8.166 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Aldersforskel i parforhold. Aldersforskel i parforhold.

Hvis I synes det er for personligt, må I jo bare lade vær med at svare smiley

Hvor går jeres grænse ang. alder?

Fx. Der er mange der synes at det er klamt, at jeg har en kæreste som er 9 år ældre end mig - jeg er 16 år.
Jeg tager det ikke tungt, når folk siger deres mening om dette, da jeg har min egen, og den kan man ikke tage fra mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aldersforskel i parforhold.
  • #1   7. jun 2011 Hmmm jeg synes nu også 9 år er meget, når man kun er 16, men altså, hvis det virker og er et ligeværdigt forhold.

Min grænse går ved min storebrors alder. Han er 8 år ældre end mig, og jeg skulle aldrig slæbe en med hjem, som er ældre end ham. Yngre end mig... tja, det skulle da ikke være mere end et år.

Jeg har altid fundet sammen med dem, som var to eller tre år ældre end mig- eller i hvert fald "årgange"

• #2   7. jun 2011 Alder er bare et tal på en fødselsattest. Min mand er 8 år ældre end mig og det giver ingen poblemer :o)
    Dog vil jeg sige at der er grænser, synes det er ulækkert hvis en 30 årig er sammen med en 15 årig.

• #4   7. jun 2011 Hm altså folk blev meget forargede da jeg som 14-årig startede med at komme sammen med en 18-årig.. Men det var nok fordi man er så ung - vi har dog været sammen 5 år nu, og nu er der jo intet problem da jeg er 19 og han 23 smiley

Hm jeg må indrømme jeg synes 9 år lyder af meget - og dette er kun fordi jeg har bekymring om hvor I begge står i livet. Du er meget ung og han går måske allerede med tanker om bryllupsklokker og små fodtrin - dette ved jeg ikke. Men jeg ved bare at du skal ikke presses til noget eller ødelægge din ungdom for ham smiley

Hvis dette allerede er på plads - og I nogenlunde er det samme sted i livet, ser jeg intet problem smiley

• #5   7. jun 2011 Alder er bare et tal, det har intet at sige i kærlighed. Det er min mening.
    Og kender det kun alt for godt.
    Der er - i min omgangskreds og familie- mange eksempler på stor alderforskel. Der er 14 år mellem min mand og jeg.

Men igen, det er vel osse noget med den alder, man selv har og på hvilket stadie, man er i livet.
    Jeg har tidligere ( for 3 år siden) kærestet med en fyr 25 år ældre end mig selv. Og ja, det var sgu kærlighed, men han døde desværre...
    Og det er ikke unormalt i min familie. Min bedstefar var 22 år ældre end min bedstemor, min mors mand er 18 år ældre end hun er... Jo, der er mange eksempler

• #6   7. jun 2011 Bare rolig - det har vi snakket en del om.
    Vi har været sammen i 6 mdr. nu, og der har ikke været nogen problemer smiley

• #7   7. jun 2011 Hold da op 22 år er meget - men hvis det går, så går det jo smiley

Er ked af at høre det med din eks Heino smiley

• #8   7. jun 2011 Hmmm ja et eller andet sted er alder jo bare et tal... Og jeg kan huske da jeg var på din alder var der personer i min klasse der havde kærester der var 8-10år ældre end dem selv, det var ikke unormalt.....

Jeg var selv sammen med en der var 16år ældre end mig selv da jeg var 22, og det var for meget dengang må jeg indrømme... Så det holdt heller ikke særlig længe...

Jeg tror bare man skal føle efter inden i sig selv hvad der er rigtigt, jeg har svært ved at se mig selv sammen med en på min egen alder faktisk, det gør mig ikke noget de er 8-10år ældre.. Men IGEN alder er kun et tal, og går ikke så meget op i det, mere kemien, interesser osv...

• #9   7. jun 2011 Hvis man er samme sted i livet syntes jeg generelt det er ok, men jeg undrer mig dog nogengange over at nogle fyre (især når de bliver ældre) pludselig har så meget mere til fælles med piger der er 10-15 år yngre end dem selv.

• #11   7. jun 2011 Det er vist meget individuelt, og det skal man respektere......
    For mit eget vedkommende har jeg svært ved at se mig selv sammen med en der er max 9 år ældre end mig selv, og han må max være 2 år yngre end mig........
    Men min far og hans nye kone er der 14 år imellem, 2 af mine vennepar er der henholdvis 12 og 14 år imellem.......
    At jeg godt kan undre mig over det, det er en ting. For hovedsagen er at de 2 parter passer sammen og er glade ved hinanden......så kan folk tænke og dømme hvad de vil.........
    Men ja, 15 og 30, 18 og 38-40 osv. der er jeg altså stået af......

• #13   7. jun 2011 For et helt ungt menneske syntes jeg også 9 år er en stor aldersforskel.
    Der er ofte en himmel til forskel på modehed mm på en på 16 og en på 25. Men når det er sagt er der også de unge der har holdt ved på trods ag aldresforskel.
    Jeg mødte min nuværende mandt som 34 årige, og der er 9 års forskel på os.

• #14   7. jun 2011 Jeg kan ikke holde dem ud på min egen alder.. Jeg har i hvert fald ikke mødt en fyr på 16-17 år, som jeg har set som andet end en ven.

Synes de er al for umodne og barnlige :-$

Men det skal lige siges, at min kæreste ikke anede hvor gammel jeg var, og omvendt, da vi mødte hinanden første gang.
    Han troede jeg var ca. 20, og jeg troede at han var omkring de 22.
    Det var først da vi fik hinandens numre, og begyndte at snakke sammen for alvor, at vi fandt ud af, hvor gamle vi var smiley

Men ja, hvis den ene har samme alder, som den andens forældre, ville jeg også kigge lidt - men det er jo deres beslutning, så længe man tør sige fra osv. så ser jeg ikke noget problem smiley

• #15   7. jun 2011 Der er 7½ års forskel mellem min kæreste og mig, og vi har været sammen sammen siden jeg var 16 :o) Det er så godt og vel 13 år det har holdt ind til videre.. ;o))

• #17   7. jun 2011 Altså her er der 5 år imellem os , jeg er 21 og kæresten er 26 .
    Er generelt bare ikke til fyre på min egen alder smiley Ved faktisk ikke hvor grænsen vil gå, nok ved en 10 år eller sådan noget , men der er stor forskel på om man er teenager eller voksen syntes jeg smiley

• #18   7. jun 2011 Ja der er jo forskel på personer smiley
    Min kæreste ville heller ikke have mig, hvis jeg opførte mig som andre på min alder. Og det forstår jeg skisme godt smiley

• #19   7. jun 2011 Synes godt nok også at det er en stor aldersforskel når man kun er 16, men på den anden side, det kan jo være at du er moden og han er umoden, så fanger i måske hinanden meget godt, hehe smiley

Min kæreste er på min egen alder, men han er også noget for sig selv, folk tror at han er ældre, ligesom folk tror jeg er ældre end jeg er. Vi er meget modne og har bestemt ikke et almindeligt teenage forhold. Vi skal snart flytte sammen, og har været sammen i 3 år smiley

Men jeg kan godt følge dig til dels, hvis jeg gik fra min kæreste, ville jeg bestemt heller ikke lede efter nogle på min alder, da jeg er et helt andet sted i mit liv, end de fleste på min alder er. Jeg festede i en meget ung alder og har prøvet hvad der skal prøves smiley

• #20   7. jun 2011 Hvis jeg som voksen havde haft regler, havde jeg nok ikke haft kærester *GG

• #21   7. jun 2011 for mig kommer det an på hvor gammel den yngste er, i din alder synes jeg at 9 år er meget, men havde du været 25 var det noget andet, der har man en anden modenhed, din kæreste er jo en voksen mand, det er du jo(sorry) ikke helt endnu.

Men hvis i kan finde ud af det sammen er det jo fint, og så er det jo lygegyldigt hvad andre mener....

• #22   7. jun 2011 jeg var som 16 årig kæreste med en på 26, og har aldrig haft en kæreste som der respekterede mig mere en han gjorde. Vi havde mange fælles interesser, vi havde de samme venner osv osv. Han har aldrig prøvet at presse mig til noget som helst var nok nærmere for forsigtig. Jeg altid haft kærester som var 4 år ældre eller opefter en mig selv.. Så mødte jeg for lidt over 8 år siden ham jeg er kærester med nu.. Og ja han var sørme kun 1 år ældre og nøj nogen ting jeg har måtte igennem med ham. Han er stadig utrolig umoden

• #23   7. jun 2011 dog ville jeg have meget svært ved at acceptere det hvis jeg var forældre til et barn der var sammen med en 9 år ældre mand...
    Meget dobbeltmoralsk af mig, men der ville min bekymring sætte sig alvorligt ind...

• #24   7. jun 2011 Lad nu være med at gå op i alder. Det er jo kun en selv der tilsyneladende er "generet" af det. Pyt hvad andre tænker, det er jo ikke dem det drejer sig om.

Jeg har en sød historie om et par hvor aldersforskellen var 16 år. Men det var manden der var yngst. De levede i et dejligt ægteskab i mere end en menneskealder, og hun overlevede ham med flere år. Det er tilbage fra min barndom jeg har kendt dem, og de var bare de sødeste og flinkeste mennesker der fandtes, og jeg kender deres børn og børnebørn også.

• #26   7. jun 2011 Lykke J: Jeg bliver heller aldrig en voksen mand *GG*
    Men jeg ved hvad du mener smiley

Irina B: Er I stadig sammen? smiley

Der er godt nok mange af mine veninder, der var ved at falde om da jeg fortalte det. En af dem flippede ud, og hende ser jeg ikke mere - hun kunne ikke acceptere mig og mine følelser.
    Men mine andre veninder acceptere det, og er glad på mine vegne smiley

• #28   7. jun 2011 Ej hvor sødt smiley
    Tillykke med datteren.

• #30   7. jun 2011 Mange tak smiley
    Jeg lader heller ikke nogen stå i vejen for det, og det gør han heller ikke.
    Dog var min mor meget imod det de første 2 mdr. og det er helt forståeligt smiley

• #32   7. jun 2011 Simone F: Min mor var sgu heller meget for det, da jeg begyndte at komme sammen med kæreste, som er 7 år ældre end mig. Jeg var 19 år dengang og han 26 år. Det første hun spurgte mig om, var om han havde børn!! Tror ikke lige hun var klar til at blive reservebedste smiley Men nu har vi været sammen snart 7 år, og min kæreste og mine forældre og søster har et godt forhold til hinanden, ligesom jeg har det til hans forældre og søskende og det super dejligt.

• #33   7. jun 2011 Ved godt, at spec. de unge piger meget hurtigt bliver...noget der minder om modne...idag, men for mig er det rigtig svært ikke komme til at tænke, at noget må være lidt forskruet oveni hovedet på en 20-25 årig mand(eller ældre), hvis han ønsker at date en pige, der dårlig er nået over den kriminelle lavalder....umuligt ikke at ramme ind i nogle modenheds-forskelle, medmindre manden er mega umoden og pigen vitterlig er mere end bare noget der minder om moden*rødmer*

Men nok om mine fordomme, for jeg synes i bund og grund at det er vigtigere, at man har det godt sammen og har et ligeværdigt forhold uanset alder(har bare tit set, at en noget ældre mand kun har pige/barnekærester, fordi de er lettere at manipulere med).

Synes til gengæld at det er mere socialt anerkendt at en mand må være en del ældre end hans "kvinde" end omvendt.

Min egen mors mand er 9 år yngre end hende og jeg elsker min papfar(som kun er 9 år ældre end mig)

• #34   7. jun 2011 Forstår hvad du mener Heidi O.
    Og ja, unge piger kan være nemme at manipulere. Det sagde min mor og hendes kæreste også - men det er heldigvis ikke alle fyre der er sådan smiley

• #35   7. jun 2011 manipulere med*

• #36   7. jun 2011 Heidi....da kvinders gennemsnit levealder er højere, er det jo fuldstændigt ulogisk og bagvendt ;))

• #37   7. jun 2011 Sus med Sakki :

Jeg tror nu mere det ligger i gamle traditioner(manden skulle jo kunne forsørge sin kone og evt. børn, og var derfor normalt ofte ældre end kvinden)

• #38   7. jun 2011 Helt iorden Maria.

Jeg har dog skrevet længere oppe, at vi ikke kendte hinandens aldre i starten - og der var vi begge faldet for hinanden smiley
    Han har haft kærester på hans egen alder før.

Da jeg lige var blevet 15, havde jeg også en kæreste på 20. Det varerede dog kun 5 ½ månede, da han ikke var noget for mig alligevel.

• kathrine W
    kathrine W Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #39   7. jun 2011 Synes ikke folk skal hænge sig så meget i aldersforskellen i parforhold. Jeg er selv 18 og min kæreste er 32, så der er altså 14 års forskel. Det vigtigste for mig er at vi ikke mærker aldersforskellen i hverdagen. Vi bor sammen og har gjort det i et halvt år, og det kunne ikke gå bedre. Vi har mødt mange fordomme i vores omgangskreds, men de har alle ændret mening når de har set os sammen.
    Man kan jo ikke gøre for hvem man får følelser for ..

• #40   7. jun 2011 Altså
    i min familie er der heller ingen, der har problemer med alderforskellen mellem min mand og mig, MEN da jeg i sin tid fortalte min mor og min søster og far om min kæreste, der var 25 år ældre end jeg, der stejlede de lidt. Min mor og far ( der ikke er gift og ikke bor sammen) var på det tidspunkt begge yngre end han var og de havde lidt svært ved at se en "svigersøn", der var ældre end dem selv.

Kender en dame, der i sin tid ( for godt 25 år siden) fandt en fyr ca 30 år ældre end hende. Hendes forældre var rasende: Hendes kommentar: Kan I ikke lide ham, så bliv væk...
    Han døde sidste år 82 år gammel og de var gidt til den dag. Hendes forældre kom dog til at holde af ham alligvel....

• #42   7. jun 2011 Det er jo lige dét det gør Heidi, men må være på høje tid med en update ;o))

• #43   7. jun 2011 Tja.. jeg har haft et meget kort forhold til en der var 8-9 år ældre end mig, da jeg var 17.
    Jeg kunne godt selv fornemme at vores prioteringer ikke var helt ens hehe - det gik så ikke.

Men ellers.. jeg har haft flest (lyder helt voldsomt - flest hehe) forhold hvor fyren var mellem 2-5 år ældre.

Men nu.. bor jeg sammen med min søde kæreste på lige knap 22 - jeg selv er 27. Vi har været sammen i 3 år snart.. og det er det bedste, mest ligeværdige nemme forhold jeg har haft.
    Alder har ikke altid noget at sige.

• #44   7. jun 2011 Der er 14 år mellem min kæreste og jeg.. Jeg er 23 og han er 37..
    Engang imellem mærker vi da forskellen (især hvis han snakker om noget der var i tv engang)
    Men ellers passer vi rigtig godt sammen.. smiley

• #45   7. jun 2011 Og nå ja - min grænse?
    Jeg vil tro min grænse er.. midt 30'erne? Dvs... en 9-10år over mig... Men det er jo svært at sige! Det kommer helt an på ham...

Og ned af?

Ja jeg skal aldrig ha byttet ham jeg har - kvitteringen er smidt væk.. så det behøver jeg ikke tage stilling til hehe

• #46   7. jun 2011 Den med 7års reglen lyder meget fornuftig..
    da jeg var 22 var jeg sammen med en på 16, det var for stor aldersforskel for mig, når jeg var sammen med hende og hendes veninder og de snakkede om deres kommende sidste skoledag, følte jeg mig decideret gammel.. Bare et eksempel..
    Men jeg stod helt af da hun ville bruge alle sine weekender på druk og byture, fordi hun ville "have sin ungdom"..

Jeg er 25 nu ieg jeg kunne stadig ikke tænke mig at være sammen med en på 19.. min kæreste nu er 1½ år yngre og det passer fint til mig.. vi er vokset op med de samme ting, er cirka det samme sted i livet osv smiley

Men derfor er der jo ingen der siger at i to ikke passer sammen, for hvis i er ca samme sted i forhold til hvad i har lyst til er det jo fint nok smiley

• #47   7. jun 2011 ja, jeg vil hellere ha 2 på 25 end een på 50.

• #48   7. jun 2011 Jeg har lige haft sidste skoledag i 10. klasse, og jeg var ikke med, da jeg ikke interessere mig for sådan noget. Var heller ikke med sidste år i 9. klasse smiley

Doggymon: Hehe smiley

• #49   7. jun 2011 Jeg er selv 21 og har haft noget kørende med nogle omkring de 30 år ...
    Da jeg var 16-17 år havde jeg noget kørende med en på over 40 år (ja, det var måske liiiiige over grænsen - men jeg hænger mig ikke i en alder) ...

Jeg ved med garanti at jeg er tiltrukket af mænd som er en hel del ældre end mig - jeg kan umiddelbart ikke se mig selv sammen med en fyr på min egen alder (og jeg vil selvfølgelig ikke skære alle over en kamp, men man kender jo sig selv og sine grænser - umiddelbart) ...

Jeg taler nogle gange om jeg har en grænse og jeg ved fanme ikke hvad min grænse er - men 40 år er nok grænsen hvis der skal indregnes at vi skal have børn i forholdet smiley - Men for min skyld må manden gerne have børn fra tidligere ægteskab og afskrive sig børn med mig *Griner* ...

(Er glad for der er ældre mænd som er glade for yngre kvinder - *Griner*)

• #50   7. jun 2011 Well.. jeg har intet problem med stor aldersforskel, så længe det fungerer ..

Jeg har haft en kæreste der er 24 år ældre end mig (med en datter et år yngre end mig og en der var 12 år yngre end mig) og vi var meget glade for hinanden..

Pt. er jeg faktisk nok lidt for glad for en med 18 års forskel.. alder er bare et tal hvis man har det godt sammen.

• #51   7. jun 2011 * Sus m. Sakki *
    ENIG !!

* Millen - Karen Malaika vokser og vokser ... *
    En 40 årig derhar noget kørende med en på 16/17 år...ja, så kommer min fordom sg* op igen...her tænker jeg altså næsten ADR*rødmer*

- sorry, men manden må altså have været liiidt underlig oveni hovedet(efter min mening læner så stor en aldersforskel, hvor du var så ung altså pææænt meget op adpædofili smiley )

Godt du selv kan se, at den nok har været over grænsen !!

Er som sådan også stadig enig i at alderen ikke burde have en betydning, men helt ærligt kan jeg så absolut ike se, hvad så "gammel" en mand skal bruge så ung en pige til(han kunne jo have været din far)

Er selv 41 og det ville jo svare til at jeg fandt en der ligger aldersmæssigt mellem mine børn på henholdsvis 15 og 18 år....det giver mig faktisk valme at tænke på...sorry !!

• #52   7. jun 2011 valme = kvalme(min comp. har problemer med sit k pt.)

• #53   7. jun 2011 Jeg tror at folk tænker på kemien mellem dem, og ikke på alderen.
    Det er jo forskelligt, hvad folk tænder på. Men jeg kunne lidt forstille mig at den 16-17 årige, som har noget på 40, mest gør det fordi det er spændende.
    Men det kan jeg jo ikke vide smiley

• #54   7. jun 2011 som har noget med en på 40 *

• #55   7. jun 2011 Heidi - Den dag i dag er vi kun venner, men jeg har stadig nogle "følelser" i klemme desværre .. Det kommer aldrig på tale igen at vi skal være sammen - hans børn er ældre end mig og det var svært for ham ... Oprigtigt blev vi meget fascineret af hinanden - jeg blev fascineret af at en så ældre mand ville mig og omvendt blev han fascineret over at en så ung tøs som jeg ville ham smiley ... Vi lavede ikke "noget", og det udviklede sig ikke til andet et flirt og kys - og det gik mest op i "kunst" *Griner* .. Ja, han er kunster .. Det var noget rodet og meget forvirrende for en teenage'tøs som jeg smiley

Simone - Umiddelbart var det også "spændingen" der måske udløste at vi endte med at kunne li' hinanden mere end bare venner :S ... Det ændre bare ikke at vi oprigtig var glade for hinanden - kærlighed er ikke altid let smiley *Smiler*

Kommentér på:
Aldersforskel i parforhold.

Annonce