og umenneskeligt det er, og hvis vennen stadig nægter vil jeg betale, men det er ikke sikkert at venskabet ville vare ved bagefter.

    tage ens vens hund/kat med til dyrlægen fordi de selv syntes det er flovt den ikke har fået den hjælp den skulle bruge.
    Jeg ville nok sige at jeg nok skulle tage med, men at vennen også selv skulle med, fordi det er hans/hendes dyr. Hvis jeg kan se at hunden lider og personen ikke vil tage dyret med til dyrlæge vil jeg sikkert holde et foredrag (igen) og hvis personen ikke gør noget ved det vil jeg overveje at spørge om personen virkeligt vil beholde det her dyr (hvis nej ville jeg nok hjælpe med at finde en ny familie til det - self. tage det til dyrlæge først)

    Køre for at hente mad til dyrene.
    Hvis det bare sker en enkelt gang eller to så ja, hvis det fortsatte ville jeg nok ikke - men det er jo vigitgt at dyrerne får mad ;D


  • #9   22. feb 2011 Jeg vil gøre alt for mine venner - bortset fra at lyve for at dække over dem. Ellers tror jeg aldrig jeg har sagt nej!



  • #10   22. feb 2011 Hov - men ville iøvrigt komme i en situation, hvor en af mine venner ikke ville betale for aflivning af deres dyr. Mine nære venner er valgt, fordi de har samme værdier som jeg, og derfor ville jeg aldrig have en nær ven, der ikke tog 100% vare på deres dyr.

  • #11   22. feb 2011 ole R: har det på samme måde som Ole, nogen venner vil jeg gøre alt for. har hjulpet en kammerart, han stod og skulle bruge 25.000 kr her og nu. gik i banken og fik hævet dem. ½ år efter fik jeg dem igen.. så jeg vil gå ret langt smiley

  • #12   22. feb 2011 Karina,
    nej, det ville mine venner heller ikke..
    Stod de med et akut sygt dyr, og ingen penge ville de omgående kontakte dyrlægen og finde på noget, eller spørge mig direkte om pengene.. De prioriterer helt sikkert deres dyr!!..


  • #13   22. feb 2011 Jeg har faktisk engang valgt en gammel veninde fra. Fordi hun efter hun mødte en fyr (der viste sig at være den største sjuft) lod sine dyr gå for lud og koldt vand. Sådan et menneske kan jeg bare ikke forsvare at have i mit liv.

  • #14   22. feb 2011 Økonomisk vil jeg ikke hjælpe, for det har jeg ikke råd til. Hvis jeg havde mange penge kunne det godt være i enkelte tilfælde.

    Forskellige tjenester f.eks. hjælpe med at snakke med dyrlæge, køre, hvis jeg kunne låne en bil, pasning af venners dyr o.s.v. hjælper jeg gerne med, men det er også gensidigt.


  • #15   22. feb 2011 Hvis jeg ikke skulle tænke på min egen økonomi, så var der ikke nogen af de ting, jeg ville undlade hvis det betyder, at hunden får den hjælp, den skal bruge.

    Men det ville ikke betyde, at jeg ikke ville stille krav til vennen i samme forbindelse - hvis vedkommende ikke vil tage sig ordentligt af sine dyr, så skal h*n ikke have dem.


  • #16   22. feb 2011 De venner jeg har med dyr, har samme holdning til dem, som jeg har til mine. Men kommer en ven/veninde ud for en økonomisk krise, det kan være en skilsmisse eller lign., så ville jeg gerne hjælpe i det omfang, jeg kan. Og det gælder alle punkterne.

  • #17   22. feb 2011 Jeg vil hjælpe mine venner alt det jeg ku, hvis jeg vel og mærket havde pengene til det, ingen tvivl om det... De venner jeg har, kan jeg heldigvis stole på 100 %...

  • #18   22. feb 2011 Kan kun sige mig enig med Anja - Og LIGE tilbage smiley :) smiley

  • #19   22. feb 2011 Min bedste veninde ville jeg hjælpe rigtig langt, også økonomisk hvis jeg havde pengene til det.
    Og jeg ved hun har det samme syn på dyr, som jeg har. Og den situation med at hun ikke ville ofre de 6-800 kr til en aflivning ville aldrig blive aktuelt. Eneste aktuelt i den situation ville være, at hun ikke lige havde pengene lige der hvor der var brug for dem, og så ville jeg hjælpe til.


  • #20   22. feb 2011 Nej til de fleste, hvis jeg havde venner der købte hund/kat ville jeg omgående råde dem til at tegne en forsikring, hvis de ikke har råd til det ville jeg sige de skulle skille sig af med dyret

  • #21   22. feb 2011 Tjaa rigtig svært at svare på.

    Til hvor meget jeg ville hjælpe en ven, vil jeg sige kommer an på hvor god en ven det er . .

    Betale regningen ville jeg ikke. Men gerne låne personen pengene hvis det var min bedste ven og jeg vidste jeg fik pengene igen. Og så selvfølgelig om vi snakker 2000 eller 20000.

    Ja jeg ville betale aflivningen hvis vennen ikke selv kunne, har gjort det en gang før, bare for et familiemedlem.
    Og jeg har ikke set de penge igen.
    Men katten havde en tarm/racermave sygdom og sådan noget kan jeg ikke se på. (Skal siges det var en stor killing er ubestemmelig herkomst og som til sidst var helt tynd), den kunne ikke reddes så jeg hentede katten og kørte den til dyrlægen næste dag og fik den aflivet.
    Og jeg er IKKE stærk med hensyn til at aflive, men her kunne andet ikke gøre og katten led.

    Det er ingen "bad feelings" mellem mig og familiemedlemmet da jeg ved personen har haft det meget meget svært og ikek har ret mange penge. Ikke at det undskylder noget, men det er flere år siden.

    Ja til at tage en vens dyr til dyrlægen fordi vennen synes det var flovt/ikke kunne.

    Katten fra før måtte jeg jo ned med, og senest en labrador som er blevet sultet hos tidligere ejer. Dyrlægerne har ALDRIG set så tynd en lab før.

    Hans historie og profil kommer snart herinde til dem der er nysgerrige.

    Men nu har jeg også kendt mine dyrlæger i mange mange år, så de kender mig rigtig godt efterhånden og ved at det ikke er mine dyr når jeg kommer med et der ser forfærdeligt ud.

    Køre ud og hente foder, ja hvorfor ikke ? Hvis det passer ind i min plan.


Kommentér på:
Hvor meget ville du hjælpe?

Annonce