{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  p piller
  • #1   4. jul 2011 jeg ved det ikke min svigerinde holder aldrig pause men hun vil heller ikke have børn

• #2   4. jul 2011 hvis i ikke vil have mensen , hvorfor tager i bare ikke P-sprøyte ? så slipper i for at bløde ?

• #3   4. jul 2011 Rotterne: Det kommer da helt an på hvilke piller du spiser...
    Min læge har også sagt det ikke betyder det helt store. De pauser man holde er alligevel ikke naturlige, det er nogle man kunstigt fremprovokerer..

• #5   4. jul 2011 Rottene

min veninde hadcde også meget smærter og har en blod syste på æggstokkene og blev anbefalet p-sprøyte og efter hun har taget den er hun næsten smærtefri ( hun har kun taget den 1 gang og det er i den 2 mnd nu , og hun ha0 megetr mindre smærte efter 2 periode ) hun er så glad nu fordi hun kan fungere i hverdagen , det kunne hun ikke tidliger pag smærten og hun har sluttet at blø , , hun blødte ganske kraftig tidligere hun også...

• #6   4. jul 2011 jeg har gået på p -sprøyte i 15 år og har ikke blødt siden , heller ingen " pletter "

og jeg er meget fornøyd ,

• #7   4. jul 2011 Min læge siger at jeg kan holde pause en gang i mellem. Hvis jeg fx skal på ferie eller lignende. Men har prøvet det før, og det hjalp ikke ved mig. Fik mens, men med værre smerter end normalt.

• #8   4. jul 2011 min gynækolog siger at det intet betyder!!!!
    Jeg tager 3 pakker i træk før jeg holder pause....
    Min gyn siger at den eneste grund til at man lige bør holde pause i ny og næ, er for at tjekke at man ikke er gravid og at alt stadig er som det skal være.
    Når man propper sig med hormoner er det alligvel ikke en "rigtig" mens man får, den er stadig kunstig og påvirket af pillerne.

Men altså, det er da altid en god ide at vende det med egen læge eller gyn, inden man begynder at tage medicin på en anden måde en beskrevet..

• #9   4. jul 2011
    Det normale er, at man tager p-piller i tre uger og holder en uges pause, hvor blødningen kommer. Denne måde at tage p-piller på har været brugt lige siden p-pillernes start for snart 40 år siden. Når man har valgt at holde en månedlig pause har det tre formål:

1. Kvinden får det indtryk at hun fortsat, som det var tilfældet før hun startede på p-pillerne, har en månedlig menstruation. Psykologisk set kan det være en god disposition.

2. Den månedlige blødning giver hende også en sikkerhed for, at hun ikke siden sidste pause er blevet gravid ved et uheld.

3. Endelig giver den månedlige blødning rimelig sikkerhed for, at der ikke indtræder andre blødninger i utide ind imellem.

Man kunne lige så godt have valgt p-pille pause intervaller på seks uger, ti uger, tre måneder eller et halvt år for den sags skyld. Virkningen ville være den samme, men risikoen for blødning i utide ville være større. Blødning i utide giver utryghed, selv om det ikke er udtryk for sygdom. Chancen for at opdage en graviditet ville også være mindre uden månedlig blødning. Men bortset fra det, er der ikke noget der taler imod at tage p-piller ud i én køre, det vil hverken beskadige kroppen eller ødelægge den præventive virkning. Den fortsatte og uafbrudte brug af p-piller vil heller ikke påvirke et senere ønske om at blive gravid.

Skrevet af:
    Erik Fangel Poulsen
    Speciallæge i Gynækologi

Nej jeg tager ganske almindelige Lindynette..

• #10   4. jul 2011 rottene

nei man reagerer forskjelligt , men man må prøve for at finde ud af det...

det finder 2 slags p - sprøyter , en hvor man bløder og en hvor man kan slutte helt at bløde

men som jeg ved så får mange p - sprøyte pag de har så meget smærter og når man tager p -sprøyte minsker eller forsvinder smærtene...

• #11   4. jul 2011 Nå kan se at natasja var hurtigere end jeg smiley

• #12   4. jul 2011 Det burde der ikke være nogle problemer i.

Da jeg brugte p-ring som også er et hormonelt præparat brugte jeg altid en pakke, dvs. 3 perioder, holdt 7 dages pause, og brugte en pakke igen.

Det var efter samråd med lægen. Jeg gad ikke have mit lort, og hun så ingen grund til at jeg skulle have det..

• #13   4. jul 2011 p-spøjte er ikke særligt godt at bruge, det gør så man har svære at blive gravid, den dag man stopper og vil være gravid!!

- jeg spiser da lige lidt flere hvis jeh fx. er på ferie og ikke lige vil have min mens der.

• #14   4. jul 2011 Min veninde er meget lykkerligere nu ihverfald , hun er dog sterilisert , men tog først p - piller pag smærte , mindre blædning eller noe , men da hun var til gynokolog på hospitalet pag meget smærter og hun besvimede når hun hadde menstrion , og de undersøgte hende så anbefalte de p - sprøyte og hun er så glad for det nu... hendes læge hadde ikke talt med hende om det , når han viste om hendes smærter osv ( han viste det sikkert ikke )

• #15   4. jul 2011 kristine T
    selfølgelig tager det længere tid efter p .sprøyte ... men jeg vil da mene at når man finder den rigtige mand og begynder at vurdere at få barn kan man jo altidt begynde med P- piller til man har rigtig besluttet at det er rigtig at få barn...

• #16   4. jul 2011 her ikke læst tråden, men flere læger har sagt til mig at der intet problem er i ikke at holde alle pauser.. pauserne er egentlig for at holde styr på om man alligevel er blevet gravid. Derer jo flere andre typer der også gør at mens udebliver

• #17   5. jul 2011 Hej alle
    Nu har flere skrevet at man kunstigt fremprovokerer at kroppen skal holde pause og dermed startet mens, og det er også korrekt, men decideret ikke at holde paúse har jeg kun (som spl.stud.) hørt negativt om, da det (selvom det er fremprovokeret) er naturligt at have mens en gang om måneden da det er slimhinden inde i uterus der udskilles under mens. Jeg har sågar hørt at det på længere sigt kan være skadeligt, men ved ikke om dette passer, og har ingen kilde på mine oplysninger, da det er gennem samtaler jeg har hørt dette. Jeg har gjort det én gang og gør det aldrig igen, fik så ondt og voldsomme smerter ved næste mens.
    Jeg syntes man skal forhører sig ved egen læge eller gynækolog inden man "bare" stopper med at holde pause, da der findes mange forskellige præparater og virker på os forskelligt.

• #18   5. jul 2011 Har lige fundet en kilde på at det i siger er sandt, der er ingen skadelig effekt af kroppens normale funktioner:)

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200342.htm

• #19   5. jul 2011 må indrømme at jeg ikke har læst alle svarene. Men hvis det er, kan du få noget der hedder en minipille. Den skal tages mere præcis end alm. p-piller. men der får du slet ikke det røde. Har en veninde der har taget dem i 1½ år, og hun er GODT tilfreds med dem smiley

Men hvem ville ikke være det, når man nu slipper for det røde smiley

Kommentér på:
p piller

Annonce