"kamphunden" Terkel :/ {{forumTopicSubject}}
Terkel er ret god til at få sat sig selv i et dårligt lys, da han jo som regel reagerer voldsomt på hunde han kender. I går fik han virkelig sat sig i et dårligt lys
Vi er ude og gå og der kommer en dame gående med sin cavalier hvalp (Den var meget lille så regner med det er en hvalp). Terkel reagerer altid meget forsigtigt på hvalpe, hvilke han også gjorde her. Dvs han var helt stille, og gik helt stille hen til hende. Damen her lader sin hund blive stående i lang snor, og spørger ikke om de må hilse, hvad jeg måske synes hun skulle have gjort. Nå, men da Terkel ik siger noget, lader jeg dem hilse på hinanden.
Uden at vide det, tror jeg at den her hvalp har gjort noget Terkel ikke kunne lide, eller er kommet for tæt på de nedre dele, da Terkel rejser børster, og knurrer. Den knurrer tilbage og de hopper op i mod hinanden, og der udvikler sig en lille magtkamp. Terkel stopper med det samme, da jeg hiver lidt tilbage i snoren og siger at det kan han godt stoppe. Fint, Terkel stopper så.
Damen her undersøger jo så sin hund i hoved og røv, og tjekker at Terkel ikke har bidt hale og ører af den. Hunden peb ikke engang, hvilket jo tyder på der ikke har været bid indvolveret, og den er stadig interesseret i at snakke med Terkel, som egentlig bare trisse lidt rundt og snuser. Jeg siger selvfølgelig Undskyld, og at Terkel ikke plejer at reagere sådan. Hun siger så "De plejer heller ikke overfalde Malle" ... Her må jeg indrømme jeg bliver en smule fortørnet... "Overfalde" ?? Synes jo ik ligefrem Terkel har overfaldet hendes hund.
Hun bliver så stående og jeg snakker med hendes hund, og Terkel komme stille og roligt trissende hen til hunden, som reagerer ved at vise interesse for Terkel. Her trækker hun af med sin hund, som i øvrigt halvt modsætter sig at blive trukket af med, og siger "Nej nu skal I ikke bide mere" (Det var da altid noget hun sagde "I")
Bliver lidt irriteret fordi hun nu sikkert har fået opfattelsen af at Terkel overfalder andre hunde, og fordi hun efterfølgende vælger at blive stående så længe hvis hundene alligevel ikke må snakke sammen igen...
Hvad siger I? ... Vil I tage det som et overfald?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
sep 2006
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 579
Ej, jeg vil heller ikke mene, det er et overfald. Man ved aldrig, hvordan hunde vil reagere på hinanden, hvis ikke de har hilst på hinanden før, og når I begge to var hurtige til at få dem skilt ad, ja, så er det bestemt ikke et overfald i mine øjne
sep 2006
sep 2006
Staffy... Ja det går sgu ikke at have en hund der siger fra...
Er glad for I ikke ser det som "overfald"... Havde det lidt skidt med det...
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
En ung mand med hans unge rottweilerhan kommer gående, han spørger om de må hilse på hinanden, jeg siger ja og vupti! Hans rotte har en pote lagt hårdt over nakken på Holger samtidig med at den bare nedstirrer ham, Holger knurrer og flytter sig - helt ok reaktion i mine øjne - og gutten sig "jeg havde ellers ønsket mig en engelsk bulldog, men jeg troede ikke de var så aggressive" What!?
sep 2006
Det er også i orden at hun trækker af med hunden, men så gør det med det samme, i stedet for at blive stående et par minutter efter så hundene når at få interesse for hinanden igen...
sep 2006
Terkel er også blevet overfaldet før.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
sep 2006
(Vil lige pointere Terkel er opkaldt efter bassisten i Magtens Korridorer og ikke Terkel i knibe
"kamphunden" Terkel :/