{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Har du ændret politisk ståsted.... {{forumTopicSubject}}

....efter terrorangrebene i Norge? Jeg hørte lige i radioen, at Arbeiderpartiet er gået 10 procentpoint frem i meningsmålingerne den seneste uge og et par partier a'la DF oplever forholdsvis stor tilbagegang.

Jeg ved godt, at der i den henseende nok er forskel på at bo i Norge og Danmark i disse dage, at Stoltenberg f.eks. formentlig også vinder noget personligt på måden, han har tacklet hele tragedien. Men jeg forestiller mig også, når tallene er SÅ høje, at der må ligge noget politisk i, at folk skifter over? Måske har det været et wake up call for nogle vælgere? Måske ønsker folk at signalere større tolerance?

Så tilbage til spørgsmålet: Har du ændret dit ståsted? Hvorfor og hvordan? Fortæl, fortæl smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du ændret politisk ståsted....
  • #1   29. jul 2011 Jeg har ikke, men jeg er absolut heller ikke til højrefløjen :o)

• #3   29. jul 2011 Nope har ikke ændret, men er heller ikke og bliver aldrig tilhænger af dansk folkeparti...

• #4   29. jul 2011 Øv, I er sguda ikke til meget hjælp i min undersøgelse smiley

• #5   29. jul 2011 M Hysted

Nææ skrev jeg da det ?

• #6   29. jul 2011 Nej stemmer stadig rødt smiley

• #7   29. jul 2011 En tosse kan heller ikke få mig til at ændre politisk ståsted..... :o)

• #8   29. jul 2011 En latterlig kommentar, fordi jeg skriver at jeg ikke er og aldrig bliver tilhænger af deres politik...

Jamen så er der vist rigtig mange latterlige kommentarer...i guder

• #9   29. jul 2011 Såså "høns"

• #10   29. jul 2011 Næh.. Jeg er også stadig rød.. smiley
    Og jeg tror bestemt måden socialdemokraterne har taklet situationen på har meget at sige for det vælger boom. Det må kræve sin mand at lede et land og et parti gennem sådan en oplevelse.. Det forstår jeg godt folk belønner der oppe!

• #11   29. jul 2011 Det var da ikke spor latterligt, jeg er fuldstændig enig med René.

• #12   29. jul 2011 Ginne

Han har fandme også gjort det godt! Hatten af for ham!

• #13   29. jul 2011 jeg stemmer stadig rødt

og må indrømme jeg tager sku hatten af for stoltenberg oppe i norge han er en sand verdensmand ,,ville være stolt af at have sådan en til at lede mit land smiley

• #14   29. jul 2011 Ginne
    Men der må vel også ligge et eller andet politisk i det? Jeg kan godt forstå, hvis folk føler, han har gjort det rigtig godt, men for at ville stemme på ham, skal man vel også mene, hans politik kan føre landet i den rigtige retning?

• #15   29. jul 2011 Ja jeg har skiftet mening...Ved endnu ikke om jeg vil stem,me på dem men måske....Og hvad er det så blevet til...DF.

• #16   29. jul 2011 snow
    Vil du forklare, hvad du er skiftet fra og hvorfor?

• #17   29. jul 2011 Jeg har ikke ændret mit politiske ståsted, pga tragedien i Norge..
    -Min stemme ligger samme sted som den altid har gjort..

• #18   29. jul 2011 Marianne> Jeg tror rigtig mange vælgere idag vælger ud fra få mærkesager og ud fra hvilket parti de føler er bedst til at lede landet. Altså sidder mange af vælgerene ikke og tænker i partiprogrammer og blokpolitik...
    Disse vælgere har måske tidligere figureret som "ved ikke" i meningsmålinger - men har nu fundet en person de kan relatere til og som de føler er en god leder. Så han får deres stemme!
    Mange af disse interesserer sig måske ikke for politik.. Men har via denne oplevelse set noget de kunne relatere til og forstå..

• #19   29. jul 2011 Ginne
    Men partiet Højre er gået 8 procebtpoint tilbage i den meningsmåling (mener jeg, det var). De mennesker har jo ikke tidligere figureret under "ved ikke". Nu har jeg ikke sat mig detaljeret ind i norsk partipolitik, men hvis det passer, at de svarer lidt til DF, vil måden at forholde sig til indvandring jo være mærkesagEN, som man er nødt til at opgive for at stemme på en, der virker til at være en fin fyr.

Jeg forstår ikke rigtig, hvordan det kan lade sig gøre, men fra mit politiske ståsted, er det da en glædelig udviklibg uanset årsagen. Til gengæld kan jeg jo så se her i tråden, at det tilsyneladende ikke har bredt sig til DK smiley

• #20   29. jul 2011 Marianne...Nej det er nok det sidste jeg vil gøre i dette forum...
    Jo jeg er skiftet fra V.

• #22   29. jul 2011 Nej, jeg har ikke ændret smiley

• #23   29. jul 2011 Jeg er så rød som noget kan blive *G* jeg er faktisk næsten en tomat smiley :P

men nej, intet ændret !

• #24   29. jul 2011 Nix, er stadig anarkist =)

• #25   29. jul 2011 Marianne K: Sådan tror jeg altid det vil være og det er kun indtil der kommer et valg - så er de meningsmålinger tilbage til normale.

Lidt ligesom ny alliance da de blev oprettet - hovsa, så stod de til sindsygt mange procent i meningsmålingerne. Da der var valg var det langt fra det tal smiley

• #26   29. jul 2011 Nej, tragedien i Norge har ikke fået mig til at ændre ståsted.

Men det har gjort mig endnu mere sikker på, at mit ståsted er rigtigt og at demokratiske værdier er noget, der kræver mere og mere kamp for at bevare.

• #28   29. jul 2011 Nej, jeg har ikke skiftet ståsted, jeg stemmer på blå blok.

Jeg har hørt at de politiske partier generelt har fået flere medlemmer altså også blå blok, fordi folk vil vise, at de ikke støtter den ekstreme højrefløj, og for at vise, at de vil demokratiet.

Den røde fløj får ikke medlidenhedsstemme fra mig, selvom jeg synes det er en tragidie det der er sket.

• #29   29. jul 2011 Nix, stemmer det samme.

• #30   29. jul 2011 Nope.. Stemmer stadig Venstre...

• #31   29. jul 2011 Nej, jeg har ikke skiftet ståsted - jeg var rød og er stadig rød ;o)

• #32   29. jul 2011 Nej jeg stemmer ikke anderledes efter de tragiske hændelser i Norge.

Men lagde mærke til en ting igår aftes, der har tidligere været en tråd herinde om folk synes om regeringen osv. tænkte Polititisk da der blev goldt mindegudstjeneste.

Det jeg lagde mærke til var da Helle T. Schmidt kom frem i medierne, hun snakkede stort set udelukkende politisk istedet for at omtale de ramte som mennesker så var det jo rød blok, røde folk osv. jeg undrede mig over at hun udtalte så direkte politisk.

• #33   29. jul 2011 I mine øjne vil det være en stor fejl ikke at anskue det fra et politisk perspektiv...

• #34   29. jul 2011 Nope, jeg har ikke.... men kan ikke lade være med at glædes over at DF har haft tilbagegang ;o)

• #35   29. jul 2011 Nope har ikke skiftet politiskholdning, men må da indrømme at jeg ikke har stemt de sidste 2 gange der var valg. (Forglemmelse er en skidt ting)..

• #36   29. jul 2011 Og et politisk motiv.

• #37   29. jul 2011 Jeg stemmer ikke selv DF og har aldrig gjort det, men jeg forstår ikke, hvorfor de skal bøde for terrorangrebet, det er jo da et demokratisk parti der følger lov og ret herhjemme.

• #38   29. jul 2011 er også enig med Rene og kan da heller ikke se det latterlige i det der bliver skrevet.... hmm, men måske det er latterligt med det samme man ikke er enig med andre?? tænk, jeg troede naivt at der var frihed i Dk til at vælge ens egne politiske overbevisninger.. men åbenbart ikke...

• #39   29. jul 2011 Blodet i mine årer er ikke blevet mindre rødt.
    Episoden har om noget, kun gjort mig mere sikker på mit ståsted.

• #40   29. jul 2011 snow
    Øv, det havde ellers været interessant at høre lidt om dine overvejelser. Især nu, hvor du tilsyneladende er den eneste herinde, der har skiftet mening smiley

Maria
    Så skulle du da næsten danne et parti :). Vi kunne godt trænge til lidt fornyelse, synes jeg.

CH
    Hvordan anskuer du hændelsen i et politisk perspektiv? Jeg tror, jeg er ved at være fremme ved, at lige mht ham galningen er det nok fuldstændig ligegyldigt hvilken politik, der bliver ført i et land. Retorikken tror jeg har noget at sige ift meningsdannelsen og dermed også rekruttering til diverse underlige grupper, men mod folk som ham her, tror jeg faktisk ikke, man kan gøre hverken fra eller til

Kennelmor
    Jeg ser det nu ikke som, at DF (eller Højre i Norge) skal bøde for hans gerninger. Jeg forestiller mig mere, at folk måske skruer op for tolerancen i protest mod hans fuldstændige mangel på samme. men jeg ved det jo ikke - også derfor det havde været interessant, hvis nogen havde kunnet fortælle, hvad der lå bag tallene i meningsmålingerne

• #41   29. jul 2011 Marianne, jeg er helt enig med dig i, at mod mænd som ham her, kan vi ikke gardere os. Problemet ligger i dem, som sympatiserer med de synspunkter, som har givet ham motivet for at gøre som han har gjort.

Der er jo ingen tvivl om, at der er mennesker i den vestlige verden, i dette land og landende omkring os, som kæmper for ikke-demokratiske værdier.

Pointen er lige præcis rekruttering. Men ikke bare her, også i den almindelige danskers liv, hvor retorikken og de værdier, som vores samfund har arbejdet sig imod siden midten af halvfemserne med særlig fart på de sidste ti år.
    Ikke at disse er antidemokratiske, men desværre ikke så rummelige på det menneskelige plan.
    Det er som om, at den lektie Europa lærte efter 40'erne, og tildels også efter den kolde krig bliver glemt nu... Og så er vi altså dømt til gentagelse.

Politisk mener jeg det er drønvigtigt at der bliver grebet ind - i særdeleshed i forhold til retorikken, men også i det mere praktiske politiske, hvor vi i de sidste ti år desværre har fået understøttet marginalisering af visse grupper.

Det bekymrer mig.

• #42   29. jul 2011 CH
    Men marginalisering gælder jo flere veje. ham her galningen følte sig vist, så vidt jeg har forstået, temmelig marginaliseret og desperat magtesløs - deraf hans handlinger.

Jeg er stor tilhænger af, at der skal være begrænsninger for ytringsfriheden, men efter dette, er jeg faktisk blevet bekymret for, om det, ikke at kunne komme ud med sine svinskheder i det offentlige rum, kan rykke folk sammen i skjulte, uheldige forsamlinger, hvor menneskehadet kan dyrkes og trives, til det en dag pludselig eksploderer.

Dermed jo ikke sagt, at man ikke kan diskutere tonen, men jeg er virkelig i tvivl om, hvad der vil være godt at gøre

• #43   29. jul 2011 Maria
    Ja, lige indtil du fik det første medlem af dit parti, som også gerne ville have noget at skulle have sagt og som var en lillesmule uenig med dig i en eller anden detalje smiley

• #44   29. jul 2011 Jeg mener ikke ytringsfriheden skal begrænses, tværtimod.

Men jeg mener, der er mennesker, der bærer et politisk ansvar for hvordan man omtaler mennesker og grupper - de er rollemodeller og sætter en standard i den almindelige befolkning både retorisk og værdimæssigt.

Og vi må jo nok se i øjnene, at på europæisk plan, der fører Danmark sig desværre lidt an, når det kommer til hård retorik, og også værdimæssigt set har vi jo modtaget temmeligt rynkede bryn fra menneskerettighedsorganisationer.

Personligt mener jeg ikke ytringsfrihed befordrer at man skal acceptere hård og fjendsk retorik.
    Jeg er glad for at loven er som den er nu - den ene begrænsning der er, er jeg glad for, selvom jeg nok må indrømme, at jeg mener at den pt. tolkes temmelig lidt blødt.

• #45   29. jul 2011 Marianne

På den ene side er jeg fuldstændig enig i at ytringsfriheden skal være der, men jeg syntes også at det er bekymrende at tyske nazister kan få trykt deres presse hér for vi er så liberale at det er fuldstændig ok at opfordre til racehad og vold.
    Jeg er også bekymret over danske racistiske organisationer som White Pride og den nu (ihvertfald officielt) nedlagte Blood & Honour, jeg var ikke stor fan af Dansk Front og jeg undrer mig over at DNSB overhovedet eksisterer!

• #46   29. jul 2011 CH
    Det var nu også de allerede eksisterende begrænsninger af ytringsfriheden, jeg tænkte på og jeg har måttet se måbende til de senere år, når jeg har set (hørt), hvad man åbenbart kan tillade sig at sige om andre mennesker. Derfor har jeg siddet og ønsket lidt, at der blev "strammet op". Men nu er jeg kommet i tvivl.

Stine
    Jeg er heller ikke fan af de omtalte, men jeg har på den anden side også svært ved at se, hvordan man skal kunne forbyde visse mennesker at tro, mene og sige nogenlunde, hvad de vil og samtidig have et samfund, som det, jeg ønsker. Bl.a. synes jeg, det ville være uheldigt, hvis man kunne komme i fængsel pga sine overbevisninger (som vel ville være konsekvensen af at forbyde dem). Det ville minde lige lovlig meget om noget vi ser andre steder i verden, som vi ike har lyst til at sammenligne os med

• #47   29. jul 2011 Marianne

Du har ret i at man på den ene side ikke skal kunne komme i fængsel for sine overbevisninger, men hvad så når ens overbevisning er en opfordring til vold?

• #48   29. jul 2011 Stine
    Ja det er jo i forvejen ulovligt og det synes jeg, det skal blive ved med at være. Men det er nogle svære balancegange og jeg er jævnligt lidt uenig med mig selv, når fornuft vil i den ene retning og følelser den anden vej smiley

• #49   29. jul 2011 Marianne, jeg skal da også erkende, at jeg egentlig har været tilfreds med at vi har kunnet høre, hvad blandt andre Søren Krarup virkelig tænker...
    Det giver jo også mulighed for at kvalificeret valg, når man sætter sit kryds...

• #52   30. jul 2011 Rikke
    Jeg tror nu ikke, at dem, der "skifter side" nu, gør det fordi de sammenligner Anders Breivik med højrefløjspartierne. Men det ville sørme være interessant at finde ud af, hvad de rent faktisk tænker. Som tallene fra Norge ser ud, er det jo ikke bare et par stykker, det drejer sig om

• #53   30. jul 2011 Von Trier udtaler sig i eb

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1593853.ece

• #54   30. jul 2011 Jeg tager ham ikke seriøst....

At jeg så mener han har noget ret omkring "fremmede fjendskhed" er noget helt andet.....

• #55   30. jul 2011 Personligt tror jeg, at alle de, der har skiftet politisk ståsted, skifter med jævne mellemrum. Sådan lidt opputunistisk indstillet, vil jeg mene. " Ok, her er medvind nu, så stemmer jeg der osv"

Jeg er rød, født rød og dør rød. Sådan er det bare, jeg skifter ikke - heller ikke selvom jeg ikke kunne finde på at stemme til næste folketingsvalg, da jeg har det lidt - ligesom Thorning/ Rasmussen = Pest/Kolera.
    Havde det været en anden kandidat end Thorning, der skulel være statsminister, så havde jeg stemt.
    Så nej, jeg har ikke skiftet ståsted, gør det heller ikke og har egentlig ikke den store forståelse for de, der har.
    Ja ja, de kan altid forsvare sig med" man har vel lov at blive klogere på ens overbevisning"

• #58   30. jul 2011 Ja, man stemmer "normalt" på partiet og dets politik, men når man ikke tror at formanden selv står 100 % inde for politikken, så er det vel lige så meget personen, man stoler på.
    Nu f.eks. DF, der er det jo 100% partiformanden, der bestemmer hvilken politik, der skal køres, da partiet er topstyret.
    Mange andre partier er mere almindeligt styret, men jeg har det sgu lidt som Carina
    Jeg stemmer blankt, når det er, for der er ingen af de opstillede kandidater til statsministerposten, der er kompetente nok til at lede landet.
    Det er så bare min uforbeholdne mening om det.

• #59   30. jul 2011 *SS*
    Hanne, end ikke søde ord eller smiger får mig til at stemme, da jeg ikke synes om Thorning. Desuden kan jeg ikke se hvilken person, der skulle afløse hende som kandidat. Der er ikke nogen af de, der er "kronprinser/sesser" i partiet, der er særlig sympatiske eller virker kompetente i deres udtalelser.
    Og vedr SF, tjah Villy er sympatisk og en dygtig politiker, men så længe han er under indflydelse af Soc Dem, så stemmer jeg heller ikke der.

• #60   30. jul 2011 Kunne personligt godt tænke mig en kvinde ved magten, men så skulle det være en anden end Thorning - en, der ikke har haft nogle lig i lasten, som de andre partier kan bore i...
    Derudover så er jeg ret så ligeglad hvem der kommer i regering, det bliver jo ikke bedre end det er...

• #61   31. jul 2011 Jeg stemmer blåt - som altid.....

Jeg kan ikke fordrage Helle - hendes stemme er som en skærebrænder......

Det er egentlig sjovt som vi opfatter forskelligt :o) for jeg synes altid Løkke vinder debatterne....... Og at Helle ikke kan svare (forsvare) sig.... Hun har altid travlt med at give den siddende regering skylden for ALT dårligt og hun synes ALLE deres idéer er dårlige - men det rigtig sjove er - hun har aldrig selv svar på hvad hun ville gøre anderledes.... Hun har rigtig mange idéer, men ingen svar/løsninger på HVORDAN hendes idéer skal føres ud i livet......

Og har nogen af jer fulgt med i den der med at hun slet ikke har styr på betalingsbalancen og udlandsgælden? PIIIIIIIIIIIIIIINLIGT!

:o)

• #62   31. jul 2011 Nu er jeg sikkert een af de ældste herinde.... og kan huske diverse regeringer helt tilbage til 1960'erne........ og hver eneste gang vi har haft en S + ? regering , er vi røget på Rø***.... og V+K+?.... måtte rette det op igen.
    Og sådan er det også nu........ nu er ballancen rettet op igen, vi har igen ro på betalingsballancen og penge på kistebunden ( efter Finanskrisen )

Så får vi måske en S+SF regering med støtte fra R og E.... hmmmm ... og så bliver der strøet rundt med pengene igen... og vi ryger på Rø*** igen.

Helle .......statsminister ..... ....= arbejde 12 minutter mere .... *LOOOOL*
    Villy.........udenrigsminister ....= The ice is smelting on the pols.... *GG*
    Sas.........finansminister....OMG
    Ole.......... socialminister.... kan rejse lidt rundt i Rusland og lære lidt ...:o(
    Og hvem er der så....... øhhh.... der er sgu ikke andre ??????

Næææ... pas hellere på..... i aner ikke hvad i får....

• #63   31. jul 2011 NITTIB; interessant. Ved du godt, at selv CEPOS erkender, at politiken der blev ført af Nyrup i 90'erne var den, der ville have kunnet føre DK på en måde, så finanskrisen var strøget ligehenover lille DK?

Jeg tror vist dine hukommeles er lidt selektiv, men der bliver jo også sorteret en del fra, jo ældre man bliver, ikke ;o)

EN rød regering har lavet lort i den økonomisk og et var Ankers... og så kom Schlüter lige bagefter og skabte endnu mere kaos... Den der rettede op var Nyrup... Herefter er overskuddet blevet spenderet på må og få uden øje for fremtiden.... Af VKO....

• #64   31. jul 2011 heheheh Hanne - går ud fra du er sarkastisk på den sjove måde ;o) syns tiværtifal det er morsomt - fed humor ;o)

Meeeeeeen knytter alligevel en lille seriøs kommentar til mit standpunkt - bare for en sikkerheds skyld, hvis der nu sku være nogen derude, der vitterlig tror jeg ikke ville stemme på Helle pga hendes skærebrænderstemme ;o) Jeg stemmer ikke rødt ganske enkelt fordi jeg ikke er enige i deres politik generelt.......
    Jeg er fx ikke enig i at vi skal arbejde 12 min mere allesammen - jeg har kæmpet for endelig langt om længe at kunne gå lidt ned i tid.

Jeg er 42 år med en datter på 21........ Så de fleste på min alder vil nikke genkendende til at når man har min alder og et "barn" på min datters alder - ja så er man røget direkte udenom en hel del af de goder der er børnefamilie forundt i dag smiley og misforstå mig endelig ikke - jeg synes det er fedt for børnefamilierne :o) men det jeg siger et bare at JEG fik ikke forældreorlov og 2 barn sygedage og omsorgsdage osv osv osv....
    Nå - sorry - sidespor.........
    Til gengæld er jeg ret så enig i fx DF's ældrepolitik

Og jeg holder fast i/på at jeg simpelthen ikke tror Helle er "klog" og dygtig nok til at være statsminister........ Hun har en masse gode idéer og har meget travlt med at svine den siddende regering til, men hun har absolut ingen løsninger til hvordan hun vil ændre - hun siger bare hele tiden - det og det er deres skyld og det og det vil jeg ændre på........ Men hvordan søde Helle?
    Og så lige en mere der dukker op - betalingsringen omkring kbh! hun er jo helt fra den..... ;o)

NITTIB - ENIG ;o)

• #65   31. jul 2011 Nittib....Har den samme oplevelse af det som du har haft.......Med hensyn til det politiske forløb.....Men det er sikkert fordi vi er senile...

• #66   1. aug 2011 NITTIB fuldstændig enig - også enig med Mijanne (jeg er samme generation som dig, så kender godt til det med de goder, men det er nu også helt fint, jeg har fint kunne overleve med tre børn og en del af tiden som enlig mor).

Hvis det ikke havde været for denne regering, der nåede at få fejrnet udenlandsgælden INDEn finanskrisen, ja så havde det set meget alvorligt ud for DK, nu kommer viigennem krisen med skindet på næsten.

Helle ble for nylig gjort til grin, da hun blev ledt i et par fælder angående Dk´s økonomi, det er skræmmende at hun ved så lidt om den økonomiske situation, hvordan kan man bilde sig in,d at hun kan styre økonomien, når hun slet ikek har tjek på de helt basale ting - og at hun så skal have hjælp og støtte af Villy gør mig skrækslagen, for han ved da slet ingen ting.... uhhh skræk seanarie, hvis de to komemr til magten.

• #67   1. aug 2011 CH

trykker på "synes om-knappen" :o)

Mijanne & Sumodrengen

"Til gengæld er jeg ret så enig i fx DF's ældrepolitik"

Realiteterne er så desværre at mens DF har haft indflydelse er vilkårene for de ældre kun blevet ringere, så det er vist meget lavt prioriteret.

• #68   1. aug 2011 http://www.bt.dk/politik/thorning-gik-i-faelden-paa-laesermoede

Helles forklaringsproblem ;-(

• #69   1. aug 2011 Nu er der stor forskel på , at man læser og hører om , hvad der er sket i " gamle " dage i 60-70- 80- 'erne..... og så virkelig at have levet der.

Og CH... min hukommelse er hverken blevet " selektiv "..... " senil " er jeg heller ikke..... Jeg husker glimrende...

Og CEPOS..... hmmm nååh ja DEM..... Øhhh... ja... de synes Nyrup var go'
    Men det er altså kun lige for " for et par dage " siden, han var statsminister.
    Næææ... man skal nok være lidt ældre end i 20'erne... eller 30'erne såmænd også .... for rigtig at vide hvordan det var.... :o)

• #70   1. aug 2011 Det er jo desværre rigtig mange politikeres problem, nemlig at de ikke aner hvad de taler om...

Synes det er sjovt, at vi skal have verdens bedste folkeskole.

Det er super og ville glæde mig, men lidt svært at udføre, når man tager penge fra børnehaver, snakker om kæmpe skoler, lukker tilbud til f.eks adhd børn og "smider" dem i almindelige klasser...

Mange ting ser godt ud på skrift, men irl er det en helt anden sag, sommetider tror jeg de kære politikere går med skyklapper og høreværn

• #71   1. aug 2011 Kennelmor !

Orrrh... hold da op.... du skal såmænd bare arbejde 12 minutter længere om dagen...... så er alle problemer løst.... kan du da ikke se det ?.... *GG*

• #72   1. aug 2011 He he - jo den med de 12 minutter har jeg hørt, og ved du hvad.... på Skejby Sygehus er de igang med en fyringsrunde, så skal vi alle arbejde mere, så bliver der såmænd bare fyret endnu flere.... surprice!!!

• #73   1. aug 2011 Jamen så vil jeg da håbe på at nå at fylde 40 om et par år sådan så jeg også kan få både hukommelse og erfaring nok til at være i stand til at vurdere, hvad der er sket i min levetid...

Så er jeg jo rigtig kvalificeret til at have en mening og ikke bare som nu er en uvidende iagttager....

• #74   1. aug 2011 CH: Jeg kan trøste dig med, at jeg er 47 år, og jeg ser det fra nøjagtig samme synsvinkel som dig ;o) Min søn er endda så fræk at påstå, at jeg er så gammel, at jeg har set dinoer rende rundt i gaderne...

Jeg har heller ikke haft 2 barns sygedage, ej heller omsorgsdage, men jeg har nu haft forældreorlov til begge mine børn - det var så dog til 80% af dagpengesatsen..

• #76   1. aug 2011 Jeg har stemt blåt siden jeg blev 18. Jeg er dog lidt i tvivl nu. Ikke pga Norge, men de har jeg været i et års tid.

Derudover synes jeg det er klamt at folk skal sidde og svine de andre partier til..

• #77   1. aug 2011 Hvem "sviner" andre til?
    Jeg synes faktisk begge fløje er "dygtige" til at fremhæve de andres fejl og mangler.

• #78   1. aug 2011 Natascha, jeg ser godt nok ikke det store svineri mellem fløjene her...

Når man står i opposition, så siger man naturligvis hvorfor man gør det, og det kan kun være noget positivt.

Kommentér på:
Har du ændret politisk ståsted....

Annonce