{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hård børne opdragelse?
  • #1   28. mar 2011 ''børn skal opdrages og det er forældrenes ansvar.
    rap og dask har børn aldrig taget skade af, tvært imod ..''

IDIOT!!!!

• #3   28. mar 2011 Jeg har ikke orket at læse hele tråden op Baboom, men kan sige at TS derinde har helt ret i at den anden mor er helt afsporet.
    Der var en lignende tråd herinde for nogle dage siden, dog med ældre børn, men jeg vil gentage det jeg svarede der:
    Jeg jenes ikke at fysisk afstraffelse overfor børn på noget tidspunkt eller under nogen omstændigheder er i orden. - Iøvrigt er det også forbudt ved lov!

Et klask i måsen eller lap over fingrene er HELLER IKKE ok! Et lille barn forstår ikke hvad de gør forkert før de har lært og fået vist hvad der er det rigtige. Derfor må man aldrig aldrig aldrig straffe uønsket adfærd, før man med sikkerhed ved at adfæren er lavet med vilje og som provokation. Og så bør en henstilling være nok, samt evt. fratagelse af goder. (det er jo lidt ligesom hvalpeopdragelse, på på et lidt højere plan, men princippet det samme: Beløn og ros ønsket og god adfærd og ignorer dårlig adfærd) *G*

• #4   28. mar 2011 jeg er i den grad pro streng opdragelse. men ikke med fysisk straf.. syntes bare vi giver vores børn alt for mange valg og alt for meget de skal forholde sig til.

vores egne børn er opdraget strengt -- men med masser af knus og kram. men de har aldrig været i tvivl om hvor grænserne gik - og har aldrig haft beov for at overtræde dem..

plejer at sige - børn skal opdrages ligesom hunde - men en fast vilje og masser af kærlighed.

• #5   28. mar 2011 har det på samme måde som Hundemutter: det er så synd for ungerne når ikke de ved hvor grænsen går, og konstant kommer i konflikt med sig selv og andre fordi forældrene ikke har lært dem livets spilleregler

• #6   28. mar 2011 Det et så en af mange årsager til at jeg ikke er på baboom
    Min børn bliver opdraget kærligt og empatisk
    Og sjovt nok ved de udemærket hvor grænserne er selv om de aldrig er blevet slået eller dasket eller det der ligner

• #7   28. mar 2011 Det eneste tidspunkt det er i orden at være fysisk overfor et barn, er når de er ved at gøre større skade på sig selv..

Man må f.eks gerne skubbe til en, hvis en reol er på ned over vedkommende, eller hive i en der skal til at brænde sig..

Men at fysisk afstraffe børn - det er helt forkert..

Igen, henviser jeg til den tråd der kørte i sidste uge, ligesom Miemiv..

Jeg forstår simpelthen ikke at voksne der selv er blevet slået som børn, mener det er okay at lægge hånd på børn..
    Jeg husker tydeligt hvordan det var..

• #8   28. mar 2011 Har heller aldrig lagt hånd på vores 4 stk, og det er da gået udemærket... Kan dog ikke lige se hvordan man skal ignorere dårlig adfærd fra en teenager ;o) Så skal det da nok gå galt ...

• #10   28. mar 2011 Mine er opdraget under devisen gensidig respekt og åbenhed uden afstraffelse.
    Den dag i dag hvor de er voksne og har deres eget liv, ved jeg næsten mere om deres liv end jeg sommertider ønsker:o)
    Jeg har altid vist hvad mine børn lavede, hvornår og med hvem uden jeg behøvede at spørge om noget.

• #11   28. mar 2011 Marianne, Albert og Asger .

Marianne: Det var nu også ment i forhoold til helt små børn, som tråden fra BaBoom handler om. Man straffer ikke et 2-3 års barn, hvis de endnu ikke har lært at det de gør er forkert, for så forstår de jo ikke, hvorfor de bliver straffet.

• #12   28. mar 2011 Maj-Britt - og jeg kan så lvoe dig for at det virker *GG*
    Jeg har måtte lære K at slappe en lille smule af efter aftensmaden og ikke drøne rundt og gøre rent med det samme smiley :P

• #13   28. mar 2011 Rullepølsen,
    jeg synes altså det er super praktisk at han sådan drøner rundt og gør rent!..

Det er total hyggeligt at komme hjem til dig, og så står han bare i køkkenet og gør rent!..

Er sikker på at du ender med at have en dårlig indflydelse på ham! smiley

• #14   28. mar 2011 Har jeg ikke det på alle ? Dårlig indflydelse ? *GG*

Og jeg lavede faktisk samme aftale som med dig, Du/han laver mad, jeg ryder op - Problemet er bare at K ryder op IMENS han laver mad, så det er absolut kun det vi har brugt til maden der er at ryde op - Også skal jeg satme skynde mig for at nå det *GGG* Altså meget mærkeligt at skulle anstrænge sig sådan for at nå at tage opvasken smiley

• #15   28. mar 2011 Hmm.. Ham skal vi da vist have med i sommerhuset på et tidspunkt smiley

hahah!

Så vågner vi ikke op til beskidt service på sofabordet, men tværtimod rent service i opvasker og skabe!...
    Wuhu!

• #16   28. mar 2011 Jeg er vokset op i et hjem hvor vold og trusler herom var dagligdagskost.

Behøver jeg fortælle at ingen af mine søskende eller jeg respekterer vedkommende som konstant mistede besiddelsen og brugte vold som løsning?

Det er det eneste man får ud af at bruge vold = frygt mens børnene er små og manglende respekt den dag de vokser op ...

Jeg holder på at man kan opdrage sin børn som man opdrager sin hund langt hen af vejen. Respekt, klare regler og masser af kærlighed.

• #17   28. mar 2011 Suzy - LIGE PRÆCIS !!! Jeg slår mave når jeg har spist... jeg sætter mig og ryger en smøg, planter min fede tugne røv i sofaen og slapper af.... så efter 30 min kan jeg begynde at ryde op *G*

• #18   28. mar 2011 Og jeg bliver bare siddende hvor jeg er..

Jeg er efterhånden pænt kendt for min laaaangsomme tilgang til spisning, og er efterhånden så stor, at ingen forventer jeg rejser mig lige efter mad smiley

• #19   28. mar 2011 Jeg forventer bare du æder hele tiden...... baby skal have mad !

• #20   28. mar 2011 Præciiiis!...

Baby skal have mad! Og Cola. Og Lade. Og Oreos. Og kage. Og Scuffins!!

• #21   28. mar 2011 og is, og muffins, og faxe, og lade, og lade og lade og lade....

jeg tror jeg glemte... lade ?

• #22   28. mar 2011 Husk lige lade!!

Og rød sodavand!

• #23   28. mar 2011 Jeg har i lighed med Maj-Britt opdraget mine unger meget frit - hvor kærlighed og gensidig respekt er nøgleordet. Jeg er selv opdraget med, at vold er lig med afmagt og totalt no-go.
    Jeg kan også af et ærligt hjerte sige, at teenagealderen heller ikke var noget problem, hverken med pigen eller drengen. Dialog har været vores våben her i familien og en klippefast tro på (fra ungernes side), at mor kan klare alt og altid er der nat eller dag - uanset hvad der sker ;o)

• #24   28. mar 2011 Bente,
    og jeg er opdraget stik modsat..

Så når jeg som gæst hos fremmede, og på arbejdspladser har spurgt om jeg måtte låne toilettet, har det ikke været en høflig forespørgsel for at vide hvor toilettet var, men fordi jeg reelt mente at jeg skulle have tilladelse til noget så simpelt som at gå på toilettet..

• #25   28. mar 2011 Åh Anja, det gør mig SÅ ondt, når børn er opdraget på den måde smiley Jeg er dybt imponeret over, hvor bevidst du er om disse ting.

• #26   28. mar 2011 Jeg får også helt ondt i maven af at høre hvordan nogle af mine venner og veninder er blevet OPDRAGET ... på den gamle facon smiley
    Det er milevidt fra min fri opdragelse og forskellen er tydelig.... :S

Kommentér på:
Hård børne opdragelse?

Annonce