6.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Brune kartofler. HJÆLP. Brune kartofler. HJÆLP.

Hej Alle.
Da den står på flæskesteg i aften skal jeg endnu engang lave brune kartofler. Jeg plejer aldrig at ku få det til at virke ordentligt. Det er som om sukkermassen ikke vil hænge fast på kartoflerne. Min svigermor sagde så til jul at jeg sku komme noget palmin i massen. Men er i tvivl om hvor meget. Jeg bruger ikke nogen opskrift til brune kartofler så hvor meget sukker og smør jeg bruger ved jeg ikke. Men skal jeg bruge mere, mindre eller samme mængde palmin som smør?

Håber der er nogen der kan hjælpe da brune kartofler bare ikke er rigtig brune kartofler når al den gode sukkermasse ikke hænger ved.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brune kartofler. HJÆLP.
  • #1   7. mar 2011 Jeg gør det at hælder godt med sukker på panden og smelter det og når det er helt smeltet smider jeg en spsk smør på og der er aldrig problemer det hænger altid fast.

• #2   7. mar 2011 Husk kartoflerne skal stå i en si eller dørslag og drøne i mange timer først. Jeg plejer at give en stor god skive margarine på panden og dække denn med sukker med top, derefter varmes det forsigtigt op med hyppig omrøring. Når sukkermassen er gylden hælder jeg kartoflerne o og lader det stå og simre svagt og kigger til den og vender dem forsigtigt hver 5 min. Det tager lang tid at lave brune kartofler så start i god tid så man ikke fristes til at skrue op for varmen og brænde sukkeret på.

• #3   7. mar 2011 Tøre kartofler er et must..

magarine på panden - smeltes under lav varme. Sukker hældes over - i rigelige mængder, du skal jo lave karamel..

Så bruner du kartoflerne over stadig svag varme... Det tager ca 20 min at lave brunede kartofler herhjemme =)

• #4   7. mar 2011 Jeg gør også det at jeg dækker hele panden med et lag sukker og når det begynder at smelte (svag-middel varme) kommer jeg en lille klat margarine på og rører først rundt, når alt sukkerert er smeltet. Kartoflerne skal være tørre (dryppet godt af og evt. tørret af i et rent viskestykke) ellers kan sukkeret krystallisere p.g.a. væden, og for meget fedt gør at karamelmassen glider af.

• #5   7. mar 2011 Det kan også godt vare det var brun farin hun sagde. Men tror ejg prøver at lade smøret smelte sammen med sukkeret. Min masse plejer som regel at være rigtig flot og gulden på panden og meget klistret ( det har allerede været ved at koste mig min stegepande 2 gange) Men det vil bare ikke hænge fast. Jeg bruger glaskartofler da jeg ikke har styrke nok til at lade små fine kartofler stå og køle ned efter kogning (elsker kartofler, specielt sådan nogle små nogle i snack-størrelse) så hvis de stod og sku køle af ville jeg nok ende med slet ikke at lave brunere pga mangel af kartofler. Lader altis glaskartoflerne ligge i et dørslag og dryppe af længe inden de skal bruges.

• #6   7. mar 2011
    Jennifer N
    Der gav du mig lige en ide. jeg har kartofler i glas fra jul, og vi skal have ribbensteg i aften. Nu skal de da bruges.

• #7   7. mar 2011 Hej
    brug mørk sirup varm det op så det bobler og så en meget lille klat margarine i , det er nemt også til glas kartofler de kan sagtens ligge længe i så kartoflerne bliver rigtige varme indeni og det nemt at få rengjort pande og redskaber begefter
    mvh jena

Kommentér på:
Brune kartofler. HJÆLP.

Annonce