2.323 visninger
|
Oprettet:
26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.796
Gode opskrifter til boller og pølsehorn? {{forumTopicSubject}}
Jeg er i det helt store bage humør, så nu skal de bages boller og pølsehorn til den store guldmedalje...
Dog mangler jeg en god opskrift til nogle store svampede boller, altså i ved, rigtigt svampede og sådan MUMS boller ;O)
Og tænkte at der da måtte være nogle af jer skønne HG'ere der ligger inde med sådan en opskrift? ;O)
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
AKA brusebadsboller
½ dl lunkent vand
3 dl lun mælk
1 pk gær,
1 tsk salt
3 spsk sukker
50 gr smeltet marg./smør eller olie
ca 800 g mel
blande blande ælte ælte ælte.....formes til boller og sættes på pladen. Hæver imens ovnen varmes op til 200 grader.
Pensles med æg.
Bagetid ca 12-15 minutter
Geniale boller, som vi tit får i weekenden, fordi de er så hurtige at bage og smager FANTASTISK!!!!
De har fået navnet fra, at man laver bollerne, smider dem i ovnen og så er de færdige, når man træder ud af badet ;o)
Kan varieres i det uendelige med revne gulerødder, rosiner, chokolade, spinat, div kerner.
Kan også bruges ti lkanelsnegle, pølsehorn, brunsviger osv osv osv.
BON APPETIT!!!!! ;o)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Danskvand giver luftige boller =)
Så er det bare om at finde ud af hvad du ønsker dig, du kan også putte begge ting i =)
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.796
Uhhh det lyder som en opskrift lige efter mit hovede, hader at vente mens dejen hæver *G*
Har dog lige et par spørgsmål.
Når du nu skriver at de hæver mens ovnen varmer op, skal de så være i ovnen imens eller?
Og er det varmluft du går ud fra? :O)
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
De er fantastiske!! Har altid gær liggende, så man lige kan smide en gang boller i ovnen, hvis lysten lige skulle melde sig.
Kan anbefale at lave dem med hakket spinat, solsikkekerner, skinketern og smuldret feta!! Hold så k...de er lækre!!!!! Perfekt som madbrød, lune med smør på!!!
Gode opskrifter til boller og pølsehorn?