Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sundere alternativ til kokosmælk?
  • #1   16. mar 2011 Hvad skal det bruges til?

• #2   16. mar 2011 Aftensmad:) kød osv...

• #3   16. mar 2011 Ud fra dit spørgsmål, så er svaret NEJ, for kokosmælk er så sundt og rent at man kan bruge det i.v. f.eks ved stærkt væsketab og chok, =direkte i blodårene, så sundere/renere væske fåes ikke. :o)

• #4   16. mar 2011 Hehehe... ja OK så behøver det vist ikke være SÅ rent, men sundt er det, helt sikkert.

• #5   16. mar 2011 Grunden til jeg spørger er fordi der så meget fedt i... Men om det animalsk eller vegetabilsk fedt ved jeg ikke. Men umiddelbart vil jeg gætte på vegetabilsk, og det er vel sundere. Ret mig gerne hvis jeg er forkert på den:)

• #6   16. mar 2011 Der findes jo light kokosmælk smiley

• #7   16. mar 2011 Nope, du har ret vegetabilsk er altid bedre end animalsk. :o)

• #8   16. mar 2011 Animalsk = Fra dyr. Vegetabilsk = Fra planter.

Kokosnødden er plantedel. smiley

Du kan evt prøve at bruge rismælk, da det ikke indholder ret meget fedt (hvis der overhovedet er noget i), men jeg skal være ærlig og sige at jeg aldrig har prøvet at bruge det til kødretter (for mig er kokos/rismælk noget man laver søde sager med)

• #10   16. mar 2011 Kokos fedt er bestemt ikke en sund form for fedt! Der er over 90 % mættet fedt i. Men kokosmælken anvendes jo primært i maden pga dens smagsegenskaber.
    At vegetabilsk fedt også altid er sundere end animalsk fedt er heller ikke sandt.
    Det videnskaben er enige om er, at mættet fedt er skidt. Der er så et paradoks omkring at flere studier har vist, at indtag af mejeri/mælkefedt korrelerer negativt med eksempelvis hjertekarsygdomme, på trods af at mælkefedt har en stor andel af mættet fedt (over 50%) (det er havd jeg selv ser på i mit PhD projekt).

• #11   16. mar 2011 Det er ved at være på tide at komme over fedtforskrækkelsen :o)

Jvf. hvad Tue skriver, så kan sammenhængen med indtagelse af mættet fedt og hjerte-kar sygdomme ikke længere påvises og vi der venter en regulering af sundhedsstyrelsens kostanbefalinger i 2012 der ser temmelig anderledes ud end dem, vi kender.

Så spis du bare kokosmælk med god samvittighed. Det, der ikke skal indtages er raffinerede kulhydrater, hvis sundheden skal bevares.

• #12   16. mar 2011 Det er jo heller ikke i rå mængder jeg ville spise det. Men hellere det end 38%fløde. Og ja du har ganske ret med fedtforskrækkelsen, men alt med måde. Det lever jeg efter og så kan man stort set spise alt uden dårlig samvittighed:)

• #13   17. mar 2011 CH: Fuldstændig enig mht fedtforskrækkelsen (men selvfølgelig ingen grund til overdrivelse pga det højre energi-indhold), men der er ikke tvivl om at der er enorm forskel på forskellige fedtsyrers egenskaber.
    Der hersker også stadig enighed om at mættet fedt isoleret set er "værre" end mono- og poly-umættede fedt-syrer (trans-fedt er jo så endnu værre ).
    Hvis du sammenligner forskellige vegetabilske olie/fedt-typer skulle denne tendens værre klar. Det du mener er formentlig at andre faktorer også spiller ind?

Der hvor "tvivlen" kommer ind er mht det animalske fedt som oftest er meget mere komplekst. Et godt eksmepel er mælkefedt som indeholder over 400 forskellige fedtsyrer. Det anses (i mine øjne fejlagtigt) som værende usundt pga den generelle opfattelse om at SFA er usundt, men glemmer bare alle de mange andre fedtsyrer som f.eks. CLA, samt at der sandsynligvis er andre gunstige effekter i mejeri-produkter.

Har to dejlige trofæer derhjemme- Emmy og Oscar:D *:
    Brug du bare kosmælk til din madlavning da der vel reelt ikke er brugbare alternativer pga smagsegenskaber.
    Mht fedt indhold i forhold til 38% piskefløde så indeholder alm kokosolie ca. 20% fedt så man "sparer" ca halvdelen af fedtindtaget. Men som jeg skrev tidligere få har kokosolie altså bare en ugunstig fedtsyresammensætning.
    Det jeg reagerede på er, at der længere oppe skrives at kokosmælk/fedt er direkte sundt, hvilket jeg bestemt ikke er enig i. Så brug det pga smag og ikke fordi det skulle være sundhedsfremmende.

Kommentér på:
Sundere alternativ til kokosmælk?

Annonce