{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Bange for bad {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige hund er skrækslagen for art komme i bad, det er så synd for ham. Han er en kleine mündstenländer, som ellers gerne vil bade ved stranden. Vi har prøvet alt for at gøre det til en behagelig oplevelse for ham, men han er helt ulykkelig og får voldsom hjertebanken. Nogle gode råd???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for bad
  • #1   12. dec 2017 Hvorfor skal han i bad?
    Der er nogle racer, som pga pelsplejen skal i bad ret ofte, men det skal en kleiner vel ikke?


  • #4   12. dec 2017 Ha, ha, ha Isabelle, jeg er godt nok glad for, at mine 3 er maltesere, hvordan får du tørret dine 3 bjørne?

  • #6   12. dec 2017 Hvorfor skal hunden i bad?

    Eneste råd jeg ellers kan give er, er det i badekar eller bruseren? Jeg ville nok bruge en bademåtte uanset hvor, så hunden kan stå fast, og ikke føler at han skøjter rundt.
    Det får ham næppe til at elske et bad.


  • #7   12. dec 2017 puk syndes det mere end dejligt med et bad bagefter, hun går os selv ind i bruskanbien smiley
    med alt det beskide væk i pelsen


  • #9   12. dec 2017 Min Cavalier *Lasse* på 12 år ... har ALDRIG været i bad ..... ( det har mine hunde gennem 50 år heller ikke ) ....
    Lasses pels er lækker blød og ren ... han lugter heller ikke .... men han ruller sig heller ikke i grimme ting. ..... ( han får kun skyllet poter når der saltes om vinteren )
    Her har vi selvfølgelig heller ikke kolorte ... døde rådne rotter eller andre kadavre der ligger rundt omkring. ..... vi har kun hestepærer og pip-fugle-klatter .
    Og vi kommer både ved søer og i skov ... smiley


  • #10   12. dec 2017 Vores kan dælme heller ikke lide det.
    I tiden efter hendes sidste bad flygtede hun når min mand tog tøjet af smiley smiley

    Vi bader kun når det er virkeligt nødvendigt - og hundene må leve med det så længe, de stakler.


  • #11   12. dec 2017 Mine hunde kommer i bad, når de trænger. Hverken mere eller mindre. Og så må de overleve eller lade være. smiley

  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 94
    #12   12. dec 2017 Susan Garrett-metoden:
    hund i tør brusekabine, gufferpå gulvet, ud igen
    gentag tre-fire gange
    bruseren løber stille i det ene hjørne, hund spiser guffer i det andet.
    Gentag til hunden slev beder om at lege legen
    HBruser løber i det ene hjøren, hund spiser guffer i det andet, lunkent vand skylles lige omkring poterne.
    Gentag til hunden er ligeglad
    Hund bruses langsomt mere til.


  • #23   13. dec 2017 Hov Hov CH! smiley

    I følge racebeskrivelsen for Schæfer her på hundegalleri, så skal din hund vaskes en gang om måneden...

    https://www.hundegalleri.dk/schaeferhund

    (da jeg læste den fik jeg straks MEGA dårlig samvittighed for min tilsyneladende voldsomt utilstrækkelige pleje af Ciba som også kun bliver badet efter behov og det er max. en gang om året) smiley


Kommentér på:
Bange for bad

Annonce