{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Hjælp til opgave... {{forumTopicSubject}}

Dette er ikke fordi i skal lave opgave for mig søger blot hjælp da jeg har svært ved det..

Opgaven går ud op at jeg skal formuler en ide til butikken.

Det er en butik hvor de sælger tøj til både drenge og piger i alderen til 15-25.
Der findes ingen andre butiker i den by.
Det saster på at sælge 8 tøjmærker. 2 af dem er fra USA og england..

Håber nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opgave...
  • #1   2. maj 2011 Er det sådan opgaven lyder, eller er det noget du selv har fundet på? hvad med sådan noget som prisniveau, inddele målgruppen i segmenter, f.eks. kan man bruge minerva modellen? Hvilken by er der tale om? Stor? Lille?

  • #2   2. maj 2011 Jeg kan lige kopir det der står i opgaven smiley

  • #3   3. maj 2011 Opgaven lyder

    Formuler en idé til butikken.

    Virksomhedsbeskrivelse

    Malene og Malle er kærester. Det har de været siden de mødte hinanden på handelsskolen til den 1.
    elevfest. Det er efterhånden 7 år siden. Efter HG2 fik de begge en praktikplads, Malene hos en
    revisor og Malle i en tøjbutik hvis primære målgruppe var store mænd. De har nu begge været
    udlært i 3 år og har lyst til at prøve noget nyt.
    Som de fleste andre unge går de vildt meget op i tøj og mode og derfor beslutter de sig for at starte
    en butik som sælger tøj til både piger og drenge. Målgruppen er unge i alderen 15 - 25 år. Der
    findes ingen andre forretninger i byen som har tøj til begge køn.
    Malene og Malle har fundet 8 tøjmærker, som de vil satse på. To af mærkerne, som er fra
    henholdsvis USA og England, har de fået eneforhandling af. Prisniveauet er over gennemsnittet.
    De har lejet nogle lokaler i gågaden. Byen er en mellemstor provinsby i Midtjylland. Der er ca.
    40.000 indbyggere.
    Malene og Malle har brugt mange aftener på at planlægge og lægge strategi for deres nye butik.
    Noget af det de har brugt rigtig mange timer på, er at finde ud af, hvad butikken skal hedde. Efter
    mange diskussioner, er de kommet frem til "Malene og Malle".
    I starten vil de selv stå for indkøb, salg, rengøring, regnskab og markedsføring. De er dog også
    enige om, at de vil have en elev ind hurtigst muligt. Eleven skal være med i alt. De vil begge være
    chef for eleven.
    De har begge sparet 30.000 kr. op, som de vil investere i butikken. De er enige om, at ejerformen
    skal være et I/S. Der er oprettet en interessentskabskontrakt, hvori der bl.a. står, at de hver især ejer
    50%.


  • #4   3. maj 2011 Har i ikke en definition på hvad en forretnings idé skal indeholde? Kan ikke huske det far handelsskolen :s Hvilken skole/uddannelse skal opgaven skrives på?


  • #5   3. maj 2011 Hele opgaven ligger på trojka.dk
    Jeg går på HG smiley


Kommentér på:
Hjælp til opgave...

Annonce