problemer forældre imellem {{forumTopicSubject}}
hej
jeg har en nær ven, som har fødseldag og han er ret trist i dag...
Sagen kort:
han og kæresten fik sidste sommer en dejlig dreng. Moderen har periodevis depressioner.
De er gået fra hinanden for ca 3 måneder siden.
han har altid været der for hende under hendes depressioner, og hun har været indlagt pga dep. nogle gange...
hun er blevet tæsket af hendes far som barn, og hun beskylder min ven for at ville slå hende, hvilket han aldrig kunne drømme om.
han er en ung fyr på 28 år, og jeg har aldrig mødt en som ham, for hvem hans egen lille familie betyder SÅ meget. Han vil gøre hvad som helst på denne jord, for at han kunne få hans ekskæreste igen, og få hans egen lille familie til at fungere. Han har gjort alt hvad han overhovedet kunne for at få det til at fungere, men da hun sagde, at han flyttede fra ham, havde hun en fra kommunen med, fordi hun var bange for hans reaktion (FORDI hendes far har tæsket hende i mange år - min ven har ALDRIG løftet en finger forkert for hende)
lige nu er sagen den, at der er en klagesag over en psykolograpport, lavet på et tidspunkt, hvor han havde det vanvittigt dårligt, fordi han prøvede at holde sammen på hans famile (som allerede der var ved at falde fra hinanden, og alle andre modarbejdede ham), HERUNDER om han er egnet som far...
hvordan kan han modarbejde kommunens fordomme og bevise, at han ER egnet som far?
det skal til sidst siges, at han har opgivet at samle hans familie igen, nu vil han bare gerne have det hele til at fungere, uden kommunen spænder ben for det...
Nu, efter ca 3 måneder, er forældrene endelig begyndt at blive bedre til at blive enige om tingene, men sagen kører stadig ved kommunen...
Hvad skal han gøre??
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.849
min ven har som sagt fødselsdag i dag, men må ikke have drengen i tre dage i træk, fordi statsforvaltningen og kommunen mener at det er for meget for drengen...
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
(link fjernet)
Hvis han er nogenlunde sikker på sin sag .....
ønsk vennen tillykke med fødselsdagen - han er nød til at tro på det...
feb 2008
okt 2007
Jeg har haft den modsatte situation - hvor statsforvaltningen glemte at se på børnene - og tildelte faderen samvær (det er dog nu lavet om)
Men er der ikk lavet en børnesagkyndig undersøgelse - ville det være en fin mulighed
feb 2008
feb 2008
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 131
Hvis det er for nyligt, så kan han ikke be om en ny, men ellers er det en mulighed senere...
Det er svært at kæmpe mod kommunen... Det bedste er at samarbejde og vise, at han vil sin dreng, og at han vil gøre, hvad der kræves af ham... Uanset hvad man mener om det...
Dog skal han jo ikke kunne forvente, at han kan få drengen på samvær 3 dage i streg, "bare" fordi han har fødselsdag... Ikke engang selvom det havde været drengens fødselsdag, det er jo ikke det, samværet går ud på...
feb 2008
jeg ved ikke hvornår testen er lavet, men finder lige ud af det...
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 493
Jeg har ingen ide om sådan noget, (19 år, ingen børn, kender kun kommunerne fra de unge mødre :b) men de har aldrig rigtig givet udtryk for at være de mest samarbejdsvillige.
Ved ikke om det virker, men han kan evt. køre en kontrasag mod moren, som kan erklære hende uegnet?
- men som sagt, jeg har ingen forstand på det!
feb 2008
Maria - det handler om at HAN gerne vil have kommunen til at indse, at han ér egnet som far, og derfor kan have ham i længere tid end to eftermiddage om ugen...
ja jeg har heller ikke forstand på det, ej heller erfaring... derfor jeg har oprettet denne tråd
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
okt 2007
apr 2009
Når moren er så ræd for din ven, på grund af noget hendes far har gjort hende, så vil jeg mene at det siger mere om hende end det gør om faren.
Alt efter hvornår den der test er blevet lavet, kan han jo eventuelt prøve at få den erklæret forældet?
situationenerne ændrer sig jo nu om dage?
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 131
Vi skal jo stadig huske på, at vi kun har historien fra den ene side...
Der er jo 3 sider af en sag... Hans, hendes og sandheden...
Alt efter hvornår BSU er lavet, så kunne han evt søge om en ny, hvis altså hans situation har ændret sig meget...
apr 2009
Men vil du ikke mene at længere varende dep. og indlæggelser er i mod hende?
Kunne forestille mig at det også krævet en del psykisk at være mor!?
problemer forældre imellem