hjælp grønt og frugt / ecolibaktier??? {{forumTopicSubject}}
Jeg er i syv sind....
http://www.bt.dk/foedevarer/livsfarlige-groentsager-i-butikkerne
Jeg står og skal holde fødselsdag lørdag....
Planen var at der også skulle være sunde ting... Agurkerne er fra danmark, så det er fint....
Men hvad med:
Peberfrugt fra holland?
Cherrytomater fra holland?
Vindruer fra Indien og Chile?
Kiwier fra Italien?
Honning melon fra Costa rico?
Det hele skal serveres rå....
Skal jeg droppe det? Vil ikke risikere jeg er skyld i mine gæster sygdom?
Eller er den E-coli-baktie, nem nok at vaske af? hvis den skulle være derpå?
Tænker at honningmelonen måske ikke er det der er det største problem, da man jo ikke spiser skallen?
Hjælp mig, nogle der kender til E-colibaktier på frugt/grønt... Skal jeg droppe det hele eller hvordan skal jeg håndtere det?
På forhånd tak
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Infektion med E. coli forebygges ved at skylle frugt og grønt grundigt, spise varmebehandlet mad, drikke pasteuriseret mælk og frugtjuice/most og ved opretholdelse af god personlig- og køkkenhygiejne, samt ved almindelig omtanke ved badning og væske- og madindtagelse i udlandet (”skræl det, kog det eller glem det”). "
http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/E/E%20coli%20infektion.aspx
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 371
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 371
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Peberfrugt, Cherrytomater og især vindruer, er sgu noget svære at skrælle. hihi...
Jo de startede med at sige Tyske... Så også spanske (de spanske gulerødder, til gulerødstænger ER droppet).... Og nu generelt udenlandske.
Kan være man skulle købe noget mere dåse-frugt (ananas f.eks.....)
Ihhh hvorfor skal dette også lige komme lige inden jeg skal holde stor rund fødselsdag.... For dælen da....
Søster: Tror du jeg kan vaske vindruer, peberfrugt og cherrytomater grundigt nok? Eller er det en umulighed?
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Forbrugerrådet mener jo at ALT udenlandsk frugt og grønt skal fjernes fra butikkerne.... Det er der jeg bliver så meget i tvivl
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
hjælp grønt og frugt / ecolibaktier???