{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Jer med mere end 1 hund :) {{forumTopicSubject}}

Hvor mange hunde har I? smiley
Hvilket antal syns I er passende?

Har tit hørt nogen sige der er bedst "balance" i at ha mere end 2. Hvad der menes med det, ved jeg ikke helt, så blev lidt nys efter at høre andres erfaringer med flere hunde på en gang.

Vi har selv 2. 1 Golden retriever, & 1 Grand danois.
Begge hanner, og den ældste (vores golden), hjælper med at opdrage på den lille ;D
Syns 2 hunde er meget passende, selvom jeg godt forstår fristelsen af at ha flere :O)

Hvor mange har I, og hvorfor har I valgt det antal? :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med mere end 1 hund :)
  • #1   18. mar 2011 Jeg har 4 . To Franske, en Cane Corso og en Chihuahua .
    Havde ikke et bestemt antal jeg gik efter . Men da de alle fra starten har passet godt ind i mit liv, og jeg ikk har kunnet stå for dem, ja så har jeg købt dem . Nu skal jeg simpelthen ikke have flere, før nogen af de andre dør . smiley Det er en udfordring at have så mange, og mine ligger meget tæt på hinanden i alderen .
    Men man får virkelig meget igen . Jeg synes måske at to hunde er et passende antal, for de fleste alt efter hvilken race man har .

• #2   18. mar 2011 Lige nu har jeg kun 1, men har haft 2 sammen i 6 år og skal have en mere i løbet af sommeren, jeg synes klart det er en fornøjelse at have 2 hunde sammen, de har mere glæde af hinanden end når hunden bare er alene.

For mig er det nok med 2 hunde sammen, jeg er alene og skal også have tiden og pengene til flere hunde og der er 2 altså max for mig.

• #4   18. mar 2011 Vi har 3 hunde. 2 Cairn og en Schæfer. Alle han hunde.

Den ældste 1. Cairn fik vi da han var over et halvt år, han havde altid gået sammen med mange hunde hos opdeætter, så vi valgte at han skunne have sig en lillebror vores 2. Cairn. Det var super at se hvor glade de var og er for hinanden.

Min mand begyndte så at arbejde om natten, og ja jeg må sige jeg blev lidt usikker på at være så meget alene om natten, så vi ville gerne have en hund der kunne hjælpe mig lidt. Det blev så til vores Schæfer.

Det var et super valg de 3 er meget gode til hinanden. De nyder meget hinanden.

• #5   18. mar 2011 Camilla, nuj det var da en del smiley
    Ja det med racerne tror jeg oss har meget at sige.. Nu er jeg mest til familie-hunde generelt, så jeg syns egentlig ikke tanken virker uoverskuelig, hvis der kom 1 mere på et tidspunkt.

• #6   18. mar 2011 Jeg ville helt klart oss syns 3 var for meget hvis jeg var alene..
    Der ville jeg foretrække 1 eller 2 smiley

• #7   18. mar 2011 2 her, de har så meget ud af hinanden allerede nu, det er skønt og se hvordan de putter og leger.

• #8   18. mar 2011 Vi har 2 - en silky og en weimaraner/labrador blanding.
    Lige p.t. er det fint nok, specielt da den ene jo er en stor hund.
    Men vi har tidligere haft 3 silky og det synes jeg var herligt.

Et problem ved at have flere hunde, kan være at få dem passet hvis man skal på ferie eller andet.

• #9   18. mar 2011 Okay, rart at se det ikke kun er mig der drømmer lidt om en tredje engang ;D

Ku godt forestille mig det er svært at få dem passet.. Nu rejser vi heldigvis aldrig, og er sjældent vi er hjemmefra i længere tid, så det er nødvendigt at få passet hundene.
    Ellers ville jeg godt kunne se problemet...

Hvordan går I egentlig tur med 2-3 på en gang?
    Vi går med en hver, så det med at gå selv med 2 eller 3 samtidigt, ville jeg derimod ha svært ved at forestille mig :O)

• #10   18. mar 2011 Jeg har 2, og synes det er det perfekte antal..
    Mht. gåture, så er det bare fat i to snore og ud og gå *G*

Det kan være besværligt i starten, men mine har hurtigt lært at gå pænt ved siden af mig, og følges af.. Så hvis een stopper så stopper den anden også smiley

Synes ikke der er den store forskel i at gå nu og inden jeg fik Fadia smiley

• #12   18. mar 2011 ~Henriette Befri Wille!! ~, Haha.. Det kan du self ha ret i.
    Tænker bare lidt at hvis den ene ska lette ben, og den anden står i "skudlinjen", må det da blive enten meget besværligt, eller noget griseri ;D
    Men ja. man kan jo self bruge flexi så smiley

• #13   18. mar 2011 Pia..
    Det er noget værre griseri, især når man har en lille tævehvalp som synes alt det "storebror" laver er super spændende!! *GG*

Det er ikke få gange Fadia blev tisset i hovedet da hun var hvalp, men hun lært dog hurtigt at holde sig væk når Wille løfter benet *G* Til gengæld har det så lært hende selv at lette ben, så det gør man gladeligt på alle de ting som Wille tisser på *G*

• #14   18. mar 2011 Camilla, okay.. Ja det med vagthund syns jeg oss er dejligt trygt :O)
    Der kan jeg godt more mig lidt over min golden, for han holder en del vagt når vi ikke er hjemme.. Troede jeg faktisk ikke lå til ham.

Er der meget stor forskel på at ha 3 fremfor 2?
    For med de dovne hunde vi har os, ku jeg ikke forestille mig at det ville blive for voldsomt med en mere, når vores GD vaps er blevet lidt ældre.

• #15   18. mar 2011 Synes 2 er passende smiley

• #16   18. mar 2011 ~Henriette Befri Wille!! ~, Tak for et godt grin ;D Haha, kan lige se det for mig. Lyder til man skal ha en masse hunde-shampoo stående i den første tid ;D
    Og lyder til flexi line er en rigtig god idé.. Specielt hvis det er hanner man har. Gg

• #17   18. mar 2011 Har kun 1, en schæfertæve på 4 år smiley

Kan ikke bestemme mig om jeg vil have en mere eller kun have 1.

• #18   18. mar 2011 Pia...
    Flexi ville jeg slet ikke ha tålmodighed til, tænk hvor mange gange de kan sno sig ind i hinanden og blive viklet ind i den... ARGH *Gg*

No way!!! smiley

• #19   18. mar 2011
    Nu som medløber DKK snob. ., Har man tiden og pengene til det, syns jeg helt klart 2 er bedre end 1... De har så meget glæde af hinanden :O)

• #20   18. mar 2011 ~Henriette Befri Wille!! ~, Nooo, det havde jeg da ikke lige tænkt på. Haha... xD
    Hmm, mellemlang snor, som man selv kan justere længden på, når de skal tisse m.m så! Gg

• #22   18. mar 2011 Camilla - Nu også med en GD smiley , Okay.. Ja det er rigtigt :O)
    Der er mange ting man lige skal tænke igennem.

• #23   18. mar 2011 Pia.. Som sagt.. De lærer hurtigt at vente på hinanden er min erfaring smiley
    Jeg har ganske alm 3 punkts lædersnor til begge, og det fungerer perfekt smiley

• #24   18. mar 2011 Jeg ville også RIGTIG gerne have en 3. rotte på et tidspunkt, men der hvor jeg kunne se problemerne var mine krav til mig selv som hundeejer..

Jeg har det skidt hvis mine hunde ikke hver dag blir aktiveret hver for sig, blir trænet individuelt og ikke mindst får alenetid med mig..
    Og det blir svært for mig at overholde hvis jeg skulle have en 3. hund og stadig have arbejde osv ved siden af smiley

Men det kommer jo så også an på racen og sindet i den enkelte hund.. En til hund som Wictor ville jeg uden problemer kunne have.. En til som Fadia, så ville det knibe med timer nok i døgnet da hun kører så højt i drift smiley
    Wille har til tider dage hvor man kan se han ikke gider det vilde og bare vil hygge i kurven *G*

• #25   18. mar 2011 Pia : Jeg har pengene, overskudet, haven, huset og intet max antal dyr.
    Men jeg kan ikke bestemme mig til om Zenta helst vil være ene hund ? Hun er meget mor hund, men samtidig er hun meget glad for andre hunde.
    Ville være ked af at få hund nummer 2 hvis Zenta ikke ville trivedes med det, men samtidig er det os synd kun at have Zenta hvis hun kunne få så meget mere sjov og tryghed i hverdagen med en hund mere.

Kan se alle fordelene ved to hunde, men ved sku ikke smiley

• #26   18. mar 2011 Meeen ingen tvivl om det selvfølgelig vile blive en schæfer mere smiley En hanhund smiley

• #27   18. mar 2011 2 her , en Cockerspaniel og en Cairn terrier - De kan slet ikke undvære hinanden smiley

De er som pot og pande , tumpe 1 og tumpe 2, skrummel og gulvmoppen smiley Kort sagt: Morgan og Jensen smiley

• #28   18. mar 2011 heroppe i Sverige hvor jeg bor pt. hos min mor og hendes mand, har vi med min 5 hunde... Det er 3 for mange!
    Især fordi 3 af dem ikke kan med den 1...
    Min kan med alle;)
    Det er så også 4 hanhunde smiley

• #29   18. mar 2011 Har 3 - og det passer fint her smiley

• #30   18. mar 2011 2 ville være grænsen for mig så længe jeg bor alene, har fuldtidsarbejde osv smiley

• #31   18. mar 2011 Vi har 2. En Dansk-svensk gårdhund og en collie.

Jeg synes det er rart at have både en lille og en stor. De kan lidt forskelligt træningsmæssigt.

Derudover har de jo hinanden når de er alene hjemme og de er hinandens bedste legekammerater.

Og hvis man har 2 hunde med stor aldersforskel er det en rigtig stor hjælp at den "gamle" kan opdrage på hvalpen.

Som det ser ud lige nu synes jeg 2 hunde er meget passende. Jeg har simpelthen ikke tid til mere.

• #32   18. mar 2011 'jeg har også to, en Lab/Rottweiler/Bull Mastiff pige på 9 måneder og en Boxer/Lab dreng på 5 måneder. De er også hinandens bedste venner og har utrolig meget glæde af hinanden. Jeg synes det er dejligt at have to når man har tiden til dem begge, så man både kan være sammen med dem begge to samme tid, men også give dem lidt alenetid sammen med mig smiley

• #34   19. mar 2011 2 det er rigeligt, med den race.

• #35   19. mar 2011 Jeg har 2, en malamute pige på 2 år og en schæfer/labrador blanding dreng på 1 år.

Og så krævende de er, skal jeg ikke have flere =) Godt nok har jeg en kæreste, som hjælper, men hundene er mine og mit ansvar, og det er ikke altid han har overskuddet til at hjælpe. Så en til, ville desværre være for meget... Der er ellers massere internathunde der venter...

Jeg er ret glad for to, selvom det er meget arbejde, for de har SÅ meget glæde af hinanden - Og de er så forskellige som dag og nat.
    Og når jeg så engang imellem besøger mine forældre, så har jeg pludselig 4 ;o) Hehe...

• #36   19. mar 2011 Tak for jeres svar, og beklager det forsinkede svar retur smiley .
    ~Henriette Befri Wille!! ~, Det er en god ting må man sige smiley
    Alenetid med hver hund syns jeg oss er vigtig. Går både mig og manden meget op i, så det fungerer perfekt med 2 hunde.
    Og ja, der ska man bestemt være sikker på det stadig ville fungere hvis der kom 1 mere :O)
    Vores golden blir meget hurtigt træt, og GD'en har vi ikke haft så længe, men han er indtil videre heller ikke sprængfyldt med energi. Så fik man endnu en rolig hund, ville det ikke virke uoverskueligt. Men var det derimod en hyrdehund eller lign, så tror jeg det ville blive for meget. :O)

Nu som medløber DKK snob. ., Hmm nej så er den lidt svær. Men husker man alene-tid med hver hund osv, tror jeg det ville fungere fint.. Dog ska man lige være opmærksom på at den "gamle" hund godt kan finde på at opdrage en del på den nye i starten.. Gjorde vores i hvert fald de første par dage smiley vi gik helt i panik, indtil vi fik at vide det var helt normalt.. Og nu nyder de bare hinanden, leger, osv. Skønt at se.. Den nye hænger enormt meget på vores golden.. Når vi er ude og gå tur, render han ham mildest talt i røven. Gg

Og jer der spør om vi ikke har haft amstaff, jo det har vi, men han blev aflivet af en række årsager, og derefter fik vi en GD. Så nej, har ikke prøvet at stå med 3 hunde på én gang smiley og er bestemt heller ikke noget vi ønsker lige nu og her, men muligvis lidt længere ude i fremtiden.. Men syns der er mange overvejelser at gøre omkring det, så er meget rart at høre andres erfaringer omkring det smiley

• #37   19. mar 2011 Helena J, Hehe vores golden er kun lige ved at fylde 2, men alligevel er han rigtig god til at hjælpe med "opdragelsen".. Her forleden begyndte vapsen at bide i en stol, og jeg sagde self nej.. I samme øjeblik kommer vores golden hen og knurrer en gang af den lille.

Janni F, Det kan jeg godt følge dig i. Sådan må jeg indrømme vi har haft det, når der kun har været 1.. Det har været for lidt, når man er vant til nogle stykker, og næsten bruger al sin tid på de hunde.

• #38   19. mar 2011 Håber det er ok jeg ikke får svaret alle. Der er godt nok kommet mange svar :O)

Kommentér på:
Jer med mere end 1 hund :)

Annonce