{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Desperat brug for hjælp - forhold.. {{forumTopicSubject}}

Godaften HG, jeg undskylder på forhånd at indlægget bliver lidt langt, men jeg har simpelthen brug for nogle gode råd før jeg evt. ender med at gøre noget jeg kommer til at fortryde.

Sagen er den at jeg er forlovet med min kæreste gennem næsten 4 år, og han er jo sådan set en rigtig dejlig fyr, 26, politimand, trofast som dagen er lang og elsker mig over alt i hele verden.

Vi har pga hans arbejde som krævede ham til Vejle boet hver for sig i et år nu, og han vil ikke kunne komme til København før tidligst februar næste år.

Vores forhold har ikke rigtig kørt siden vi flyttede fra hinanden, og jeg er nu nået til et punkt hvor jeg ikke kan se mig selv blive i forholdet. Jeg har ikke den samme lyst til ham som jeg havde, bliver irriteret over småting (som pludselig vokser sig store), og synes ikke rigtig jeg har tid til at bruge alle mine weekender på ham, når jeg også har studie og veninder at pleje.

Vi har de sidste måneder snakket om disse problemstillinger som udelukkende kommer fra min side, og nu er det altså kulmineret i at jeg er taget hjem til København alene i et par dage og skal finde ud af hvad jeg vil - han mener meget bestemt det bare er en hård periode der skal overståes så vi kan få det godt igen.. Jeg er ikke ligeså sikker smiley

Men nu sidder jeg jo her, og tænker.. Alle jeg har snakket med siger at det er på tide at komme ud af, at vi har kæmpet så meget, at der snart ikke kan gøres mere - og sådan har jeg det også selv, lige indtil jeg står overfor ham og kigger ham i øjnene, så bliver jeg så forfærdeligt i tvivl om jeg er igang med at begå mit livs største fejl...

HJÆLP! :-S

Alle synspunkter kan bruges, jeg vil så gerne være sikker på at have overvejet alle aspekter før en beslutning træffes...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Desperat brug for hjælp - forhold..
  • #1   21. jul 2011 har du prøvet at skrive ned på en lang liste, alt hvad du ikke kan undvære ved ham , allt de gode ting ved ham. og så en negativ liste, med alt det dårlige, alle de trælse ting.
    Når du så har de to lister ved siden af hinanden, kan du se hvad der vejer mest.
    Hvis han er dit livs kærlighed, er han værd at kæmpe for, og vente på. Hvis ikke..ja .. så det nok ved at være det. med mindre du vil kæmpe lidt endnu for at se om det kunne blive bedre smiley

    hvor længe boede i sammen før han blev nd til at flytte ?


  • #3   21. jul 2011 Nej det har jeg ikke - det var nok en god idé...

    Vi har boet sammen næsten 2½ år før vi blev nødt til at flytte hver for sig... Og det har vi været rigtig gode til, alting kørte da vi boede sammen...


  • #4   21. jul 2011 hold da op.. det var lang tid .. hvad så med noget par terapi ? hvis altså du vil kæmpe mere.. smiley
    der findes så mange alternativer for at få hjælp idag. det lyder hårdt det med afstanden ..


  • #5   21. jul 2011 Jeg synes du skal spørge dig selv hudløst ærligt: Elsker du ham? Når du ser på ham, præcis hvilke følelser har du så indeni, for selvom du måske føler som du burde og dermed skammer dig lidt, så er det nu engang sandheden, hjertet lyver aldrig.
    Så hvis du dybt indeni føler at han ikke er alt det du virkelig gerne vil have, resten af dit liv, så nytter det ikke noget at få din hjerne til at overbevise dig om noget andet, fordi så er det ikke ægte smiley

    Jeg har selv stået i samme situation med min eks gennem 3½ år som jeg også var forlovet med, og han elskede mig grænseløst, og gav mig tryghed, men til sidst kunne jeg ikke se på ham uden at føle et snert af irritation, og faktisk væmmelse, jeg var bare ikke god nok til st følge mit hjerte, fordi jeg konstant forsøgte at overbevise mig selv om at jeg burde skamme mig, og alle mine veninder synes også han var åh så sød og romantisk og han gjorde virkelig alt for mig. Jeg endte med at overtale mig selv på daglig basis til at elske ham, men inderst inde vidste jeg godot at det ikke var holdbart..

    Jeg er nu i et forhold med en fyr, som jeg helt 100% ærligt kan sige at jeg elsker, og efter 2 år sammen, giver han mig stadig sommerfugle i maven når han smiler, og jeg kan ligge og kigge på ham mens han sover, og blive overvældet af kærlighed så jeg simpelthen sidder og græder af lykke over at vide at han er min og ligger ved min side hver nat smiley Han fuldender mig og giver mig en ro indeni som jeg simpelthen ikke kan beskrive smiley

    Havde jeg vist dengang at han var hvad der ventede mig, så havde jeg ikke tøvet et sekund med at lade mit hjerte råde og dermed forlade min eks.

    Så overvej om han virkelig er hvad du vil have og vigtigst af alt, om han gør dig lykkelig, kan du se dig selv blive gift med ham ? smiley


  • #7   21. jul 2011 Jamen vi var jo unge og forelskede og flyttede sammen efter knap 6 mdr - men det gik jo heldigvis godt.. Det er først efter vi er flyttet fra hinanden igen det er begyndt at gå galt... Det er rigtig rigtig hårdt med afstanden!

    Han har også snakket om parterapi, det er måske værd at overveje...


  • #8   21. jul 2011 Jeg er selv i et meget lignende forhold, dog bor jeg i vejle og min kæreste i kbh, men vores forhold har altid været sådan. men jeg kender godt til de tidspunkter hvor man bare har lyst til at skride fra det hele.. ! Men når jeg er kommer over de perioder, som kan være fra 1 dag til flere uger, så indser jeg hvor meget jeg virkelig holder a ham..

    MEN, tænk det godt igennem, føl efter hvordan du har det, hvis du har det skidt når i ikke er sammen og skidt når i er sammen, er han måske bare blevet mere en vane, en der bare skal være der, end en du virkelig er forelsket i...

    Jeg håber du finder ud a det, følg dit hjerte ..


  • #9   21. jul 2011 Tusinde tusinde tak fordi I tager jer tid til at dele erfaringer og tanker med mig, det betyder virkelig meget! Det er dejligt at høre fra andre der har siddet med samme tanker som jeg selv sidder med nu...

  • #10   21. jul 2011 jeg ved godt det lyder ekstremt egoistisk, men du er bsre nødt til at tænke på dig selv, og du er nødt til at kunne se dig selv i spejlet og hudløst ærligt sige at du er lykkelig, at du er glad og at du ikke kunne forestille dig noget bedre liv end det du lever med din forlovede, fordi som sagt hvis ikke du er 100% ærlig overfor dig selv og dit hjerte, så vil det blive et skuespil langt hen ad vejen smiley

    Held og lykke med det hele smiley håber du finder frem til hvad der gør dig allermest lykkelig, for det er virkelig den bedste følelse i verden smiley


  • #11   22. jul 2011 jeg syntes egentlig der er et spørgsmål her der skal besvares - oprigtigt..


    elsker du ham så meget at du vil tilbrnge resten af dit liv ammen med ham.


    hvis du gør det. så betyder alt det andet egentlig ikke så meget. forhold går op og ned. og hvis du virkelig vil ham - så skal du nok finde en ro igen i jeres forhold indtil i kan være sammen igen.


  • #12   22. jul 2011 Du kan ikke flytte til Vejle? Det kommer jo selvfølgelig an på dine studier, men det er da et forslag smiley

Kommentér på:
Desperat brug for hjælp - forhold..

Annonce