{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Ville jeg stadig være hjemme {{forumTopicSubject}}

Med den overcute og triste historie om hvalpen der dør, som florere på HG og Facebook, kunne jeg ikke lade være at kvæle dobbeltmoralen og skrive den lidt om:

Jeg blev for stor og du afleverede mig på et slagteri. Du havde for mange, jeg var kun et produkt af en overproduktion, og jeg trak det korte strå. Jeg ligger nu i en sort plastikpose. En anden gris vil få min beskidte boks. Min ører gjorde stadig ondt og var fulde af betændelse, efter at være blevet piercet med gul plastic, men manden var kold og pressede mig ind i en lille bitte boks og satte pistolen til min pande.

Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde været renlig? Det er svært at være renlig, når man går i sit eget lort, i et lillebitte aflukke.

Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde hentet din avis? Det er svært at hente den for dig, når jeg er spærret inde.
Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde kunne give pote og rulle rundt? Du brugte aldrig tiden på at lære mig det, men jeg ville kunne have lært det. Jeg er intelligent.

Ville jeg stadig være hjemme ,hvis jeg ikke havde bidt i alle omkring mig af stress? Det er svært at lade være, når man står mast sammen uden aktivering. Jeg er et klogt dyr. Jeg har brug for kærlighed og stimulering.

Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde været mere nuttet? Jeg vidste ikke, at jeg skulle være født med tyk pels og sige vov, for at blive behandlet godt. Du har altid været grov overfor mig, men jeg har brugt alt min tid på at vente, på at få et værdigt liv og at blive elsket og respekteret som det kærlige væsen jeg er.

Men det skete aldrig. Jeg døde i dag.

Kærligst din aftensmad

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville jeg stadig være hjemme
  • #1   24. sep 2011 Enjoy

• #2   24. sep 2011 Skal man grine eller græde smiley sødt på sin egen syge måde smiley godt skrevet Trust smiley

• #3   24. sep 2011 af og til bliver man træt af at visse folk altid løfter den der famøse pegefinger..

jeg har en svinemørbrad liggende i køleskabet. Den tror jeg at jeg vil nyde i morgen! smiley

• #5   24. sep 2011 Heh jeg spiser aldrig gris smiley så kan du ikk lige skrive den om til kylling smiley

• #6   24. sep 2011 Jeg har næsten en halv gris i fryseren, den har gået ude på marken hos min venindes moster og nu ligger den der og er blevet til de skønneste Chorizo-pølser, dejlig medister, leverpostej, hjemmelavet bacon og rullepølse.

• #7   24. sep 2011 Vegetar? o.o
    Jeg holder nu ikke op med at spise kød. - Gris er så godt nok heller ikke lige mit yndlingskød.. o.o

• #9   24. sep 2011 Hvorfor skulle det dog være en vegetar, der har skrevet det? - Pointen er jo præcis den samme, som i den med hunden!!!!

En hund er et dyr og en gris er et dyr!

Pointen er vel, at man skal behandle grisen ordentligt, såvel som alle andre dyr... - Men det lader til at folk tænker stort om det!!! - Den skal jo bare ædes... - Sådan læser jeg i hvert fald de fleste følgende kommentarer!

-Jeg er ikke vegetar - Jeg ville med glæde spise den gris, Stine snakker om, som har gået på marken og hygget. Jeg har intet mod at grise, kyllinger og køer bliver til MAD, men de skal ikke behandles dårligt - DET er ulækkert!

• #10   24. sep 2011 <jeg håber det er i orden jeg spørger dig her Trust, men jeg har tænkt over det nogen dage nu. Mælkeprodukter, holder du dig også fra det? Og hvis du gør... Har du så overvejet, at det kan gøre ondt på koen, hvis ikke den bliver malket? Det synes jeg er synd. Hvis du er på mælkevognen, så bare glem det smiley

Uh ja, bedre forhold for alle dyr ville jo ikke skade.

• #11   24. sep 2011 Pt. er vi røvfattige, men når/hvis vi bliver bare en smule mindre fattige så køber vi en kummefryser og en halv økologisk gris og kalv.

Men jo, vi som forbrugere har magten til at give vores produktionsdyr et bedre liv.

• #12   24. sep 2011 Irene;

Nu ved jeg godt det ikke er mig du henvender dig til, men svarer alligevel:-)

Selvfølgelig gør det ondt på en ko, hvis den ikke bliver malket - men dens mælk er jo sådan set forbeholdt kalven - det er jo bare os mennesker, der har fået den sære idé, at vi vil have kalvens mad...

Tror ingen ville sige, at en malkeko ikke skulle malkes, men derimod kan man jo sagtens være af den holdning, at man ikke burde drikke mælk...

• #13   24. sep 2011 Rie J

fuldstændig enig .
    en ting er at man spiser kød af en hver form af forskellige dyr .
    men tanken var jo nok at uanset hvor meget kød vi spiser om det er en ko eller en gris eller kylling eller hund kat eller mere .
    skal alle dyr sgu behandles ordenligt indtil de skal lade livet for at ende på et forkostbord . det skylder vi dyrene ..

• #14   24. sep 2011 Måske også sadan de tænker i kina og andre lande hvor de mishandler hundene og kattene .
    de tænker nok også ja dyrene lider men vi har brug for deres pels ..

kan man bare ike behandle Dyrene ordenlig og med respekt .
    så er jeg sgu enlig ligeglad hva folk æder af dyr og hvor meget pels de skal bruge .

Men giv dem dog et værdig liv og en værdig død...

• #15   24. sep 2011 Jeg er seriøst ligeglad med hvad det er for et dyr vi snakker om. Jeg har ikke ondt nogen steder over at dyr aflives/slagtes. Det jeg går op i er om de har det godt mens de er her.

• #16   24. sep 2011 Rikke aka. rap-anden :- )

jeg påstår skam ikke eller siger at i her i tråden mishandler dyr.

jeg spiser skam selv kød som så mange andre ..

men det som TS starter med er jo at det ikke kun er hunde der skal behandles godt .
    og jeg mener da som før skret at alle dyrene skal have et værdig liv og død ..

og jeg håber da at når jeg sætte tænderne i noget kød at det er fra et dyr der har haft et godt liv . men det kan man desvære aldrig være sikker på ..

det lød mere ud fra det i skrev at nåå ja dyrene har lidt men hva vi spiser kødet af ligevel . som om det ikke rørte jer ..

og det har jeg måske så misforstået og det undskylder jeg .. smiley

• #17   24. sep 2011 ¤ Søster McFluff ¤
    Hjælpe-Administrator

kan ikke være mere enig smiley

• #18   25. sep 2011 Jeg tænker til gengæld vældigt meget over, om det dyr jeg stopper i munden, har haft et godt liv eller ej. - Jeg vil ikke være med til at støtte den behandling af dyr, der er gængs her i DK - eller i andre lande for så vidt...

Kommentér på:
Ville jeg stadig være hjemme

Annonce