804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvalpe foder??? Hvalpe foder???

hej

vi få her den 25 maj en labrador hvalp på 8 uger hvad kan i anbefale af foder til den?

er der ikke nogen test af hundefoder så man kan se hvad der vinder som best?

er det rigtigt at det billigste fra supermarked er lige så godt som det dyre?

hvad med disse mærker?

Hills
Eukanuba
Royal Canin

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe foder???
  • #1   5. maj 2011 Af dem du nævner ville jeg vælge Royal canin... Men jeg kender ikke Hills.

• #2   5. maj 2011 Jeg ville ikke vælge nogle af dem du skriver. Prøv at kigge på Orijen og Acana.

• #3   5. maj 2011 De test jeg har set siger at i det billige foder er der det i som hunden har behov for.. Der er så også mange fyldstoffer i som gør at hunden skal have en større mængde og der kommer også mere ud i den anden ende.. Jeg plejer at bruge royal canin men jeg har også brugt eukanuba.. Det har fungeret fint for mig.. Til den hvalp jeg har nu bruger jeg det der hedder optimal balance som kan købes i bl.a. kvickly og brugsen og det har hun det fint med og hun ser pæn ud både med vægt og pels og det hele

• #4   5. maj 2011 Jeg har også labrador, og jeg har brugt Labrador retriever fra Royal Canin - jeg har været super tilfreds med det og Trille har en dejlig blank og blød pels.. For du skal huske på at labrador har tendens til overvægt, så du skal tænke meget over hvad den bette får!

• #5   5. maj 2011 hov glemte at skrive at jeg også har brugt hvalpefoderet fra royal canin og at jeg varmt vil anbefale det..

• #6   5. maj 2011 okay den skal jo også have noget der er lavet til at den er i vokse alderen og vokser meget hurtigt

• #7   5. maj 2011 ja, og det er der altid i hvalpefoderet, der er noget mere gods i foderet til hvalpe.

• #8   5. maj 2011 (link fjernet)

er det så denne den skal have?

• #9   5. maj 2011 Jep - det var den vi brugte og har været rigtig tilfredse med smiley

• #10   5. maj 2011 Ingen af delene. På alle tre typoer foder, skider mine hunde rigtig mange gange om dagen.

• #11   5. maj 2011 For det første skal du spørge opdrætteren, hvilket foder hvalpen plejer at få, og det skal du så fortsætte med et stykke tid, og så ganske langsomt (i løbet af en uges tid) skifte over til det foder, som du vil bruge fremover.
    Kan ligesom andre anbefale Orijen og Acana, men også foder fra danske Kingsmoor og Tholo skal da bestemt nævnes. Jeg går selv ind for foder uden korn og ris, men det er nok en "smagssag". Hvis du vil bruge foder med korn i, så har jeg tidligere prøvet Happy Dog og Josera, begge mærker er ganske udemærkede, og til en ganske fornuftig pris.
    Held og lykke med din nye vaps.

• #12   5. maj 2011 Husk at finde et hvalpe foder med "large breed" da det er en mellemstor hund du får..:-))) RC, Hills, Ekuanuba, er super.!!!:-)))

• #13   5. maj 2011 Hardimann H
    hvad er RC?

• #14   5. maj 2011 det svært at der er så mange delte meninger om foder syntes jeg... hvad anbefaler dyrelægerne?

• #15   5. maj 2011 Som tommelfingerregl kan man sige at hunde på ingen måde har godt af korn, og når du kigger på indholdsfortegenlsen så er der produkt der står først på listen det produkt der er mest af i fodret.

Jeg personligt går i en stor bue unden om foder der indeholder korn, animalske bi-produkter, vegatabilske bi-produkter og kunstige tilsætningsstoffer.

• #16   5. maj 2011 ser det her godt ud så?

Orijen Puppy Large Breed er et foder bestående af 70% kød og 30% frugt og grønt og derved overhovedet ingen form for kulhydrater fra hverken majs, hvede eller andre kornprodukter.

Indhold
    Frisk udbenet kylling, kyllingemel, udbenet kalkun, kalkunmel, kogt sød kartoffel, friskfanget hvid dybhavsfisk, kyllingefedt, sød kartoffel, udbenet laks, hele æg, laksemel, naturlig kyllingesmag, lakse- og ansjosolie, solsikkeolie, tørret alfalfa (Blålucernespirer), tang, gulerødder, spinat, ærter, tomat, æble, chicorie rod, lakridsrod.

Fordeling af kalorier
    4200 kcal/kg heraf 50% fra proteinkilder, 20% fra frugt og grøntsager og 30% fra fedt

Analyse
    Protein 42.0%
    Fedt 16.0%
    Kulhydrater 18.0%
    Vand 10.0%
    Fiber 2.5%
    Kalcium (min.) 1.3%
    Fhosphorus (min.) 1.2%
    Omega-6 2,5%
    Omega-3 0,8%
    Glukosamine 700 mg/kg
    Kondroitin 150 mg/kg
    Microorganismer 80M cfu/kg
    Aske (max.) 7.0%

• #17   6. maj 2011 RC= Royal Canin.:-) Orijen puppy large breed, tror jeg ikke er en dårlig ide, med mindre hunden får allergi af kyllingeproteinet...:-(((
    Men hvis du vil være helt sikker på om det er det rigtige foder, så kontakt en ekspert indenfor området.:-) www.dyrbaredyr.com

Kommentér på:
Hvalpe foder???

Annonce