6.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Katte der tisser på alt mit tøj! Katte der tisser på alt mit tøj!

Jeg ved godt det her er hundegalleri, men jeg har ikke en bruger på kattegalleri smiley Men det er forsøget værd!

Min kæreste ejer to katte, en han og en hun (søskende).

Hunkatten er begyndt at tisse på min dyne, mit tøj og i mine tasker.

Hun pisser rent ud sagt på stort set alle mine ting! Og nu er hankatten også begyndt på det.
Hvad skyldes det her? ER det Dominans, og hvordan F@ck får vi dem til at stoppe? De er ca 2 måneder. Og de har kattebakke og bruger den altid.

Ydermere har de en frygtelig vane med, at kaste deres kattegrus ud over det hele, som i hele stuen er fyldt med kattegrus.

Vi har brug for lidt hjælp, hvordan kan vi træne de her ting væk!? Jeg er 100% hundemenneske, så jeg ved ikke så meget om katte adfærd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte der tisser på alt mit tøj!
  • #1   1. okt 2011 Det er en kat. Man træner ikke en kat.

Årsag til pis over det hele:

Blærebetændelse.
    For lidt kattebakker. (Nogen katte gider altså ikke lave nr 1 og 2 i samme bakke)
    Strintning. (Få dem neutraliseret)
    At bakken bliver renset for lidt.

• #2   1. okt 2011 Kattegrus over det hele: Køb en måtte beregnet til at sætte foran bakken. Så ryger det meste kattegrus af når de går ud.

• #3   1. okt 2011 Okay

De bruger kattebakken til både nr 1 og nr 2.
    Bakken bliver renset hver dag.

Jeg tror ikke det er blærebetændelse. For det er hver gang dvs. klokkerent altid mit tøj, min dyne, mine tasker de tisser på.

• #4   1. okt 2011 Puha stakkels dig - jeg ville gå amok, hvis en kat tissede i min seng og mit tøj. Jeg ville bede kæresten om at komme af med kattene. Det er noget svineri, at de tisser allevegne.

• #5   1. okt 2011 Måtten vil ikke nøtte noget, da de kaster grusen ud over bakken smiley

• #6   1. okt 2011 Der er altid en årsag til at katte pisser udenfor bakken, da katte er meget renlige dyr. Og de synes jo så bare at dine ting er de bedste at gøre det i smiley

Ja, men jeg vil nu stadig anbefale at sætte en bakke mere op. Jeg er sikker på at det hjælper på problemet smiley

• #7   1. okt 2011 Ja, men desværre er det lidt min egen skyld, jeg fandt den som små. Og overtalte ham til at tage imod dem. Så de er vel også lidt mine, dog jeg ikke bor hos ham. Men ja, jeg er ved at gå amok over dem! Ønsker næsten Chanel spiser dem xD

• #8   1. okt 2011 Susanne * nu med 2 kuld Mco killinger *

3. Vi har skiftet mellem 10 forskellige slags kattegrus nu smiley
    4. Nej, men vi overvejer det meget, jeg troede de var for unge til det?
    5. Vi renser den konstant. Som i flere gange om dagen.
    6. Stress tror jeg ikke, de ligger og daser dagen lang smiley
    7. Det er hittekillinger, deres mor var kørt over, så ja, de var 3 uger da vi fik dem.
    8. Vi bruger normalt en støvsuger, og alm. gulvsæbe.

Det var lige det jeg kunne svarer på smiley

• #9   1. okt 2011 Ah nu så jeg lige at de kun er ca. 8 uger. Jamen så er det ikke strint.

Så er de sandsynligvis bare urenlige hvis du har fundet dem. Og så skal de lære at være renlige.

Begræns deres område.

En killing kan ikke holde sig til at skulle løbe fra det ene sted til det andet for at tisse. Når den skal, så skal den. Og det skal være nu.

• #10   1. okt 2011 De er renlige, fra dag 1 brugte de kattebakken. Det her er noget helt nyt de er begyndt på. De tisser på mit tøj selv hvis det ligger på sofaen ved siden af kattebakken. De tisser ikke på min kæreste tøj. Det er så underligt, at det kun er mine ting det går ud over. Jeg må enten dufte vildt godt eller dårligt smiley

• #11   1. okt 2011 Du er ikke særlig modtagelig for de råd vi kommer med. Så må du jo leve med pis over det hele smiley

• #12   1. okt 2011 Natascha

Jeg er modtagelig for råd, jeg vil meget gerne have hjælp, Men jeg bliver også nødt til at svare jer? Jeg ved de er renlige.

• #13   1. okt 2011 Og der sker ingen "ulykker" når jeg ikke er her. Det er så snart jeg kommer, at de begynder. Min kæreste "alene" har inge problemer med det.

• #14   1. okt 2011 Jeg tror vi skal en tur til Dr.Dyr, og få dem tjekket. Men jeg tror, at det vil hjælpe at få dem steriliseret.

• #15   1. okt 2011 Hvis du bruger skyllemiddel kan det også være derfor, nogle katte elsker lugten og tisser derfor på det. Hvis du ikke bruger skyllemiddel kan det også være en evt parfume.
    Det er vigtigt at alt det den har tisset på lægges i rodalon så lugten af kattetis neutraliseres helt

• #16   1. okt 2011 Jeg læste for nogle dage siden et råd om, at man kunne gnide møbler ind i citronsaft, hvis man ikke ville have, at kattene kradsede i dem...
    Jeg aner ikke, om det passer, eller om du måske kan bruge rådet på nogen måder...
    Et par af mine egne katte vil altid sove midt på køkkenbordet eller på komfuret, og det er jeg pænt træt af, så jeg vil prøve at sætte et par underkopper med friske citronskiver netop de 2 steder i håb om, at kattene så kan finde et andet sted at sove...

Det er måske lidt frækt at spørge, men har du prøvet at skifte deodorant?
    Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at de kun gør det ved dine ting... men min hanhund lettede også ben op ad alle min ex-kærestes ting, lige da han flyttede ind.

• #17   1. okt 2011 Ang grus over det hele, så køb en kattebakke med låg, Gerne en stor beregnet til main coon. Jeg foretrækker selv klumpende kattesand til mine 5 katte.

• #18   1. okt 2011 Er de helt renlige, så bruger de kun bakken. Sørg for at de ikke får mulighed for at tisse på dine ting.

• #19   1. okt 2011 Vores begyndte (igen, for han gjorde det også før kastration) at være urenlig igår aftes. Vi opdagede så at der var blod i urinen, så vi tog selvfølgelig til dyrlæge med ham. Han har problemer med urinvejene, det skyldes at han er indekat og kastreret, så tror ikke på nogle måder det er samme problemer i har, det er mere for at sige at jeg synes i skal komme afsted til dyrlægen ved pludselig urenlighed.

Når de er tjekket og forhåbentligt meldt raske skal du overveje de ting de andre har skrevet.

Jeg ved hvor frustrerende det er at have kattepis i sit tøj, dyne osv, for det har også altid kun været mine ting vores har valgt at gøre sig ren i, aldrig kærestens (det har kostet 4 par sko da den lige var blevet kønsmoden og utallige vaske af tøj og hundens kurv og tæpper). Så jeg håber hurtigt at i finder en løsning og kommer problemet til livs uden at de ligefrem skal ædes af hunden smiley

• #20   1. okt 2011 alt efter hvor tæt et forhold din kæreste har til hunkatten så kan det være hun ikke vil have dig der. lyder nok dumt men er erfaret af familie og venner.

vi har renudsagt skældt vores ud når de har gjort det steder de ikke skal og det har hjulpet efter en kamp udenlige da jeg sage til min kæreste at hvis de ikke stoppede røg de ud.

tjo katte kan man "træne" hvis du har mad smiley vores den store hunkat kan sitte når vi beder hende om det bare vi har lidt guf. smiley

• #21   1. okt 2011 Tusind tak for alle jeres råd. Vi tager nok hen til Dyrlægen og tjekker dem.

Og forøvrigt Susanne. Jeg ved godt vi har taget et valg og har et ansvar.

Det er hittekillinger. Deres mor var kørt over. Falck sagde at hvis vi ikke ville tage imod dem, ville de blive aflives. Hvis du stod med to små killinger, ville du så lade Falck aflive dem? Og btw. når de er op til 4-5 uger kan de leve af våd fodder.

• #22   1. okt 2011 Hehe ja, vi har trænet vores til lidt af vært, vi har sådan en traget stick til dem smiley

• #23   1. okt 2011 Target Stick*

• #24   1. okt 2011 Okay. Det var bare et valg vi ikke ville tage smiley

• #25   1. okt 2011 Og jeg tror nu godt problemerne kan rettes op på smiley

• #27   1. okt 2011 Oka Karin, alt er værd et forsøg.

Så så Susanne, nu tager du lige en slapper smiley
    Desuden har min veninde ikke problemer med hendes hittekilling.

Så det ikke alle der får varige men.

• #28   1. okt 2011 susanne, førhen skulle katte være 8 uger inden de kom fra moderen, vi havde aldrig problemer med adfærd eller renlighed, men katte har måske ændret sig siden 'gamle dage'

• #29   1. okt 2011 Tja, fandt jeg nogle killinger så havde jeg heller ikke aflivet dem.

Det er mit hjerte for stort og rødt til.

Tilgengæld så VED jeg også at killinger de pisser over det hele hvis ikke ejeren tager sig lidt sammen.

• #30   1. okt 2011 Nå ja

• #31   6. okt 2011 Hvis nogen skulle være interesseret,
    Så har vi fået løst problemet til dels.
    Dvs. vi har fundet ud af, at vores hankat er meget dominant, og han har tisset rigtig mange steder, bag vores tv, bag sofaen osv. Han er den første der ligger sig i kattebakken når den er renset osv.
    Vi vidste ikke det var klare tegn på dominans…

Vi har købt noget der hedder: Wash and Get Off. Det er et rengøringsmiddel som hunde og katte ikke kan lide lugten af. Jeg syntes det dufter af citron. Vi fik at vide, at "Gå væk kat", ikke hjalp på alle katte, da nogen katte åbenbart godt kan lide lugten. Udover det, købte vi en til kattebakke, og ind til videre har vi ikke haft nogen uheld. Kun indtil i går, da mig og min kæreste blev lidt overmodige, vi lod soveværelse døren stå åben, og desværre vågnede vi begge med en våd dyne. Super ærgerligt.

Vi talte med vores dyrlæge. Og hun sagde deres adfærd var meget normal. De har ikke fundet deres plads endnu, så når jeg lige pludseligt kommer sammen med min hund, bliver vores hankat helt forvirret. Han prøver med det samme, at vise sin dominans. Og han bestemte åbenbart, hvornår vores hunkat måtte bruge kattebakken.
    Desuden fik at vide, at killingerne mindst var 3 måneder gamle smiley

De burde vokse fra det, når de ved hvilken plads de har i hierarkiet.

Kommentér på:
Katte der tisser på alt mit tøj!

Annonce