Forventninger til venner {{forumTopicSubject}}
Det her kunne jeg godt tænke mig andres syn på...
Jeg har i et par år forsøgt at leve efter mottoet "elsk dine venner for det de giver dig, i stedet for at være sur over det de ikke giver dig".
Ret god ide syntes jeg selv..
Men alligevel syntes jeg nogen gange at jeg bliver skuffet over dem som jeg vil kalde nære venner.
Og så tænker jeg så nu, at det er jo forkert, fordi jeg skal elske dem for det de giver mig.
Men betyder det så at jeg ikke kan have nogle forventninger til hvordan mine venner er? Skal jeg bare tage det der kommer uanset, medmindre jeg dropper dem?
Hverken jeg eller kæresten er typerne der har et hav af nære venner - det kræver jo pleje, og vi gider ikke sidde lårerne af andre hver aften. Men vi har nogle stykker som vi betrager som nære venner.
Men er det så alligevel det? Hvad ligger der i "nære venner"?
Behøver man at krænge sit inderste ud, og dele det, for at man er nær ven?
Kan man dele noget med andre, og ikke med sine nære venner?
Jeg syntes dælme det er svært ....
Hvad mener i?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Men de helt dybe og private ting i mig, dem deler jeg kun med få, og de er i min familie.. Men derfor tilader jeg mig stadig at kalde de andre for nære venner, som jeg ikke ville undvære for noget..:o)Der er dog en undtagelse, for hun er både mine nære veninde, men også min kusine og vi deler alt:o)
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
Jeg har sidder og tænkt det igennem, og drøftet det med en kollega, som jeg stoler på og som jeg er tæt på (på arb., ikke privat).
Jeg kan se at "problematikken" primært ligger i den ene gren af vores omgangskreds, den som jeg har igennem min bror. Dem fra skolen og min kærestes ungdomsvenner er der ingen problemer i.
Jeg har nu gjort det at jeg har rykket dem ned fra listen over "nære venner" til "gode venner" hvis altså det giver mening.
Dermed er mine forventninger nok heller ikke så store, og jeg forventer ikke at vi skal dele private og nære ting.
Det må være måden ikke at blive skuffet på.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Forventninger til venner