641 visninger
|
Oprettet:
En hjemmeside om hooliganisme {{forumTopicSubject}}
Jeg skal skrive en case opgave i englske og valget er faldet op hooligans..
Jeg har søgt og søgt nettet igennem ang dette enme men jeg må være godt blind for kan slet ikke finde noget...
Er det nogle af jer der kender nogen sider jeg kan kigge på?
På forhånd tak
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
(link fjernet)
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.461
For jeg kan nemlig intet se på deres side
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
-Skrevet af en dansk jounalist..
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.461
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Jeg fandt et link til en film vi så dengang den varer næsten en time.
Gruppen her hedder The Chesea Headhunters.
Jeg beklager kvaliteten og sproget/underteksterne men der kommer et hav af informationer som du kan bruge til at søge på google osv.
Du kan også se om du er heldig at kunne skaffe filmen med danske undertekster et sted.
Filmen starter ca 2.25 inde i klippet..
(link fjernet)
nov 2008
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
Min egen opgave var primært baseret på egen research rundt om på stadions, pubber osv. Derudover har Birger Peitersen skrevet en bog, hvori der er en smule der kan bruges.
For Englands vedkommende er der en del mere litteratur, hvoraf noget dog er fiktion, så der er det i hvert fald vigtigt med en vis form for kildekritik - der er f.eks. Cass Pennants bøger, der er baseret på hans liv i ICF. Derudover er der jo film som f.eks. Green Street, Jeg tror også, man kan finde klip på f.eks. YouTube fra diverse offs.
Det er dog vigtigt at have for øje, hvor gammelt litteraturen er, for som så mange andre områder, er dette jo også et område i konstant udvikling, så meget har ændret sig siden "gamle dage".
God fornøjelse med opgaven - det er faktisk rigtig spændende, når man dykker ned i det!
En hjemmeside om hooliganisme