5.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 86 Svar

HJÆLP HJÆLP HVJÆLP!! HJÆLP HJÆLP HVJÆLP!!

Min hund begyndte at få en lille plet i nakken i går aften lige inden senge tid, je tænkte at det ikke var noget og gik i seng, men da jeg så ham her til morgen havde det spræt sig til hele nakken og var blevet grønt..! jeg tager selvfølgelig til dyrelægen i morgen da jeg troede det ville gå over i dag, men det er kun blevet værre, fo jeg kan se på ham at det klør og sviger smiley

er der nogen der kan fortælle mig om hvad det er ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde 4.950 kr.
  • Gipsloft i viktualierum 1.800 kr.
  • Flytterengøring 1.990 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Fjerne og bortskaffe 2 stk tørrestativ-stolper 900 kr.
  • Hæk-klipning. Naur-hæk. Top skal studses ca 1 meter. Hæk ca 75 m. (Jeg klipper selv siderne) 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP HJÆLP HVJÆLP!!
  • #1   25. maj 2014 Hotspot??

• #2   25. maj 2014 Og jeg ville IKKE vente til i morgen...

• #4   25. maj 2014 min dyrelæge har lukket, men hved du hvad der kan ske ved det?

• #5   25. maj 2014 Det er derfor, at der er dyrlægevagt..

Hotspot skal behandles NU... det kan blive ret slemt på en nat!!!

• #6   25. maj 2014 Hvis det er hotspot, så spreder det sig, hvis ikke der bliver gjort noget.
    Det svier og brænder, så det er meget ubehageligt for hunden!

• #9   25. maj 2014 Hotspot ja. Eller har han fået loppemiddel i nakken?

• #10   25. maj 2014 Blis har ikke haft grøn pels de gange hun har haft hotspot.... tænkte også som Nu som, om han har fået loppemiddel i nakken..... lagt et eller andet sted hvor noget har smittet af på ham og genere huden?

• #11   25. maj 2014 Laika havde heller ikke grøn pels da hun var hårdt ramt af hotspot.

• #13   25. maj 2014 Lol hvorfor mon jeg sidder og tænker på Bitten og frugtfarve smiley

• #14   25. maj 2014 Tænker også om den er blevet behandlet med pipette i nakken ... min Nova fik sidste år en voldsom allergisk reaktion efter behandling, den måtte have en akut behandling med binyrebarkhormon og vask flere gange dagligt..

vil også anbefale at du i det mindste kontakter en vagtdyrlæge nu og fortæller om situationen ... når du ringer til den normale bør de henvise til et vagtnummer på deres telefonsvarer

• #15   25. maj 2014 Cecilie, har jeg aldrig hørt om... det bliver snasket/klistret i pelsen af betændelse, men Blis's pels har aldrig været grøn.

• #16   25. maj 2014 Ring til en dyrvagtlæge og spørg dig til råds - det koster ikke noget.
    Hvis dyrlægen vurdere at det er noget som skal ses nu og her, så bør du gøre det..

• #17   25. maj 2014 Har du gjort noget ved det i dag? altså vasket området eller noget?

• #18   25. maj 2014 ja jeg har vasket det en gang ?

• #19   25. maj 2014 Hvordan føles det? kunne godt se lidt glinsende ud fra billedet....
    Har du haft givet et loppemiddel i nakken?

Sry men finder lige et ikke så lækkert billede....

• #20   25. maj 2014 Sådan her så det ud på Blis den ene gang inden dyrlæge besøget....

profilbillede
  • #21   25. maj 2014 Loppemiddel?

• #22   25. maj 2014 Da pelsen var fjernet af dyrlægen så det sådan ud....

profilbillede
  • #24   25. maj 2014 Og Laika:

profilbillede
  • #25   25. maj 2014 Lotte, det jeg og Nu som viser... gerne klistret - betændt, det spreder sig mega hurtigt.... jeg havde kun set det ene om aftnen hvor jeg var på vej i seng, i seng kom jeg ikke for søgte nettet hele natten og havde fundet frem til hotspot da vi kørte til dyrlægen om morgnen, der havde hun så fået et mere....

• #26   25. maj 2014 Mit billede er mørkt, det sidder i armhulen, det er derfor. Men ja det var klistret, virkelig betændt og faktisk næsten vådt.
    Og det viste sig at hun havde hotspot 3 steder på kroppen.

• #27   25. maj 2014 Samme hotspot.

profilbillede
  • #28   25. maj 2014 Lotte, det kommer gerne i forbindelse med en lille skramme eller et stik fra en nål osv.... nogle hunde har flere stafylokokker i huden end andre og derved mere tilbøjelig til at få hotspot end andre.... så vidt jeg har fået fortalt.
    Det skal holdes tørt og behandles, forskelligt hvad dyrlægerne mener man skal behandle med, tænker det nok også er lidt afhængigt af hvor hårdt hunden er angrebet...

• #29   25. maj 2014 Laika skulle renses med Klorhexidin et par gange dagligt og have sårspray på bagefter og bades nogle gange i speciel shampoo. Hun var hårdt ramt.

• #30   25. maj 2014 Cecilie C, kunne du ikke svare om hunden har fået en pipette i nakken?

• #31   25. maj 2014 Nu som, jeg gemte ting dengang jeg slettede Blis's profil og fotoalbums, smider lige et kopi fra det fotoalbum der omhandlede hendes hotspot, hun havde "kun" de 2 billedet viser, men hun var hævet hvor det var plus nedtrykt hvilken en hvalp på ca. 4 mdr. jo ikke skal være, hun kvikkede allerede op dagen efter dyrlægebesøget smiley

Kopi:
    Hotspot.
    Godt hun var "korthåret" og at man dagligt børster / nusser hende, så vi fik det opdaget i tide!!!
    Dyrlægen undersøgte hende grundigt! spurgte til om hun havde været i kontakt med andre hunde / dyr, det har hun ikke fornylig andet end der engang imellem render en kat igennem haven. Dyrlægen trimmede håret ned i det område hvor betændelsen var, vi måtte være 3 til at holde det "lille" pus ;oP Hun gav hende smertestillende og antibiotika (Betamox og Rimadyl), fik Noroclav Vet og Carprodyl F piller med hjem hun skulle havde de næste 5 dage, skal rense områderne med Brintogilte 2 gange dagligt, fik en krave med til om natten, gav råd om at vi skulle give hende en babysok på hendes bagben om natten. Vi skal til tjek igen Torsdag i næste uge. Dyrlæge = Bindslev Dyrehospital smiley

Vi har været til tjek, hun "nuppede" sårskorpene af, Blis fik medicin til 10 dage mere. Dyrlægen havde i første omgang ikke ville give til mere end 5 dage, da hun ville se om Blis havde en allergisk reaktion og om medicinen virkede. Hun tog 2 podninger og en pels prøve.
    Vi renser stadigvæk områderne min. 2 gange dagligt, hun får stadigvæk kraven på om natten, dette fortsætter vi med til pillerne slipper op for at være på den sikre side.
    Prøverne var negative, så det var godt smiley

• #32   25. maj 2014 Husker ikke om Laika fik medicin smiley Kigger lige på FB.

• #35   25. maj 2014 Jo kan se på FB at Laika skulle have antibiotika i MINDST ti dage.

Vark, jeg har aldrig set et grønt Hotspot før, men jeg ved ikke om det kan forekomme.

• #36   25. maj 2014 Nu som, tænker Blis fik det pga. hun var ret hævet samt nedtrygt = smerter smiley

Cecilie C, håber du kontakter dyrlægen og får kigget på hunden, opdatere gerne bagefter, pøj pøj med det smiley

• #37   25. maj 2014 Vores tæve blev gullig omkring hendes hotspot. Hun var også helt hvid, der hvor hun havde dem.
    Når de healede blev de til en rød plet i pelsen...

• #38   25. maj 2014 Jeg går i seng med tanken om det mon er frugtfarve, at en eller anden har lavet en joke med TS smiley Natter herfra...

• #39   25. maj 2014 Jeg kan huske at dyrlægen slet ikke var sikker på at behandlingen kunne slå hendes hotspot ned med første behandling. Fordi hun var så hårdt ramt.

• #41   26. maj 2014 det min hund har er skam ikke en joke, men dybt alvor..?

jeg har haft givet ham loppekur for 2 uger siden, og det har jeg givet ham som jeg plager, jeg tager til dyrelægen i morgen tidlig, for jeg kan se på ham at han lider og at det sviger, og jeg går også i seng med en lille tåre, men jeg kan intet gøre før imorgen tidlig.. ? smiley

godnat

• #43   26. maj 2014 Der er da masser du kan gøre nu, Ring til vagtdyrlægen! Hvis du kan se din hund lider er det da direkte uansvarligt ikke at ringe nu!

• #44   26. maj 2014 Cecilie - Få overtalt dine forældre til at ringe og i det mindste snakke med vagt dyrlægen nu..
    Og meget gerne kom afsted til dyrlæge med det samme også.. For som de andre siger, er det hot spot så breder det sig med lynets hast..

• #45   26. maj 2014 Stakkels hund smiley kan ikke forstå du bare kan gå i seng , og vente til i morgen .

• #46   26. maj 2014 Mon ikke det er grønt fordi det er fugtigt og hunden har gnedet sig i noget nyslået græs?

• #47   26. maj 2014 Puds kan sagtens være grønt, hvis du søger Green pus Dog på google kommer der en del svar op.

Og man kan altid ringe til en vagtdyrlæge, det er simpelthen en for dårlig og udbredt tendens at tænke man "ikke kan" komme til dyrlæge udenfor åbningstid!
    Derudover ser jeg også mere og mere tendens til at man tænker at det ikke er alvorligt til at søge akut dyrlæge medmindre man er i tvivl om dens overlevelse...men at dyret er i smerter er tilsyneladende ok?

• #48   26. maj 2014 Kan han have gnedet sig på noget, der er behandlet med f.eks. algedræber, træolie eller træimprægnering? I alle tilfælde kan det ætse og ødelægge huden.

Det samme kan være tilfældet, hvis du har sprøjtet mod ukrudt eller bruge klorin, hvis lugt tiltrækker nogle hunde og får dem til at gnide sig i det.

• #49   26. maj 2014 Ifølge TS profil, så er hun 16. Dette må man jo så gå udfra passer.
    Det kan tænkes forældrene ikke er for ideen, med at tage afsted til vagtdyrlægen. Mange skræmmes jo af dobbeltakst.
    Ikke at det er en undskyldning, men en 16-årig pige kan umuligt gøres fuldt ansvarlig. Her er det nok nærmere forældrene der skal bebrejdes, for ikke at reagere på hundens tilstand, og se det akutte i denne.

Personligt havde jeg nok lagt mere pres på dem, hvis jeg var TS. For den bør da absolut ikke gå hele natten med det.

• #50   26. maj 2014 Lige læst indlægget igen. du har set det til morgen . og ikke i løbet af hele dagen, taget til en døgndyre læge vagt . Ville aldrig have tøvet et sekund med at tag afsted. Om så det kostet mere, så var det lige meget om jeg skulle sulte resten af måneden . forstår ikke du kan lade din hund lide på den måde .

• #52   26. maj 2014 TS: "HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!! Min hund er akut syg!!! Hvad er der galt og hvad skal jeg gøre?!?!"

10 mennesker: "ring/tag til dyrlæge, nu!"

TS: " naaah, det går nok. Venter til imorgen. Godnat. "

smiley

• #53   26. maj 2014 Lima. Hun er 16år og det er forældrene som har pengene, hun kan ikke bare ringe hvis forældrene har sagt nej.
    Desv. er det ikke alle som syntes at det er så slemt når ens dyr får et ukendt "sår" smiley

• #55   26. maj 2014 Jeg er på ingen måde lige glad med min hund, men som mange også har skrevet så er jeg 16 og jeg kan intet gøre, og jeg skriver bare hvad mine forældre sige, og det er vi venter til i morgen tidlig ( som er i dag ), lige nu er jeg i skole men de lovede mig at de ringede til dyrlægen kl 8 og det stoler jeg self. Også på at de har, jeg skal nok skrive hvad det er når jeg for noget afvide ?

• #56   26. maj 2014 Håber ikke det er hot spot. Fifi har ikke haft det men det lyder som et helvede smiley

• #57   26. maj 2014 Hot spot er noget fanden har skabt i vrede!! Det breder sig med lynets hast og det kan være sindsygt smertefuldt. Et par af mine golden led af det, så jeg lærte til sidst at kunne lugte så snart det var der. Så kunne jeg undersøge hunden og få barberet området frit og behandle.

Den ene af mine goldens måtte vi være 4 om at holde da han skulle klippes. Normalt fandt han sig bare i ALT. Vi har sågar lagt dræn i et stort bidsår og syet det fast til huden uden bedøvelse. Men hotspot var det værste smiley

Jeg håber saftsuseme at den stakkels hund har været til dyrlægen. Tænk at den har gået med smerter i 1½ døgn smiley

• #59   26. maj 2014 Jeg er helt enig Mette. jeg syntes bare at folk er hårde ved TS da hun jo ikke kan kommandere med sine forældre og fortælle dem hvad de skal og ikke skal.
    Stod det til hende så var hunden nok også kommet afsted asap. smiley

• #60   26. maj 2014 Du har ret Anita smiley og det er vist bedst placeret her at råbe røv til forældrene!

TS er 16 og kan lovligt eje og tage ansvar for et dyr, i dette tilfælde er det desværre ikke hendes ansvar og forældrene stiller sig tydeligvis i vejen selvom det lader til deres datter er kompetent nok. De burde lytte til hende.

Men næste gang, så TS synes jeg du skal ringe til en vagtdyrlæge, det kan du godt gøre selvom dine forældre ikke vil. Og det kan jo være de så for syn får sagens alvor, eller du kan få nogle råd til behandling smiley

God bedring med hunden smiley

• #61   26. maj 2014 Desv. tænker mange forældre mere på pengepungen end børnenes kæledyr, som de jo selv er gået med til at de har fået. "På godt og ondt" skulle man mene. smiley

Desv. viser det sig at det åbenbart kun er når alt er godt, at kæledyr er en god ting for børn.
    IRONI KAN FOREKOMME.

• #62   26. maj 2014 M. I, hvor er du go smiley det lyder slet ikke usandsynligt smiley

Cecilie C, ser frem til din opdate smiley håber du har kunnet følge med i timerne i dag, selvom det nok har været lidt svært med hunden i tankerne, men efter dyrlæge besøget og behandling skulle den gerne blive fin igen ved hotspot. *Kram*

• #63   26. maj 2014 Min hund er allergihund og har derfor til tider et dårligt immunforsvar og derudover har hun tæt pels så hun har haft hotspot ...

Hotspot er som alle skriver noget virkeligt møg. Reglen hedder at det behandles så snart man opdager det.

Følgende gør du med det samme du opdager Hotspottet!

Alt pelsen klippes væk i området i og omkring såret (ofte så ryger pelsen nemt af, sammen med huden, da betændelsen ligger lige under huden, og huden nemt ryger af pga. infektionen angriber så hårdt).
    Når pelsen er fjernet så renses såret og der bruges klorhexidin (IKKE brintoverilte da dette svier).
    Har man Cotivet Sårspray er dette også rigtig godt da det holder såret TØRT så kan bakterierne ikke sprede sig og det lugter og smager grimt for de fleste hunde så de holder snuden væk fra såret ...

Dyrlægebehandl. SKAL iværksættes hvis ovenstående regime ikke inden for 1-2 dage bevirker at hotspottet er tydeligt aftagende og helende, eller i samme øjeblik kløen og/eller smerterne er ukontrollerbar/e og hunden lider.

Hunden har så godt som i 90+% af tilfældene brug for kløestillende og/eller smertestillende medicin fra dag 1, og så skal du have fat i dyrlægen med det samme, hvis ikke du allerede har kløestillende/smertestillende medicin hjemme.
    Der bruges som regel her binyrebarkhormon da det udover at være kløestillende også er hæmmende for infektion og hævelse og dermed virker det smertestillende.

Kløestillende og smertestillende som ikke er binyrebarkhormon må IKKE gives sammen.

Er såret fortsat tiltagende efter 1-2 dage, selv om du har gjort alt du kunne gøre selv, skal der opstartes antibiotisk behandl.

Hotspot spreder sig inden for få timer og derfor skal der handles så hurtigt. Man kan tydeligt se forværring eller forbedring inden for 12-24 timer. Så hurtigt går det.

Et Hotspot der ikke er påbegyndt behandl. på inden for 1-2 døgn kan ofte betyde at et betydeligt indgreb fra dyrlæges side er nødvendigt, og så er der i hvert tilfælde inden penge sparet ved ikke at være taget til dyrlæge tidl.

Når hunden først er i antibiotika og binyrebarkbehandling så går helingen heldigvis som regel også meget hurtigt :o)

Her er en video lavet af en DYRLÆGE omkring hvad Hotspot er og hvordan det behandles behandles: http://www.spoergdyrlaegen.dk/hundeemner/sygdomme/hot-spot-retriever-eksem

God bedring med vovsen :o)

• #65   26. maj 2014 TS har været online for 2 timer siden smiley

• #66   26. maj 2014 Cecilie:

Hotspot breder sig meget hurtigt. Det klør og hunden har smerter. Det passer med hvad TS har skrevet.

• #67   26. maj 2014 Det ville vel egentligt være rart med en update på hunden... fordi den da forhåbentligt har været ved dyrlægen idag.

• #68   26. maj 2014 Tjaaaaaaaa.... Det burde den da..

• #69   26. maj 2014 Nu kan det godt være jeg lyder som ...Rasmus modsat .... men jeg synes overhovedet ikke det ligner Hot-Spot ......

Hvor ofte har man set en fuldstændig selvlysende ir-grøn Hot-Spot ?? ...... der er lysende grøn helt ud i spidserne af håret ?

Ret mig ... hvis jeg er helt forkert på den...... men jeg tror IKKE det er Hot-Spot.

• #70   26. maj 2014 Bitten, har du læst:

M. I # 46 i dag kl. 01:03

Mon ikke det er grønt fordi det er fugtigt og hunden har gnedet sig i noget nyslået græs?

For mig lyder det meget logisk smiley synes det ud fra Cecilie C's forklaring og det at billedet viser noget der ser glinsende - fugtigt ud, at det kunne tyde på hotspot, håber virkelig hunden har været ved dyrlægen i dag og er i gang med behandling, samt Cecilie C kommer med en update....

• #71   27. maj 2014 Var jeg TS og mine forældre havde nægtet at ta min hund til dr.dyr, så havde jeg sgu også holdt mig fra tråden.

hvorfor får skældt huden mere fuld når man ikke kan gøre noget når det er forældrene som har pengene, man er jo gammel nok til at vide at dr.dyr VIL ha betaling nu og har.

Men mange herinde har ikke stået som hundeejer i en alder af 16år hvor man har "ansvaret for hunden" så længe den er rask, når den så bliver syg så får man at vide at forældrene at de nok skal ta den til dyrlægen når og HVIS de syntes at det er nødvendigt.

Jeg syntes helt ærligt at mange af Jer lyder utroligt uvidende om hvordan det er at stå i TS´s sko.
    Jeg har prøvet det, men som 12årig, og det TS skriver lyder som mine forældre som de var dengang.

man lærer meget af sådan en ting, så som at man ikke ansaffer sig et dyr før man selv kan betale for en dyrlæge hvis hunden/hesten/katten kan få hjælp ASAP hvis det behøves.

Jeg syntes at i 14 der har givet Thumps up til kommentaren #52 burde skammen jer noget så forfærdeligt. og tænke lidt over HVEM der burde føle jeres vrede, hvilket IKKE er 16årige TS IMO.

Men self jer om det. Håber at i har det godt med det valg ..jeg siger bare FØJ for SATAN.

BØVS.. Og også go`morgen til jer. smiley smiley

• #72   27. maj 2014 Anita vi er på samme side. Troede det var mig der var noget galt med. smiley :'( den stakkels vaps. Og den stakkels TS smiley smiley god bedring

• #73   27. maj 2014 Synes nu stadig at man må kunne regne med at hunden er tilset at dyrelæge nu, og så synes jeg godt man kunne give en up date herinde ... Ikke alle har skældt ud på Ts, dem kunne man måske også ligge mærke til en gang imellem ... og når man opretter en tråd herinde med problemer bliver folk bekymrede, så synes jeg det mindste man kan gøre er at runde af ....

Derudover kan der være ting vi alle så kan blive klogere på ...

• #75   27. maj 2014 Jeg fik mit første heldags job dagen efter jeg forlod skolen som 15årig så self kan man tjene penge som 16årig, men TS bor hjemme og er åbenbart ikke opdraget som os.
    Jeg flyttede hjemefra som 15årig pga jeg ike kunne med mine "gamle", men ikke alle "er istand til at klare sig selv" i den alder. Nogle på 18-20år kan ikke flytte hjemmefra fordi de ikke ville ane hvordan de skulle få mad eller få vasket tøj hvis der ikke var vaskemaskine, opvaskemaskine og microovn osv osv.

Og TS lyder ikke til at have noget at skulle ha sagt derhjemme.

At andre gerne vil vide hvad der sker, forstår jeg da godt, men jeg forstår også at en usikker 16årig helst vil glemme alt om denne tråd.
    Men det er igen lidt det der med at kunne sætte sig i andres sted.
    mange herinde trænger til at prøve det IMO.
    Sorry Folks, men det mener jeg sgu. smiley

Hanne. hvordan kan du være så sikker på at TS´s forældre syntes at hunden ser så syg ud at de har ville ofre tid og penge på en dyrlæge, det tror jeg nemlig ikke at de har ville, og derfor er TS nok så stille og vil ikke skrive mere. smiley

• #76   27. maj 2014 @ Anita, nej sikker kan jeg da ikke være ...

Og ja mange herinde kunne nok lære at sætte sig i andres sted ... IMO gælder dette også den anden vej, selv om man er ung ... at når man her bekymret folk, så runder man af/afslutter, om det så er et med " mine forældre har vedtaget hunden ikke skal til dyrlæge" så må det være det ... så kan en Ts så stoppe med at læse med mere, for de kommentarer der ville kommer ville helt sikkert ikke være pæne ...
    Men bare så man vidste om der var sket noget, om den var tilset, eller om det hele havde været en storm i et glad vand og det var gået i sig selv igen osv ... men det er så min mening ....

• #77   27. maj 2014 Hanne du har da ret. men jeg ved skutte hvad jeg skal sige, for jeg kan sætte mig i begge siders situation, så det er svært for mig at gi en ret, og sige at en anden tager fejl. smiley

• #78   27. maj 2014 Ja TS kom aldrig med Update smiley

• #79   27. maj 2014 Da jeg var 16 år boet jeg i min egen lejlighed. men ikke alle der er moden nok til det . og er også i orden syntes jeg. men vil mene at som 16 årig , ville man godt kunne , tag afsted selv med hunden til dyrlægen ,og tag en snak med dyrlægen , om en evt afdragsordning.

• #80   27. maj 2014 Da jeg var 16 boede jeg som Fisken i min egen lejlighed MED min hund på 3 år. Hun havde kronisk tarmbetændelse og krævede specialfoder og ofte dyrlæge. Og hun kom ALTID afsted. Op i cykeltraileren og afsted til dyrlæge.

Så at man er 16 er ingen undskyld. Det er vi da 2 eksempler på her i tråden.

• #81   27. maj 2014 Problemet er jo blot, at ikke alle 16-årige har en indkomst, og vi ved derfor ikke om TS rent økonomisk ville have mulighed, for at tage til Dyrlægen.
    Afdragsordning med Dyrlægen er heller ikke mulig, da det simpelthen ikke ville være lovligt, grundet hendes alder. Er han rigtig uheldig, kan der falde politianmeldelse, på det grundlag.

• #83   27. maj 2014 Håber din hund er okay

• #85   28. maj 2014 Palle: de fleste 16 årige skulle da gerne kunne tænke selv.. tror du forveksler en 16 årig med en 6 årig..

• #86   28. maj 2014 Måske kan de tænke selv...og situationen er altså anderledes. TS er IKKE selvbestemmende, og højst sandsynligt heller ikke med nogen form for økonomisk frihed.

Derudover er hun nok ikke ejeren af hunden, og kan derfor ikke bestemme hvad forældrene gør med deres hund. Og selv hvis hun gjorde, hvor skulle pengene komme fra? afdragsordning er som sagt ulovligt for en 16årig.

Man kan simpelthen ikke sige noget om folks kompetencer når de ikke står i samme situation som man selv gjorde og ej heller havde de samme muligheder. Størstedelen af 16årige er altså hverken økonomisk eller fysisk uafhængige af deres forældre.

Hvis TS står mere eller mindre magtesløs overfor sine forældre, så er det bare at gnide salt i såret og gøre en i forvejen rigtig frustrerende situation for hende, meget værre.

• #89   28. maj 2014 Er helt sikker på at en 16-årig kan up datere de mennesker vedkommende har bekymret, uden at skulle spørge forældrene ...

Det er såmænd bare den pli jeg efterlyser ...

@LLT, enig tror jeg heller ikke ...

• #90   28. maj 2014 Sarah of Fisken. som jeg skrev så klarede jeg også mig selv fra jeg var 15, og netop pga. jeg ikke kunne få så meget som 1kr ud af mine forældre så har jeg "arbejdet fra jeg var 6år, med at gå i byen, lufte hunde osv for alle andre i kvarteret hvor vi boede, men da jeg jo slæbte syge dyr med hjem i tide og utide som der SKULLE bruges penge på. så flyttede jeg hjemmefra, da min mor mente at HUN skulle have hver kr,. jeg tjente, når nu jeg fik "kost og logi" derhjemme, at jeg så hverken fik det ene eller andet og de "gamle" brugte børntilskudet til dem selv og lod mig gå i min kusines aflagte tøj, gjrde nok at jeg blev voksen meget tidligere end mange andre, og det var nok også derfor at jeg var istand til at købe mit eget hus som 18årig mens jeg både arbejdede oig tog uddannelse nr.2 + jeg havde en nyfødt og ventede mit barn nr. 2.

Det er bare ikke alle teenagere som kan klare de ting, som jeg har slkrevet ret mange gange, men som i åbenbart ikke vil forstå fordi i også klarede jer selv som 16årige.
    Men nogle tør ikke ta springet og må derfor gøre som forældrene siger, det ville jeg så ikke så jeg skred allerede 1ste gang som 13årig, men blev fundet "min far var panser" men da jeg blev ved med at blive væk hjemmefra og fandt en tom lejlighed i en nedrivningstruet ejendom hvor jeg kunne bo med mine dyr, så gjorde jeg det indtil jeg havde sparet så meget sammen at jeg som sagt kunne købe hus Alene i en alder af 18år.

Beklager hvis jeg gentager mig selv, men min compouter hopper og fryzer så jeg ikke kan se hvad jeg har skrevet
    .
    Jeg syntes stadig bare at det er forkert at være efter en pige der ikke er som os, der ikke fandt os i reglerne derhjemme. Der er sikkert en grund til at hun stadig bor hjemme. En af dem er helt sikkert at hun ikke har fået lov til at blive "teenager" men bare er "barnet i hjemmet der skal gøre som mor og far siger.

• #91   28. maj 2014 jeg valgte det nu ikke selv jeg blev smidt ud.

• #92   28. maj 2014 Ok Sarah. Det kan ikke have været en rar ting at opleve i den alder. "heller" Men at være tvunget til at bo med en mor der kun vil ha`en fordi at hun får penge fra staten hver 3die 4md, det var heller ikke sagen.

Det jeg mente var bare at man lynhurtigt bliver voksen når man vokser op i et hjem hvor man faktisk slet ikke er ønsket + alle de ting man udsættes for af andre voksne, når ens forældre er ligeglad med en.
    Jeg behøver vel ikke skrive mere, jeg har i hvert fald ikke lyst til at skrive mere om det emne.

Jeg kan bare se TS som flere af mine barndoms "veninder"/skolekammerater hvor de ikke måtte noget før de fyldte 18 og selv da var de stadig mors og fars lille pige.

• #95   28. maj 2014 LLT. Jeg gjorde tit det med at sælge ting hos marskandiseren. Men findes den slags forretninger overhovedet mere ?

Nu fandtes Iphone o.l ikke da jeg var barn, men jeg samlede flasker, gik ibyen for andre, var barnepige i skjul, da min mor ellers havde snuppet hver en øre.

Men jeg forstår godt hvor du vil hen af. Desv. ved jeg også at mange af de børn og unge der gerne vil ha en hund, ikke tænker på at de kan komme til at stå i sådan en situation, og jeg syntes også at det er møg forkert af forældrene.
    Men igen der er vi alle så forskellige, jeg Vidste at mine ikke ville betale en ører til hjælp til et dyr, og det vidste jeg allerede som omk.5-6årig, Men jeg må indrømme at jeg i mange mange år troede at jeg mere el mindre var den eneste der havde det sådan derhjemme.

• #96   2. jun 2014 hej det vat hotspot og han har været til dyrelægen og han har det rigidt godt nu smiley

• #97   2. jun 2014 Cecilie - tak for opdateringen!

• #98   2. jun 2014 Lige et spg. Cecilie hvornår var han ved dyrelæge ?

Tænker hvis han først har været afsted idag og det var hotspot så ville hunden været et stort sår hvis der ikke blev gjort noget ?

• #100   2. jun 2014 Hun ville jo tabe ansigt vis hun fortalte at den først kom til dyrlægen flere dage efter. Så uanset hvad kan i ikke vide om hun taler sandt eller ej.TS godt at høre den er blevet behandlet hos dyrlægen.

• #101   2. jun 2014 Cecilie C, lyder godt smiley håber ikke det havde nået at brede sig til større område end billedet viser smiley husk at være opmærksom fremover om hunden pludselig får igen smiley

• #102   3. jun 2014 Fisken & Simba:
    Det har intet med at tabe ansigt at gøre, men om hunden er behandlet korrekt.

1: Er det hotspot og det ikke er behandlet vil jeg mene det burde se meget værre ud, så har en mistanke om det er noget andet der har skabt infektionen.

Hvorfor ? Da hotspot skyldes en meget høj koncentration af stafilikokker i hundens hud, vil det brede sig voldsomt, sådan her kan det se ud bare på en weekend.
    http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/29963-hotspot_2_gang__

Så var den først behandlet en uge senere vil jeg tvivle på det er hotspot.

2: Hvis det ikke er hotspot eller der er gået mere end 2 dage så kan der være stor forskel på behandlingen. For er der gået længere tid, eller er det noget andet der ligger til grud (måske dybere) så vil en behandling med en creme der indeholder antibiotika være at overfladebehandle/symptombehandle, hvor man burde give det i pilleform så hele kroppen behandles.

• #103   3. jun 2014 Tak for update og god bedring til vovse smiley

• #105   3. jun 2014 Man skal lige huske på at hot spot og al anden sygdom reagere efter hvor meget modstandskraft hundene har, har de f.eks ikke så stærkt et immunforsvar når de får en lidelse, så vil den reagere meget aggressivt på hunden, hvor imod hvis hundes immunforsvar er stærkt så bliver en lidelse knap så slem.
    Nøjagtigt som hvis vi selv bliver syge.
    F.eks. inden jeg blev bidt af de 2 pits/staffer da helede jeg på 2-3 dage, selv operations sår="syningen," som ellers mindst skulle have ro i 10dage helede på få dage, men efter kan jeg dårligt el. slet ikke hele, og bare jeg får en rift el. et mindre sår, så kan der gå op til 2 år før riften/såret er "helet" og helet er så meget sagt for jeg får store ar af små rifter pga. mit immunforsvar er 99% væk.

Dermed ikke sagt at man på noget tidspunkt skal eller må ta`let på et evt. hot spot, for dem med det stærke immunforsvar er i mindretal i forhold til alle andre, og stafylokokker er IKKE til at spøge med.

Så får nogen mistanke om hot spot så søg dr.dyr ASAP for hundens skyld og Jeres pengepungs skyld. smiley
    Jo før hunden behandles jo hurtigere stoppes angrebet og jo billigere bliver det i "længden" smiley smiley

Håber i forstår hvad jeg mener, for jeg er 100% enig med Mette i at HS er noget Fanden har skabt på en af hans dårlige dage. smiley smiley smiley

• #106   3. jun 2014 han var til dyrelægen om morgnen efter jeg spurte om hjælp, men jeg kom først lige i tanke om det i gård at jeg havde lovet at skrive hvad det var og hvordan han har det, han var til kontrol igår og der er intet mere og han har det godt smiley

• #107   5. jun 2014 Dejligt at hører Cecilie smiley

Kommentér på:
HJÆLP HJÆLP HVJÆLP!!

Annonce