3.594 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
pædagogmedhjælper vs pædagog pædagogmedhjælper vs pædagog
Ja hvad er forskellen helt præcist?
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.287
aug 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 84
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.834
jan 2007
Som pædagog er det ikke nok at du er god til at passe ungerne, de handicappede osv. Det er self osse en del af arbejdet, men man skal osse dokumentere hvad man foretager sig og hvorfor.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Den har man ikke som medhjælper, heller ikke selvom man har været det i mange år.
Arbejdsopgaverne lapper en hel del over hinanden og nogle steder er der ingen forskel - der, hvor forskellen kommer er ofte der, hvor praksis skal formes og beskrives.
jan 2007
jan 2007
De steder jeg har været, har arbejdet nu været ret ligeligt fordel- Nu er det så handicappede jeg har arbejdet med.
Det er klart at pædagogerne osse har noget papirarbejde mm som pædagogmedhjælpere og vikarer ikke har, og den tid de bruger på det, er jo tid pædagogmedhjælperen har "på gulvet".
Men de steder jeg har været, har pædagogerne osse lavet mad, vasket tøj, skiftet en ble eller givet et bad. Helt på lige fod med os der var vikarer eller pædagogmedhjælpere.
I øvrigt synes jeg faktisk madlavningen med beboerne er knaldhyggeligt, så det ser jeg ikke som en sur opgave;o)
apr 2006
Camilla ...hvis du mener det..........på et proff plan vil jeg gerne svare dig.........herinde er det vist lidt plat.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
apr 2006
DK Blackangel og M never more :'o (
jeg har været pædagog i 21 år og ALDRIG ALDRIG oplevet det du beskriver......................
jan 2007
Jeg har været i praktik i en SFO, pædagogmedhjælper i vuggestue og bofællesskab for udviklingshæmmede, vikar i flere bofællesskaber og nattevagt i et bofællesskab.
Ingen af stederne har tingene været sådan.
Landseergården beskriver faktisk meget godt hvordan det har været de steder jeg har været.
Vi har haft et rigtig fint samarbejde mellem pædagoger og pædagogmedhjælpere og jeg har aldrig følt at vi var "mindre værd" end pædagogerne
Men man må jo osse huske at pædagogerne har en uddannelse bag sig, og det i sig selv, giver jo en forskel på pædagogen og medhjælperen
jan 2007
Men når det er en enkelt person der har det sådan, kommer hun jo ikke langt med det.
Uheldige eksempler kan man jo finde indenfor alle fag.. Jeg er som nattevagt stødt på en enkelt pædagog der, da jeg mødte ind, stod og fortalte hvor klam og ulækker hun synes en beboer var -hun var heldigvis kun ansat i et vikariat og var der ikke længe.
Så jo, skrækeksempler er der -men de er altså få. Det er i hvert fald mit indtryk
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 296
Det er jo kun et sted (fremgår i hvert fald af teksten) som agerer sådan som du beskriver. Lige frem at generalisere så kraftigt pga. én sted, vil jeg kalde Kraftig overdrivelse!
Ærgeligt DU har oplevet sådan noget, men hvad gjorde du i den givne situation for at ændre det du/ I var utilfredse med?? Klagede I f.eks. til fagforeningen ang. manglende pauser? Kan man give andre skylden, hvis man ikke slv gør noget ved tingene??
Jeg er både medhjælper (har PGU'en) og er snart færdig som pædagog. Jeg har oplevet ét sted (i de 10 år jeg har været i branchen, startede som 16 årig), som har været dårlig, men de fik sku også diverse klager af både mig og andre kollegaer...
Jeg vil sige at der er stor forskel på pædagog vs. medhjælper.
Som medhjælper kan man være ufaglært eller have en kortere uddannelse - hvor der ikke bliver gået i dybden med de pædagogiske teorier.. I praksis betyder det at man kan passe børn, handicapped, unge o.lign. Men at man kan have svært ved at deltage i den pædagogiske debat på stedet.
Derudover er man som regel Ikke ansvarlig for den gruppe man arbejder med, man har som regel en pædagog "over" sig som har det overordnet ansvar.
Som pædagog, skal man som tidligere nævnt kunne dokumentere alt hvad man laver (se dagtilbudsloven).
Man når i dybden med de pædagogiske tænkere, love o.lign under udd. og dette gør den pædagogiske debat nemmere og måske mere relevant for pædagogerne, som jo skal kunne stå indenfor alt hvad de laver..
Forældre kan som regel ikke umiddelbart se forskel - men der er Kæmpe forskel på ansvars områderne i mange institutioner.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 296
Jeg synes stadig det er en kæmpe overreaktion at generalisere på den måde som du gør. Jeg har som sagt prøvet at være på begge sider og jeg har aldrig oplevet noget lignende.. Så en så absurd generalisering synes jeg er langt ude.
Det er det samme som at sige at alle mænd er dumme, fordi jeg har været sammen med én dum... Hul i hovedet efter min mening.. Der er brodne kar alle steder..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Så jeg vil sige det er den største forskel. Dokumentation og mødeaktivitet har jeg aldrig oplevet er blevet lagt i selve tiden med børnene/beboerne. Det er lavet efter lukketid eller når beboerne har været afsted på arbejde.
Som uddannet har du et langt større ansvar både for planlægning af aktiviteter og forældre/pårørendesamarbejdet. Lønnen er ikke høj og ikke meget højere end en medhjælpers som nogle antyder.
jan 2007
pædagogmedhjælper vs pædagog