{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Rygestop {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Nu har jeg besluttet mig for at jeg vil kvitte smøgerne..
Så derfor vil jeg hører jer (eks rygere) om hvordan i stoppede?
Nogle metoder der er bedre end andre og hvilke er bedst hvis man ikke vil bruge hjælpemidler?
Skal lige siges jeg har røget fast siden jeg var 11, og er 21 nu,..

Håber på positive svar.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop
  • #1   17. mar 2011 En af mine bedste venner slukkede sin sidste smøg i november, og har simpelthen bare undladt at ryge flere siden. Han tog en beslutning om at det ikke rigtigt sagde ham noget mere - og det smager jo hellere ikke godt - så han savnede det egentligt ikk.


    Jeg har selv prøvet alt muligt forskelligt, men jeg ryger faktisk MERE når jeg prøver at holde op, for jeg tænker hele tiden "én sidste". Så jeg er holdt op med at holde op. Jeg ryger kun når jeg har lyst og det har jeg i snit 1-2 gange i døgnet nu.


  • #2   17. mar 2011 Min kæreste læste bogen af Allan Carr "Endelig ikke ryger" Og han har ikke røget siden Juli smiley

  • #3   17. mar 2011 Jeg stoppede med at ryge d. 1 januar i år. Jeg gjorde det at jeg røg min sidste smøg, lige inden jeg lagde mig til at sove, og så var det "bare" et spørgsmål om ikke at tænde den første smøg næste morgen ;o) Og så gik jeg og talte timer og kunne sig til mig selv, at "nu har jeg ikke røget i 4 timer (efter jeg stod op), 6 timer, 8 timer osv., så det ligsom blev en konkurrence med mig selv om hvor længe jeg kunne holde den, og endelig var dagen gået og jeg kunne gå i seng, og stå op til en lidt nemmere dag :o)

    Jeg syntes ikke at første dag var sådan helt vildt svær, men jeg må da nok indrømme at jeg havde det lidt underligt, men det var altså bedre allerede dagen efter :o)
    Tilgengæld sov jeg dårligt om natten i en lille uges tid efter, men det gik altså også over igen.

    Det første stykke tid, 1-2 uger, spiste jeg en del mere end jeg plejer, men jeg var meget opmærksom på ikke at samle en ny usund vane op, som fx. lakridser eller chokolade eller hvad ved jeg, men jeg spise utroligt mange leverpostejsmadder LOL Og så begyndte jeg at drikke en del the -jeg drikker normalt ikke hverken the eller kaffe på daglig basis, og så tyggede jeg i tandstikker de første par uger ;o) Det ser ikke smart ud, men det holder altså mund og hænder beskæftiget ;o))

    Nu har jeg mere eller mindre lagt alle de vaner på hylden igen, jeg spiser normalt og jeg bruger heller ikke tandstikkere mere, men jeg drikker stadig the oftere end jeg har gjort før, men ikke nødvendigvis hver dag, og det har heller ikke rigtig noget med rygetrang at gøre mere :o)

    Jeg havde raget fast fra jeg var 14-15 år og nu er jeg 29, og jeg røg 20-30 smøger om dagen.



  • #4   17. mar 2011 Jeg stoppede for halvandet år siden efter at have røget i små tyve år..Fra den ene dag til den anden og har ikke manglet det siden. Det er en kæmpe lettelse at være fri for smøgerne. Held og lykke med det.

  • #5   17. mar 2011 Jeg har hørt rigtig mange anbefale den bog, Endelig ikke-ryger, så det er lige før jeg overvejer at læse den, selvom jeg er holdt op LOL

  • #6   17. mar 2011 *raget=røget selvfølgelig :o)

  • #7   17. mar 2011 Har lagt en masser dårlige vaner på hylden..
    Røg meget hash på et tidspunkt, men da jeg fik afvide at jeg ikke længere måtte se mine søstre som betyder ALT i verden for mig tog jeg en kold tyrker.. Det er 4år siden jeg stoppede..
    Drak meget alkohol i weekenderne fordi den stod på fest, drikker næsten aldrig mere, får det dårligt ved tanken om det.. Det er 2år siden jeg stoppede med byture og druk..
    Og ja så var der lige en periode med Speed, det er også lagt på hylden efter jeg fik en ret slem speednedtur.. Det er 1år siden jeg stoppede med det..

    Alle de rigtig slemme ting har jeg sagtens kunne droppe fra den ene dag til den anden.. Men smøgerne, de er sgu svære.. Har prøvet et par gange, uden held.. Men nu skal det altså være nu..


  • #9   17. mar 2011 Det hjalp ikke på mig at læse "Endelig ikke-ryger". Jeg ryger stadig for fuld udblæsning :o(
    Har endda læst den 2 gange og den ligger i min skuffe i natbordet!

    Tror det handler om motivation, balance i livet og ikke mindst vilje. Har man ikke dette kan man lige så godt glemme det smiley

    Én dag lykkes det vel også for mig...Host host *ggg*

    Held og lykke


  • #10   17. mar 2011 Jeg har også læst bogen endelig ikke ryger af allen carr og har været stoppet fra den ene dag til den anden helt smertefrit pågrund af bogen. Stoppede første dec. og røg ikke engang nytårsaften og havde heller ikke lyst smiley

  • #11   17. mar 2011 Tror jeg må prøve at læse den bog.. smiley

  • #12   17. mar 2011 Carina: Synes jeg er en god ide det koster ikke meget,kræver ikke meget og gør ikke en afhængig af noget andet i stedet. Held og lykke med det smiley

  • #13   17. mar 2011 Tusind tak.. Mener min faster har bogen, men hun tør ikke læse den færdig.. så må se om jeg kan låne den af hende.. smiley

  • #14   17. mar 2011 Carina: Okay. hehe. det skal hun ikke være bange for smiley

  • #15   17. mar 2011 Hehe, har også sagt til hende at der ikke er noget at være bange for.. Men hun tør stadig ikke.. Hehe.. Tøse-faster.. smiley

Kommentér på:
Rygestop

Annonce