{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Er bange for at vi styrrer den forkert {{forumTopicSubject}}

vil starte med at sige at jeg håber at der er bare et par stykker der gider læse mit indlæg
selvom det er meget langt *SS*
Da mange tråde med tiden er endt op i at snakke børne opdragelse vil jeg da gerne vende
den om og så starte med børn.tilbage i 70 og 80erne fik vi (forældrene ) af pædagoerne-
lærene og børnepsygologer af vide at børn skulle have space man måtte ikke revse dem
de skulle have lov til selv at bestemme hvad de spiste-hvad tøj de ville gå i - hvad sprog de
brugte - hvad de havde lyst til i dag - ja kort sagt skulle de selv have lov at bestemme alt
for at gøre dem til hele menesker som man sagde.
I dag 1 - 2 generationer efter må pædagore og lære give fortabt,nu skal forældre TAGE
ansvar og lære børnene at være sociale - at sidde stille og høre efter - ikke moppe - ikke slås
ikke tage stoffer og ikke drikke for meget alkohol og meget meget mere.
Fordi vi er endt op med en virkelig stor procent del der bare er skide egoistiske og meget
ligeglade med samfundet og andre menesker og har nok i dem selv og deres og ikke har lært
ret meget fornuftigt de kan føre videre til deres børn,MEN de har da alle deres egen psygolog.
POINTEN er
at jeg er bange for at vi styre samme vej med vores dyr ( hunde )
Alt for mange der ikke burde have hund,har hund. Jeg ved godt at verden er blevet mere stresset
og at der er mange flere hunde i dag end nogensinde før.Men med al den analyseren i hvorfor
dit og hvorfor dat, hvad sker der min hund slog en prut i dag, hvad skal jeg gøre hvad er der i vejen
med den,så for søren på banen med adfærdskonsulenter og hunde psykologer og hvad der ellers
findes af flotte titler ( jeg ved da godt at nogle hunde kan have brug for det,på den anden side
er det nok de fleste gange meneskerne der har brug for hjælp af den ene eller den anden art )
Jeg tror at hvis vi ikke tager os i agt vil vi i løbet af måske de næste 20 år have ødelagt HUNDEN,
( altså har gjort hele arten til psykiske individder som alle har brug for "psykolog" for at finde ud
ar at de er hund )
hvis vi ikke lære at bruge den sunde fornuft - logikken og tålmodigheden og selvfølgelig elske vores
hunde i stedet for at skal have alting analyseret op og ned af stolper Hunden er og bliver et dyr.
lige til sidst da jeg syntes at der er utrolig mange der mener at vide en del om ulve og tit bruger
sammenligninger til dem ang.flok og familie vil jeg sige at en ulv der træder uden for eller gør
noget forkert i flokken bliver utrolig hurtig sat på plads hårdt og kontant (dermed ikke sagt at
man skal være ond ved sin hund ) men være hård ( uden at være grov ) og kontant
Jeg ved godt at jeg står til mange hug nu, men det er MIN mening.
Har lagt det her i off Topic fordi jeg ikke vil ud i en flere timers diskution men bare skulle have luft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er bange for at vi styrrer den forkert
  • #1   6. dec 2005 Hold da op Claus - sikke et godt indlæg.
    Jeg ved ikke lige hvordan jeg ellers skal kommentere det, men jeg syntes virkelig det er godt skrevet, og ret, ja det har du også;-)


  • #2   6. dec 2005 Ja...sikke en lang forklaring :o).
    Jeg kan godt se hvad du mener...og jeg kan faktisk kun give dig ret. Men ja, alle har heldigvis hver sin mening. Jeg synes også, at det hele kan blive lidt overdrevet, ikke sagt at det er forkert, for det har jeg ikke viden nok til at sige. Jeg mener blot også, at vi skal se vores hunde som et dyr...og ikke som et "næsten menneske" som er på lige fod med deres ejer. En hund skal have al den kærlighed, som man kan give den...men alligevel skal den behandles som et dyr... Jeg ønsker heller ikke en lang debat, ville kun lige give dig ret... ha' en god dag...


  • #3   6. dec 2005 FLOT FLOT , og rigtigt godt skrevet, kan kun give dig ret *S* , smutter selv lige ud med dyrene *S*
    Hygge


  • #4   6. dec 2005 Hej Claus

    jeg tror tit grunden til at folk opsøger adfærdsterapeuter til deres hunde, simpelthen er for at forstå deres hund så godt som overhovedet muligt, det er jo ikke alle der opsøger terapeuten når det først er gået galt, men opsøger ham/hende FØR det går galt, så de er på forkant med hvad der nu kan ske... Mange har jo hund i lejlighed, og dette er jo ikke just det rette element at leve sit liv som hund i. (vi bor selv i lejlighed)... Vi søger bare at kompensere for det ved at tage Tyson med ud så tit som muligt, så han også kan føle han er en hund, og ikke et kæledyr...

    Mange der opsøger en terapeut, gør det for at lære hundens sprog, så godt man nu kan. Så man kan forsøge at forstå hunden, og hvorfor den nu gør dit og dat. Jeg tror faktisk det er sjældent at folk opsøger en terapeut fordi det ER gået galt, for tit er det jo gået galt, fordi ejeren ikke har kunnet (villet) forstå sin hunds sprog...

    Håber det jeg har skrevet giver en smule mening... *ss*


  • #5   6. dec 2005 Jeanette:der er selvfølgelig somme tider grund til det, vil da godt lige sige at du ikke skal have det dårligt over at have hund i lejlighed da hunde i lejlighed mange gange får mere motion end hunde i hus der bare bliver lukket ud i haven
    hygge


  • #6   6. dec 2005 Jeg tager hatten af her og nejer dybt for Claus!

    Det er nok det bedste emne hele året for en gof debat!!!

    Du har så evigt ret! En hund er en hund og ikke et barn. Jeg er selv meget glad for Bella, og fortæller vidt og bredt om hvad hun gør af sjove ting. Men når alt kommer til alt, opdrager jeg hende som en hund. Ikke noget pyller her. Hun skal lære at klare sig selv, når de andre hunde sætter hende på plads. Jeg træder ikke til og redder hendes røv. (medmindre det er nødvendigt selvfølgelig)

    Der har i den sammenhæng du skriver om, været flere programmer i tv om folk og deres kældedyr. Det er jo vanvittigt!!!
    Det med tøj til dyr, har dog været oppe til debat før, og jeg mener stadig, at et dækken godt kan bruges til hunde der fryser. Men t-shirts, hatte, sko... hvorfor???

    Men man kan også vende hele emnet 180 grader, for dér mener jeg også at der ligger et problem.
    Eftersom at SÅ mange får hund i øjeblikket, er der også flere som får det, som ikke skulle have haft det. Her hvor jeg bor fx. Er de flere børnefamilier der har anskaffet sig en hvalp her sensommeren. Nogle af dem har jeg talt med inden de købte den. -Og de lød fornuftige nok. Men nu når de har fået den, kan jeg se at de aldrig skulle have haft en lille hvalp. Det er hele 3 tilfælde jeg taler om.
    Ingen af hundene er renlige. For de gider ikke at bruge tiden på at lære dem det. De kommer ud på små ture af max 10 min. og ikke ret tit. Det er jo koldt :o/
    De bliver slæbt afsted henad fortorvet eller græsset, fordi der ikke er tid til at de må lege med Bella. De må for den sags skyld heller ikke løbe løs rundt med hende. Tænkt hvis den stak af. (Det gør den jo ikke, så længe Bella leger med den)

    I bund og grund lærer de hunde ikke de ting som skal kunne som god grobund for en godt hundeliv. De lærer ikke at omgås andre hunde. De lærer ikke havd de må og ikke må... så de får et liv med evig skæld ud, uden at den aner hvorfor.
    I mine øjne er DET dyreplageri.

    Uha så kom jeg ud med det... *GG*

    Kanon tråd!


  • #7   6. dec 2005 Claus>> det er jeg glad for at du skriver, for mange mener jo at man ikke skal holde hund i lejlighed!!

    Selvfølgelig ville det da være rart nogen gange bare at lukke ham ud i haven, men det kan vi jo ikke, men har en dejlig park 50 meter fra hoveddøren...

    Nutella>> du har også så evigt ret i det du skriver. Og hvor er det synd for hundene, at de ikke må være hunde!!
    men jeg har nu en trøje til Tyson, og ikke et dækken, da han jo også fryser på maven *ss* (han har dog ikke haft trøjen på endnu, han får den på når der kommer sne, der bliver liggende)


  • #8   6. dec 2005 Jeanette--->

    Hehehe... jamen så er der jo også en god grund til, at han har denn på. Men folk der klæder deres hunde ud midt om sommeren fx. Det var dem jeg mente. ;o)


  • #9   6. dec 2005 vil egentlig også lige benytte lejligheden til at brokke mig over nogle der tror de kan lære deres hund at tisse og lave stort på en avis!!

    Det er så klamt, og hunden får ikke lov at læse hundeavisen!!

    Kender selv et par stykker der har Yorkshire Terriere, som de har lært at gå på avis, for det er jo meget lettere (for dem)... Men det er sgu så synd for hunden, den får netop ikke lov til at være hund!! En af hundeejerne kom på besøg hos mine forældre, med hunden, pigen fandt en avis til hunden og sagde: her lille pus, det er her du skal tisse!! Altså hallo, et fremmed sted og så bare tro at det er okay at deres hund pisser og skider på en avis!! - hvis de var kommet hjem til mig og gjort det, var jeg godt nok blevet tosset, hvis de vil have deres hund med på besøg, så må de lære den at man tisser og laver stort udenfor, lige som andre hunde!!

    Pyyyh, så fik jeg lige raset ud...


  • #10   6. dec 2005 Nutella>> ja, det ved jeg godt du mener, jeg kan huske en debat om hunde og tøj hvor det virkelig kørte af sporet, fordi de der gav deres hund tøj på om sommeren ikke kunne forstå at det var synd... De forstod jo netop ikke deres hunds sprog, hunden ryster, det ligger til racen, de ryster fordi de er spændte, ikke fordi de fryser... Yorkshire terrier og Chihuahua har tendens til at ryste fordi de er spændte/glade/ivrige...

  • #11   6. dec 2005 Claus - glimrernde at skrive sådan indlæg, der ikke altid kan gøres kort og som sætter tankerne igang - alene fordi du stille nogle spørgsmål, som jeg så også stiller mig selv (igen) og det er aldrig noget skidt at tage sig selv og sine meninger og handlinger op til (gen)overvejelser :o)

    En hund, er en hund der er en hund ;o)

    Mht. brug af konculenter mv. til hunden er jeg inde på samme tankerække som det Jeanette skriver i hendes første indlæg, derud over så ER det sørme altid (?) ejerne som kommer/skal på ''skole bænken'', både når du underviser i alm lydighed - men sørme også når du er ude og råde og hjælpe med en ''problem'' hund.

    Problemet er jo i 99,99% af tilfældene opstået, fordi hunden er misforstået/fejlfortolket/fejlbehandlet/fejl-sæt selv et ord på, af sin ejere..... det er meget få hunde der er ''syge'' oven i hovedet som udgangs punkt *S*

    Dejligt med de lange indlæg der giver mulighed for eftertanke - tak for det Claus ;o)

    //Karina.


  • #12   6. dec 2005 Eeeeeeeeeeeej hunde skal da ikke lave på en avis!!!

    Det er da for klamt!
    Ja jeg havde også sagt nej til at få den hund på besøg. -
    Og som du siger: De går glip af "hundeavisen" ;o)


  • #13   6. dec 2005 Jeanette - jeg har hørt om folk der lære deres mini-hunde at gå i kattebakke - for så behøver de jo ikke komme på gaden og møde farlige hunde :-((

  • #14   6. dec 2005 Nutella>> ja, tænk lige på at Tyson så også begynder at tro at man gerne må tisse på reklamerne?? Addr...

    Karina>> ja, det er jo rigtig smart, ikke?? og så slippe der jo for at skulle ud med hunden, når det regner/sneer/blæser... Bare jeg dog havde lært Tyson det!! Det er da rigtig træls at skulle ud med ham kl 6 om morgenen... men jeg gør det for hans skyld!!


  • #15   6. dec 2005 Hmm - da min sidste kat døde, købt jeg mig en hund fordi JEG ønskede selskab på min daglige ture i mosen og skoven *S*

  • #16   6. dec 2005 Karina>> jeg elsker også at gå ture ved Gudenåen, bare ikke kl 6 om morgenen *gg* og når man så får selskab af en snorketryne er turen bare endnu bedre...

  • #17   6. dec 2005 Jeanette - ej det kan du så ha evig ret i *ggS*

  • #18   6. dec 2005 Karina>> så turen kl 6 er ikke lang, det er den om eftermiddagen så tilgengæld, og rigtig hyggelig...

  • #19   6. dec 2005 Hej Claus.........................Det er jo det jeg har sagt i mange år (Ang. børneopdragelse )..............DU HAR SÅ EVIG RET.

    Som (forhenværende) enlig mor i 20år til 3 børn og en hund vil jeg lige sige: De SKAL opdrages, børn som hunde...ellers går det galt.

    ( OG er der nogen der er u-enige med mig , kan de bare stille op til et par "klask" )...griner.

    ;o)


  • #20   6. dec 2005 OG jeg gir' min hund frakke på om vinteren....BASTA.

  • #21   6. dec 2005 Hej
    Jeg vil bare sige at jeg syntes det er et rigtig godt emne Claus bringer på bane og så er det oven i købet meget velskrevet.

    Den bedste hund man kan få er den hund der får lov til at være hund.

    Hilsen
    Frederik


  • #22   7. dec 2005 Heidi:du ved jo udmærket at jeg er meget ordblind og den med for 30 år siden holder ikke jeg gik i ordblind klasse i skolen og blev ikke kaldt dum var sku gået ud for 30 år siden og jeg mener bestemt ikke at salvador dali blev kaldt dum Monet er ham med åkanderne men selvfølgelig skal vi udforske men ikke analysere enhver hund hvor det bare kræver lidt logisk tænkning lad hunden være hund

  • #23   7. dec 2005 Heidi - min morbror der lige har holdt 70-års fødselsdag gik i dumme-klassen, og ja, sådan hed den populært sagt dengang for mere end 30 år siden..

    Holdningen til ordblinde - men såmen også til ''kun'' svagt ord og tal blinde, er desværre stadig meget blandet og meget afhænig af hvor i landet du bor og hvor kompetent en skole og skole lære du har..

    Det er så uendelig let at kalde nogen for dum - selv at synes man er dum - eller at afvise et evt. indlærings problem for sjusk, dovenskab eller modvilje mod at høre efter.

    Sorry - et lille sidespring ;o)


Kommentér på:
Er bange for at vi styrrer den forkert

Annonce