Ville jeg stadig være hjemme {{forumTopicSubject}}
Med den overcute og triste historie om hvalpen der dør, som florere på HG og Facebook, kunne jeg ikke lade være at kvæle dobbeltmoralen og skrive den lidt om:
Jeg blev for stor og du afleverede mig på et slagteri. Du havde for mange, jeg var kun et produkt af en overproduktion, og jeg trak det korte strå. Jeg ligger nu i en sort plastikpose. En anden gris vil få min beskidte boks. Min ører gjorde stadig ondt og var fulde af betændelse, efter at være blevet piercet med gul plastic, men manden var kold og pressede mig ind i en lille bitte boks og satte pistolen til min pande.
Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde været renlig? Det er svært at være renlig, når man går i sit eget lort, i et lillebitte aflukke.
Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde hentet din avis? Det er svært at hente den for dig, når jeg er spærret inde.
Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde kunne give pote og rulle rundt? Du brugte aldrig tiden på at lære mig det, men jeg ville kunne have lært det. Jeg er intelligent.
Ville jeg stadig være hjemme ,hvis jeg ikke havde bidt i alle omkring mig af stress? Det er svært at lade være, når man står mast sammen uden aktivering. Jeg er et klogt dyr. Jeg har brug for kærlighed og stimulering.
Ville jeg stadig være hjemme, hvis jeg havde været mere nuttet? Jeg vidste ikke, at jeg skulle være født med tyk pels og sige vov, for at blive behandlet godt. Du har altid været grov overfor mig, men jeg har brugt alt min tid på at vente, på at få et værdigt liv og at blive elsket og respekteret som det kærlige væsen jeg er.
Men det skete aldrig. Jeg døde i dag.
Kærligst din aftensmad
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 807
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
jeg har en svinemørbrad liggende i køleskabet. Den tror jeg at jeg vil nyde i morgen!
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 803
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Jeg holder nu ikke op med at spise kød. - Gris er så godt nok heller ikke lige mit yndlingskød.. o.o
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
En hund er et dyr og en gris er et dyr!
Pointen er vel, at man skal behandle grisen ordentligt, såvel som alle andre dyr... - Men det lader til at folk tænker stort om det!!! - Den skal jo bare ædes... - Sådan læser jeg i hvert fald de fleste følgende kommentarer!
-Jeg er ikke vegetar - Jeg ville med glæde spise den gris, Stine snakker om, som har gået på marken og hygget. Jeg har intet mod at grise, kyllinger og køer bliver til MAD, men de skal ikke behandles dårligt - DET er ulækkert!
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Uh ja, bedre forhold for alle dyr ville jo ikke skade.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Men jo, vi som forbrugere har magten til at give vores produktionsdyr et bedre liv.
apr 2007
Nu ved jeg godt det ikke er mig du henvender dig til, men svarer alligevel:-)
Selvfølgelig gør det ondt på en ko, hvis den ikke bliver malket - men dens mælk er jo sådan set forbeholdt kalven - det er jo bare os mennesker, der har fået den sære idé, at vi vil have kalvens mad...
Tror ingen ville sige, at en malkeko ikke skulle malkes, men derimod kan man jo sagtens være af den holdning, at man ikke burde drikke mælk...
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
fuldstændig enig .
en ting er at man spiser kød af en hver form af forskellige dyr .
men tanken var jo nok at uanset hvor meget kød vi spiser om det er en ko eller en gris eller kylling eller hund kat eller mere .
skal alle dyr sgu behandles ordenligt indtil de skal lade livet for at ende på et forkostbord . det skylder vi dyrene ..
mar 2007
de tænker nok også ja dyrene lider men vi har brug for deres pels ..
kan man bare ike behandle Dyrene ordenlig og med respekt .
så er jeg sgu enlig ligeglad hva folk æder af dyr og hvor meget pels de skal bruge .
Men giv dem dog et værdig liv og en værdig død...
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
mar 2007
jeg påstår skam ikke eller siger at i her i tråden mishandler dyr.
jeg spiser skam selv kød som så mange andre ..
men det som TS starter med er jo at det ikke kun er hunde der skal behandles godt .
og jeg mener da som før skret at alle dyrene skal have et værdig liv og død ..
og jeg håber da at når jeg sætte tænderne i noget kød at det er fra et dyr der har haft et godt liv . men det kan man desvære aldrig være sikker på ..
det lød mere ud fra det i skrev at nåå ja dyrene har lidt men hva vi spiser kødet af ligevel . som om det ikke rørte jer ..
og det har jeg måske så misforstået og det undskylder jeg ..
mar 2007
Hjælpe-Administrator
kan ikke være mere enig
apr 2007
Ville jeg stadig være hjemme