{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Forkølelsessår igen igen {{forumTopicSubject}}

Min datter lider ret ofte af forkølelsessår. På nu 1½ måned er det nu 3. gang at hun får forkølelsessår, dvs. der går max 3 uger mellem hvert nyt udbrud og det synes jeg dælme er synd.
Vi er så begyndt på Aciclovir-piller via vores læge, til når der kommer nyt udbrud og de gør da at udbruddet ikke udvikler sig og bliver større. Men de gør ikke at der ikke kommer et nyt udbrud små 3 uger efter.
Jeg er så begyndt at give hende Echinaforce dråber hver morgen, i håb om at det kan være med til at forebygge. Men de har ikke vist effekt endnu - hvis de overhovedet vil gøre det.
Har snakket med min læge om Longovital vitaminpillen, da de skulle være gode. Men da hun kun er 8 og de først anbefales til børn fra 10 års alderen, synes min læge det er en dårlig ide at give hende dem. Hun er en lille 8 årig pige, så det er nok meget fornuftigt.

Mit spørgsmål er så, er der nogen af Jer derude som har haft held med et eller andet kosttilskud, naturpræparater, hvad som helst som I har erfaret var forebyggende og mindskede antallet af forkølelsessår.

Som det er nu får hun en almindelig børne vitaminpille, en D-vitamin, en C-vitamin og en fiskeolie tabl. + Echinaforce.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkølelsessår igen igen
  • #1   29. aug 2011 det var godt nok tit det kommer smiley det bette pus da. De er så trælse. Min kæreste får det 1 gang om måneden ca. nogle gange 2 gange om måneden. Hn bruger zovir så snart han kan mærke det er ved at komme, så han når næsten at tage det i opløbet. smiley
    ved ikke om der er nogle vitaminer der kan hjælpe. Det er jo desværre en træls en at få , den bliver bare ved og ved med at komme smiley øv..

• #2   29. aug 2011 Jeg får forkølelsessår, ved fremmedebakterier.
    Altså fx. hvis min hund kommer i nærheden af min mund med sin snude eller tunge, slår jeg ud efter ca. 24 timer.
    Også hvis min mormor eller farmor kysser mig tæt på munden og strejfer min læbe et sted, sker det samme..

og nogle gange kommer det også bare "uden grund" ..
    Jeg bruger plastrene, og de virker fantastisk, de gør såret næsten usynligt, og virker rigtig godt.

• #3   29. aug 2011 Vi har også prøvet med Zovir salve og de der små runde læbeplaster. Salven er hun ikke god til selv at huske og jeg synes personligt at det nogle gange får forkølelsessåret til at blive større og mere ulækkert.
    De små plaster er gode nok, medmindre at såret bliver for stort til plastret.
    Aciclovir-tabletterene er gode, var de i hvert fald sidste gang som var første gang hun prøvede dem. De gjorde i hvert fald at forkølelsessåret ikke blev større end kun 2 små prikker og en lille uge efter var det hele pist væk.
    Men jeg ville rigtig gerne kunne give hende et eller andet, så forkølelsessårerne helt holder sig væk eller kun kommer meget sjældent.

Hun er heldigvis rigtig god til at huske, at hun ikke må kysse når hun har det, så hun ikke smitter videre

• #4   29. aug 2011 Det lyder som en svær herpesinfektion.
    Lægen må da kunne udskrive noget antibiotikalignende som kan nedbryde virusen. Desværre kan man jo aldrig komme af med herpes, men et udbud så ofte, må man kunne nedsætte.
    God bedring:-)

• #5   29. aug 2011 lyder godt nok som en træls ting at døje med smiley øv. håber i finder en løsning så det ikke er så generende. smiley

• #6   29. aug 2011 * Charlotte & Christian *
    Jeg er begyndt at notere i kalenderen hver gang hun får et udbrud og så når jeg har samlet i et stykke tid og kan se hyppigheden, så vil jeg præsentere det for vores læge og så må han gå i tænkeboks.
    Da jeg først snakkede med ham, lagde han ud med at forkølelsessår jo kom oftere her om sommeren pga. sol.
    Men nu har vi jo ikke haft meget sol denne sommer og jeg synes også at udbruddene er ofte om vinteren, så den teori holder ikke helt.

• #7   29. aug 2011 Har han set sårene eller har i kun talt via tlf?

• #8   29. aug 2011 Vi har kun talt via tlf.
    Jeg har selv lidt en del af forkølelsessår, men det er p.t. heldigvis meget længe siden at jeg har haft et udbrud (knock on wood), så jeg ved godt hvordan de ser ud.
    Min datter er desværre ikke endnu i stand til at kunne mærke et udbrud inden det bryder ud, prikken i læben, varme, hævelse inde i læben, så vi kan først behandle når vi ser udbruddet.
    Og i går var det ikke engang på læben, men en cm under ned mod hagen. Det kom over natten fra lørdag. Havde da kontakt til vagtlægen for at høre, om det virkelig kunne passe at det kunne starte der. Det kunne det godt hvis smitten havde bredt sig. Og når jeg tænker tilbage, så havde det forrige udbrud faktisk bredt sig ned under læben ned mod hagen, så det passer fint nok.

• #9   29. aug 2011 Tænker bare at det KAN jo være børnesår. Jeg har selv haft det engang og det lignede virkelig meget forkølelsessår.

• #10   29. aug 2011 Jeg synes du skal prøve at kontakte en anden læge. Måske er din læge smadder god og fornuftig til alt andet, end forkølelsessår. Men en lille pige, som er så slemt ramt er ikke iorden. Hun skal behandles med noget kraftigere, end zovir osv. Måske er det en rigtig slem virus som almindeligt forkølelsessårsmedicin ikke kan tage og jo længere tid hun har virussen i kroppen, jo bedre kan den slå sig fast og være svær at komme af med igen.
    Hvis ikke lægen kan se det alvorlige i alle dine noteringer om udbrud, så kontakt en anden. Hun skal behandles med noget kraftigere, end håndkøbsmedicin.

• #11   29. aug 2011 Ja selvfølgelig! Børnesår var da meget nærliggende og det ligner nemlig forkølelsessår. Ej for pokker, afsted med jer og held og lykke;-)

• #12   29. aug 2011 Jeg nævner børnesår for ham. Vil lige google det lidt på nettet og se hvad symptomer, udbrudshyppighed og placeringer, så jeg har lidt baggrundsviden.
    Hun går til hudlæge en gang om året til observation for om hun skulle få neurofibromatose pga. en stor cafe ulait (staves) plet, så måske jeg kan spørge dem - de må da vide det ??

• #13   29. aug 2011 Ja det skulle man da mene, Anne. Prøv smiley

• #14   29. aug 2011 Årh, stakkels pus.
    Jeg har selv døjet meget med det - også som barn.
    Intet hjælper - zovir, hepavir og hvad det ellers hedder fungerer en periode, men så bliver det nærmest virkningsløst.
    Jeg læste om nogle der havde haft stor succes med LongoVital, og det startede jeg på i april efter en slem omgang forkølelsessår - og har været fri for det siden. smiley
    Så indtil videre virker det...

• #15   29. aug 2011 Anne: Spiser hun af og til popcorn, peanuts eller chips... Fedtrige, saltede produkter?

• #16   29. aug 2011 lider eller har lidt meget af det. men læste et eller andet sted at madvare kan gøre så det kommer. ved mig har jeg fundet ud af det er nødder der før det til at komme. prøv at goolge det er da et forsøg vær

• #17   29. aug 2011 Trine L
    Yep det sker da.

• #18   29. aug 2011 Glemte at skrive: Popcorn og chips
    Hun har et meget lille madforråd (er ekstremt kræsen), så det er også derfor vi putter så mange forskellige vitaminer og ting i hende ved siden af.

• #19   29. aug 2011 Den pomade kan man købe den hvor ???

• #20   29. aug 2011 Jeg må kigge på det der krauterblut - til børn.
    Det har jeg hørt godt om i andre forbindelser.

• #21   29. aug 2011 Min datter er heldigvis rimelig cool når det drejer sig om at skulle skylle diverse eleksir og den slags ned, til trods for hendes kræsenhed. Men hun forstår at det kan være nødvendigt for at undgå noget andet, som bla. kunne være forkølelsessår.

Kommentér på:
Forkølelsessår igen igen

Annonce