{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Kan du tage kritik ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes efterhånden kun det er "lovligt" at sige noget hvis det er godt, jeg mener ikke nødvendigvis kritik er dårligt ?

Hvis jeg fortæller fru nielsen at jeg altså syntes at fru Sørensen opdrager sin hund helt forkert eks så vil jeg da bare mene jeg deler min holdning med fru nilsen behøver jo ikke vøre fordi jeg ikke kan lide fru Sørensen, er bare ikke ening, men man har vel lov at have sine egne meninger uden det er at tale dårligt ??

Hvordan har i det med det ?

Det bringer da ikke mit pis i kog at ikke alle er enige med mig eller kan lide mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan du tage kritik ??
  • #1   12. apr 2011 Hvis du taler om fru sørensen til fru nielsen er det jo ikke kritik så et det bagtaleri.

Kritik et vel at sige det direkte til personen?

• #4   12. apr 2011 Ditte med Link : At bagtale var det ikke noget man brugte da man var 12 ?? Det jo bare den mening man nu har om tingene, syntes folk idag er blevet så skrækkelig sarte, og så længe man selvfølgelig også er ærlig overfor personen det omhandler.

• #5   12. apr 2011 Hov og for lige at svare, så ja jeg kan sagtens tage kritik hvis det blivet givet på en ordentlig og konstruktiv måde

Men hvis jeg fik at vide af en anden at en eller anden havde sagt noget om ville jeg nok blive ret muggen over at de ikke havde sagt det til mig selv

• #6   12. apr 2011 Show of winners
    Det er bestemt ikke kun noget der bliver brugt af 12 årige. Netop dit eksempel det er da at bagtale

Og det er desværre noget voksne (især kvinder) bruger i stor stil

• #7   12. apr 2011 jeg bor et sted hvor man holder sin mund om andre med mindre man har noget godt at sige. Alt andet holder man inden for sine egne 4 vægge, det giver en fantastisk stemning og naboskab. Hvorfor kritiserer vi, er det ikke for at fremhæve os selv? Jeg mener at man kan komme med kritikken, hvis man er blevet spurgt, og så kan den altid siges med omtanke og indlevelse i den anden persons liv. Alt for ofte bliver kritik kastet direkte i hovedet på folk, og vi sårer mennesket i stedet for at hjælpe, hvis vedkommende har brug for det.

• #8   12. apr 2011 Malinois fan : Men er det ikke også fordi folk er blevet lidt sarte ? Jeg mener det er da sundt at få kritik, det kunne jo være der var nogle ting man ikke lige selv havde overvejet.

• #9   12. apr 2011 Ditte med Link : Men hvis man nu var bedre til selv at tage imod kritik, var det måske ikke nødvendigt for den anden person lige at vende det med en tredje før de "tør" komme til dig ?

• #10   12. apr 2011 Jeg er enig med Ditte, hvis man ikke siger det direkte til en person er det at gå bag ryggen = med bagtale... Og så forstår jeg godt folk ikke er modtagelig for kritikken... For konstruktiv kritik skal der være plads til, og jeg har selv taget en del ved lære af sådanne... MEN alt der kommer fra 3. person det lukker jeg helt af for :o)

• #11   12. apr 2011 Ditte med Link : For mig er det bare en holdning, hvis nu min nabo syntes at jeg går forkert, jamen så er det jo hendes holdning og det kan jeg jo ikke lave om på, uanset hvad jeg syntes om det, så hvorfor hidse sig op over det ?

• #12   12. apr 2011 Nej jeg kan ikke tage kritik...

men jeg kan tage konstruktiv kritik.

Det hjælper på ingen måde mig eller dig at du fortæller til Fru Jensen at jeg træner min hund forkert(i dine øjne), men det hjælper mig hvis du kommer hen til mig og siger... Den metode du bruger er lidt forældet. Jeg har en metode som har... bla bla bla...

Kritik er efter min opfattelse: Din hund er grim. Eller din hun er dårligt trænet.

• #13   12. apr 2011 Annette R: Men burde vi ikke kunne tage imod kritik ?? Fordi de her mennesker ikke siger hvad de tanker gør jo ikke at de så tænker anderledes om fx dig, så er der bare ingen der ved hvordan de egentlig går og mener. Mener bare at det gør vel ikke mig til et dårligere menneske fordi jeg ikke har de samme holdninger og meninger som alle andre ?

• #14   12. apr 2011 Show: Alle har naturligvis lov til at have hver deres mening og holdning, men hvis man udelukkende opnår at såre et andet menneske, så nøjes man med at tænke og undlader at sige noget. Jeg synes, man skal tænke nøje over, hvad formålet med ens kritik er.

Konstruktiv kritik er supergodt og kan bruges til noget.

• #15   12. apr 2011 Jeg kan sagtens tage kritik. Men hvordan skulle man modtage den, når du siger den til en anden? Det er ikke kritik, det er sladder og bagtaleri, og det må vel bare være et tegn på, at man er for meget en kylling til at tage den Face to Face

• #16   12. apr 2011 Indfør forbud mod sex med dyr nu : Som jeg skrev før skulle personen da selvfølgelig også selv have det af vide, men i min vennekreds kan vi da sagtens snakke om hinanden for vi har jo alle forskellige meninger og det er der plads til hos os. Hvis jeg fx siger til 1 jeg syntes godt nok det var tarveligt af 2 at hun sagde sådan igåe fordi .... hvad sybtes du ??

Og så måske sige til 2 jeg snakkede lidt med 1 igår ang .. og vi syntes egentlig ikke det var så fedt det du gjorder.

Og det gør jeg måske fordi jeg er lidt usikker på om det er mig der har lavet lort i den eller om de andre kan se hvad jeg mener før ejeg hendvender mig til personen, har lige brug for et andet syns punkt.

• #17   12. apr 2011 Bente H - snob m.v. *: Jeg taler selvfølgelig ikke om folk der primært kun har dårligt at sige om andre, for de er jo selv stakler hvor andre måske ikke tør sige de ikke gider høre på den evige negative holdning.

• #18   12. apr 2011 Julie P: Der vil mit svar være der samme som til Indfør forbud mod sex med dyr nu

• #20   12. apr 2011 Igen, det du stiller op er bare kylling. Hvis man ikke tør sige noget til et andet menneske uden at have en mere i ryggen, så skal man holde sin mund. Det der to mod en er virkelig 12 år

• #21   12. apr 2011 Show: Jamen alle taler jo om alle smiley Men jeg kan ikke bruge kritik til noget, som f.eks. er det du kommer med.

Konkstruktiv kritik er jo hvor der f.eks. kommer et andet løsningsforeslag og ikke bare: "Det der du lavede igår, det var ikke særlig smart."

Men ja, der er jo forskel på hvordan vi opfatter ting.

Jeg bliver pisse fornærmet hvis jeg hører fra 3. person at nogen har snakket om mig... Det synes jeg er nedværdigende. Men på den anden side mener jeg os at sådan nogle mennesker mangler indhold. Og igen, så kan jeg ikk bruge dem til noget smiley

• #22   12. apr 2011 show of Winners: Men hvorfor skal vi kritisere? Hvorfor tror vi at det vi gør er bedre end det andre gør? Hvem er vi til at bedømme om dette eller hint er rigtigt eller forkert i et andet menneskes liv? Hvis jeg vil fortælle en anden om hvad jeg syntes er forkert i mine øjne, så venter jeg enten til jeg er spurgt og kan jeg ikke det, så for jeg flettet en bemærkning ind om noget jeg har læst, som svarer til vedkommendes problem, ønsker vedkommende så et råd eller kontruktiv kritik, så kommer det gerne helt af sig selv, hvis ikke er det ikke min opgave at blande mig. Jeg er nærmest ligeglad hvad folk syntes om mig, jeg gør altid mit bedste i følge min verden for de mennesker og dyr som jeg omgåes, så kan jeg ikke gøre det bedre. Der vil altid være nogen som ikke er enig med mig eller som ikke kan lide mig, men sådan er livet, og jeg behøver ikke at få det kastet i hovedet, alting kan sige med indlevelse. Hvis jeg spørger nogen om råd, så tager jeg også imod den kritik som kommer, jeg har jo selv spurgt, og så må jeg acceptere det jeg for at høre, og det gør jeg også, jeg prøver så vidt muligt også at kikke indad og se og føle efter om kritikken er rimelig. Jeg mener ikke at når to mennesker står og taler om en 3. at det så er kritik, det er snakken bag om ryggen og det er ikke pænt. Derfor er den måde vi lever i dette lille samfund langt ude i skoven ganske positiv.

• #23   12. apr 2011 Julie P: Sådan ser jeg ikke på det, for hvis et nu siger at det er hun på ingen måder enige i jamen så har det jo været mig selv der har været gal på den og det er jo ikke sikkert de andre havde fortalt mig det så.

• #24   12. apr 2011 Annette R: Det er jo ikke altid sikkert at personen selv tænker over det.

• #26   12. apr 2011 Men kan godt høre at jeg er lidt alene om min holdning her smiley hehe.

Men syntes nu det var meget spændende lige at høre, lidt svært emne at forklare men forstår folk mener at hvis man intet godt har at sige, så lad være.

Og ja så kan jeg godt forstå at det med debatter tit går lidt galt herinde.

• #27   12. apr 2011 Heidi M: Ja tænker også at man måske selv godt kan se det og ved hvordan man elllers kunne takle det.

• #28   12. apr 2011 Show
    Nu skriver jeg jo ingen steder at jeg hidser mig op og jeg skriver også at jeg sagtens kan tage (konstruktiv) kritik. Så jeg forstår ikke rigtig dine argumenter ?

• #29   12. apr 2011 Show of Winners: det eneste du får ud af at gå til en 3. Person er, at du bliver bekræftet i at du er rigtig og den anden er forkert, og så kan i sidde og godte jer over, hvor rigtige i er og hvor dum den anden er. Når du så går til den omtalte og sier "jeg synes du er dum, og det synes hun forøvrigt også" så er det virkelig et angreb og på ingen måde konstruktivt eller for den sags skyld kritik

• #31   12. apr 2011 Jeg synes bestemt ikke der er noget konstruktivt i at gå bag om rygge på en.

Jeg kan sagtens tage konstruktiv kritik, men jeg ville dælme blive noget muggen, hvis en person gik bag om ryggen på mig.

• #32   12. apr 2011 Enig med julie
    Kan slet ikke se hvis det vigtige er at kunne have hver sin holdning, hvorfor man så skal have nogen "på sin side"
    Man behøver vel ikke ende med enighed?

Og så mener jeg heller ikke man skal ytre sig om alt

Hvis min mening nu er at x er grim, så har jeg helt ret til at tænke det, men der kommer jo intet godt eller konstruktivt ud af at sige det til hverken x eller andre det er jo bare ondt og sårende

• #33   12. apr 2011 Ditte med Link : Mente heller ikke du hidser dig op smiley blot at det for mig bnare er en holdning og det kan nu ikk bringe mit pis i kog hun deler den med andre

• #34   12. apr 2011 Suzy & Plette smiley : Uha sådan berider har jeg også prøvet at arbejde med smiley virkelig sørgeligt da heste er et flugt dyr der stresser nemt smiley øv øv Men i har forskellige meninger og ved du fx "deler din med mig nu kan jeg jo fortælle dig min holdning og nu vil du jo måske føle at du står lidt stærkere da jeg i dette tilfælde kan dele din mening og ikke hans, og det syntes jeg da er helt okay.

• #35   12. apr 2011 Julie P: Du er helt på gale spor, kunne aldrig finde på at nedgøre en veninde eller hentyde til hun var dum. Det her handler ikke om hvem der er dum og sød, klam eller lækker, men om at hjælpe andre med at forstå hvorfor man mener det man gør, kunne jo som sagt være at det jo var mig der var helt gal på den. Hvis jeg skal have det godt med de folk jeg omgås er de da nød til at vide lidt om mine holdninger og om hvad jeg syntes, sådan har jeg ikke 100 bedste venner men dem jeg har ved hvor de står og jeg ved hvor de står og det er da super fedt, jeg er ikke i tvivl om hvis jeg gør noget de ikke syntes om, for så kommer de og siger det.

• #36   12. apr 2011 Heidi M: det er lige der jeg vil hen smiley hehe ja det er ikke heelt nemt at forklare.

• #37   12. apr 2011 Ditte med Link : Nu er det nok heller ikke lige holdninger som at syntes en anden er grim jeg ville dele, folk kan jo altså ikke lave om på hvordan de ser ud.

Og det har ikke noget med at vælge side at gøre, men lige så meget for at finde ud af om det er mig der var galt på den, kan jo altså være rart at se tingene fra andres side en gang imellem også.

• #38   12. apr 2011 herinde så nej.. der findes ikke konstruktiv kritik her på hg...

normalt er kritik godt og det kan jeg sagtens tage.
    men herinde er det 3,4,5 stk der "rotter"s ig sammen imod en anden enkelt person.. selvom man skriver noget i en god mening.. kan tingene misforstår.. og så holder folk sig ikke tilbasge..
    her på hg ser folk det de gerne vil se, og for det meste er det kun det negative ved andre folk, at folk ser.. : /

• #39   12. apr 2011 Jeg synes der findes masser af konstruktiv kritik på HG

• #40   12. apr 2011 Men det ændrer vel ikke din holdning, bare fordi nummer tre veninde siger, at hun ikke er enig? Men lige meget hvad det drejer sig om, så trækker du kun den tredje ind i det for at blive bekræftet i, at du er rigtig og den anden er forkert. Og så er det ikke holdninger og kritik men et bagholdsangreb. Og ikke andet, så vil det altid føles sådan for den det går ud over. Så hvis du synes, at folk er sarte og ikke kan tåle kritik, skal du måske vende den lidt ind ad og de på, hvordan og om hvad du giver kritik.

• #41   12. apr 2011 når man taler om andre mennesker som i dit eksempel, UDEN at have talt med vedkommende først, er det i mit hoved at bagtale..

Omvendt kan jeg da også finde på at vende fx et skænderi min kæreste og jeg måske har haft, med en veninde for at høre om jeg var totalt urimelig.. Det forudsætter jo så bare man har ærlige venner og bekendte, og at de ikke bare taler en efter munden.

• #42   12. apr 2011 Show of Winners: Hvad er det personen ikke altid selv tænker over, jeg forstår ikke lige hvad du mener. Hvis du mener at personen ikke altid selv tænker over at de i andres øjne gør noget forkert, så er det måske fordi det er rigtig for personen.
    Og så er jeg forøvrigt enig med Bottle bli`r jeg kaldt.
    Hvis vi nu ikke var så travlt beskæftiget med at finde fejl og mangler hos andre, men gjorde det til en vane at finde det positive, tænke på det positive vi har oplevet i løbet af dagen og så falde i søvn med et smil på læben i stedet for at samle på det negative, så ville vores liv ganske langsomt blive mere og mere positivt, og vi ville ikke få brug for, at kritisere andre for deres handlinger.
    Når andre beder om råd, så sætter man sig i deres sted og prøver at give et råd i stedet for kritik, et råd som de kan bruge til noget, et råd som giver mening i deres liv og ikke i vores eget. Så får man vendt kritik til råd og det bliver ofte taget meget bedre i mod.

• #43   12. apr 2011 At sige det til en anden er ikke konstruktivt, hvis man har til hensigt at give input til forslag til forandringer, som f.eks. i denne tråd, at hunden bliver trænet dårligt. Så vil man ønske at hjælpe den pågældende, så kræver det en dialog.

Her er det vigtigt at have i mente hvordan man fremlægger sine synspunkter.

Er man i dialog, så er det vigtigt at tænke over hvordan man fremlægger sine synspunkter. Er man i en dialog og det starter med en indledning om det vedkommende vil tale med den anden om, så går det godt lige indtil der bliver sagt MEN - for så hører modtager kun det der blev sagt efter MEN'et som ofte er den "negative" del i en samtale.

Derimod skulle man sige (i stedet for MEN) at man har nogle forslag til nogle forandringer som kunne ændre ..... det man nu taler om. Så har man ikke kritiseret vedkommende, men kommet med forslag, som modtager kunne tage godt imod.

Det er faktisk videnskabeligt bevist at MEN har en negativ påvirkning på mennesker, som derfor ikke opfatter hvad der er hensigten i en samtale.

• #44   12. apr 2011 Julie P: Bagholds angreb ? og forkert ?? Det her handler nu altså ikke om at være forkert eller angribe nogen, som sagt ville jeg da selv tage imod med åbne arme hvis en af mine veninder havde noget at indevende med mig.

Syntes du er ret negativ omkring det, det handler ikke om at angribe eller gå og fortæller hvem der er grim og ulækker, men om at hjælpe hinanden med nogen gangen at se ting fra en andens synspunkt.

Det er et lidt svært emne at foklare her, syntes jeg prøver mit bedste, måske ikke godt nok smiley Men syntes i får det vendt til at folk bliver nedgjort hvilket jeg ikke mener de gør. Mener alle har godt af at tage imod kritik, kritik er ikke noget dårligt, blot en holdning set fra en andens synspunkt.

• #45   12. apr 2011 Show: Jeg er ikke sikker på, hvad du egentlig mener.. Kunne du give nogle konkrete eksempler?

Fx kan man da som menneske godt have brug for at vende noget med en ven eller kæreste, der handler om et andet menneske. Fx spørge sin ven/sparringspartner: Er jeg helt forkert på den her? Men jeg finder da ikke, at det nødvendigvis må munde ud i kritik - og da slet ikke præsenteret som: Ja, og fru Sørensen giver mig også ret i, at... osv.

• #46   12. apr 2011 R.I.P. Minnie : Jamen hvad så ? er det så at "bagtale" din kæreste ? og er det noget dårligt, måske giver dette jo også dig lidt luft, og du fårstår måske bedre hans måde at reagere på hvis hun fortæller dig det ?

• #47   12. apr 2011 Show: Hvorfor er det SÅ vigtigt at pådutte andre ens holdninger?

• #48   12. apr 2011 Jeg syntes at konstruktiv kritik er noget af det bedste i en debat..

Jeg kan fortælle om en situation hvor den er god for en hel klasse. Jeg gik i en klasse hvor vi skulle rydde op og vaske op til lukke tid. Pigen der vaskede op hed Belinda og hun var så dårlig til det hun lavede sæbe vand og tog glasset ned i vandet og tog glasset op igen.. sådan vasker man altså ikke op det bliver jo ikke rent.. så der var 1 dreng som sagde til hende at hvis hun gjorde det sådan ville det også blive rent og den måde hun gør det på nu er uhygiegnisk.. så begynder hun at tude som ikke giver nogen mening efter mit hovede fordi det blev sagt pænt jeg stod selv ikke særlig langt væk..

Nogen mennesker er bare for følsomme! og det er der også mange herinde der er. bare fordi folk har en mening der er i strid med den du har så kan de komme op og skændes om det.. Eller hvis der er en som giver din kat benzin og de andre så skriver det må du ikke fordi.... Det burde man kunne tage imod. ellers skulle man overveje at tage nogen lykkepiller eller snakke med en psykolog for så har man det ikke særlig godt med sig selv..

Bare min mening.

• #49   12. apr 2011 Annette R: For mig er kritik noget helt andet end at kritisere andre, og som sagt er kritik intet negativt for mig, forstår ikke denne afstand der bliver taget fra kritik ? Det er vel i bund og grund det der gør os til bedre mennesker ??

Vi er altså ikke født perfekte, jeg er ihvertfald ikke, og hvis folk ikke havde givet mig kritik i årenes løb, havde jeg måke ikke lært af de "fejl" jeg nu har lavet.

• #50   12. apr 2011 Show of Winners
    Ja konstruktiv kritik gav ens mor jo også en da hun sagde man ikke måtte slikke på knivene eller man ikke måtte lege med kniven.

• #51   12. apr 2011 Nana O: Skønt det ikke kun er mig der har det sådan smiley

• #52   12. apr 2011 Bente H - snob m.v. : Men måske heller ikke vigtigt for alle, men jeg er selv en meget åben person, kalder en spade for en spade, og derfor ønsker jeg da at hvis folk syntes jeg er strid eller snakker grimt eller drikker for meget what ever, så vil jeg da gerne vide det, for jeg har måske ikke selv tænkt i de tanker og når jeg får det af vide kan det jo være jeg har lyst til at lave om på det eller kan forklare hvorfor jeg gør det.

• #53   12. apr 2011 Show: Jeg synes bare, det er vigtigt at holde den på egen banehalvdel og sætte grænser for en selv - fx: JEG bliiver ked af det, når du taler grimt til mig.

• #54   12. apr 2011 Bente H - snob m.v. : Det er vi enige om det er ogsåå den bedste måde at få folk til at tage det du siger til dem.

• #55   12. apr 2011 Show of Winners: du lægger ud med at skrive: fru Sørensen opdrager sin hund helt forkert eks" og det taler du om med en anden, som også synes det, og så går du hen og hen og siger: "du opdrager din hund forkert og det synes fru Jensen også" det kan kun føles som om i har stået og talt om fru Sørensen bag hendes ryg (hvilket i også har) og har rottet jer sammen i mod fru Jensen.

Ville du hel ærligt synes, at det var rart, hvis din veninde kom og sagde, jeg synes du opdrager din hund forkert og det synes Pia, Poul of Preben også? Det ville jeg godt nok synes var dybt foruroligende at min veninde gik bag min ryg for at få opbakning, så hun blive bekræftet i, at hun er god og jeg er dårlig

• #56   12. apr 2011 Julie P: Jeg syntes igen ikke det har noget med god og dårlig at gøre. Hvis flere mennesker var blevet eninege om at jeg opdragede min hund dårligt var der måske noget om det ? Og det ville altså ikke bringe mit p** i kog

• #57   12. apr 2011 Show of Winners: hvordan kan det ikke havde noget med rigtig og forkert, når du siger til et menneske: du er forkert. (du opdrager din hund forkert) det kan du vel kun sige, hvis du selv har en rigtig måde? Så det handler vel om, at du synes det er forkert, det siger du til en, som så skal bekræfte dig i, at du er rigtig i at hun er forkert

• #58   12. apr 2011 Show: Det er muligt, du er fløjtende ligeglad, men langt de fleste mennesker tager det meget personligt, hvis man kritiserer deres måde at opdrage hund eller børn på - det er jo en direkte kritik af det menneske.. Om der er så noget om det eller ej...

• #59   12. apr 2011 Julie P: Der tager du helt fejl, Jeg ville sige, hvis det var mig ville jeg måske gøre .... i stedet for ... da hunden kan blive bange. Kunne ikke finde på at sige at hun er forkert eller gør det forkert, for jeg er ikke harre over hvad der rigtig og forkert, men jeg kan vejlede til en måde " jeg" syntes er mere rigtig at gøre tingene på, det er ikke sikkert vi er enige og det kan jo også være at hun kan forklare hvorfor hun har valgt at gøre som hun gør.

• #60   12. apr 2011 Bente H - snob m.v. : Nu er jeg nød til lige at være helt med, hvis du har en veninde som bare er elendig til at opdrage på sine børn fordi hun ikke ved bedre, vil du så bare lade stå til ?? fordi at personen måske bliver sorget over du blander dig ???

For det lyder skræmmende for mig.

• #61   12. apr 2011 Hvis der er tale om omsorgssvigt, holder jeg selvfølgelig ikke min mund - nu kunne jeg så aldrig være veninde med sådan en person. Men der er da ingen, der siger, at min måde er den rigtige - folk har da deres eget frie valg til at gribe tingene an på - det skal jeg da virkelig ikke blande mig i - medmindre jeg bliver spurgt til råds.

• #62   12. apr 2011 Der er vi så bare forskellige smiley Mine venner, veninder, familie og kæreste er bestemt ikke i tvivl om mine meninger smiley o det funger hos os.

• #63   12. apr 2011 Show of Winners: men du har stadig bagtalt og fået bekræftet at din holdning er den rigtige og slynger den i hovedet på hende ved at sige: jeg talte med xx igår og vi synes ikke det er så fedt når du gør sådan

• #64   12. apr 2011 Show; Du ved så heller ikke, om de går og snakker om dig og hvilken pain in the ass, de synes, du er med dit indblandingsgen smiley Havde jeg sådan én i mit liv, røg vedkommende ud, inden man kunne nå at tælle til tre - det ville jeg dælme aldrig finde mig i...

Man kan sagtens gøre sine holdninger og meninger klare for andre, UDEN man blander sig i andres liv. Det virker ikke som du har forstået den med konstruktiv kritik - der skal bare kritiseres og bagtales - så man har opbakning til sit angreb. Usmageligt i mine øjne - ganske enkelt.

• #65   12. apr 2011 Show
    Det kan heller ikke bringe mit pis i kog
    Men jeg synes ikke det er ok og jeg mener stadig ikke det har noget at gøre
    Med at kunne tåle kritik, men om at kunne tåle at blive talt bag om ryggen

Og nu var det med grim bare for at komme med et eksempel

Og hvis man vil se det fra en andens side, jamen så gå dog direkte til personen det er vel den bedste kilde

• #66   12. apr 2011 Har kun læst TS ´s indlæg.
    Men ja jeg kan godt tage kritik, men kun hvis det er begrundet.

• #67   14. apr 2011 Jeg spiler altid med kortene på bordet for det er sådan jeg fungere bedst, det med at skulle gå og spekulere over hvorfor folk gør og tænker som de gør gider je ikke så hellere spørge og så er den skid slået. AT det for jer ikke er en mulighed jamen det jo bare sådan det er smiley jeg føler jeg har haft succes med det og har nogle virkelige fantastiske mennesker i mit liv idag, både venne og familie mæssigt.

Det med at være falsk og gå med facader gider jeg ikke, det er livet for kort til. Mine venner kalder en spade for en spade og det elsker jeg dem for.

• #68   14. apr 2011 Show: Forstår du slet ikke, hvad man skriver? Jeg er også meget tilhænger af at kalde en skovl for en skovl osv., - men jeg vil ikke blande mig i andre menneskers liv, ligesom jeg ikke gider ha' nogle til at blande sig i mit. Det har INTET med facader at gøre.
    Og så tager jeg kraftigt afstand til, at man skal drøfte en tredje person og herefter klaske "sandheden" i hovedet på hende/ham.

Prøv at læse Beanmors indlæg - det giver nemlig rigtig meget mening.

I rest my case...

• #69   14. apr 2011 Beanmor

Der er jeg ikke sikker på hvad du mener.. ?

Altså det vil sige hvis der er en der gør en ting fuldstændig forkert eksempelvis som piger jeg fortalte om ikke kunne vaske op.. skal man så bare lukke munden og så håbe på der ikke er en eller anden i klassen som bliver syge af dårlig hygiejne ? eller vaske det op igen bagefter ?

Altså hvad ville du gøre ? smiley

• #70   14. apr 2011 Bente H - snob m.v. : For mig handler det ikke om at klaske noget i hoved på nogen. I min verden er det da en stille en facace op hvis eks : Jeg ser min nabo altid råber uhæmmet af sin hund, så kan jeg da godt vende det med kæresten og hvis han har samme mening fortæller jeg naboen at jeg føler det upassende og det sikkert ville hjælpe hvis han i stedet talte pænt. Men hvis jeg istedet altid bare smilte til naboen som om alt var i den fineste orden er det da at være falsk. I min verden.

Kommentér på:
Kan du tage kritik ??

Annonce