træt af svigermor! {{forumTopicSubject}}
Ja det er måske ikke det helt rigtige sted at brokke sig men aner ikke hvor jeg skal komme ud med min brok ellers så nu bliver det igen herinde det må ske.
Jeg har været sammen med min kæreste i 8 år og vi har 2 børn sammen, i de første år inden vi fik børn elskede jeg min svigermor hun var sød og rar og ja bare et hyggeligt selvskab, det ændrede sig da vi fik vores ældste datter. Hun blander sig i alt lige fra hvor meget/lidt tøj hun har på hvor meget eller lidt slik hun må få osv osv.. Hun blander sig i hvilket tøj vores datter har så min kæreste og jeg bliver super uvenner over det, og ja det er umuligt for hende at sige nej til vores datter til noget som helst. Det var sådan at de kunne mærke tydeligt i vuggestuen når hun havde været hjemme ved bedstemor for så var hun meget mere ked af det dernede og var enormt dårlig til at lege selv når hun havde været derhjemme. Vi boede før ca 50 meter fra hende og det var virkelig hårdt fordi min kæreste er en rigtig mors dreng og kan slet ikke se hans mor gør noget galt. Når vores datter er syg er det første han gør at ringe til sin mor osv osv.
Hun fik faktisk gjort mig så usikker med nr 1 at jeg var ved at ende med en fødsels depression.
Nu er vi flyttet lidt væk fra hende og har fået datter nr 2. Jeg har prøvet at ligge mine fordomme for hende væk og er taget hjem til hende ind i mellem men hun blander sig stadig i alt, min kæreste syntes kun det er fantastisk og jeg føler jeg er ved at blive kvalt af hende. Min lille datter er endt med at være flaske barn og næsten hver gang jeg har været derhjemme vil hun give hende mad, selv om hun lige har spist og hun bliver fornærmet hvis jeg siger nej, det samme med at skifte ble og tøj osv osv.. Hun behandles lidt som en dukke min datter føler jeg. Hun kan finde på at sige hvis vi fx har været derhjemme i en time at vi jo må give hende mad inden vi køre hjem så pigen ikke skriger sig hæs, vi bor i bil ca 7 min fra hende og vi er aldrig kørt hvis vi ved barnet er sulten..
Hun skaber utrolig mange problemer mellem min kæreste og mig fordi jeg har ikke lyst til at tage derhjem eller til at tale med hende og min kæreste syntes jeg er for nærtagende. Men hvad er rimeligt skal jeg bide det i mig og faktisk blive rigtig ked af det hver gang vi er derhjemme? Eller er jeg i min gode ret til at sige at hun overtræder mine grænser og at jeg ikke har lyst til at bruge tid med hende?
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
For ofte så synes jeg slet ikke personen selv er klar over hvad deres handlinger og udtalelser gør ved den modsatte person..
Men hvis du har prøvet, og hun ikke vil forstå det, så synes jeg ikke det er urimeligt at du ikke orker hende alene..
Men ikke at tage med til familie hygge der ville så også være for meget i mine øjne, det er trods alt din kærestes mor og dine børns farmor
I må kunne finde en gylden mellemvej mht tid der blir tilbragt der
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
dec 2007
Og samtidig bliver du også nødt til at snakke med kæresten omkring det, hvis du ikke allerede har gjort det
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
Jeg har to gange sagt fra over for hende begge gange har hun fluks ringet min kæreste op og så er det store skænderi igang fordi hun er en engel og jeg er en djævel.. Jeg tager gerne derhjem hvis der er andre så er hun nemlig ikke sådan men hvis det kun er min kæreste mig og børnene gider jeg ikke fordi så smutter kæresten altid alle mulige steder hen og jeg ender med at være alene derhjemme og det har jeg ikke overskud til
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.288
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
her der startede det i graviditeten og hun købte alt og bestemte alt. af den årsag ville jeg ikke vide kønnet, bare for at jeg selv havde noget at se frem til.
jeg tog den store konfrontion med hende og vi græd og råbte begge 2, for hun ville jo bare det bedste, men jeg kunne ikke tage det. den dag idag prøver hun stadig og der minder jeg hende bare kort om at jeg tager den endelige beslutning og så er alt fint igen....
jeg havde talt med kæresten om det, men når det er mors drenge forstår de det bare ikke... da jeg tog samtalen op, hyssende han mig ned og sagde at det skulle vi ikke tale om nu og gennem det hele så han bare den anden vej og støttede mig ikke.
men jeg vil sige at jeg er glad for idag at have gjort det, ´for ellers kan det blive et mareridt...
sep 2005
Jeg taler ikke med hende for at undgå det store familie drama og min kæreste mener jeg taler meget hårdt og grimt til hende, det er så når jeg ikke giver hende ret i det hun siger at jeg for det afvide.
Jeg lader det ikke gå ud over min datter at jeg ikke kan med bedstemor hun kommer stadig derhjem og min kæreste er også mere en velkommen til og tage begge børn med derhjem selv.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Men jeg er nu også af den mening at det er skønt med bedsteforældre der vil forkæle ungerne lidt :o) Men det hun lyder til at gøre er at "overtage" styringen, det har hun (efter min mening) ikke ret til da I forældre er der.
sep 2005
jul 2010
jul 2010
sep 2005
sep 2005
Har spurgt hvad han ville sige hvis min mor blandede sig sådan her?
Men ja kan mærke at når jeg skriver herinde hvor meget det faktisk går mig på og med jeres spark i rumpen må jeg tage tyren ved hornene og tale med hende om det
jul 2010
Jeg kan godt forestille mig at du på et tidspunkt får Mere end Nok og tager ungerne og går din vej, mon din mand er interesseret i det?
jul 2010
Held og lykke med det.
*Krammer* herfra mig
sep 2005
dec 2007
jul 2010
Er ked af du er der, men ja det er også en del år du har holdt ud og haft det skidt :o(
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Har selv haft en besværlig svigermor, men heldigvis var jeg og børnenes far enige om vores børns opdragelse. Der er ikke andet at gøre end at sige fra, så hun forstår det, men du er nødt til også at få forklaret din kæreste, hvordan du har det.
Hvad bilder han sig egentlig læsse dig og børnene af hos svigermor og så bare smutte? Jeg var blevet tosset, hvis min gjorde sådan.
sep 2005
Jeg ved ikke om jeg kan sige at jeg elsker ham
Og ja børneopdragelse er vi slet ikke enig om. Jeg er typen som mener børn har godt af kærlighed og konsekvenser samt faste rammer. Han har vist en tilgang der hedder fra minut til minut
jul 2010
Til TS: Også godmorgen til dig :o)
Lyder godt nok ikke godt, men mit råd vil stadigvæk være, prøv en sidste gang at tal med ham, fortæl ham du ikke kan det mere, så med mindre han hjælper dig med at få det stoppet på en stille og rolig moden måde, så må det være slut.. han må gøre op med sig selv om han er der for dig, for hvorfor være i et parforhold hvor man ikke er der for hinanden og er ligeglad med hvordan den anden har det, det er respektløst.
Får du ikke noget ud af det, eller vurdere du at der ikke er mere tilbage, så er der nok desværre kun et at gøre.... lytter han derimod og I får snakket det rigtig godt igennem og kommer frem til hvad I sammen kan acceptere og hvad er uacceptabelt, så giv det en chance, lige nu er du fuld af skuffelse hvilket jeg ikke synes der er noget at sige til, men måske hvis ting ændre sig stille og roligt, så vil du nok bedre kunne mærke om han kan vække andre følelser i dig end skuffelse ;o)
Ønsker dig alt godt :o)
*Kram* herfra mig
træt af svigermor!