{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Geronimo
Geronimo
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 218

Hvornår stoppe man med at putte barnet {{forumTopicSubject}}

Har en bekendt, nej ikke mig selv .. har ingen børn :D, der stadig putter sit barn der er 7år... er det helt normalt? plejer de ikke at kunne tøffe ind i seng selv og lægge sig til at sove?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår stoppe man med at putte barnet
  • #1   26. apr 2011 min dreng på 2½ går selv i seng hvis jeg siger det til ham smiley tror det variere fra barn til barn

• #2   26. apr 2011 Det kan de sikkert nok, men det er da hygsomt at blive puttet af sine forældre med en historie eller lidt snak og godnat krammer :o)

• #3   26. apr 2011 Ja, det er helt normalt og et godt ritual at slutte dagen af med, der giver tryghed for barnet.

• #4   26. apr 2011 Det kan jeg bestemt ikke se noget galt i.....At man lige går med ind og siger godnat.

• #5   26. apr 2011 Selv når min datter er 15 og hun syntes jeg er den mest pinlige i verden vil jeg da give hende et godnat kys og fortælle at jeg elsker hende smiley Som jeg gør hver dag i forvejen smiley Hun er iøvrigt knap 2 år nu smiley

• #6   26. apr 2011 100 procent enig med Christina K, det er den hyggeligste tid på dagen, jeg elsker at putte min søn, og det gør ikke noget hvis det tager 20-30 minutter, historie, sang og snakke dagen igennem. En gave man kan give til sit barn.. det mest værdifulde man kan give sine børn er tid sammen, og så længe børnene gider at blive puttet, så bør man absolut bruge tiden til det.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#7   26. apr 2011 Den bekendte skrev på facebook "kan ikke få Samuel til at sove" og han er som sagt 7år og blir 8år om 2mdr.

• #9   26. apr 2011 Selvom man er 7 år kan man godt have svært ved at sove, hvis det har været en dum dag, han har ondt i maven, tænker over noget ubehageligt, eller hvis han har indtaget store mængder sukker lige inden sængetid.. eller bare ikke kan få ro på tankerne... ligesom andre mennesker (-; Det er vel ikke så unormalt, dejligt at han har en forældre der gider putte ham.

• #10   26. apr 2011 vi puttede vores til de var en 10 - 11 år --

de stoppede først med at sove hos os som 8 årige ca. men fortsatte med at komme ind og sove om morgenen indtil de var en 10 - 11 år mener jeg...

• #11   26. apr 2011 Der er masser af børn der i kortere eller længere perioder ikke bare lige falder i søvn. Især en dag som i dag kan være lidt vanskelig fordi det har været hårdt at komme tilbage i skole/børnehave efter en lang ferie og enten har de været gået omkuld i eftermiddags og er ikke trætte nu eller de er så udmattede at de er blevet pjevsede.

At putte kan jo være mange ting. Når man er 7-8 år synes jeg også, man godt bør kunne gå i seng uden nødvendigvis at skulle have historie el.lign., men det betyder ikke, at det ikke kan være hyggeligt at få alligevel. Men jeg ville da aldrig lægge et barn i seng uden i det mindste at gå ind og kysse godnat og sørge for, de var godt pakket ind i dynen

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#12   26. apr 2011 Så er det jeg tænker: sådan noget som ting de kunne tumle med, kan barnet vel komme ud med når de er vågne og ikke når de skal til at sove.

Ja, jeg syntes nu godt nok at når man er 7-8år, så må man være stor nok til at kunne gå ind i seng selv og lægge sig til at sove. Mine forældre fortalte mig engang, at det lærte jeg fra jeg var ca. 4år... derfor jeg syntes 7-8år lyder at rigtig meget.

• #13   26. apr 2011 at putte sit barn er vel ikke ens betydende med at man læser for det.

vi fulgte vores i seng.

når de havde børstet tænder kom de ned i stuen - så har jeg børstet tænder - også gik vi (en af os) med op på deres værelse og puttede dynen op om ørerne - gav et kys og sagde godnat - ikke så stor dramatik - men hyggeligt..

den lille at ungerne hjalp vi med at børste tænder indtil han syntes det var pinligt (også lige et havlt år længere under stor protest) men det skyldes at han havde lidt svært ved at børste dem selv og vi ville være sikre på det var gjort.

den dag idag kigger vi lige ind og siger godnat selvom han er 15½ år -- og han kommer også stadig ned og får et kram og siger godnat når han går op til sig selv for natten

• #14   26. apr 2011 Mine forældre "puttede" mig ikke decideret, men kom ind på mit værelse og sagde "godnat" lige til jeg flyttede hjemmefra..Det var ligesom tradition, at jeg gik ned i stuen og sagde at nu gik jeg i seng, og så kom de lige op og sagde godnat og slukkede lyset..

Jeg håber da jeg kan få lov at putte min søn i mange mange år!..

• #15   26. apr 2011 Mingo
    Så længe man er oppe og i gang er hovedet jo fyldt med alt mulig andet. Når så man lægger hovedet på puden, er der pludselig tid og ro til, at tankerne fra dagen kommer tumlende. Kender du det ikke fra dig selv? jeg har det da også som voksen sådan, at det er der tankerne kommer, både de gode og de dårlige

• #16   26. apr 2011 mingo - min mor sagde godnat indtil jeg var en 16 . 17 år - det var ofte i den intimitet jeg fik lettet mit hjerte for forskellige ting og sager --

• #17   26. apr 2011 Min datter er lidt over 15 nu. Og jeg er inde hos hende stort set hver eneste aften for at give hende et godnatkys og sige "sov godt skat. Vi ses i morgen". Eneste undtagelse er i enkelte weekender hvor vi går i seng før hende.

• #18   26. apr 2011 margit -- hæ hæ -- ja jeg siger nu stadig godnat selvom han har venner på besøg og der er gået lidt øl i den -- *gg*

• #19   26. apr 2011
    Mingo M

Jeg var selv meget gammel før min mor stoppede med at putte mig, jeg synes det var hyggeligt at få godnat fortællinger.

• #20   26. apr 2011 Hundemutter det er mere fordi hun sidder ved computeren at hun ikke går i seng. Eller selvfølgelig siger jeg godnat. men da er hun jo bare ikke gået i seng og så er det ikke helt det samme som at "putte "hende.

• Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

#21   26. apr 2011 Marianne K: Jeg har selvfølgelig også tanker der kommer frem, både gode og dårlige, men aldrig når jeg skal til at sove...de kommer i løbet af dagen i stedet for.

• #23   26. apr 2011 Jeg er 15 og får stadig et lille godnatkys og et sov godt. Synes ikke det er pinligt, men er mere en lille tradition.

• #24   26. apr 2011 Jeg har tænkt mig at putte min datter så længe hun giver mig lov til det smiley det er det tidspunkt hvor der er helt ro på og hun "slapper af", dvs, der er ikk andre forstyrrende elementer.

Så vi læser en historie eller snakker lidt og så krammer vi og kysser og putter smiley Hun er 17 år gammel og synes det er skønt smiley

• #25   26. apr 2011 Tror heller ikke det har en alder - De elsker hyggen, trygheden ved det, og jeg synes bestemt også det er en god afslutning på dagen smiley

• #26   26. apr 2011 trine - jeg kom lige til at snakke med den lille unge om det med at putte nu her - han sagde lige -- åhhh ja - det er bare det bedste når man får lavet ''ormen'' (når man stopper dynen ind under ungen over det hele)

har det helt fint med at vores resten af livet har mindet om ormen med sig i tasken

• #27   26. apr 2011 jeg er snart 19 og jeg ved intet bedre end når min mor kommer og siger godnat og slukker lyset. Og det er sku ligemeget om jeg har veninder eller kammerater til at sove. De synes også det er hyggeligt smiley hehe.

• #28   26. apr 2011 Maria: Men godnat blev der vel stadigvæk sagt når du gik i seng ikk? Det gør min store søn selvom han snart er 17 år, tror jeg ville tænke om der var noget galt hvis han en dag ikke sagde godnat og sov godt når han gik i seng ;o) siger det jo også til ham hvis man går i seng før ham specielt i weekenderne :o)

• #29   26. apr 2011 EEEEj så der ikke en gang nogen af jer der hopper på den!!

Jeg har lige skrevet jeg putter, kysser og krammer min 17-årige datter? Det vel ikk helt normalt hva? hihi

Nå, men hvis i skifter 17 ud med snart 3-årige, så passer det smiley

• #30   26. apr 2011 Indfør forbud mod sex med dyr nu !: Hehe eller også er det tidspunktet og man er for træt til at registrere det ;oP

• #31   26. apr 2011 Indfør,
    jeg tænkte bare "nåh, er hendes unge virkelig så gammel?"..

Hvis nu din datter brød sig om det, ville jeg ikke se noget galt i det...

Der er jo mange som krammer og kysser deres forældre gennem hele livet..

• #33   26. apr 2011 årh hvi jeg overnatter hos min mor en weekend, så siger vi også godnat og gir et natkys...
    ådan har det jo altid været med min mor... og min mormor faktisk..hun skulle altid have et kys på munden af mig..hun døde desværre for 4 år siden smiley

jeg putter min søn indtil han siger fra. han er 3 år nu og vi børter tænder, læser en historie, nusser på ryggen (det er han lige blevet helt vild med) og siger så godnat til 2 bamser, 2 plakater og en uro og så sir jeg nat nat (lader hans natlampe lyse dæmpet) og så skal far lige kysse godnat og så sover han smiley

• #34   26. apr 2011 Aino: Hehe eller os er jeg bare ikke så sjov som jeg render og tror smiley

Anja: Ja jeg har en veninde som gør det meget med sin familie, men ikk så det bliver, du ved underligt... og det har jeg altid ønsket jeg kunne med mine forældre, så jeg prøver også at vende min datter til en masse kram og møssere smiley Og hvis hun gerne vil have en krammer og en møsser som 17-årig så får hun os det smiley

• #35   26. apr 2011 Jeg får en kæmpe krammer hver søndag når knægten er på vej på efterskolen ;o) men vi krammer ikke godnat ;oP Det er da også hygsomt med krammer, betyder jo man holder af, man krammer jo ikke nogen man ikke holder af ;o)

• #36   26. apr 2011 havde lidt krise da den lille unge ikke længere ville holde mig i hånden når vi var ude og handle ---- indtil han en dag sagde -- jeg er altså ti år --- så gik det op for mig at han vist havde holdt mig i hånden et par år for meget *lol*

• #37   26. apr 2011 Indfør forbud mod sex med dyr nu !: Jeg havde faktisk ikke set den før du nævnte det, så måtte lige scroll op ;oP den var da meget sjov, men blev opdaget for sent da du jo selv røbede det ;oP

• #38   26. apr 2011 Hundemutter - nu med 2 DKCH .: Hahaha så kan jeg da bedre forstå Basse nogen gange brokker sig, han er lige blevet 9, sker der meget på en parkeringsplads tager jeg ham stadigvæk i hånden indtil vi træder ind i butikken ;o) han har briller, meget dårligt syn, kan være svært at have det fulde overblik selv når man ikke er ældre mener jeg hehe

• #39   26. apr 2011 Indfør,
    nej, i min familie har vi heller aldrig brugt den slags.. Så det vil jeg helt klart gøre med min søn smiley

Vil bruge meget tid på at hygge om ham og kramme med ham, og lære ham at det er naturligt, og håbe at han nyder det smiley

• #40   26. apr 2011 Aino: Argh pis os smiley

Anja: Lige præcis. Sys det er dejligt at kramme hej og farvel, men det føles helt akavet når jeg skal gøre det med min familie, så det gør jeg altså ikke )

Min min datter, hun får krammere og kyssere så det driver smiley

• #41   26. apr 2011 Jeg har en datter på 8 år lige om lidt og jeg putter hende HVER AFTEN!! og jeg kysser hende også stadig farvel og godnat bla.

Et barn på 7 år er stadig et lille barn som har brug for sine forælder... Så længe mine børn syndes det er vigtigt for dem at jeg putter dem ja så gør jeg det...

Min søn på 6 år er da heller ikke ved at løsrive sig fra mig endnu og der går nok stadig mange år før putteriet stopper her hjemme og alle dem jeg kender putter stadig deres børn når de er så små så ja det er vist helt normalt!

• #43   26. apr 2011 mine er 9, 7 og 4 og de kan da sikkert sagtens smutte i seng selv, men jeg vil da putte dem så længe de gider, det synes jeg er en god måde at afslutte dagen på

• #44   26. apr 2011 Ja put dem da så længe så mulig smiley Det er da den beste måde at afslutte anden på smiley
    De siger nok selv fra når de mener de er blevet for gamle til det smiley

• #45   27. apr 2011 mine unger er 10 og 13 år de er super selvstændige men men men som de selv siger bliver de aldrig for gamle til at få puttet dynen omkring sig, og få at vide:
    " sov godt, jeg elsker dig"

det er sørme da også hyggeligt:O)

• #46   27. apr 2011 Jeg bliver så glad ved at læse, at så mange viser den omsorg og kærlighed til deres børn smiley For ja, det er da underligt koldt bare at bede et lille barn om at gå i seng.

Jeg er 47 år og jeg husker stadig den rare, trygge fornemmelse, når man blev puttet og fik dynen stoppet godt ned omkring sig ;o)

• #47   27. apr 2011 Jeg synes bestemt man skal putte børn ligeså længe de vil puttes. Det er det hyggeligste ritual, det giver varme og tryghed og er en dejlig måde at slutte dagen på.

At stoppe fordi barnet får en given alder synes jeg er rigtig ærgerligt. Det må være behovet der skal styre det.

Og så vil jeg gerne indføre, at når man lige er kommet over den første teenagetid og unge voksenalder, så skal man puttes igen *GGG*

Nøøøj, det er altså hyggeligt ;o)

• #48   27. apr 2011 Jeg putter stadig vores børn på 4 og 7 år og det agter jeg at bli ved med så længe de tillader det smiley Det er så hyggeligt... De store på 12 og 14 går selv i seng, men da ik uden vi får en godnat møs, efter deres eget valg, vel at mærke smiley

• #49   27. apr 2011 alle mine elsker at blive puttet...selv de store. Men de to mindste på7 og 10 år beder om det hver aften... de går selv hen i seng, men spørger om jeg ikke kommer og putter dem og det gør jeg smiley

Kommentér på:
Hvornår stoppe man med at putte barnet

Annonce