1.903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

At blive hundefører inden for politiet At blive hundefører inden for politiet

Jeps, jeg har i mange år haft politiuddannelsen med i mine overvejelser omkring min uddannelse. Jeg synes, det er super spændende. At jeg så i mellemtiden har fået hund og er begyndt at interessere mig gevaldigt inden for træningen af hunde, ja, så overvejer jeg faktisk at blive hundefører inden for politiet.

Jeg har allerede sat mig en del ind i politiuddannelsen, men er lidt i tvivl omkring selve det at blive hundefører. Jeg går ud fra, at man først uddanner sig til "alm. politibetjent" - og derefter videre til hundefører smiley

Men hvis I herinde kender nogle gode link, kender nogle eller selv har sat Jer ind i uddannelsen, må I endelig skrive, hvad I ved om uddannelsen her. Det ville jeg blive rigtig glad for. I mens vil jeg selv søge lidt videre på nettet smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At blive hundefører inden for politiet
  • #1   8. aug 2011 puha det ville jeg aldrig kunne, tænk at skulle lade sin elskede hund tage en kugle for en. smiley

• #2   8. aug 2011 Til orientering er det sjædent de vælger folk med hundeerfaring i forvejen som hundeførere.. idet folk der bare synes hunde er søde kan formes 100 % som de ønsker.

• #3   8. aug 2011 Først bliver du uddannet betjent. Derefter arbejder du som betjent.

Jeg ved ikke, om det er gældende for alle politikredse, men i mit område er det sådan, at man bliver indstillet til at få tjansen som hundefører, og det gør man både af ledelsen i afdelingen og af de allerede ansatte hundeførere.

Det er ikke noget, man kommer så let til, der er ikke supermange pladser, og der er lidt rift om dem.

Herefter starter uddannelsen så. Man får en hund, som man ikke selv vælger, men som bliver udvalgt til en. Herefter starter jobbet samtidig med, at man går på hundeskole med vapsen.
    Når hunden er et halvt år, kommer den til sin mentaltest, og hvis den består, går uddannelsen får alvor i gang.

• #4   8. aug 2011 Nu er det heller ikke, fordi de behøver at vide, at jeg godt kan lide hunde osv., men at jeg selv har fået øjnene op for det og gerne vil det. Det var mere det, jeg mente! smiley

• #5   8. aug 2011 *Maria med de skønne jagthunde* .

Tak, for linket. Det vil jeg lige kigge på! smiley

*CH* -

Tak, for beskrivelsen smiley

• #6   8. aug 2011 Sarah: ved ikke hvor du har din viden fra, men den er ikke korrekt!

• #7   8. aug 2011 Jeg synes i hvert fald uddannelsen lyder super spændende! Jeg ved godt, at man som hundefører kan blive udsat for nogle knapt så rare situationer - og hvor hunden kan komme til skade osv.. Men hvor må det være fedt at have så tæt et samarbejde med en hund smiley

• #8   8. aug 2011 Syntes det ville være enormt hårdt hvis hvalpen ikke gennefører mentaltesten som den skal til som 5-6 måneder gammel - så står man med en hund man ikke kan beholde. Man skal godt nok være "kold" for at kassere hunden - men det er jo en del af gamet

• #9   8. aug 2011 Lars M

Det er jo så en lille ulempe ved det, men sådan er det jo. Det er trods alt bedre, at det er de helt rigtige hunde, man går videre med smiley

• #10   8. aug 2011 Jeg begriber slet ikke, hvorfor folk lader sin hund gennemføre den test så tidligt. Lige DEN alder der har de så mange fluer i hovedet, at det er fuldstændig uforudsigeligt hvordan de reagerer.

Testen er dælme hård overfor en hvalp på den alder - venter de 3 måneder har hunden meget større chancer for at bestå. Men myten er, at når den ikke kan 6 måneder gammel, så kan den heller ikke 9....

• #11   8. aug 2011 Maria - spørgsmålet er, om det så ER de helt rigtige hunde, de går videre med...

Når de 6 måneder gamle ikke er påvirket og forsigtig overfor den enorme belastning, der bliver lagt på dem i spøgelsesprøven, så kan man måske godt spørge sig selv, om det er HELT sundt ;o)

• #12   8. aug 2011 *CH* -

Ja, jeg så faktisk et program om det engang - og jeg sad også og tænkte "hold da op", for det er godt nok små hunde, der bliver forlangt meget af ...

• #13   8. aug 2011 Det skal jeg heller ikke gøre mig klog på smiley

• #14   8. aug 2011 Nå, jeg må hellere smutte i seng, hvis jeg skal op igen i morgen tidlig. Men vil da lige kigge forbi tråden en gang i morgen og tjekke eventuelle input smiley

• #15   8. aug 2011 Der har lige været et program på tv2 her til aften med 2 politi hunde der skulle igennem 6 mdr`s prøven, de bestod desværre ikk nogen af dem, de havde travlt med så meget andet, 4 mdr. spilt træning :o( men de er jo også kun hvalpe de forlanger godt nok meget af dem.. de skulle tilbage til kennelen, de havde ellers en god stamtavle sagde træneren, men nu er det jo ikk den de arbejder med.. de 2 hundeføre skulle nu til at ha nye hunde, familien blev nok meget kede af det sagde de, det må være hårdt :o(

• #16   8. aug 2011 Majken G
    Jeg så godt det program!!
    Jeg kan måske forstå hunden der ikke er glad for det ukendte ikke består, men hunden der ikke vil aflevere bolden tilbage? Come on! Det kan den jo lære ! smiley

• #17   9. aug 2011 jeg så os Station2 igår og syntes os det alt for tidligt at sige at de ik egner sig,, men det jo deres regler og betjentene ved det, men fuck det hårdt og kontant, godt det ik er mig, der skulle hjem og fortælle familien at desværre, x skal retur og en ny kommer ind og dur den heller ik, ja så det samme tur for den.

• #18   9. aug 2011 Rikke S

Det kan jeg også godt sætte mig ind i - det kan umuligt være sjovt. Men man er indstillet på det fra start af, og ved, at man risikerer at skulle aflevere den. Jeg kan ikke forklare det uden at komme til at lyde kold og kynisk - det er jeg langt fra, for selvfølgelig kommer man til at holde af sådan en lille en. Men sådan er det jo, og så må det bare handle om at komme i gang igen ...

• #19   9. aug 2011 Maria, selvom at det er noget de ved, og at "sådan er det jo", så får det voksne mænd til at græde ind i mellem....

• #20   9. aug 2011 Så os det igår med politihundene, jeg synes os det var for tidligt, det var jo bare hvalpe i mine øjne der fjollede rundt smiley

• #21   9. aug 2011 Du skal være opmærksom på, at de (i hvert fald flere steder) ikke tillader, at du har andre hunde end tjenestehunden!

• #22   9. aug 2011 Christina, den har jeg dælme ikke hørt før!

Hvor har de sådan en regel henne?

• #23   9. aug 2011 Hos Sydsjællands og Lollands-Falsters Politi ved jeg med sikkerhed, og vist også i Kbh. Politi.

• #24   9. aug 2011 KK ved det fra hundeafdelingen i københavn men ok jeg drømmer nok bare

• #25   9. aug 2011 Synes os jeg har hørt det med ingen andre hunde, men kan ikke husker hvor eller det bare er noget jeg har drømt.

Kommentér på:
At blive hundefører inden for politiet

Annonce