1.060 visninger
|
Oprettet:
Tandlæge :o( {{forumTopicSubject}}
Andre end mig der er dårlige til at gå til tandlægen?
Jeg fik i lørdags en voldsom tandpine. Jeg vidste ikke hvilken tand det var for det gjorde ondt i hele højre side af kæben.
Først i går aftes da kæbesmerten forsvandt, fandt jeg ud af hvilken tand der var dum.
Jeg har besluttet mig for at bestille tid hos tandlægen i morgen, men jeg er sgu ikke meget for det :o(
Jeg er SÅ dårlig til at gå til tandlægen.
Sidst mine tænder fejlede noget, var da jeg knækkede en kindtand og der gik et helt år før jeg fik ondt i den og gik til tandlægen.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
dec 2008
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 844
Held og lykke med din tandlæge tur. Jeg håber den bliver ligeså succesfuld som min
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
Held og lykke på onsdag :o)
Tak Nad :o)
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Lytter lige med på det beroligende
dec 2008
Tak og i lige måde må jeg vist hellere sige
Nej, dem jeg får er på recept, men jeg mener faktisk, jeg bare fik dem over telefonen. Det kommer selvfølgelig også nok an på lægen, men min kunne godt se fornuften i, at jeg kom afsted til tandlægen og så ved han, at jeg ikke bare ville gå og spise dem for sjov. Måske var det værd at prøve at høre din læge, hvis du også virkelig er rædselsslagen. "Mine" piller hedder Alprox
dec 2008
Desuden skal jeg helst lade dankortet blive hjemme for jeg kommer til at købe alt muligt mærkeligt på vej hjem fra tandlægen. Jeg tror, det er en blanding af lettelsen og stoltheden over, at det er overstået og så pillerne, der jo er lavet til at fjerne angst/bekymring, så jeg bekymrer mig heller ikke om min økonomi, når jeg har taget dem
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
jeg har aldrig haft et hul.. men jeg går ekstremt meget op i tand hygiejne
dec 2008
Jeg kan helt sikkert anbefale de piller. Jeg er ellers ikke vild med at proppe mig med sådan noget, men lige mht tandlæge synes jeg bare, det er rigtig vigtigt både for ens helbred, livskvalitet og økonomi, at man får passet det nogenlunde, så hvis det er det, der skal til, er jeg ikke i tvivl.
Jeg vil ikke sige, de gør det til en fornøjelse at gå derhen, men jeg får en følelse af, at det nok skal gå altsammen
maj 2005
Tusind tak!
dec 2008
Dem, jeg har fundet på nettet og læst om er det noget med, at man kommer til forsamtale og taler om, hvad man er bange for og hvad de kan gøre for at hjælpe og så har de selvfølgelig erfaring med skrækslagne patienter
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 606
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Jeg har fået en mega tandbyld ved min visdomstand, så jeg er skæv i hele hovedet...:0(
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Først går man til samtaler et stykke tid og når man er klar til det, så bliver man behandlet.
Det er gratis at gå til samtaler, og ved selve behandlingen betaler man kun for materialerne.
Jeg har arbejdet på den afdeling i 15 år.
dec 2008
Det er svært at forklare, præcis hvad det er. For det første er det jo fysisk ikke specielt behageligt, men det er faktisk som regel det mindste for mig.
Jeg tror simpelthen, det er for grænseoverskridende. Munden er ret privat ligesom underlivet, men det er nemmere at distancere sig hos gynækologen og tænke på noget andet end os tandlægen hvor der stå mennesker med hele overkroppen inde i hovedet på én. Samtidig ville jeg selv synes, det var noget af det ulækreste at skulle rode andre i munden, så selvom de selv har valgt deres arbejde og forhåbentlig er glade for det, er jeg ikke vild med at udsætte tandlægerne for den oplevelse.
Aller vigtigst er dog "klaustrofobien"; det, at man ikke bare kan rejse sig og gå uanset hvor gerne man vil væk. Det kan man jo så godt i princippet, men det er ikke så heldigt midt i en rodbehandling med metalstænger stikkende ud af tanden og åbent ind til kæben. Der er man næsten nødt til at vente, til det hele er lukket ordentligt til igen og den tvangs-følelse kan jeg ikke holde ud.
Jeg har det på samme måde på færger, hvor man heller ikke kan vælge at stå af midt i det hele, men sjovt nok har jeg hverken problemer med elevatorer eller fly, så det er jo ikke specielt rationelt
maj 2005
Min gamle skoletandlæge var elendig synes jeg. Jeg vil gerne vide hvad der skal til at ske og han fortalte aldrig noget så jeg blev ret forskrækket over smerten og lydene. Har en gang besvimet hos skoletandlægen da jeg fik rodbehandlet en tand. Om det var bedøvelsen jeg ikke kunne tåle, ved jeg ikke.
Jeg har generelt ikke haft nogle særlig gode oplevelser hos tandlæger.
Og det hjælper så heller ikke at jeg kun tager til tandlægen når skaderne udvikler sig, for så bliver det bare værre :o/
Hanne: Tak! Det kunne godt lyde som noget for mig :o)
maj 2008
yderst pinligt, for hele klassen stod og kiggede på mig.
Da jeg gik i skole (for maaaaange år siden) borede man meget mere, end man gør idag. Selvom det bare var et lille hul, så var der kun skallen af tanden tilbage, når de var færdige. Jeg synes også det gjorde hamrende ondt.
maj 2005
Godt at de i det mindste ikke gør sådan mere *GG*
nov 2009
Er blevet anbefalet en der hedder Rod More som skulle være god.
Hanne - ved du om der er noget lignende i århus?
A;H - Altså for mig er det nok en blanding af en dårlig skole tandlæge og så at hverken bedøvelse eller lattergas virker på mig, sids bedøvede de mig 3 gange før det bare virkede lidt og syntes det gør skide ondt at blive stukket og er en anelse bange for nåle (kommer fra et par brækkede arme og 5 stik på ca 10 min)
Ved ikke rigtig om der er andet, men det at jeg fx læser en har tid til tandlægen får jeg en snurren mave og bliver sån lid bleg/små mat/ dårlig agtig - kan ikke rigtig forklare det
maj 2008
jeg ved det ikke med sikkerhed.
Men du kan da prøve at ringe dertil og spørge ved omstillingen.
nov 2009
Tandlæge :o(