1.315 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Pomeranianhvalp bidt ihjel Pomeranianhvalp bidt ihjel

Som opfølgning af et tidligere emne, kan man nu se den forfærdelige hændelse på DKK´s hjemmeside under nyheder, den 13. april
13.04.2011

Pomeranian bidt ihjel - gerningshund lever fortsat

Læs her

DKK siger: Sagsforløbet - som fremstillet i pressen - ser besynderligt ud i forhold til den nye hundelov.

Læs mere...

Jeg ved hvem ejeren til den angribende hund er.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pomeranianhvalp bidt ihjel
  • #3   14. apr 2011 http://www.dansk-kennel-klub.dk/nyheder
    Det står lidt ned på siden..

Direkte til artiklen..
    http://www.sn.dk/Loes-hund-lever-videre-efter-hvalpedrab/Naestved/artikel/123086

• #4   14. apr 2011 Der er opfølgende artikler i Næstved Lokalavis i dag.. Her er en sammenskrivning (forkortet netudgave).

(link fjernet)

• #5   14. apr 2011 Det er bare ikke iorden vi har en lovgivning der ikke bliver overholdt af ordens håndhæverne selv!

• #6   14. apr 2011 Til Bente H
    Det link ,som du har sat på virker ikke. vil du være rar at sætte det rigtige på.

• #7   14. apr 2011 http://www.sn.dk/Hvalpedrab-skaber-forargelse/Naestved/artikel/123802

Håber det virker..

• #8   14. apr 2011 Nu virker det. Deltag i debatten på siden. Jo, flere vi er ,j o bedre.

• #10   14. apr 2011 ''Hendes hund bider ikke, nej den dræber''
    Tillykke, hvor har du det på papir?
    Sikke dog en mærkelig udtalelse.. Uvidenhed længe leve..

• #11   14. apr 2011 Det er vel med al tydelighed bevist at den dræber. Jeg er bestemt harm over at det skete. Det kunne være sket for alle jer, som er så fandens moralske indtil det rammer en af jeres hunde. Hvad så?????????

• #12   14. apr 2011 Fru Pomrus..

Hvordan er der bevidst at den dræber?
    Rammer vores hunde, er det ikke ret off topic?
    De er jo mere hvad der skal / vil ske med hunden..

• #13   14. apr 2011 Jeg er helt enig i at hunden burde være aflivet men ligefrem at ville udlevere nummer og adresse på damen syntes jeg godt nok er meget usmageligt!!!

• #14   14. apr 2011 Jeg synes det er DYBT USMAGELIGT at der opfordres til at mobbe labrador-ejeren til at aflive sin hund. FØJ!

• #15   14. apr 2011 jeg synes godt nok det er at gå over stregen, at man vil udlevere ejerens navn og adresse.

• #16   14. apr 2011 Det er ganske frivilligt om man vil have navnet og adressen, og hvad man vil gøre med det.
    Jeg mener myndighederne skal behandle sagen igen.Derfor vil den blive bragt op på højeste plan.
    Hvis man er normalt begavet, er det vel ikke svært at læse sig til at labradoren har dræbt Pomeranianhvalpen.

• #17   14. apr 2011 tjah, som skrevet i andet indlæg, så har jeg ikke noget at bruge oplysningen til, så hellere oplysning om de mennesker, der opfordrer til had mod andre... Så kan de da i det mindste meldes til politiet...

• #18   14. apr 2011 Læse sig til og Fakta?
    Der er altså langt imellem fru pomrus..

• #19   14. apr 2011 Jeg er helt enig M Hysted

• #20   14. apr 2011 Fru Pomrus... jeg går ud fra at Lise-Lotte er dig???
    i så fald... hvad er det du ønsker folk skal gøre, når de får udleveret navn og adresse på ejeren a labradoren?

• #21   14. apr 2011 hmm... ikke megen debat der er i det her...

• #22   14. apr 2011 Tine: Nej, det må jeg give dig ret i ;o)

• #23   14. apr 2011 Er jeg blevet blind? Jeg kan ikke se navn og adresse er lagt ud her?

• #24   14. apr 2011 Karin:

Nej, men i artiklens kommentarer bliver der oplyst en mailadresse som man kan skrive til hvis man vi have labejerens navn og adresse. Og en anden i debatten forslår at man mobber ejeren så meget at de afliver hunden.

• #25   14. apr 2011 *løs hund
    Ingen normal voksen hund går hen og bider en hvalp. En hvalp kan ikke virke truende og dermed indbyde til et angreb - på nogen måde...
    Jeg ved også hvem det er og hvor de bor - og ser dem meget ofte med deres brune labrador - uden snor!!! Det er simpelthen forkasteligt at den hund stadig lever.
    Vi kan alle forstå at der sker ulykker under leg, at en hund kan blive nødt til at bide fra sig hvis den bliver angrebet - men en lille hvalp er IKKE en trussel for nogen voksen hund. Og det her skete ikke under leg (under leg bliver der i øvrigt ikke bidt - hvis der sker uheld er det skader på ben el. lign. - ikke bid)
    FÅ SÅ DEN HUND AFLIVET!!!!! Ville sgu ønske politiet snart ville sætte sig ordentligt ind i den hundelov!!!!
    Ingen normal voksen hund går hen og bider en hvalp. En hvalp kan ikke virke truende og dermed indbyde til et angreb - på nogen måde... Jeg ved også hvem det er og hvor de bor - og ser dem meget ofte med deres brune labrador - uden snor!!! Det er simpelthen forkasteligt at den hund stadig lever. Vi kan alle forstå at der sker ulykker under leg, at en hund kan blive nødt til at bide fra sig hvis den bliver angrebet - men en lille hvalp er IKKE en trussel for nogen voksen hund. Og det her skete ikke under leg (under leg bliver der i øvrigt ikke bidt - hvis der sker uheld er det skader på ben el. lign. - ikke bid) FÅ SÅ DEN HUND AFLIVET!!!!! Ville sgu ønske politiet snart ville sætte sig ordentligt ind i den hundelov!!!!3 timer siden
    Af Helle Sørensen*

*Jeg er opdrætter af denne Pomeranianhvalp, og derfor meget harm over Næstved politis manglende kompentence til at håndhæve hundeloven.
    Den angribende hund burde være aflivet samme dag, men ejeren er det mest egoistiske mennesker, som findes. Hendes hund bider ikke!!! Nej ,den dræber.
    Jeg kender hendes navn og adresse, så hvis nogen er interesseret, kan I bare sende mig en mail:info@pomdies.dk
    Jo, mere kendt hun bliver jo mere kan hun blive mobbet til at aflive dræbermaskinen, og jo flere kan være advaret.
    Det sidste ord er bestemt ikke sagt i denne sag. Det vil blive bragt op på højeste plan.
    Jeg er opdrætter af denne Pomeranianhvalp, og derfor meget harm over Næstved politis manglende kompentence til at håndhæve hundeloven. Den angribende hund burde være aflivet samme dag, men ejeren er det mest egoistiske mennesker, som findes. Hendes hund bider ikke!!! Nej ,den dræber. Jeg kender hendes navn og adresse, så hvis nogen er interesseret, kan I bare sende mig en mail:info@pomdies.dk Jo, mere kendt hun bliver jo mere kan hun blive mobbet til at aflive dræbermaskinen, og jo flere kan være advaret. Det sidste ord er bestemt ikke sagt i denne sag. Det vil blive bragt op på højeste plan.4 timer siden
    Af Lise-Lotte Jørgensen*

• #26   14. apr 2011 undskyld mig, men er det ikke udhængning at lægge navn ind på en person???

• #28   14. apr 2011 Jo, herinde er det, men det har nu ikke afholdt fru pomrus fra at gøre det i en anden tråd.

• #29   14. apr 2011 Så vidt jeg ved, så har hun ikke fortalt navn på vedkommende ejer, kun fortalt, at hun er villig til at videregive navnet. Men måske er der noget, der er gået min næse forbi...
    Men ja, direkte modbydeligt at lække et navn....

• #30   14. apr 2011 ja det må der være smiley
    Det var i en anden tråd navn og adr. blev nævnt

• #31   14. apr 2011 så osse en anden tråd omhandlende samme emne, er det den, du mener??

• #32   14. apr 2011 Jeg er rystet ......

At sidde herinde og opfordere til selvtægt.... føj..... man skal bare skrive til en herinde så har man oplysninger på ejeren...

mon ikke også ejeren af denne lab er ked af denne ulykkelige situation....

• #33   14. apr 2011 Jeg synes, det er ekstremt usympatisk at være klar til at oplyse navn og adresse og opfordre til selvtægt.
    Jeg forstår godt, at man som opdrætter er meget berørt af episoden, det berettiger bare ikke til selvtægt. Man må gøre sin indflydelse gældende via lovlige veje...

• #34   14. apr 2011 det værste er at man lidt glemmer den tragiske historie og hvad der er sket med den lille hvalp, da ens sympati ryger lidt over på den anden side, med denne usmagelige opførsel smiley

(og det er ikke fordi jeg ikke synes labben skal aflives)

• #35   14. apr 2011 Ditte: Dér rammer du (desværre) hovedet lige på sømmet. Fokus bliver helt fjernet fra den tragiske hændelse, og man kommer uvægerligt til at tage afstand til sådan en opførsel. Og DET er urimeligt overfor poms-ejeren. Det håber jeg, opdrætter vil tænke lidt på...

• #36   14. apr 2011 Mette - tak for info.

Jeg forstår fuldt ud den sorg man føler som opdrætter/ejer af en ihjelbidt hvalp. Jeg forstår så sandlig også den desperation man føler når der nu ER en lov om samme.
    Jeg kan også forstå man har lyst til at skrige det ud til hele verden.

Prøv at vende det om og sæt jer ind i selv samme situation - hvordan ville I reagere?

Og hermed siger jeg ikke at det er korrekt at udlevere folks adresser eller andet.

• #37   14. apr 2011 Jeg ville blive ked af det, rasende, skuffet, vred, hysterisk, ulykkelig. MEN jeg ville ALDRIG udøve selvtægt eller opfordre andre til det. Jeg ville ALDRIG udlevere navn og adesse til folk.

• #38   14. apr 2011 Jeg kan sige "ditto" til Mettes indlæg - og så ville jeg i øvrigt gøre ALT af lovlige kanaler for at få afgørelsen omstødt/sagen taget op igen.
    Og vi må hellere fastslå, at det er opdrætter og IKKE ejer, der er villig til at udlevere navn og adresse. Bare lige så der ikke opstår misforståelser i den retning.

• #39   15. apr 2011 Har jeg på noget tidspunkt opfordret til selvtægt.? Jeg ønsker at ejeren af den angribende hund bliver konfronteret med hændelsen i hendes nærmiljø, og at hun dermed opfordres til at få aflivet hunden.
    Navnet og adressen kan enhver slå op på krak. Længere er den ikke. Alle jer her på HG, der er så fordømmende, burde bruge hovedet til at forhindre en sådan tragedie i at ske igen, istedet for at pudse jeres glorier. Myndighederne er orienteret, så alle jeres hjemmestrikede holdninger, kan I ikke bruge til noget. Hermed er debatten slut for mit vedkommende. Min tid skal bruges på at få retfærdigheden frem, så den forbandede dræbermaskine fra Næstved bliver aflivet.

• #40   15. apr 2011 Når myndighederne er kontaktet, hvad er det så lige du vil have folk skal gøre? Det er for langt ude!
    Jeg kan ikke slå vedkommende op på krak, jeg aner ikke hvem det er. Så kan jeg da også slå dig op, Mette eller en helt tredje HG'er...Nå nej. Jeg har jo ikke noget info om folk. Der er nok mange der hedder f.eks. Mette.

<i>Min tid skal bruges på at få retfærdigheden frem, så den forbandede dræbermaskine fra Næstved bliver aflivet.</i>
    "Nååå, jamen det var jo bare en tæppetisser." Eller hvad? Sikke dog et sprog at føre!! Føj, usmageligt.

• #41   15. apr 2011 Nu skal jeg til Næstved i dag og skal have vore 2 tæppetissere med ud og gå. Det kunne jo være at man mødte dræbermaskinen??? I så fald, så forsvarer jeg mine hunde med alle midler, hvis den angriber.<b> ( ironi forekommer i starten af indlæget)</b>

Det tror jeg så næppe den gør idet at ejeren nok er klar over at hun skal passe på sin hund nu, for der er folk herinde, der opfordrer til diverse grimme ting.

Jeg pudser min glorie og håndhæver min ret til IKKE at begå selvtægt. Jeg har ikke brug for at konfrontere den pågældende ejer og fortælle hende hvor dum hun er. Det tror jeg godt selv hun er klar over.
    Derimod vil jeg gerne stå på hendes side, hvis der er nogen, der forsøger at udøve vold mod hende og hendes hund.
    For som en anden har skrevet - enten her eller i en anden tråd - så ved hunden ikke at den har en skrue løs.
    Jeg tror at ejeren, hvem det så end er, nok er ret ked af det, der er sket og ville ønske at det kunne gøres om, men det er desværre for sent.

Og så synes jeg faktisk det er utroligt tragisk, at det sker.

• #43   15. apr 2011 Fru Poms...

OG hvad havde du så forstillet dig hvid du ikke opfordrer til selvtægt?
    Hvorfor vil du udlevere oplysninger på labejeren hvis du ikke har en bagtanke, håber ikke der sker noget med labben eller den familie, så vil du nok i øvrigt have en rigtig grim smag i munden.....

jeg har ondt af den famnilie der har mistet deres hvalp, men når det er sagt så ar jeg mere ondt af labejerne nu efter dine indlæg herinde..og nej jeg er ikke hellig, jeg har blor min mening og fornuft

• #44   15. apr 2011 <b> synes godt om </b> *Citronmåne*

• #45   15. apr 2011 Citronmåne - Amen! Helt enig

• #47   15. apr 2011 Ej: JO!

Kommentér på:
Pomeranianhvalp bidt ihjel

Annonce