962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

arbejdsløs.....Lang!! arbejdsløs.....Lang!!

Jeg blev færdiguddannet i maj måned. Jeg har siden da været til 1 jobsamtale, selvom jeg søger flere jobs om ugen. Jeg var inde for at kigge efter job på jobnet indenfor IT. Der var 3 jobs at vælge imellem.

De fleste af mine klassekammerater har endnu ikke kunne få arbejde og 1 har fået et brev fra fagforeningen, om at den uddannelse vi har taget faktisk er ubrugelig. Jeg er bare så frustreret og træt af alt det her møg. Jeg ved godt at jeg ikke er den eneste der sidder i denne situation.

Jeg har prøvet at søge en praktikplads, som multimedie integrator elev, for at få noget mere erfaring og flere kompetencer, men der er kun 2 godkendte praktikpladser, som måske søger elever inden for det næste halve år og det ene sted har jeg fået svar på at de ikke kommer til at mangle nogen.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Tænker lidt på om jeg skulle begynde at læse noget andet, men jeg ved ikke hvad det skulle være...
Andre der er i samme båd som mig? Eller nogen der kan komme med nogle gode råd??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arbejdsløs.....Lang!!
  • #1   8. sep 2011 Øhm jeg har været arbejdsløs siden 1. januar 2010 og har været til EN samtale.. og det var sidste sommer..

Ja, det er frustrerende.. og dødtræls at få afslag på afslag på afslag..

• #2   8. sep 2011 Hvad er det for en uddannelse du har taget der er ubrugelig? Det lyder da godt nok træls, hvis det er tilfældet.

• #3   8. sep 2011 Jeanette: Ja det er da godt nok træls.
    Kennelmor: Jeg er uddannet web-integrator.

• #4   8. sep 2011 Jeps sidder i samme situation... har været ledig siden oktober 2010, og har og kun været til 2 samtaler, med afslag fra begge.... Det er super træls at sidde og have brugt 5 år på en uddannelse og man så ikke kan få noget arbejde bagefter smiley
    Overvejer også noget andet, men er der jo ikke råd til... Har ikke mere su tilbage, og der er jo åbenbart ingen garanti for job bagefter smiley

Problemet er at enten er man nyuddannet og har ikke erfaring nok ellers har man måske en smule erfaring fra tidligere fritids-/studiejob, men er overkvalificeret pga sin uddannelse... smiley

• #5   8. sep 2011 Øv, hvor er det surt smiley Jeg kender det desværre godt selv - jeg har været arbejdsløs siden november 2010 og har været til én samtale. Og jeg søger bredt, som man jo skal - man må ikke kun søge det, man er uddannet til...

• #6   8. sep 2011 Det er helt utroligt hvor svært det er at få en samtale. Jeg ville gerne læse, men ved ikke om pengene er der.

• #7   8. sep 2011 Men når man søger bredt er det jo netop man enten er overkvalificeret eller på ingen måde kvalificeret overhovedet.... Det er bare rigtig rigtig træls alt sammen lige nu smiley
    Men "heldigvis" er man da ikke helt palle alene i verden om problemet...

• #8   8. sep 2011 Tja jeg har været arbejdsløs siden november sidste år og har været til 1 samtale der var jeg så heldig at jeg fik jobbet og startede i sidste uge, men flere af dem jeg sad og søgte job med havde været uden job i flere år og havde stadig ikke noget.

• #9   8. sep 2011 Jeg gik arbejdsløs i 2 år og kunne intet finde. Så valgte jeg at stoppe med at være så kritisk og tilbød mig selv i virksomhedspraktik, var der kun 10 dage før jeg vidste at de ville beholde mig. Rette sted på rette tidspunkt smiley Nu har jeg en dejlig arbejdsplads med skønne kollegaer.

• #10   8. sep 2011 Tilbød dig i praktik? Men du skulle vel i aktivering uanset hvad?? Så det er vel ikke et valg man har?? eller hvad? Jeg har da ikke valget, jeg skal da enten i praktik eller løntilskud...

• #11   8. sep 2011 Maria, både og, det var enten en masse ubrugelige kurser eller virksomhedspraktik som jeg selv kunne vælge hvor og hvornår.

• #12   8. sep 2011 Jeg har også selv valgt både min praktik og løntilskud, men kun fordi jeg var hurtigt ude tror jeg, ellers havde de nok valgt noget ubrugeligt til mig... Men lød bare som om du kunne vælge praktik eller ingenting, og det går de vist ikke med til smiley

• #13   8. sep 2011 Jeg skal til jobsamtale i morgen, men det er et løntilskudsjob. Jeg har også søgt virksomhedspraktik uden held. Jeg søger skam også bredt, men som du siger Maria, så er man overkvalificeret eller også er man slet ikke kvalificeret til jobbet.

• #14   8. sep 2011 Den samtale jeg skal til i morgen har jobcenteret valgt til mig. Jeg har slet ingen kvalifikationer for at sidde på kontor....

• #15   8. sep 2011 Hmm mærkeligt de ikke vil have dig i praktik.. det er jo bare gratis arbejdskraft for virksomhederne i 4 uger, burde de ikke sige nej til... Men dem om det, håber du får løntilskudsjobbet så.. Ikke fordi det altid er så godt (især ikke hvis det er offentligt), men bare for at komme ud og have et arbejde hver dag som alle andre... Det gør bare rigtig meget at man har noget at stå op til hver dag...

• #16   8. sep 2011 Nej det er jo typisk når de skal vælge noget til en... Ofte noget man ikke kan bruge til noget særligt...

• #17   8. sep 2011 ~ Maria og Balto ~: Ja meget typisk, men der er stort set ingen løntilskudsjobs inden for mit fag, så det må jo være sådan. Jeg ved at jobcenterdamen gør dit bedste.

• #18   8. sep 2011 Fremtiden ser dyster ud..

jeg blev arbejdsløs i februar, og med en kommende barsel, var det nærmest fuldstændig ligegyldigt at søge job.. Var til en samtale, og hørte ikke fra dem. Selvom jeg selv foreslog en midlertidig ansættelse, så jeg stoppede inden barslen, frem for at de skulle betale den.. Men nej..

Jeg er spændt på hvordan arbejdsmarkedet ser ud når jeg er færdig :S

Tror dog jeg skal satse på at starte i skole, for et job er da vist en umulighed..

• #19   8. sep 2011 Stella: Mit jobcenter gør bestemt ikke noget for at hjælpe mig... Men det løntilskud jeg er i nu er nu også fint nok foreløbig... men vil helt klart prøve at bede om at finde noget andet hvis ikke det fortsætter med at være relevant...

Anja: Men i det mindste har du din barsel som du kan bruge som "orlov" fra dagpenge, så du ikke bruger af din dagpenge periode.. Så får du lige et år mere end os andre, hvor tingene kan nå at blive bedre...

• #20   8. sep 2011 Jeg blev færdig som lærer i juni og går også uden job nu. Jeg skal i løntilskud om 2 uge, men heldigvis inden for mit fag i form af undervisningsassistent... det et hårde tider.

• #21   8. sep 2011 Maria,
    ja, håber også det bliver bedre i mellemtiden. Er dog på KH og ikke dagpenge smiley

• #22   9. sep 2011 Jeg har også været uddannet siden maj, og stort set arbejdsløs. Og en samtale...
    Jeg er sosu-assistent, og for få år siden maglede der assistenter, øv bøv!

• #23   9. sep 2011 Stella *

Der er rigtig mange der står i samme båd, det eneste jeg vil anbefale er at kigge efter andet job, hvad der er muligt at få, kan se du bor i kbh jeg ved at dansac snart søger flere medarbejder i deres stomiproduktion hold øje med den hvis du er intrasseret.

Husk det er altid nemmere at få job når man er i job :)).

• #24   9. sep 2011 For nogle år siden var der også stor efterspørgsel på kommunikationsmedarbejdere som jeg er uddannet indenfor, men i dag er det sådan noget virksomhederne sparer på for de kan godt selv lave deres kommunikation når det kniber med pengene... Rigtig nedtur, så sidder man her med en laaaang uddannelse (ja jeg synes satme det var lang tid at gå i skole) og kan ikke bruge det til noget som helst..

Og det med at det er lettere at få job når man er i job, den er jo egentlig lidt grotesk ikk... hvorfor tage dem der allerede har arbejde istedet for de mange mange arbejdsløse der bare gerne vil have noget at lave...
    Det er bare slet ikke sjovt altså...
    Jeg er glad for jeg har mit løntilskud så jeg i det mindste har noget at stå op til hver dag, men hvad så bagefter???

Kommentér på:
arbejdsløs.....Lang!!

Annonce