det hårdt a leve med en hund med allergi {{forumTopicSubject}}
ja min emma har jo lagermide allergi big time.. hvilket kommer til udtryk via hendes ører.. de kløer og blir røde og fuld a sort snask som lugter råddent og i værste scenarie store åbne sår og sprængt trommehinde:(
vi fodre emma med barf hun kan intet andet tåle...
når hendes ører viser tegn på allergien får hun en pille dyrlægen har ordineret en masse pakker til os.. samt nogen specielle øredråber...
men her i forgårs begyndte emma s ører igen uden jeg ved a hun har spist noget hun ej måtte... og jegh ar behandlet dem ..
men de fortsat meget irretreet...
sidst sagde dyrlægen at kom vi så vidt igen med ørene at emma s trommehinder sprang syns han ikk vi sku prøve mere... så ber virkelig til jeg kan få bugt i denne omgang med den lorte allergi.... øv hvor jeg har ondt a emma pigen og øv hvor jeg hader allergi!!!!!!
men lige nu ligger emma da og sole sig på sofa ryggen;) såå mon ikk det behandling begynder a virke..
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
Vi kan typisk se en forværring hos Robert2 hvis vi har haft gæster, hvor brød indgår i menuen, så vi holder os væk fra brød, hvor der er for mange kerner i til at smuldre over det hele.
Ligeledes kan der komme forværring i allergien, hvis vi har været på tur på store offentlige gader, hvor der også er mulighed for at der er tabt noget på jorden som han så kan få sig tiltusket.
dec 2008
dec 2008
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
men jonas og jeg har bestemt at blir det ligeså grum som sidst vil vi ikk stå til mere det sku os synd for emma a bli pumpet med piller hele tiden jo....
men ja hun fik slikket sol
okt 2009
Får Emma ikke hyposensibilisering?
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
okt 2009
Immunterapi (hyposensibilisering/allergivaccination)
Opdateret af Celeste Porsbjerg, læge, ph.d.
Hvad er immunterapi?
Immunterapi kaldes også hyposensibilisering eller allergivaccination. Princippet i behandlingen er, langsomt at vænne kroppen til ganske små mængder af det stof, personen er allergisk overfor. Behandlingen kan bruges mod høfeber og astma hvor årsagen er allergi overfor et eller flere kendte stoffer (allergener), som for eksempel pollen. Behandlingen kan også bruges mod svær allergi overfor insektstik.
Hvordan virker det?
Man ved ikke nøjagtigt, hvorledes immunterapi virker. Det er dog sikkert, at en del af kroppens immunforsvar påvirkes, så tendensen til allergiske reaktioner hæmmes. I praksis foregår immunterapi ved, at man får indsprøjtninger under huden med allergenet. Mængden af allergen øges ganske langsomt over en periode. Immunterapi kan i nogle tilfælde også gives som en tablet, der lægges under tungen en gang om dagen. På den måde vænnes kroppen til stoffet, og man får færre symptomer. Immunterapi er den eneste form for behandling, der virker mod selve årsagen til allergi.
Hvem kan få immunterapi?
Immunterapi virker hos de patienter, der er allergiske (de får symptomer ved kontakt med stoffet) overfor forskellige pollen (birk, græs, bynke med flere), husstøvmider og insektgifte (fx bistik). Virkningen på allergi overfor dyrehår (hund, kat) er dokumentere, mens skimmelsvampe fortsat er uafklaret.Det er en forudsætning for behandlingen, at det er grundigt undersøgt, hvad man er allergisk overfor. Lægen skal ligeledes være sikker på, at de symptomer man har, skyldes en allergisk reaktion. Man kan normalt ikke modtage immunterapi hvis man er gravid eller har en hjertesygdom, da konsekvenserne af eventuelle kraftige bivirkninger vil være alvorlige.
Holger havde det virkelig dårligt inden han begyndte på det, kæmpestore furonkler mellem tæerne, træt og opkastninger og hoste (skal så lige siges at han også har ekstremt dårlige luftveje rent fysisk) men bortset fra at han har fået lidt binyrebarkhormon her i sommer (1 tablet hver anden eller tredje dag), så har han ingen symptomer.
okt 2009
det hårdt a leve med en hund med allergi