{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Mon det går ud over jobbet :/ (Langt) {{forumTopicSubject}}

Hader at sove over smiley smiley

Sku møde kl 04.00, men sov over og vågnede først 05.30 smiley

Min kæreste kom til skade igår aftes, så måtte lige en tur på skadestuen med ham og ha ham syet. Vi kom først hjem lidt over 2, hvor jeg så faldte i søvn på sofaen før jeg nåede hverken det ene eller det andet.. Og fik desværre ikke sat mit ur til 03.30 smiley Og vågnede så som sagt først 05.30. Kontaktede så chefen, han svarede ikke, kort efter skrev hans kone og spurgte hvor jeg var.. Jeg forklarede hende så hva der var sket.. Hun spurgte så om jeg var på vej, jeg svarede, ikke helt men at det ikke varede længe, med mindre de hellere ville have jeg kom lidt senere som i hverdagene og klarede de ting jeg ellers ikke skal om søndagen, for tænkte at så ville de da få lidt mere ud af det nu hvor jeg desværre ikk kom til tiden.. Plus jeg ikke selv er helt på toppen og er lidt bekymret for min kæreste som jo nu ligger og er helt væk på morfin og med et stort sammensyet sår i hovedet.. Dette var jo bare et forslag, var jo stået op og ved at gøre mig klar til at komme afsted. Hendes svar var så at jeg da måtte være tosset og jeg sku fandme bare komme i sving osv osv. Og uden nok søvn og en kæreste der ligger der og kan hverken det ene eller det andet blev jeg arrig over at hun ikke bare stille og roligt ku sige at de hellere ville at jeg bare kom med det samme. og var jo i forvejen sur over det som var sket med kæresten ( Han har fået en flaske i hovedet da han var på vej hjem fra et værtshus, hvor et par stykker havde været oppe og slås, om den der gjorde det troede han var en anden eller om det var et uheld i forbindelse med slåskampen ved jeg ikke lige..)
Nå, men blev ihvertfald arrig og så sagde det vist lidt klik, og jeg sagde til hende at hun sku slappe af og at hun ikke skulle snerre sådan af mig over et skide forslag. Og at så ku det sku også være ligemeget, så ku jeg melde mig syg og helt lade være med at komme. Jeg ved godt det er mig der har sovet over, og ved det er noget lort, men altså, det kan jo ske for selv den bedste. Og det var jo ikke ligefrem fordi jeg havde været på druk eller noget, men at det meste af natten jo var gået med at sidde på skadestuen og glo.

Hun har så ikke svaret tilbage efter mit lille flip.. Så nu er jeg lidt spændt på hvor meget længere jeg har arbejde derude smiley Men hva, det går jo nok alt sammen på den ene eller den anden måde smiley

(skal lige siges at jeg arbejder på en gård med malkekvæg)

Ved ikke lige helt hva jeg vil med dette indlæg, sku vist bare lige ud med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mon det går ud over jobbet :/ (Langt)
  • #1   4. sep 2011 Hvis det er første gang det er sket at du kommer forsent kan der ses mellem fingre med det ellers ville jeg godt nok blive frustreret som arbejdsgiver for denne har et job der skal udføres og af en person der tager ansvar og er stabil - hvis det er sådan at du har det med ikke at kunne komme til tiden generelt ville jeg som arbejdsgiver tage dig til en samatale hvor du fik en reprimande hvis det ikke hjalp - opsige dig.

  • #2   4. sep 2011 Møder du så på arbejde, eller har du meldt dig syg? jeg er lidt i tvivl. smiley

    Men jeg kan godt forstå at det klikkede, hun lyder sgu ikke særlig sød - jeg forstår dog ikke hvorfor i ikke har ringet sammen, det er da lidt mere proff.


  • #3   4. sep 2011 Og god bedring med kæresten.

  • #4   4. sep 2011 Også go' og snarlig bedring med din bedre halvdel herfra ; )

  • #5   4. sep 2011 altså på en gård med malkekvæg der skal tingene jo gøres uanset hvilken udskyldning du har, så det er da derfor hun blev sur, de tænker jo på dyrne først og sig selv bagefter

  • #6   4. sep 2011 jeg er nok af den gamle skole, og når jeg har sovet over (er sket 2 gange i hele mit arbejdsliv) så har jeg ringet og meddelt at jeg var på vej, og så er jeg blevet længere i den anden ende.

    Man sygemelder sig da ikke, fordi man er kommet for sent op???





  • #7   4. sep 2011 Der er jo også en arbejdsmorale her i tråden

    Jeg er typen der der i mit 25 årige arbejdsliv, nok har sovet over 2-3 gange

    Kan læse mig frem til at at du vågner kl. 5.30 og kl. 7.18 skriver du herinde, kan godt nok ikke forstå du ikke var kommet afsted endnu

    Var det mig, ja så havde jeg nok været ude af døren ca. 5.45 med noget ild i en hvis legemsdel

    Jobbene hænger ikke på træerne, men jeg ser helt klart en dårlig moral rundt omkring, og det er altid arbejdsgiveren der har fejlen........

    Nu får jeg nok nogle stryg, da min aldersgruppe jo ikke er den størts repræsenteret herinde, og der helt klart danner sig et billede af alder og moral, men ja, jeg er af den gamle skole, selvfølgelig kan de ske man sover over sig, men så gør man alt for at komme afsted, så de andre ikke hænger på det

    Bøvs !


  • #9   4. sep 2011 Enig med flatrunner smiley
    Undrede mig også lidt over, at man har tid til at skrive herinde, når man har sovet over sig.. Og over tidspunktet.


  • #10   4. sep 2011 Jeg har verdens bedste arbejdsplads... og jeg ved at de er meget tolerante.... men jeg er 100% enig med Flatrunner.... skulle jeg sove over mig, ville man ikke kunne se min røv for bare skosåler...

    da M skulle opereres, forklarede jeg min chef hvordan og hvorledes, og fik en fridag den dag hvor operationen fandt sted.....

    med ærlighed kommer man længst....

    i min verden burde du have ringet i samme sekund du slog øjnene op, have forklaret hende hvordan tingene hang sammen, og have været ude af døren kort efter......


  • #11   4. sep 2011 Da jeg havde arbejdstider fra 6 morgen til 9 aften ja der skete det også et par gange jeg kom for sent op, jeg ringede med det samme når jeg vågnede og sagt at jeg kom for sent og de tog det rigtig pænt og sagde tag du lige et bad så du lige bliver klar i hovedet og så kom herind....så blev jeg også en time længere den anden vej, det er jo ikke arbejdsgiveren skyld du kommer for sent

  • #12   4. sep 2011 helt enig med Flatrunner, det kan ikke gå hurtigt nok med at komme ud af døren.

  • #13   4. sep 2011 Ja jeg er også enig med Flatrunner. Èt er at sove forlænge, det kan jo ske, men så ringer man da med det samme undskylder og så kommer ud af røret pronto. Man bruger da ikke halvanden time på at gøre sig klar.
    Noget andet er at du er bekymret for din kæreste, det kunne du måske have forklaret når du kom på arbejde og så kunne du måske have fået love at gå lidt før.


  • #14   4. sep 2011 Jeg har en gang sovet for længe, og hold kæft hvor var det pinligt.. Min Boss ringede og spurgte om jeg ikke skulle åbne butikken eller hvad?

    jeg skulle åbne kl 7.30 og stod på min arbejdsplads 7.50 (skal lige siges at hvis man overholder hastighederne har jeg 20 min. kørsel) for helved hvor jeg kørte stærkt!

    Jeg undskyldte rigtig mange gange da det var min fejl at jeg havde sovet for længe, og har lovet at det ikke sker igen.. smiley

    Der er i min verden ingen undskyldning for at komme for sent.. ligemeget hvad..
    Du kunne jo i dit tilfælde have smidt hende en sms i nat hvor der stod at du sad på skadestuen pga. din kæreste, og at han havde fået en flaske i hovedet osv. og at du blev nødt til at blive hjemme.. Det havde der sku været forståelse for..
    Kan godt forstå din Chef er blevet vred på dig.. Du skulle simpelthen have drønet ud i bilen også afsted og give en kæmpe undskyldning når du kom


  • #15   4. sep 2011 Det er så pinligt at sove over sig, man ødelægger fuldstændig sin dag

  • #16   4. sep 2011 Jeg ved udemærket godt det er min fejl, det skrev jeg oss, ved det var noget helt lort at sove over, og ringede også til ham med det samme.. men han svarede ikke, og så skrev hun.. jeg har sovet over en enkelt gang før derude, og ringede da også til ham med det samme og var der i løbet af 20 min (har en halv times kørsel)
    og ja køerne skal malkes, og det er noget lort når det ikke er til tiden. Alt det er jeg helt enig med jer i.. Og jeg har også fuldt forståelse for at de blev sure og trætte af det. Det er ikke fordi jeg på nogen måder sys det jeg har gjort har været okay, men som sagt sagde det bare klik da hun skrev sådan, både fordi det burde ha været manden jeg sku snakke med, og fordi jeg havde skrevet at jeg var så godt som på vej, men bare lige kom med det forslag, og så sku der desværre ikke meget til at gøre mig arrig lige der..
    Ja jeg ku ha skrevet til ham i nat da jeg sad på skadestuen, men havde jo ikke hjulpet meget, tror ikke han ville ha vågnet af det for at få sat sit eget ur.

    så forstå mig ret, jeg ser ikke min egen reaktion som acceptabelt, men sket er sket og nu er jeg som jeg sluttede indlægget af med, bare spændt på om det går ud over mit arbejde derude..


  • #17   4. sep 2011 Jeg er også enig med Flatrunner - undrer mig en del over dit svar: "Ikke helt endnu.."

  • #18   4. sep 2011 For mig lyder det som om du virkeligt har trådt i spinaten og ikke taklet situationen særligt godt.
    Jeg vil nok hvis jeg var dig bage en god kvajekage.. mindst...


  • #19   4. sep 2011 Forstår slet ikke hvordan man kan mene, at det er i orden at opføre sig sådan overfor sin chef..

    Ja hun svarer dig på en hård måde, men det er DIG der har begået fejlen..
    Så snart du havde ringet til ham, skulle du lette din røv ud i bilen og afsted..

    Jeg synes ikke det er rimeligt at melde sig syg blot fordi man har sovet over sig..
    Så kunne du ha sørget for at melde dig syg inden, hvis det var fordi du ville være hos kæresten!


  • #20   4. sep 2011 mit svar med "ikke helt endnu" var fordi jeg havde startet bilen, der er noget galt med den så den kan ikke tage gassen når den er kold, og det ved de godt derude.

    Og jeg siger jo også lige at jeg på ingen måder sys min egen reaktion var acceptabel!!! Jeg ved godt at fejlen er min.. Og siger jo så også bare at jeg er spændt på om det går ud over arbejdet derude!

    og desuden er konen ikke min chef, selvfølgelig bestemmer hun også over mig, men det er hans besætning og ham jeg er ansat ved, og synes også det så burde ha været ham jeg så sku ha snakket med.

    men altså, hvis de fyre mig, har jeg da heller ikk tænkt mig at brokke mig eller noget som helst, for ville godt ku forstå dem, for som sagt er jeg udemærket godt klar over at det er mig der har dummet mig.. Så det behøver i ikke blive ved at forklare, eller forklare hva jeg sku ha gjort, for jeg ved det, men sådan gik det bare ikk smiley
    og igen, derfor er jeg bare spændt på hva der nu skal ske!


  • #21   4. sep 2011 hvis jeg var dig ville jeg ringe til ham og måske give en forklaring og høre hvordan det ser ud med jobbet ellers skal du bare gå og tænke over det hele dagen

  • #23   4. sep 2011 Jeg skal derud her 15.30. Så må jeg se hva han siger.

  • #24   4. sep 2011 Daisie med Fister & Møv. : er jo også selv enig, og kan sagtens se det.. Dog er der ingen andre ansatte det ku gå udover, da der kun er mig, ham selv og en deltids ansat som kun kommer om eftermiddagen, som har fri denne weekend. Og jeg selv møder kl 12 alle andre dage

  • #26   4. sep 2011 Tja.. Hvis min kæreste lå med hul i hovedet, og fuldstændig væk af morfin, så ville jeg skide på arbejdet og blive hjemme ved manden for at sikre mig at han var okay... Jeg ville så bare ha meldt mig syg fra start.

  • #27   4. sep 2011 jeg kan så ikke forstå hvordan man får mofin for at have slået hoved, de plejer at bruge noget andet?

  • #28   4. sep 2011 og hvis din kærste er så dårlig skulle han blive på sygehuset

  • #30   4. sep 2011 Enig med Kennel Flatrunner * hvalpe født 15. juli
    Man bliver sku ikke hjemme fordi man sover for længe. Og man melder sig ikke syg fordi kæresten er røget i et hundeslagsmål, på et værtshus. Han er vel en voksen mand, der kunne tage en taxa hjem.


  • #31   4. sep 2011 Jeg har stadig ikke forstået om du aldrig kom afsted og evt. hvorfor ikke?

  • #32   4. sep 2011 helt og aldeles enig med flatrunner.

  • #33   4. sep 2011 Ja jeg har nu også prøvet at sove for længe et par gange... de gange har jeg lavet 2 opkald med bankende hjerte... 1 til min arbejdsgiver og nr 2 til en taxa..

    Også er det ellers bare at kaste tøjet på.. her er der altså ingen morgenmad eller børstet tænder blevet...

    Jeg HADER det.. dog er det kun sket 2-3 gange, men det er simpelhen det værste...

    Jeg synes du skal fortælle dem at du godt ved du reagerede forkert og du er virkelig ked af det... det andet holder ikke synes jeg...


  • #34   4. sep 2011 Fik du lov at beholde dit job?


  • #35   4. sep 2011 Venter spændt på opdatering

  • #36   4. sep 2011 venter også spændt.....

    tror jeg havde været edderspændt rasende som arbejdsgiver......
    håber at de er overbærende....


  • #37   4. sep 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S : han var ikke indblandet i slagsmålet!
    Og ja jeg var derude, og har snakket med ham, dog ikke med konen.. men alt er nu iorden


  • #38   4. sep 2011 - Maria - : jeg har fortalt dem at jeg er ked af det og at jeg ved jeg reagerede helt forkert. han var stille og rolig at snakke med, og sagde oven i købet at han også sys konen havde reageret forkert på mit forslag når jeg havde sagt at jeg ellers var så godt som klar til at køre..

    men som sagt, det er snakket igennem og forklaret fra begge sider, og jeg har undskyldt mange gange.. og alt er nu iorden igen smiley


  • #39   4. sep 2011 Det var da dejligt Anni, rigtig god bedring til din fyr. Og håber at din næste weekend bliver bedre:o))

  • #40   4. sep 2011 Mange tak Charlotte smiley Ja det håber jeg bestemt også smiley

  • #42   4. sep 2011 Mange tak smiley Han har fået det bedre, men er meget pyldret, men sådan er mænd jo smiley

Kommentér på:
Mon det går ud over jobbet :/ (Langt)

Annonce