{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du bange for schæferhunde?
  • #1   14. nov 2017 Nej, skal man da være det smiley

  • #2   14. nov 2017 What? De er da MEGA farlige smiley

    profilbillede
  • #3   14. nov 2017 Jeg er totalt bange for 2 bestemte her i byen smiley Ellers har jeg egentlig ikke noget problem med dem smiley
    Den ene går ejeren altid løs med, men jeg ved fra fælles bekendte den hund ikke er til at stole på. Den har bla. Bidt flere af ejers familiemedlemmer smiley Jeg ved, at makker den ikke ret får en tæsk smiley Han går desværre tur i samme område som jeg om morgenen, så jeg “møder” ham ofte. Jeg finder dog altid en anden vej, hvis han kommer i mod os. Jeg er 100 % sikker på den vil æde Pepsi smiley

    Den anden laver bare de vildeste udfald og ejer har svært ved at holde den. Hvorfor skal små nips-koner altid have sådan en stor hund? smiley
    De har to stk. og de er altid i haven og i hundegård. Det lyder virkelig skæmmende, når man går forbi deres have (som ligger ud til en offentlig sti), derfor går jeg af princip aldrig den vej, tænk hvis de slap gennem hækken smiley Ved dog ikke om de ville gøre noget, men risikoen er ikke værd at løbe smiley


  • #4   14. nov 2017 Helt vildt. Og det starter tidligt smiley



    profilbillede
  • #5   14. nov 2017 smiley

  • #6   14. nov 2017 Årh smiley
    Jeg er ikke bange for bjæfere, og har egentlig aldrig været det, på trods af at jeg blev bidt af en da jeg var lille.
    Den er så død nu, og ejeren har fået ny bjæfer, som er vildt sød ??


  • #7   14. nov 2017 Det er dælme trist at nogle racer tiltrækker de helt gale ejere, Pletpølse.

  • #8   14. nov 2017 Jep smiley
    Har ALDRIG set ham have snor på den hund..... Konen har dog altid snor på, når hun går med den. Har dog heller ikke hørt, at den skulle have overfaldet andre hunde, men jeg ved rigtig mange hundeejere undgår møde med ham og den smiley

    Nips-tingen aner jeg egentlig ikke hvorfor de har 3 hunde, når de stort set aldrig er inde, men lever året rundt i have/hundegård?


  • #12   14. nov 2017 Grrr.wrrrrr...wraaaaah!!!

    profilbillede
  • #14   14. nov 2017 Lad mig anbefale at hvalpene er max 6 uger, ellers virker det omvendt, Minion smiley

    profilbillede
  • #15   14. nov 2017 Det er en af de få racer, jeg går langt udenom. Jeg har set alt for meget ustabilitet til at jeg tør andet. Selv den på hvalpeholdet skaber sig helt tosset og springer frem mod andre.
    Håber en dag at få erstattet tankerne med et andet indtryk. Jeg undrer mig altid over at Danmarks antalrigeste race så sjældent ses. Folk må gemme dem derhjemme, og det gavner da først og fremmest ikke en brugshunderace!


  • #17   14. nov 2017 Jeg elsker schæfere, det er så flotte hunde og dem jeg har kendt har bare været noget af det sødeste smiley

    Vi har dog to her i byen, som jeg flygter fra. (Hvis de da er rene schæfere.) Men generelt er jeg facineret af racen, synes bare ikke jeg ser nogen særlig ofte.


  • #18   14. nov 2017 Jeg eeeeelsker schæfere smiley

  • #19   14. nov 2017 Jeg har aldrig mødt en fuldvoksen schæfer, men jeg har mødt en unghund, som jeg var klar til at tage med hjem. Vi var til åbent hus med mig i kørestol, og gik rundt og så på ting. Mod os kommer et par mænd og en ung schæfer. Det viser sig at være min søsters chef så de stopper og snakker. Jeg klagede ikke, for jeg havde travlt med at elske den schæfer der var i kørestols-højde. Ej hvor var den sød! Den kunne jeg godt have haft med hjem smiley

    Men nej, jeg er ikke bange for schæfere - jeg har ikke mødt nogle der har givet mig grund til det - men igen, hvorfor møder vi ingen schæfere? Det er meget sjældent at jeg ser dem.


  • #20   14. nov 2017 Schæfer smiley især deres viltre hvalpeører der totalt lever deres eget liv smiley smiley

    Men kan godt forstå at man kan være bange eller utrygge ved dem. Det er en stor hund med et kraftigt bid, og har indtryk af at der er avlet på lidt vel 'spændende ' individer hvad angår væsen. Og så er en stor egetkønsaggresiv han ikke at spøge med.

    Men er schæfer ellers ikke ret blide hunde af sind? Der ikke dur med kæft trit og retning træningsmetoder?altså hårde metoder.


  • #21   14. nov 2017

    profilbillede
  • #22   14. nov 2017 #20 Det kommer meget an på individet.. Nogle af de meget driftige hanhunde schæfere jeg har set, ville godt kunne "holde til" kræft trit og retning (selvom jeg ikke synes det er en god idé), men det ville ikke du til Nicki.

    Omvendt fungerer Nicki ikke med f.eks. altid at ignorere dårlig adfærd - der er det bedre at sige nej til hende smiley


  • #23   14. nov 2017 Jeg er ... ikke vild med schæfere.

    Jeg er blevet overfaldet af hunde to gange i mit liv, og begge gange var det desværre schæfere.

    Der bor en mand i min lille by, der har en fuldstændig vanvittig schæfer. Den er endda blevet opereret i hovedet, fordi der faktisk er noget galt. Den er fuldstændig uberegnelig.

    Jeg tror desværre, at der er mange mennesker, som er forkerte til at eje en schæfer, der anskaffer sig dem.


  • #29   14. nov 2017 da jeg mødte Jon vandrede både han og Otto ind og erobrede mit hjerte som der var tre år han blev 12 1/2 og vi fik collie Trunte efter ham. smiley ..han var en pragtfuld schæfer vi har kun overskud til mindre hunde nu , men bange for schæfere NEJ....

  • #31   14. nov 2017 JOHN...ha-ha-haaaaahhh.... smiley

  • #32   14. nov 2017 Ville være underligt hvis jeg var smiley

  • #34   14. nov 2017 Jeg elsker schæferhunde smiley Jeg synes, at det er en fantastisk lækker hund smiley
    Det er bare ikke en race for mig smiley


  • #35   14. nov 2017 Jeg elsker schæferen, og har tidligere også haft et par af slagsen smiley
    Vil dog fraråde Minions projekt med 18 hvalpe og en madras. Det ville ikke engang gå med 18 malteserhvalpe smiley
    Det fedeste ved Schæferhvalpe er deres ustyrlig ører og alt for store poter.


  • #36   14. nov 2017 Jeg ELSKER schæferhunde, har altid gjort det - jeg er vokset op med dem og har selv haft flere indtil for 9 år siden. At jeg ikke har schæferhund nu skyldes udelukkende mit helbred.

  • #37   14. nov 2017 Helt tydeligt en utilregnelig hund, John smiley

  • #38   14. nov 2017 Det med at man ikke ser schæferhunde på gader og stræder genkender jeg ikke fra mit eget område.
    Her ser jeg mest jagthunde -spaniels, kleiner münsterländee osv.
    Derefter labber og så schæfere.

    Hvor mange man ser af en bestemt type hund afhænger nok lidt af demografien tror jeg.


  • #40   14. nov 2017 For lidt år siden så vores naboer heller ikke vores hunde på gader og stræder.
    Vi luftede dem stort set aldrig i vores eget område og som det gør sig gældende nu, har vi altid foretrukket steder uden trafik.



  • #41   14. nov 2017 Jeg er jo vild med min schæferpige, omend hun jo nok er lidt mildere af sind end de fleste smiley Hun er blevet brugt som "terapihund" for en del små hunde, som har haft dårlige oplevelser med schæfere, bl.a. Nicole herindefra, som havde lille Zazu.

    Modsat er hun skeptisk over for visse mennesker, og skal lige se dem an. Det eneste menneske hun aldrig kommer til at acceptere, er en "tidligere" rocker. Når han var på besøg, lagde hun sig et par meter bag ham, og tog ikke øjnene fra ham et sekund. Jeg er ikke i tvivl om at hun ville reagere, hvis han gjorde mine til noget.

    Jeg holder med hunden i vurderingen af hvilket slags menneske han er smiley


  • #42   14. nov 2017 Min mors schæferhunde levede stort set hele deres liv på egen matrikel.
    Det er der desværre for mange hunde, der gør.

    Men at man ikke ser dem betyder ikke nødvendigvis at de ikke kommer ud.



  • #45   14. nov 2017 Vi holder os væk fra steder hvor andre lufter deres hunde - faktisk delvist fordi folk reagerer ret stærkt på dem og det er lidt anstrengende....

    Så vi ryger nok i den statistik - hunde der ikke ses..

    Det samme gælder faktisk andre racer som folk er bange for. Ejerne tager forholdsregler for at få positive ture..


  • #46   14. nov 2017 Golden retriever ser jeg ekstremt sjældent, pudsigt nok.

  • #50   14. nov 2017 Bange for schæfer ? Nej bestemt ikke smiley Jeg har respekt for dem, som man bør have for alle hunde man ikke kender.

    Et billede af Jackie-sjaks, et af de sidste, hvor vi siger farvel til en skøn hundepige, som desværre var nødt til at drage over regnbuen alt for tidligt smiley Hun er stadig savnet smiley


    profilbillede
  • #51   14. nov 2017 Ik så meget nej ..

  • #52   14. nov 2017 Isabelle, min veninde som har en eurasier og en samojede er blevet advaret i eurasierkrede om at schæfere og spidshunde SLET ikke kan sammen, de dræber faktisk hinanden, for deres kropssprog er sååååå forskelligt smiley

    profilbillede
  • #53   14. nov 2017 Ehmm..... Majet farlig!

    profilbillede
  • #54   14. nov 2017 smiley

    profilbillede
  • #55   14. nov 2017 Ja helt vildt meget smiley

    profilbillede
  • #56   14. nov 2017 Alle jeres billeder viser virkelig skønne hunde.
    Det ændre dog ikke på at jeg ville gå over på den anden side af vejen hvis der kom en schæfer imod mig smiley
    Er røvbange for schæfere og rottweilere, er aldrig blevet angrebet af dem, aner ikke hvor min frygt kommer fra.


  • #57   14. nov 2017 Årh de er skønne ! Smuk hund

    profilbillede
  • #58   14. nov 2017 Eeeeeelsker schæfere! Fanger mig selv i næsten altid at "stalke" folk med schæfere rundt, hvis jeg ser dem på gaden smiley

    Er dog bange for ejerne i stedet, så har aldrig hilst på en smiley


  • #59   14. nov 2017 Jeg har et ar på hagen, som skyldes et bid af en schæfer, for ca 50 år siden.
    Jeg kan ikke huske det, men har fået fortalt at jeg gik hen til lænket hund, fordi jeg nok så den som vores egen hund, som også var en schæfer.
    Men jeg er ret sikker på at mit kritiske forhold til racen skyldes min erfaring med ejere og opdrættere meget senere


  • #62   14. nov 2017 Emma, nååå jo smiley

  • #64   14. nov 2017 Slet ikke smiley
    Der er ikke noget mere bedårende end schæferhvalpe med deres ustyrlige ører smiley smiley smiley . Og de er fantastiske smukke som voksne


  • #65   14. nov 2017 Privat vagtværn smiley

    profilbillede
  • #66   14. nov 2017 Nope, men jeg er ikke tryg ved dem, i de forkerte hænder ..

    Jeg har desværre mødt en del angstbiderschæfere ... 99% af fejlen lå hos ejerne, hvoraf de fleste har været mænd, der ikke kunne læse deres ellers dejlige vovser.

    Kia er blevet bidt af en stor hanschæfer. Angstaggression, og den nåede, at bide mindst 4 hunde, og 1 menneske, før ejeren blev tvunget til, at gå af med hunden. Nu er der avlet på den, hos ny ejer smiley

    Kia er en af de bjæfere, man ikke ser rende rundt i snor i villakvarterne smiley Vi går tur i skov, ved åer, søer, strand etc. ... Dog ved alle i min lille by hvem Kia er, for hun hilser "pænt", når de ikke passerer vores hus i et ordentligt tempo smiley


    profilbillede
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #67   15. nov 2017 Der er ingen racer jeg er bange for, men der er en hånd fuld schæfere her i byen som jeg er bange for.

    De 2 steder jeg går til træning, er der 3 schæferhunde. De fejler intet.


  • #68   15. nov 2017 Jeg har faktisk ikke en bestemt race jeg sådan generelt er bange for;) der er nogle enkelt individer af forskellige racer jeg ikke er helt tryg ved;) der i blandt er der en enkelt schæfer, en toller og en Jack russel terrier smiley vi har kun haft en hund i pensionen som jeg ikke ønsker at passe igen, det er en toller, schæfere er nogle larmhoveder generelt men de er sjældent "farlige"

  • #69   15. nov 2017 Som "menneske" er jeg ikke bange for schæfere.
    Vi havde (vagt)-schæfer, da jeg var helt lille, og sammen med min eks, fik jeg schæfer samtidig med min første husky som voksen.
    Min søster har haft en skøn schæfer - og der har været MANGE fantastiske schæfere i min omgangskreds igennem årene.

    Men når det er sagt - så er jeg bange for schæfere, når jeg har mine hunde med.
    Jeg har kun været ude for overfald af mine hunde tre gange igennem årene, og de to af gangene, var det schæfere.
    Den ene af de to schæfere lever endnu, og har lige overfaldet endnu en hund i lokalområdet, hvor ejeren kom temmelig meget til skade i sit forsøg på at redde sin hund.
    Det er så også én af de triste eksempler med en meget gammel mand, der har haft schæfer hele sit liv - altid har behandlet dem hårdt - og stadig mener han "magter" opgaven, selvom han nok er omkring 80, og slet ikke får trænet, motioneret og aktiveret hunden nok. smiley


  • #70   15. nov 2017 Nej, jeg er som udgangspunkt ikke bange for schæfere, jeg har kendt nogle søde, men også nogle mindre søde, og det er en af de få racer, jeg er blevet bidt af.
    Til gengæld er det er nok den race, jeg oftest har set lave udfald mod andre hunde. Nogen af dem har helt sikkert ville slås, men andre gange har det nok snarere været den der efter min mening lidt typiske schæferfacon med at fare voldsomt gøende i hovedet på en anden hund. Det virker ikke så meget som optakt til et rigtigt slagsmål, men bare lige for at starte med at markere sig, og så kan vi være gode venner bagefter. Problemet er, at det kan være rigtig ubehageligt for andre hunde.

    En af de meget få gange, jeg er blevet rigtig gal på en anden hunde ejer, var sådan en episode. Jeg kommer gående med en 10 ugers hvalp, han går lidt inde i siden og snuser, da en dame kommer cyklende med en løs voksen schæferhan, som ryger direkte over hvalpen. Der blev ikke bidt hul, men det var bare ikke nogen god oplevelser for en hvalp, og konen står bare og flagrer med sin cykel og foretager sig ingen ting, indtil jeg begynder at råbe at hun skal fjerne sit lort.
    Jeg er generelt en ret tolerant person, der skal en del til før jeg begynder at råbe af folk, og jeg har forståelser for, at uheld kan ske, men jeg har ingen forståelse for, at man ikke holder sådan en hund i snor på et sted, hvor mange lufter hunde, og jeg har slet ingen forståelse for, at man ikke skynder sig at reagere, når det går galt.

    Mine hunde har normalt ingen problemer med schæfere, og de fleste schæfere, der har lavet det nummer med at komme bralrende i hovedet på dem, har flyttet sig meget hurtigt, når mine hunde bare er blevet stående og stirret på dem, for slet ikke at snakke om, hvis der er blevet knurret igen. Det er derfor jeg tænker, det ikke så meget er en optakt til slagsmål mere bare en efter min mening uheldig facon, som en del af dem har. Når det er sagt, så har jeg da bestemt også mødt schæfere, der søde og velfungerende med andre hunde, eller som bare holdt sig for sig selv uden at være opsøgende, og det er jo også ok.


  • #71   15. nov 2017 Jeg er ikke bange for schæfere -de er skønne smiley og jeg har kun mødt fantastiske eksemplarer smiley

    Men...har jeg Minion med går jeg en lang bue udenom...de reagerer altid på ham...


  • #73   15. nov 2017 Mange er bange for schæferhunde. Oftest uden grund.
    Jeg husker engang jeg gik med min gamle højavlstæve en tur ned gennem gågaden. Hun var roligheden selv og gik bare og passede sig selv.
    Og imod os kommer en dame med en lille pige på ca 6-8 år. Damen får øje på os på ca 10 meters afstand. Damen griber straks sin datter hårdt i armen og hiver hende til sig, mens hun har et desperat udtryk i øjnene. Datteren halvvejs skriger: AV MOR, DET GØR ONDT!
    Ingen tvivl om at det var synet af min Klara der fik hende til at reagere på den måde.
    De skulle bare vide at hun var det sødeste og blideste væsen er fandtes, især når der var børn i nærheden.


  • #74   15. nov 2017 Arh!!...folk er meget sjældent bange uden nogen grund. Selv angstlidende hvor reaktionen kan være overdreven eller grunden til dels kan være irrationel i situationen...så er der altid en forståelig baggrund.



  • #75   15. nov 2017 Hvis det betyder, at jeg kan få lov at klappe dine hunde, kan vi da godt sige, at jeg er bange for schæfere smiley

  • #76   15. nov 2017 En forståelig baggrund... som for eksempel den overførsel af irrationel angst, som Nico beskriver i sit indlæg.

    Der er mange grunde til at sådan noget sker.
    Myter med baggrund i 80'ernes drabelige overskrifter er efter min bedste overbevisning væsentlige.


  • #79   15. nov 2017 Den har da troet at Fie var en fiks langhåret schæfertæve og er blevet overrasket over at se gavtyvesnuden da den vendte sig om smiley :P

    Lidt som da man var lille og kom til at holde en fremmed dame i hånden i supermarkedet istedet for ens mor smiley smiley


  • #85   15. nov 2017 En schæferhund er næppe hverken signalfølsom, hyrdehund eller “super” til hundesprog.
    Kan vi ikke komme ud over den opfattelse om at smide den i puljen “hyrde”, hvis der dermed menes sidestilling med racer som eks bc ?


  • #90   15. nov 2017 Desværre ja..
    Ciwi er engang blevet overfaldet af en schæfer som rev sig løs fra ejeren, og fløj i flæsket på ham.
    Vi har også oplevet flere i nærområdet gøre udfald mod ham på vores gårure.
    Dette har gjort at vi vender om når vi ser en schæfer.
    Det er ærgeligt for jeg syntes schæfer er smukke hunde, men det lader til at de ikke kan lide Ciwi smiley


  • #91   15. nov 2017 Emma nej...man er bange af en grund...og den grund dukker op, måske irrationelt i en situation.

  • #92   16. nov 2017 Hehe Isabelle, den havde da bare hørt det samme som A med Bomstærk har hørt, og troet at Fie ville æde ham smiley

  • #93   16. nov 2017 Jeg har tit hørt det med, at andre hunde kan have svært ved at læse spidshunde, særligt pga. haleføringen.

    Men jeg har ikke oplevet én eneste hund, der havde svært ved at læse vores samojeder eller DS'en. De findes da nok derude et sted, men jeg har svært ved at tro på, at det er et generelt problem. smiley


  • #94   16. nov 2017 Hvad det her angår er der kun to ting, der ser ud til at være gennemgående hos vores fire schæfere - i større eller mindre grad - er sorte hunde og kortnæsede gryntende hunde.
    Tre af vores vænnede sig hurtigt til de sorte hunde, den sidste hang lidt der...


  • #96   16. nov 2017 Det der med ytrygheden ved schæferen fordi man engang har er blevet bidt eller har hørt om en der blev bidt har nok meget med racens rygte som 'bad-ass' at gøre. En af mine gamle irerere blev skambidt (som i virkelig godt gennemtygget, tæt på at miste livet og babu babu operationskrævende) af en labrador (brun udgave med fin DKK stamtavle). Hunden endte med at lave stuntet 3 gange før den blev aflivet. Det fik da ikke de omkringstående til at blive utrygge ved labradors. Og det kom ikke i nogen aviser. Jeg er nu heller ikke selv blevet utryg ved at møde en labrador.
    MIn Dober er der mange der er bange for og jeg oplever folk gå over på den anden side af vejen sågar folk der spørger om jeg har styr på den inden de tør passere den. Det sjoveste er dem, der spørger om de må hilse på den smukke hund. De klapper og nusser Perle, som jo elsker den slags opmærksomhed og logre og ser megaglad ud. På et tidspunkt kommer spørgsmålet så altid 'hvad er hun for en'. Når svaret er 'hun er en Dobermann' så trækker de skyndsomst fingrene til sig. Siger jeg at hun er en sydtysk sportshund, en labradorblanding eller sådan noget så fortsætter de med at klappe og nusse smiley
    En races rygte betyder temmelig meget smiley
    PS Perle vil slet ikke hilse på kortnæsede hunde der grynter når de trækker vejret. Dem går hun i en stor bue udenom. Vi har en EB her i byen som virkelig gerne vil hilse på Perle. Hun ignorere den totalt.


  • #99   17. nov 2017 Jeg tror egentlig aldrig jeg har mødt en hund jeg ikke havde lyst til at hilse på. Og jeg forsøger altid at gætte hundes race før jeg tager kontakt til ejeren, simpelthen fordi jeg synes det er sjovt at kunne kende racerne fra hinanden smiley
    Synes at det der med at tage kontakt og så blive bange efter man allerede har snakket med vovse, er noget ret mærkeligt noget o:


  • #100   17. nov 2017 Jeg synes Schæferen er fantastisk! smiley

    Jeg er helt uforstående overfor nervøsiteten omkring, da jeg hverken har oplevet dem som aggressive eller være end andre hunde på nogen som helst områder.

    Jeg kan da godt huske nogen eksemplar som har været øh, irretable, men det opleves da omkring mange andre racer.

    Personligt er jeg lykkelig for at det er Schæferen er hunden, mange synes er en sej hund, og ikke en Akita eller en Sort Russisk Terrier. De er svære at læse synes jeg, og de tænder altså bare 1000 gange så hurtigt.

    Schæferen er som udgangspunkt slet ikke ligeså barsk endsige antændlig på den ufede måde, og langt lettere at læse end de to racer synes jeg.

    De larmer dog ad helvedes til når de leger, men det kan jo ikke kaldes aggressivt.

    Personligt ville jeg blive sindsyg af alt den gøen hvis det var min, men det er jo en smagssag. smiley

    Nej, det er mine øjne en af de mest komplette hunde der findes.


  • #103   17. nov 2017 smiley

    profilbillede
  • #105   17. nov 2017 Nej, jeg har aldrig været bange for schæfere. Synes at det er en lækker hund, hos den rette ejer.
    Men det synes jeg så at alle racer er smiley
    Dog vil jeg sige at der er visse racer, som jeg har mere respekt for end andre. Som f.eks boerboel, fila, og gravhund.


  • #106   17. nov 2017 ..

    profilbillede
  • #107   17. nov 2017 Nej jeg er ikke bange for schæferen!
    Jeg syntes det er den ultimativt lækreste hund i verden.
    Ville sådan ønske jeg selv havde overskud til sådan et skrummel!

    Skønne hunde smiley


  • #109   17. nov 2017 Nej!

    profilbillede
  • #110   17. nov 2017

    profilbillede
  • #111   17. nov 2017

    profilbillede
  • #116   20. nov 2017 Vores går 1-8 meter foran og hygger sig.
    Det passer os alle fint, så det bliver vi ved med smiley

    Hvis man indretter sig efter omgivelserne og tager hensyn til de mennesker man møder, synes jeg bestemt ikke der er nogen grund i verden til at hunden skal gå ture i kort line, tværtimod.
    Det lyder kedsommeligt og uinspirerende for hunden.


  • #117   20. nov 2017 Vi går i 8m flexline til Nicki. Vi korter den ind, hvis der kommer modgående.. smiley

  • #118   20. nov 2017 Jeg er lige så bange for en schæfer som jeg er for amstaffer, jack russels og golden retrievere, så slet ikke! smiley
    Da jeg var 0-6 år havde vi schæfer i huset smiley


  • #120   20. nov 2017 Øh... det gør "folk" så..
    Sikke da en generalisering...

    En modesag. Ja måske.
    Jeg synes personligt at der er godt at det er moderne at give huden mulighed for at være hund og samtidig under fuld kontrol.

    Vi går med hundene for deres skyld for at de skal opleve og stimuleres.
    Ikke for at de skal traske ved vores side fra a til b. Det lyder ikke særligt inspirerende for en hund.

    DET er heldigvis IKKE moderne.


  • #124   20. nov 2017 Annette - i en kort line kan de velsagtens ikke så meget andet...

  • #125   20. nov 2017 Tja - jeg kan nu fint finde ud af at kontrollere min yngste hund i en flexline. Jeg kan også sagtens finde ud af at korte snoren af, når der kommer hunde/løbere/fodgængere osv.

    Jeg kan mærke en tydelig forskel på en Viktor, der har været ude og gå tur med min mand i retrieverline (og nej - det er ikke min mand, der har retrieverlinen på smiley ) og en Viktor, der har haft 8 meter flexline og dermed råderum til at kunne snuse osv.

    Jeg har ikke tænkt mig at droppe flexlinen, bare fordi nogen ikke kan finde ud af at bruge den og/eller tage hensyn til andre smiley


  • #127   20. nov 2017 Der er ingen modsætning mellem at bruge flexline og at tage hensyn til andre, der ikke er interesserede i hundekontakt.

    Hvad er en perfekt line?
    Vi har en del liner og de er ganske gode til hvert sit.


  • #128   20. nov 2017 Jeg har virkelig stor respekt for dem, som absolut ikke bryder sig om hunde. Og jeg tager alverdens hensyn for ikke at risikere at stå i en situation, hvor mine hunde får "forulempet" en anden bruger af de områder, som vi går i smiley
    Jeg sætter f.eks. mine hunde af i siden af stien, når der kommer cykler/løbere/fodgængere. Kommer der andre hunde, så går jeg ind på marken/ind mellem træerne for at undgå dem, da mine hunde ikke bryder sig frygtelig meget om andre hanhunde. Jeg synes selv, at jeg gør rigtig meget for ikke at genere andre - både dem med og uden hund smiley

    Viktor har behov for at kunne bevæge sig relativt frit - eller i hvert fald så frit, som det er muligt i en lang snor (her flexline). Han er absolut ikke indkaldssikker - plus han er egetkønsaggresiv, så det duer jo ikke at slippe ham løs smiley


  • #129   20. nov 2017 Uh, jeg er en af de hensynsløse idioter, der bruger 8 meter flexline, og tilsyneladende forulemper stakkels forbipasserende mennesker og hunde. Fordi når jeg bruger flexline, kan jeg jo pr. definition ikke korte linen ind, når jeg passerer andre. Og da slet ikke finde på at skifte fortorv, for at lade folk få plads.

    Ironi kan forekomme smiley

    Ps. Linen er præcis lige så tumpet, som den, der holder i linen.


  • #132   20. nov 2017 #103 - censur censur censur. Sådan et ulækkert hvalpe billede burde være strengt forbudt.
    Glemte alt om allergi, da jeg så den Lækkermås, det er jo nærmest livsfarligt, da min epipen er udløbet smiley


  • #133   20. nov 2017 Jeg har nu også stort set altid flexline på vores.

    Vi går ofte på en nedlagt jernbanestrækning, der nu er lavet om til sti. Her ville det være helt åndssvagt at gå med hundene i en almindelig, kort line, for der er så meget spændende at snuse til på denne strækning. Hundene ville kede sig ihjel, hvis de kun måtte gå i kort snor her - indimellem virker det til, at 8 meter ikke er helt nok.

    Vi møder jævnligt nogen, særligt når vi kommer i nærheden af en af byerne, som stien går igennem. Så kommer de bare ind i kort snor, og vi trækker til siden. Præcis som hvis de havde kort line på.

    Ærgerligt, at nogen ikke kan finde ud af det (gætter på, at det er dét der har startet de seneste kommentarer?) - men vi er heldigvis mange, der godt kan, og hvis hunde nyder godt af flexlinen.

    Ved jeg, at vi kun skal gå i byen, kommer de dog i kort line. Det synes jeg er nemmere, og jeg er mest tryg ved det.


Kommentér på:
Er du bange for schæferhunde?

Annonce