Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ondt efter blodprøve menneske
  • #1   8. mar 2011 Det kommer an på dine blodårer og hvor godt vedkommende har stukket dig.
    Min mor får kæmpe blå mærker hver gang, mens der ikke er noget at se på mig.
    Men er der ikke noget mærke?

• #2   8. mar 2011 Jow, der er et blår mærke der nærmest er trukket ud, det er i armhulen...

• #3   8. mar 2011 Altså blev du stukket i armhulen? Eller har mærket bred sig så langt? Hvis det sidste er tilfældet ville jeg nok kontakte nogen smiley

• #5   8. mar 2011 jeg er blevet stukket i hehe ikke armhulen, men der hvor man altid bliver stukket smiley

Mærket har ikke bredt sig mere end 3-4 cm fra hvor nålen kom ind

jeg er bare ikke vant til det genere mig bagefter så undre mig over det

• #6   8. mar 2011 Tak Basse smiley så min sidste time udsætter jeg *SG*

• #7   8. mar 2011 Så er det ikke noget du skal være bekymret over og når du har et mærke er det jo klart du er øm smiley

• #8   8. mar 2011 Jeg har også prøvet at blive helt blå/gul bagefter og havde faktisk en del ondt. Har også prøvet at få lagt drop i hånden hvor de skulle stikke 3 gange inden den gik igennem, av siger jeg bare.

Men sidst jeg fik taget blodprøver af en studerende på Hjørring Sygehus var jeg ved og skide i bukserne rent ud sagt og så mærkede jeg intet

• #9   8. mar 2011 Det kan være, at du til næste gang skal huske, at du skal have ekstra pres på vattet efter blodprøven - og at holde armen bøjet i længere tid.

Det er normalt - men irriterende og kan godt forebygges hos de fleste.

• #10   8. mar 2011 Andrea, der er nogen, der har lidt skøre blodkar og for dem er det bare sådan, at de tit har blødninger bagefter, hvis ikke armen er blevet holdt bøjet længe nok.
    Og så føles det bagefter som et gigantisk blåt mærke

• #11   8. mar 2011 ..•:*¨¨*:•.Basse.•:*¨¨*:• er ret sikker på de ikke har ramt en sene, for så skal folk nok fortælle det. man er ikke i tvivl om når man rammer sådan en.

• #12   8. mar 2011 Jeg har ondt i flere uger og kramper i min arm i flere døgn når jeg får taget blodprøver

• #13   8. mar 2011 CH
    Som du fortæller kan jeg godt se hvad der gik galt smiley
    Jeg fik ikke bøjet armen og presset lige med det samme, og blodet løb ned af armen.

• #14   8. mar 2011 Ja, senerne kan man mærke, når man stikker i dem. Og både den der stikker og den, der bliver stukket. Bliver man stukket i sådan en gør det ondt lige når stikket er der, men når nålen er væk, så mærker man ikke mere til det. Det giver heller ikke blodudtrækninger.

Stinne, du er nok ikke så god til at slappe af, når du får dem taget ;o)

• #15   8. mar 2011 Citronmåne - så er den helt klar ;o)

• #16   8. mar 2011 Jeg har også prøvet det, tror han har stukket igennem, for han bøvlede noget rundt..
    Jeg fik virkelig det største blå/lilla mærke og der var en hel bule, der hvor han havde stukket. I en uges tid kunne jeg ikke strække armen ordenligt ud.. Men det går over igen, men er frygtelig træls mens det står på..

• #17   8. mar 2011 For at undgå blå mærker skal i bare trykke på vat-dutten eller bøje armen med det samme nålen trækkes ud, helst i 3-5 min. Hilsen én der stikker rigtig mange, stort set hver dag.

At have ondt helt op i armhulen har jeg aldrig hørt om, trods 13 år som udlært i faget ;o) Hvis de rammer sener og nerver er du ikke i tvivl, det gør ondt med det samme - ikke senere.

Et hæmatom (blåt mærke) er slet ikke farligt og det går væk igen. Det ser jo bare grimt ud, men så er det jo godt det ikke er sommer endnu *GGG*

• #18   8. mar 2011 Chardame - stolt DKK medlem *
    Er det en KAG du har fået lavet??
    Så kan det altså ikke helt samlignes med en blodprøve i armen. Ved en KAG ligger de et katheter i din pulsåre i lysken ikke i venen. Det er det der får det til at bløde under huden og giver den blå farve. Det skal komprimeres temmelig længe og det virker det ikke som om, de læger du har haft har været gode til ;o)
    Men hold da op et lår du har der.... fy da føj og godt det ikke er mig. Føler med dig ;o)

• #19   8. mar 2011 Chardame
    ja ok, det var da voldsomt det der - så slemt er mit nu ikke *s* heldigvis vil jeg da sige...

• #20   8. mar 2011 For en del år siden skulle jeg have taget en blodprøve på Gentofte sygehus. Jeg bad den unge laborant om at bruge en sommerfugl, da jeg vidste at jeg ikke havde det godt med blodprøver og at jeg ville kunne mærke nålen hver gang de skiftede glad.
    Den unge laborant vidste ikke hvordan man brugte den (sommerfuglen var også forholdsvis ny den gang), så hun ville hente en mere erfaren laborant som kunne bruge den.
    Der kom så en meget voksen (lidt ældre) og skulle tage min blodprøve. Jeg kigger altid væk når de stikker og det gjorde jeg også denne gang. Det skulle jeg ikke have gjort, fordi hun mente åbenbart ikke at jeg skulle bestemme hvilken nål de skulle bruge. Så hun tog bare den almindelige nål og bankede den ind i armen på mig. Jeg havde mega ondt i min arm en hel uge efter og et kæmpe blåt mærke. Sådan en gammel kælling - ja undskyld mit sprog.
    Siden da holder jeg altid øje med hvad laboranten tager af nål og kigger kun væk i sidste øjeblik når de stikker. Men i dag er de ikke så nærrige med sommerfuglen, der er det næsten primært dem de bruger. Men den gamle hejre på Gentofte var åbenbart ligeglad med folks ønsker og angst.

Men det vil formentlig gå over om nogle dage og det blå mærke tager jo den tid sådan nogle tager.

• #21   9. mar 2011 Chardame - det ser vildt ud! Men tak fordi du satte billedet ind alligevel. Jeg kan da ikke lade være med at fascineres en smule. VILDT at det kan blive så meget.

• #22   9. mar 2011 *GGGGG*

Ja, der skal allligevel noget til. Jeg havde noget der lignede efter en trafikulykke - men det var mindre fascinerende end dit, det var bare et stort blåt mærke - på dit man kan jo se, hvordan blodet har fordelt sig ud fra et centralt område.

• #23   9. mar 2011 Har også en gang været øm i lang tid, men da var mine hænder/arme hævet så meget grundet allergi at de stort set intet kunne finde at stikke i *G*

Normalt får jeg ingen mærker og de er glade for at stikke i mig, da jeg har store tydelige blodårer, som de siger med et stort smil....( tosser)

Kommentér på:
ondt efter blodprøve menneske

Annonce