1.269 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Skoldkopper Skoldkopper
Min søn har fået skoldkopper, og de kløer jo helt vild kan jeg fornemme på ham.
Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe ham lidt? og har i gode råd til hvordan vi kommer bedst igennem forløbet
0 synes godt om
jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180
Kæresten skøjtede på apoteket og fik noget A-derma zinkdims på spray, det fungerer fantastisk.
Da de to store (6 og 9) havde det for 6 år siden, mener jeg vi brugte alm. zinksalve, det virkede også ok men er supersvært at smøre ordentligt ud. Der er sprayet nemt og sjovt for barnet. I det her tilfælde en 3-årig
God bedring
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
Smør lokalt bedøvende salve på, så det ikke kløer alt for meget, (afhjælper også at det bliver til grimme ar).
Kun noget jeg har hørt fra andre med børn, min dreng har ikke haft det endnu. Evt spørg på apotekket.
Held og lykke med det
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Så fik vi noget naturlægemiddel og nu kan jeg selvfølgelig ikk huske hvad det hedder. Men det hjalp super godt og gjorde ikke min datter hvis som et lagen.
Desuden så hjalp vi hende med at klø, så hun ikke brugte neglene. Så brugte vi en stofble eller et viskestykke og så nussede vi hende over det hele med den.
Jeg har ikke rigtig nogle gode råd til hvordan man kommer gennem forløbet. Men husk at holde øje med om der kommer betændelse i nogle af dem for så skal i til lægen og have bakteriedræbende/hæmmende creme...
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 130
Det er zink salve men på spray
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
Han stod stolt nede på apoteket og viste sine skoldkopper frem hihi
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
Skoldkopper