1.782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

skoldkopper skoldkopper

Kloge hoveder, kom hid!!!

Jeg er HØØØJ-gravid, og nu er der skoldkopper i storebrors børnehave.

Både jeg, han, søsteren og farmand har haft skoldkopper, så der er ingen ko på isen der, MEN kan Marcus bære smitten hjem til lillebror som "immun smittebærer"???

Hvis jeg nu lader være med at slæbe lille nus med i børnehaven så længe der er "udbrud" er der så mulighed for at han undgår det i denne omgang??
Jeg ved godt at man siger at jo mindre de er, jo lettere er det for dem osv, meeeen som helt nyfødt vil jeg nu godt skåne ham, hvis jeg kan ;o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skoldkopper
  • #1   11. sep 2008 Må være dig svar skyldig.....prøv at ringe til din læge og hør ad

• #2   11. sep 2008 Tror da ikke han bærer smitten med hjem...men hvis du tager lille nus med derop, skal børn der har skoldkopper nok ikke i nærheden...men der er vel ikke børn med skoldkopper i børnehaven...
    Ellers kan du prøve at google det..
    Min den yngste fik det da hun var en uge gammel og det var der slet ingen problemer i..

• #5   12. sep 2008 Der sker intet ved skoldkopper så længe du har haft det smiley

Det er ligesom med kattebakken smiley Når bare du er immun er baby også smiley

• #6   12. sep 2008 Mit svar var så ment som når baby var i maven *GG* synes godt nok også det var et underligt ? så smiley

• #7   12. sep 2008 Jep, han er "sikker" nu, så længe han er indenbords osv...men det var netop, EFTER han er født!! ;o)

Har hørt lægen ad, og man kan IKKE være smittebærer, når man har haft det.
    Dvs bette bror bare blir hjemme fra børnehaven indtil "epidemien" er ovre, og så sku dét være dét!! ;o)

Takker for alle svar;o)

• #8   12. sep 2008 Held og lykke med "bebsen"...!

• #9   12. sep 2008 hvorfor holde ham hjemme? det smitter jo kun indtil det bryder ud..

Jeg syndes det synd min søn på 5aldrig har haft det endnu:( han har ellers været sammen med flere der havde det inckl. min brødre der fik det da de var 9 og 15vist og det var et HELVED fordi hele kroppen var fyldt og lægen sagde også det var slemmere jo ældre man blev så hellere have det i vuggestue og børnehave hvor børnen kan holdes hjemme og lægge i badekar:)

Men det er da vist kun rødehunde man skal holde sig fra når man er gravid ikke andre ting fra børnehaven..

• #10   12. sep 2008 mopsejer: og lussinge syge

• #11   12. sep 2008 jo tidligere de har skoldkopper desto bedre - dertil skal det lige siges at baby self ikke skal udsættes for smittefare kort efter fødsel...., men da vores datter var 3 mdr. var vi bange for hun var blevet smittet, ringede til lægen som sagde at det skulle vi ikke være nervøse for, jo tidligere desto bedre, da de bliver mindre angrebet som babyer...

Men Liva har desværre stadig ikke haft det...

Jeg selv har været meget bange for monukolose (staveplade), det har været meget i udbrud det sidste halvandet års tid...

• #12   12. sep 2008 vores den mellemste havde skoldkopper da hun var ca 5 mdr. men det var meget nemt, for hun havde kun et par stykker i bleområdet. jo yngre de er jo bedre. Når du har haft det, og ammer, så er babyen beskyttet via mælken:-)

• #13   12. sep 2008 nåe ja sorry den glemte jeg:(

Kommentér på:
skoldkopper

Annonce