{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.323 visninger | Oprettet:

Gode opskrifter til boller og pølsehorn? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i det helt store bage humør, så nu skal de bages boller og pølsehorn til den store guldmedalje...

Dog mangler jeg en god opskrift til nogle store svampede boller, altså i ved, rigtigt svampede og sådan MUMS boller ;O)

Og tænkte at der da måtte være nogle af jer skønne HG'ere der ligger inde med sådan en opskrift? ;O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode opskrifter til boller og pølsehorn?
  • #1   6. jun 2011 altså jeg plejer at bage nogen hvor det hedder 200 gram hvedemel, 300 havregryn, 50 gram gær. 2 1/2 dl mælk, 1-2 spise ske sukker og en smule salt. Så putter jeg tørrede tranebær i, og det er bare på slum. Jeg elsker når der er mange i smiley

• #2   6. jun 2011 Verdens nemmeste og bedste boller uden hævning.

AKA brusebadsboller

½ dl lunkent vand
    3 dl lun mælk
    1 pk gær,
    1 tsk salt
    3 spsk sukker
    50 gr smeltet marg./smør eller olie
    ca 800 g mel

blande blande ælte ælte ælte.....formes til boller og sættes på pladen. Hæver imens ovnen varmes op til 200 grader.

Pensles med æg.

Bagetid ca 12-15 minutter

Geniale boller, som vi tit får i weekenden, fordi de er så hurtige at bage og smager FANTASTISK!!!!
    De har fået navnet fra, at man laver bollerne, smider dem i ovnen og så er de færdige, når man træder ud af badet ;o)
    Kan varieres i det uendelige med revne gulerødder, rosiner, chokolade, spinat, div kerner.
    Kan også bruges ti lkanelsnegle, pølsehorn, brunsviger osv osv osv.

BON APPETIT!!!!! ;o)

• #3   6. jun 2011 Creme fraice giver svampede boller =)

Danskvand giver luftige boller =)

Så er det bare om at finde ud af hvad du ønsker dig, du kan også putte begge ting i =)

• #4   6. jun 2011 Maibritt:

Uhhh det lyder som en opskrift lige efter mit hovede, hader at vente mens dejen hæver *G*

Har dog lige et par spørgsmål.

Når du nu skriver at de hæver mens ovnen varmer op, skal de så være i ovnen imens eller?
    Og er det varmluft du går ud fra? :O)

• #5   7. jun 2011 De skal først i ovnen, når den er varm. Ikke varmluft; så blir de tørre i skrællen :0)
    De er fantastiske!! Har altid gær liggende, så man lige kan smide en gang boller i ovnen, hvis lysten lige skulle melde sig.
    Kan anbefale at lave dem med hakket spinat, solsikkekerner, skinketern og smuldret feta!! Hold så k...de er lækre!!!!! Perfekt som madbrød, lune med smør på!!!

Kommentér på:
Gode opskrifter til boller og pølsehorn?

Annonce