{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Marked - er det tilladt/accepteret? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til, at der ind imellem dukker annoncer op herinde med nogle der laver billeder/tegninger på bestilling, og da jeg også kommer på "det andet HG" (hestegalleri), ved jeg, at man her er ret hurtige til at give folk et rap over nallerne for det, da det står i brugerbetingelserne at man ikke må.
(Altså når man tager penge for det, så går det under kommercielt salg.)
Nu har jeg læst herinde i brugerbetingelserne, at man heller ikke må, så er det at det undrer mig, for jeg synes at kunne huske, at jeg er stødt på annoncer, hvor man alligevel har gjort dette over længere tid uden at der sker noget ved det?
Så selvom det ikke er tilladt, er det så alligevel mere accepteret herinde, eller er der ikke så mange aktive HA´ere/bliver der set igennem fingre med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marked - er det tilladt/accepteret?
  • #2   14. jun 2011 Jeg bladrede bare hurtigt igennem markedet, og der er faktisk en del annoncer med folk der tager penge for det, og så er det jo kommercielt salg. Så stort er den del af markedet herinde er det jo heller ikke, så det undrer mig, at det kan lade sig gøre uden ret hurtigt at blive "spottet".

lousie H.: Jeg er selv en kreativ sjæl, så det har også ofte irriteret mig, at man ikke må når nu man kan. Jeg gik egentlig bare ud fra (inden jeg tog mig tid til at læse i brugerbetingelserne herinde), at man herinde er underlagt de samme regler som på Hestegalleriet.
    Så det undrer mig, at det ser ud til at kunne foregå helt åbenlyst herinde.

• #3   14. jun 2011 4.2 Kommercielt salg
    Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet (eller andre steder på siden). Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe.
    Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer. Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling. Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden.

HundeGalleri.dk forbeholder sig retten til at slette enhver markedsannonce samt profil, der ikke overholder de fastlagte brugerbetingelser uden varsel i øvrigt.

• #5   14. jun 2011 Nej, det mener jeg faktisk ikke det er?
    Man må godt søge efter en til at tegne ens hund, men man må ikke selv annoncere med at man "masseproducerer", eller jo, det må man godt, men man må ikke tage penge for det smiley

• #6   14. jun 2011 Du må gerne søge efter en tegner, fotograf osv...sådan som jeg har forstået reglerne

• #9   14. jun 2011 Ja man skulle jo mene, at det ikke var så svært når det står i reglementet.

Jeg har bare før observeret, at der er nogen herinde, der kan have sådan en annonce kørende i temmelig lang tid uden at der sker noget ved det, og det undrer mig.

• #11   14. jun 2011 Men at anmelde disse annoncer mister jo også lidt pointen, hvis HA´erne ikke kan/vil gøre noget ved det.

Og som sagt, den del af markedet er jo ikke ret stor, man kan næsten rende annoncerne igennem med et enkelt øje og lure, hvilke der er ok og hvilke der ikke er det...

Det virker bare virkelig underligt, når man er vant til det andet, på hestegalleriet er der absolut ingen tolerance overfor disse annoncer, og brugerbetingelserne stemmer faktisk overens med hinanden...

• #12   14. jun 2011 Taget fra hestegalleriet:

4.2 Kommercielt salg
    Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet (eller andre steder på siden). Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe.
    Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer. Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling. Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden.

HesteGalleri.dk forbeholder sig retten til at slette enhver markedsannonce samt profil, der ikke overholder de fastlagte brugerbetingelser uden varsel i øvrigt.

Man må vel konkludere, at det herinde så er lidt osm vinden blæser, hvad man må og ikke må og hvordan reglerne bliver håndhævet.
    Det er sådan set bare synd og skam, da der burde gælde de samme regler for alle...

• #14   14. jun 2011 Maria, hvis man er annoncør på siden, så må man gerne oprette indlæg på forum

• #16   14. jun 2011 Maria, det vil jeg da gå ud fra ?

Men aner det ikke...

Kommentér på:
Marked - er det tilladt/accepteret?

Annonce