Smerter, mavesyre av av Smerter, mavesyre av av
Jeg har ofte igennem mange år jævnligt haft smerter øverst i maven, som værende for meget mavesyre..dette er næsten altid kommet i forbindelse med indtag af alkohol, hvilket da jeg var yngre og i byen kunne afhjælpe med en Cocio eller 2 og så feste videre .. Efterhånden har dette ikk ku stoppe smerterne( skal siges det ik kommer HVER gang jeg har drukket, mest i perioder.
Nu har jeg så helt afskåret alkohol, smøger, fed mad, lever sundt og træner meget.. Det er lækkert, men igår efter spinning, faktisk imens, fil jeg så virkelig ondt i maven igen, sure opstød og bare så ondt så jeg kun ku ligge i fosterstilling. Drak drikke youghurt, og mælk men intet hjalp.. Gik først væk engang i nat
Sidst jeg var ved lægen med det sagde hun at så måtte jeg jo lade være med at gå til fest og drikke hvis jeg ikl ku tåle det Men come on, træning? Det Vil jeg da kunne
Gode råd ønskes, gamle husråd mod mavesyre mangles Eller skal jeg insistere på mere hjælp ved lægen?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/mave-og-tarm/mavesaekken-og-tolvfingertarmen/mavesaa;r-%28ulcussygdommen%29/
Go' bedring
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
god bedring!
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
De fleste ved helt akut at dæmpe syren med base.
Der findes også et middel, der der virker anderledes, Pantoloc. Men det er mere til, når man har kroniske mavesyreproblemer.
Jeg vil som Ulla anbefale dig at få lavet en gastroskopi og lige få tjekket om alt ser normalt ud - få bekræftet at det "bare" er mavesyre.
Og så kan det måske svare sig lige at kigge på dit liv generelt. Fra mig selv kender jeg det, at stress meget hurtigt udløser mavesyreproblemer, og så ved jeg, at jeg skal passe på mig selv.
Jeg bruger i øvrigt selv noget homøopatisk til problemet. Det hedder Gastricumeel og har været det mest effektive, jeg har kunnet finde.
Smerter, mavesyre av av